DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek

Raikkönen felesége balettozni küldte Hamiltont

Ahogy arról beszámoltunk, Lewis Hamilton meglehetősen feldúlt volt a Brit Nagydíj után, hiszen a rajtnál elvesztette az első helyét, majd nem sokkal később Kimi Raikkönennel ütközött, az eset nyomán pedig a 18. helyről kellett felzárkóznia. Hamilton a futamot követően arról beszélt, hogy ez talán már "taktika" a Ferrari részéről, amit természetesen a Scuderia pilótái elutasítottak, majd jött a meglepő kiosztás...

"„Ha úgy sírsz, mint egy lány, amikor veszítesz, akkor menj balettozni!” – írta közösségi oldalán Minttu Raikkönen, Kimi Raikkönen felesége.

 

Hatalmasat bukott, mégis egyedül kellett az orvosi központba sétálnia az ex-MotoGP-snek

Danilo Petrucci 2021-ig a MotoGP mezőnyét erősítette, idén viszont a szakaszgyőzelmet hozó Dakar-kitérő után már a MotoAmericában, az USA Superbike-bajnokságában húzza a gázt. Nem is rosszul, hiszen az első három futamot megnyerte. A hétvégi, virginai fordulón is jól szerepelt, a második futamon például harmadikként ért célba. Utána jött azonban a baj: mint azt a közösségi oldalára kiírta, a célegyenes átszelése után 280 km/h-s tempónál bukott, hogy elkerülje az összeérést egy versenytársával. De ami ennél is ijesztőbb, az a bejegyzése végén olvasható, ugyanis elmondása szerint egyetlen sportbíró vagy orvos sem sietett a segítségére:

„Eltaláltam három szponzortáblát a testemmel, többszörös égési sérülésem és hematómám lett, valamint egy mély vágás a bokámon, amit öt öltéssel varrtak össze. Több mint száz méteren át gurultam, talán ez volt egész karrierem legrosszabb esése. És több mint két percig ott feküdtem mindenféle segítség nélkül, hallottam, ahogy húznak el mellettem a motorok, mígnem fel nem keltem magamtól és egyedül besétáltam az orvosi központba” – írta Petrucci. A közvetítésben lemaradtak az olasz motoros bukásáról, csupán a következmények látszanak az összefoglaló végén:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A vártnál is fordulatosabb – itt a Spanyol Nagydíj összefoglalója

Simának tűnő Leclerc-győzelemből Ferrari-dráma, küszködő támadóból futamgyőztes és bajnoki éllovas, és még néhány technikai és személyi hiba – a spanyol forróság tartogatott izgalmakat! A legjobb pillanatokat összefoglaló videó a képre kattintva indul.

Mandulagyulladással küzdött Norris

A McLaren fiatal britje a Spanyol Nagydíj teljes hétvégéjén küzdött az egészségével: elmondása alapján szénanátha kínozta, ami torok-és szemproblémákat okozott elsősorban. A versenyt végigcsinálta, ráadásul a 11. helyről a pontszerzők közé kapaszkodott, négy világbajnoki egységet begyűjtve, a leintés után azonban az interjúzóna helyett az orvosi stáb felé vette az irányt. Végül mandulagyulladást diagnosztizáltak nála, így a Monacói Nagydíjig hátralévő néhány napot egészen biztosan pihenéssel tölti majd.

Pezsgő helyett Red Bullt locsolt Verstappen

Nagy volt az öröm az újabb kettős győzelem után a Red Bullnál, olyannyira, hogy a megszokottól eltérő módon ünnepelték. A csapatfotó ezúttal nem a pitlane-en, hanem a paddockban készült el, ráadásul utána nem is pezsgőt, hanem nevükhöz híven Red Bullt locsoltak egymásra a csapattagok. Az energiaitalosok így energiaitallal örvendtek annak, hogy a címvédő nemcsak győzött, de idén először az élre is állt a bajnoki tabellán.

