DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

Raikkönen felesége balettozni küldte Hamiltont

Ahogy arról beszámoltunk, Lewis Hamilton meglehetősen feldúlt volt a Brit Nagydíj után, hiszen a rajtnál elvesztette az első helyét, majd nem sokkal később Kimi Raikkönennel ütközött, az eset nyomán pedig a 18. helyről kellett felzárkóznia. Hamilton a futamot követően arról beszélt, hogy ez talán már "taktika" a Ferrari részéről, amit természetesen a Scuderia pilótái elutasítottak, majd jött a meglepő kiosztás...

"„Ha úgy sírsz, mint egy lány, amikor veszítesz, akkor menj balettozni!” – írta közösségi oldalán Minttu Raikkönen, Kimi Raikkönen felesége.

 

Alonso: 25-30 pontomnak kellene lennie

Az egyéni világbajnokságra pillantva egészen lent találjuk csak Fernando Alonso nevét: a spanyol két pontjával csupán 15. helyen áll az összetettben, még a bahreini kilencedik helyezésért kapott egységgel. Szaúd-Arábiában és Imolában kiállt, Ausztráliában, ahol érzése szerint dobogós tempót diktált, pechszéria folytán az utolsó lett.

„25-30 ponttal kellene rendelkeznem, ami fájdalmas” – mondta Alonso. „Igaz, tavaly Imola után csupán egy ponttal rendelkeztem, mégis elöl végeztem a bajnokságban és versenyképes voltam” – folytatta a 2021-es év tizedik helyezettje.

Az általa kiszámított 25-30 ponttal Alonso a hetedik-nyolcadik helyen állna a bajnokságban: ebben a két pozícióban jelenleg Lewis Hamilton (28 pont) és Valtteri Bottas (24 pont) található. A csapattárs, Esteban Ocon 20 pontot gyűjtött az első négy versenyen, ami a kilencedik helyezésre elegendő.

Fotó: Alpine

Chelsea-sztár: Hamilton maradjon hűséges az Arsenalhoz!

Az imolai hétvége előtti váratlan hír volt, hogy Lewis Hamilton Serena Williamsszel együtt beszáll a Chelsea FC megvásárlását célzó konzorciumba – annak ellenére, hogy közismerten az Arsenal szurkolója. A Chelsea egykori játékosa, a most 60 éves Paul Canoville nincs elragadtatva, annak ellenére, hogy kedveli és nagyra tartja Hamiltont.

„Tudom, hogy Lewis állítja, a testvére heccelte, amíg Arsenal-drukker nem lett, de a lényeg, hogy most már az Arsenal rajongója. Mindig is támogatni fogom Lewist mindenben, amit az F1-ben csinál. A legnagyobb versenyzők egyike, és akárcsak Serena Williams, fenomenális ikon a feketék számára sikeresség és emberi jogok tekintetében. Ami azonban a futballt illeti, inkább maradjon hűséges a saját csapatához” – olvasható Canoville Twitter-posztjában.

Kölcsönvette Verstappen régi rajtszámát Tom Coronel

A túraautózás veteránja idén is a WTCR mezőnyében lesz: múlt héten jelentették be, hogy Tom Coronel újra a Comtoyou csapat Audiját vezeti. 17. szezonja lesz ez a világbajnoki/világkupa-sorozatban, összességében pedig 33. idénye. A versenyzéssel töltött 30. év, 2019 óta rajtszáma megegyezik aktuális szezonjának számával, a 33-as számnak azonban más apropója is van: ezt használta honfitársa, Max Verstappen, mielőtt idén lecserélte a vb-cím megnyerésével kiérdemelt 1-esre.

„Arra gondoltam, hogy ha Max Verstappen nem akarja a 33-as számot idén, mert használhatja az 1-est is, akkor nagy örömmel kölcsönveszem tőle” – mondta a mókamesterként ismert Coronel. „A 33-as egyébként is jó kombináció az Audival, tudniillik René Rastnak szintén ez volt a rajtszáma, és háromszor is megnyerte a DTM-et.”

Az A-betűs csapatok Imolában maradtak tesztelni

Az Emilia-Romagna-i Nagydíjat követően Imolában maradt az Alpine, hogy részt vegyen a Pirelli gumitesztjén, a 2023-as fejlesztés alatt álló abroncsokat kipróbálva. Kedden Esteban Ocon ült autóba – csodaszép kék ég alatt, ellentétben a vasárnappal, amikor alig látott valamit a felvert esővíztől a rajtnál.

