A hétfő délutáni Williams-bemutató legfontosabb eleme a Gulf Oillal kötött megállapodás bejelentése volt, amelynek értelmében több évre elkötelezték magukat egymás mellett a felek. Az autósportban ikonikusnak számító szponzor eddig a McLarennel működött együtt – ennek a csúcspontja volt a 2021-es Monacói Nagydíjon látott dizájn –, de Mike Jones, a Gulf vezérigazgatója a Formula.hu virtuális jelenlétében elmondta: úgy érzik, a wokingiakkal teljesítettek mindent, amit szerettek volna. De hogyan kötöttek ki a Williamsnél?
„Egy olyan csapatot kerestünk, amellyel azonos az értékrendszerünk” – magyarázta a Gulf első embere. „A szenvedélyünk, a kultúránk, és adott legyen a lehetőség a közös fejlődésre, hogy megpróbáljunk előtörni a mezőny elejébe. Úgy éreztük, a Williams passzol hozzánk a leginkább. Óriási örökséggel rendelkeznek, akárcsak a Gulf, és már nagyon várom, hogy mit hoz 2023 és a következő évek.”
„A másik lényeges szempont, hogy a szponzorációnk nemcsak a Formula-1-es alakulatra terjed ki, hanem a versenyzői akadémiára és az e-sportra is” – mutatott rá Mike Jones. „Ez az első alkalom, hogy a Gulf beszállt az e-sportra. Ezzel a fiatalabb generációk számára is megismertetjük a Gulfot, emellett ott a fantasztikus akadémia: Logan az első, aki bekerül onnan, aztán várjuk a versenyzők következő generációját.”
A lépés olyan tekintetben meglepő lehet, hogy a Williams az utóbbi években konstansan a mezőny végén kullogott a Formula-1-ben, míg a McLaren gyakran a középmezőny elején szerepelt. A Gulf részéről azonban bíznak abban, hogy a grove-i istálló magára találhat a közeljövőben:
„Hiszünk abban, amit a Williams próbál csinálni. Alaposan megvizsgáltuk a helyzetet. Beszéltünk számos csapattal, és hisszük, hogy az új befektetéssel és az új versenyzőkkel 2023 jobb lehet, mint volt 2022. De igazából még izgatottabbak vagyunk a következő két-három-négy-öt év kapcsán a Williamsszel. Mindig nehéz utolérni az éllovasokat, de mint azt a Williams is elmondja: az idei év a különbség csökkentéséről szól.”
Miért nem borult teljesen Gulf-színekbe az F1-es autó?
A rajongók bevonása a folyamatokba többször is elhangzott mind Jones, mind a James Bower, a Williams kommunikációs és marketingigazgatója szájából a sajtóbeszélgetésen. Ez a téma került elő akkor is, amikor felmerült kérdésként, hogy elképzelhető, hogy a mostani minimális mennyiségnél nagyobb mértékben jelenjenek meg az olajcég emblematikus színei a dizájnban:
„A Gulf-logó már önmagában is ikonikus, és egyből beazonosítható. Szeretnénk rajongócentrikusak lenni, szeretnénk bevonni a szurkolókat abba, hogy ez miként fejlődjön. Még csiszoljuk a terveket, amiket hamarosan be is mutatunk. Rengeteg Gulf-rajongó van világszerte, sok kérés érkezik a festésünkkel kapcsolatban. Azt akarjuk, hogy különleges legyen a dizájnunk” – fogalmazott Mike Jones, akihez hasonló gondolatokat osztott meg James Bower is.
A Gulf érkezése olyan szempontból mindenképp pozitív hír a Williams számára, hogy ezzel pótolni lehet a tavaly év végén a csapattól távozó Nicholas Latifi által hozott támogatást. De vajon milyen szerepet játszott az amerikai céggel való megállapodásban, hogy Logan Sargeant révén több év után épp a Williamsnél fog rajthoz állni amerikai pilóta?
„Ami egyértelmű, hogy óriási népszerűség-növekedésen megy át az F1 az Egyesült Államokban, elég csak megnézni a számokat. Logan kulcsszerepet játszott abban, hogy erősítsük az együttműködésünket az észak-amerikai partnereinkkel” – mondta el Bower, hozzátéve ugyanakkor, hogy több más tényező együttállása kellett ahhoz, hogy létrejöjjön a megállapodás.