Már csomagol is az F1 – helyszíni képek

Dupla hétvége van, így a Formula-1 menetrendje a szokottnál is kötöttebb: alig ért véget a Spanyol Nagydíj, a csapatok munkásai már el is kezdték lebontani a motorhome-okat, hogy aztán az összes szükséges felszerelést időben eljuttathassák Monacóba. Szerdán már készen kell állnia az ottani paddocknak… Helyszínen tartózkodó kollégánk készített néhány életképet, milyen is ez a sietős csomagolás.

Több mint ötven kiállás volt a Spanyol Nagydíjon

Miután a szezon korábbi öt versenye közül hármon is az egykiállásos stratégia volt a nyerő, a Spanyol Nagydíjon akkora volt a forgalom a bokszutcában, amekkorát utoljára Bahreinben láttunk. Max Verstappen három kiállással győzött, sőt az első öt helyezett mindegyike ennyiszer volt bokszban – összesen 13-an háromszor cseréltek kereket háromszor, a csúcstartó Alexander Albon pedig négyszer is.

Ez összesen 53 bokszkiállást jelentett a nagydíjon, míg Miamiban és Imolában 25-25 (összeadva is kevesebb), Melbourne-ben 22, Dzsiddában pedig mindössze 18 kerékcsere volt. Egyedül Bahreinben számolt a Pirelli több bokszkiállást, mint most Barcelonában, 58-at, de hozzá kell tenni, azon a futamon a késői szakaszban járt a pályán a biztonsági autó, így sokan beiktattak plusz kiállást, míg Spanyolországban nem volt SC-fázis.

Büntetőpontok hulltak a Spanyol Nagydíj után

A stewardok sem unatkoztak a Spanyol Nagydíj alatt, akadt néhány vizsgálandó esemény. Rögtön a rajt után Lewis Hamilton és Kevin Magnussen összeakadását még versenybalesetnek minősítették, ám Pierre Gasly és Lance Stroll találkozója felett ­– ami a kanadai megforgását eredményezte – már nem hunytak szemet. A francia, aki a futam közben öt másodperces büntetést is kapott, utólag még két büntetőpontot is begyűjtött, így összesen négynél jár. Annak ellenére, hogy a versenybírák szerint is a tapadás hiánya okozta a csetepatét, Gasly elismerte a felelősségét.

Alex Albon leheletnyivel enyhébben úszta meg azt, hogy rendszeresen nem figyelt a pályahatárokra: a fekete-fehér zászló csak a kezdet volt, a futam után ő is gazdagabb lett egy büntetőponttal és öt másodperccel. Mivel azonban az utolsó helyen végzett, ez érdemben nem befolyásolja a pozícióját.

Robotok segítségével találkoztak rajongóikkal a pilóták

Furcsa szerkezetek tűntek fel a barcelonai paddockban: fekete gépek, tetejükön egy képernyővel, amelyek önállóan fedezték fel a terepet. Mint azt az F1 a Twitter-oldalán ismertette, ők nem mások, mint Awabot névre keresztelt robotok, akiknek az a feladatuk, hogy szerencsés rajongókat és az F1-es pilótákat összekössék. Több versenyzőnek is láthatóan elnyerte a tetszését ez a fajta modern kommunikáció.

Szénanátha nehezíti Norris dolgát

A fiatal britnek nincs egyszerű dolga a Spanyol Nagydíj hétvégéjén. Nemcsak az autóval nem találta a hangsúlyt az időmérőt a 11. helyen záró mclarenes, de az egészségével is szenvedett a volán mögött ülve. Szezonális allergia kínozza. „Most jobban érzem magam, de őszintén szólva egész hétvégén nem igazán voltam rendben. Szenvedek a torkom és a szemem miatt, alig látok, ami nincs a segítségemre. Hosszú idő óta most a legrosszabb az energiaszintem is. Nem most vagyok a legjobb formámban” – nyilatkozta az időmérő után.

F2: Gumivarázslat, a tizedik helyről duplázott Drugovich

A barcelonai főverseny rajtja után úgy nézett ki, a pole-pozíciós Jack Doohan kiváló tempót diktál, amely elég lesz pályafutása első győzelméhez. Felipe Drugovich azonban, habár ugyanúgy lágy abroncson kezdett, mint az ausztrál, sokkal jobban bánt a gumikkal: a 18. körig húzta kiállását, másfélszer akkora távot tett meg vele, mint Doohan.