Az Alpine mellett a többi A-betűs csapat is tesztel Imolában. Az Alfa Romeo is egy állandó versenyzőt vet be Guanyu Zhou személyében, és a Pirelli tesztnaptára alapján az AlphaTauri szintén pályára gurul, nálunk Pierre Gasly vezet. Szerdán az Alpine a másik két csapattal ellentétben nem marad, de átveszi helyét a Ferrari.

We are GO for today’s @pirellisport 2023 tyre test at @autodromoimola with @OconEsteban!

Oh look… some and blue sky!

pic.twitter.com/T9W2FneaWM

— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 26, 2022

Esteban Ocon nem sokat láthatott a rajtot követően

Az idei évben már több versenyzőnél is láthattuk azt a sisakkamerát, mely némi betekintést ad abba, hogy mit lát egy pilóta vezetés közben. Az alábbi felvétel az Alpine francia pilótájának sisakjából készült, az pedig egyértelműen látszik, hogy milyen nehéz dolga volt a versenyzőknek a futam elején Imolában.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Elképesztő módon rajtolt el Alex Rins Portugáliában

Hihetetlen első köröket teljesített a Suzuki versenyzője a MotoGP Portugál Nagydíján. A spanyol motoros az utolsó sorból volt kénytelen elindulni, de rajt után mindössze öt kanyarra volt szüksége ahhoz, hogy 13 pozíciót javítson. Rins végül a negyedik helyen ért célba, kivételes teljesítményét pedig külön kiemelték a világbajnoki sorozat hivatalos közösségi oldalain.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Ismét eldobtak egy dinnyét a NASCAR Cup Seriesben

Azok után, hogy Austinban megszerezte első győzelmét a legmagasabb kategóriában, a Talladega Superspeedwayen első oválpályás győzelmét is begyűjtötte Ross Chastain. A NASCAR Cup Series egy legendás pályára látogatott vasárnap, ahol egy végletekig kiélezett befutó döntött a győztes kilétéről. Bár sokáig úgy tűnt, hogy Erik Jones, vagy a címvédő Kyle Larson nyerheti meg a futamot, végül Bubba Wallace és William Byron esete miatt óriási kavarodás alakult ki az utolsó kanyar előtt, amit a „dinnyés ember” becenévre hallgató pilóta használt ki a legjobban, így végül ő szelte át elsőként a célvonalat. Chastain természetesen a leintés után nem hagyhatta ki a szokásos ünneplést, így idén már másodjára vághatott földhöz egy dinnyét a versenyautójáról.

 

A McLaren beállította a Red Bull rekordját

A wokingiak alakulata idén már harmadszor bizonyult a leggyorsabbnak a bokszutcában. A McLaren Bahreinben és Szaúd-Arábiában is verhetetlen volt ebben a tekintetben, Ausztráliában viszont a Red Bull volt a leggyorsabb. Akkor 2,27 másodperc alatt végeztek Sergio Perez kiállásánál, ami az abszolút legjobb idő volt idén, de ugyanezt a brit istállónál is megcsinálták Lando Norris kerékcseréje alkalmával Imolában.

A kör, amivel még a bónuszpontot is bezsebelte Verstappen – videó

Pole-pozíció, összes kör az élen, futamgyőzelem – és ehhez jött még hozzá az egy világbajnoki pontot érő leggyorsabb kör is Max Verstappen számára az Emilia-Romagna-i Nagydíjon. Íme, a vasárnapi futam 55. körében teljesített 1:18,446-os eredmény belső kamerából:

Marko odaszúrt Hamiltonnak: „Talán vissza kellett vonulnia tavaly!”

Idei, de talán karrierjét tekintve is az egyik legpocsékabb hétvégéjét teljesítette Lewis Hamilton, aki Imolában szinte végig Pierre Gasly mögé volt beragadva, s végül mindössze a 13. helyen ért célba. A Mercedes küszködése George Russell negyedik helye ellenére is nyilvánvaló, Toto Wolff magukra is vállalta a felelősséget a hétszeres világbajnok eredményéért. Különösen fájó lehetett számukra, hogy még kört is kaptak Max Verstappentől, akivel tavaly még késhegyre menő csatát vívtak a vb-címért. Ennek kapcsán a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko finoman oda is szúrt kicsit Hamiltonnak: „Úgy értem, leköröztük őt, szóval azt gondolhatja, talán be kellett volna fejeznie tavaly!”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is kifejtette véleményét Hamilton szenvedéséről: „Egyértelmű, hogy borzalmas hétvége volt, de továbbra is egy nyolcszoros világbajnok” – nyilatkozta Horner, aki aztán gyorsan javított „hétszeresre”, miután rájött, hogy egy címet Nico Rosberg nyert a Mercedesszel. „Nem felejtett el vezetni a legutóbbi négy futamon, szóval amint megoldják a gondjaikat, újra tényezővé fog válni, nincs kétségem felőle. De nyilvánvaló, hogy a fiatalok remek munkát végeznek jelenleg” – tette hozzá.

hamilton-imola-dppi

Majdnem megismétlődött Bottas monacói rémálma

Emlékezetes jelenet volt a 2021-es F1-es Monacói Nagydíjon, amikor a Mercedes szerelői nem tudták leszedni Valtteri Bottas autójáról az egyik kereket. A problémát az okozta akkor, hogy a rossz szög miatt leforgácsolódott a csavarmenet, így csak a gyárban tudták gyakorlatilag lefűrészelni a kereket a versenygépről. Nos, majdnem hasonló történt Bottasszal vasárnap Imolában, immár az Alfa Romeo színeit erősítve:

„Problémánk volt a bokszkiállásnál a jobb elsővel. Eleinte rosszul ment rá a csavarmenetre, de sikerült korrigálnunk, bár így is jelentős időt veszítettünk vele” – idézi Xevi Pujolar vezető pályamérnök szavait a RaceFans.net szakoldal. Bottas valóban több mint tíz másodpercig állt a bokszban, a szakember szerint pedig enélkül akár George Russellt is elkaphatta volna a finn a futam végén – igaz, azt is megjegyezte, hogy az Alfa Romeo versenyzőjének tempója tiszta pályán volt kifejezetten erős, de nem biztos, hogy ezt a Mercedes mögött autózva is tartani tudta volna.

bottas-boksz-imola-1

Először láthattunk két egymást követő futamon grand slamet az F1-ben – imolai statisztikák

A Formula-1 hivatalos honlapja gyűjtött össze egy csokorra való érdekességet az Emilia-Romagna-i Nagydíjról, ezekből szemezgettünk:

- Ez mindössze a második kettős győzelme volt a Red Bullnak a hibridérában: előzőleg a 2016-os Malajziai Nagydíjon jött össze ez nekik.

- Max Verstappen grand slamet ért el, azaz a pole-ból indulva, az összes kör végén az élen állva, a leggyorsabb versenykört is megfutva nyert. A sprintformátumból adódóan ez az első alkalom, hogy ezt úgy éri el egy pilóta, hogy kétszer is a pole-ból startolhat egy hétvégén – az viszont tényleg hét évtizedes rekord, hogy először fordul elő az F1 történetében, hogy két egymást követő nagydíjon grand slamet láthattunk (Ausztráliában Charles Leclerc produkálta ugyanezt).

- Lando Norris a legutóbbi három olaszországi versenyen egyaránt dobogón végzett.

- A negyedik helyezett George Russell az egyetlen, aki az idei összes futamot a top 5-ben zárta.

- Immáron mind a tíz csapat gyűjtött pontot 2022-ben, pedig csupán négy futam ment le: legutóbb 2018-ban volt ilyen eredményes az összes alakulat az évad korai szakaszában.

- A 13. helyen befutó Lewis Hamilton a 2017-es mexikói viadal óta először kapott kört a győztestől.

verstappen-podium-redbull-imola-2022

Énekelve ünnepelte idei első dobogóját a McLaren

A borzalmas bahreini kezdés után érthető a wokingiak öröme – Imolában a tavalyhoz hasonlóan ismét harmadik Lando Norrisnak szólt a nóta, amelyet Andreas Seidl csapatfőnök vezényelt:

MiniDrivers: az imolai sprint

Ugyan a vasárnapi verseny humoros összefoglalójára még várnunk kell, azonban addig is megnézhetjük, hogyan látta a MiniDrivers csapata a szombati sprintet.

Úgy örült a győzelemnek a Moto3-as versenyző, hogy ünneplés közben elesett

A Portugáliában található Portimao látta vendégül a motoros gyorsasági világbajnokság mezőnyét az elmúlt hétvégén, a Moto3-ban pedig Sergio Garcia Dols aratott győzelmet, amivel át is vette a vezetést a bajnokság élén. Egyetlen hibát vétett mindössze vasárnap: amikor beállt a dobogó alá ünnepelni, ahol a csapattagok várták, annyira sietett, hogy elesett a motorral, de szerencsére semmi baj nem történt, csupán egy kis derültséget okozott az Aspar versenyzője.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megérkezett az imolai verseny összefoglalója

Minden perce kincs, így nem is vesztegetnénk rá a szavakat. Nézzétek meg, mennyi minden történt vasárnap Imolában! A videó a képre kattintva tekinthető meg!

 

Ijesztő tömeges bukás miatt kellett megszakítani a portimaói Moto2-es futamot – videó

A gyorsaságimotoros-vb kategóriái közül utolsóként került sor a Moto2 versenyére a Portugál Nagydíjon, amelyen a szemerkélni kezdő eső ijesztő balesetsorozathoz vezetett: az 1-es kanyarban összesen kilencen – köztük a három éllovas Aron Canet vezetésével – egyaránt elesett egymástól függetlenül, az egyik motor ráadásul ki is gyulladt a sóderágyban. Videón az ijesztő jelenet, amelyben szerencsére senki nem szenvedett komoly sérülést:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Rosberg: Sainz, Leclerc és a Ferrari is hibázott

A Ferrari dobogós pozíció helyett mindössze nyolc vasárnapi ponttal távozott Imolából, miután Carlos Sainz kiesett, Charles Leclerc pedig megforgása után csupán hatodikként ért célba. A 2016-os világbajnok, Nico Rosberg úgy véli, a Scuderiánál kicsit mindenki felelős a gyenge eredményért.

„Carlos nagyon peches volt, de kissé az ő hibája is, hogy hátul állt, a negyedik pozícióban, hisz előrébb végezhetett volna, ha a hétvégéjét jobban összerakja” – mondta a Sky csatorna szakértőjeként ténykedő német. „Ami Charles-t illeti, ha a bajnoki címért küzdesz Max Verstappen ellen, akkor nem engedhetsz meg magadnak ilyen kiforgást senkitől sem zavartatva. Igen, Sergio Perezt üldözte, de a nyomásnak épphogy Sergióra kellett volna nehezednie. El kell kerülnie, hogy ugyanígy megforogjon a szezon hátralevő részében, ha bajnoki címet akar nyerni.”

„Egy kis hibát pedig a Ferrari is elkövetett” – tette hozzá, hogy csapatszinten rossz döntés született Leclerc megforgása után: nem szabadott volna azonnal kiállásra hívni, a német inkább bevállalt volna egy pluszkört, hogy kiderüljön, mekkora az autó sérülése.

Esik Imolában: 90 % az esély a vizes futamra

A reggeli Formula-3-as főfutam nedves pályán kezdődött, a Formula-2-es verseny már szárazon zajlott, de a Formula-1 előtti órákban, a Porsche Supercup visszatért az eső, és minden valószínűség szerint a királykategória is vizes pályán kezdődik. A pillanatnyi előrejelzés szerint 15 órakor 93 % az eső valószínűsége, és egy órával későbbre is 63 %-ot írnak. Néhány friss kép a helyszínről:

Alig maradt festék a Williamsen

A 2022-es szabályváltozások után minden csapat számára nagy kihívást jelent a 798 kilogrammos minimumsúlytól való minél kisebb eltérés. Egyes istállók elkezdték a festék eltávolítását, mint olcsó súlycsökkentő megoldás – a Williams pedig mindenki másnál előrébb ment, ami az Imolában készült felülnézeti képen a leglátványosabb. Összehasonlításként hoztunk egy képet az eredeti festés bemutatásáról, szemléltetve, mennyire drasztikus a változás.

„Nem tudok semmilyen számadatot szolgáltatni, de elég sok előnyről van szó, jelentős mennyiségről” – mondta a csapat járműteljesítményéért felelő Dave Robson a The Race szerint. „Most kicsit több lekerült a karosszériáról, mivel a közel-keleti és ausztrál versenyek közt még nem ment vissza a gyárba, az Egyesült Királyságba. Ilyen, amikor a mérnöki terület találkozik a marketinggel. Ez egy kompromisszum: az autónak kell, hogy legyen egyénisége, a szponzorok érdekeit is figyelembe kell venni, miközben célunk, hogy annyira gyors legyen, amennyire lehetséges.” Az említett marketingszempontok attól nem kell tartani, hogy a Williams a teljes fényezést leszedi az autóról.