Az MP Motorsport rossz kiállása három-négy másodpercébe és helyezésekbe került, de a tizedikként startoló brazil így is visszatért a virtuális harmadik helyre. Gumielőnyéből fakadón aztán megelőzte Frederik Vestit, az alternatív stratégián levő versenyzőket, majd végül könnyűszerrel elhúzott Doohan mellett is. A Virtuosit lehagyva több mint 5 másodperccel győzött – a különbség azért fontos, mert a bokszkiállást a futam után vizsgálják a felügyelők, egy lehetséges büntetés is a pakliban van. A spanyol hétvége sprintfutamán és főversenyén is nyert, a szezon során már harmadszor győzött.

A második Doohan és a harmadik Vesti egyaránt első dobogóját szerezte az F2-ben. Logan Sargeant negyedik lett vasárnap, az alternatív stratégiát teljesítő, lágyra végén váltó versenyzők közül az ötödikként befutó Clement Novalak volt a legeredményesebb. A futam elején egy biztonsági autós fázis is volt: Jehan Daruvala autója az aszfaltcsík közepén állt le műszaki hiba miatt.

F3: Hazai győzelem után visszavágott a bajnoki éllovas

Új győztest avattak a Formula-3-ban szombaton: ráadásul a Campos spanyolja, David Vidales révén hazai csapat és versenyző sikere született Barcelonában. Az újonc Vidales korábbi legjobb eredménye nyolcadik volt a szériában, de a fordított rajtrácsos pole-pozícióból Spanyolországban győzelmet szállított. Az eredmény egy darabig lógott a levegőben, mivel a futam során Vidales a gyanú szerint kiszorította a pályáról a másodikként célba érő Jak Crawfordot. A spanyolt végül felmentették a stewardok.

Ezen a versenyen a bajnokság éllovasa, Victor Martins műszaki probléma miatt kiesett, így Arthur Leclerc átvette a ponttabella vezetését, de csak egy nap erejére. Vasárnap az Alpine protezsáltja megszerezte az elsőséget, már a második kanyarban átvéve a vezetést Roman Stanektől – a cseh lett végül a második. Ezúttal Leclerc-nek nem volt jó futama, Vidalesszel ütközve büntetést kapott, végül pedig csak a 14. helyen ért célba, így Barcelonából távozva is a francia vezeti a tabellát.

A mezőny magyarja, Tóth László erősebb eredménye 24. hely volt a második futamról.

Kigyulladt egy Ferrari a DTM-ben, a versenyző kezdte el oltani

A német bajnokság Red Bull-fényezésű autója, az újoncként remeklő – Portimaóban második helyet szerző – Felipe Fraga gépe gyulladt ki a vasárnapi időmérő edzésen a Lausitzringen. A hatalmas lángokat látva a brazil gyorsan reagált: félrehúzódott a 488 GT3 Evóval, majd rögtön segítségért rohant. Mikor látta, hogy a poroltóval szaladó sportbíró nem tartja vele a lépést, kikapta kezéből a tűzoltókészüléket, és ő kezdte el oltani a Ferrarit, amíg meg nem érkezett a felmentősereg.

Az eset miatt piros zászlóval megszakított időmérőt a szombati futamgyőztes, Sheldon van der Linde nyerte, a háromszoros bajnok René Rast pedig idén először villant meg, a második rajthelyre kvalifikált.

Így szerezte meg Leclerc a pole-t Barcelonában

Megérkezett a szezon hatodik időmérő edzésének az összefoglalója, melyeken már negyedszer szerezte meg Charles Leclerc az első rajtkockát. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Grosjean újoncként a top 12-ben, VeeKay bombaidővel nyerte a szombati kvalifikációt

Szombaton rendezték a 2022-es Indy500 időmérőjének első szakaszát, amely a második kvalifikációba jutó 12 versenyzőről, valamint a 13-33. rajthelyről döntött. Az eső miatt egy órával megrövidült edzésen a holland Rinus VeeKay remekelt, négykörös etapjában 233,655 mérföld per órás átlagtempót hozott össze – a második Pato O’Ward átlaga 233,037 volt, ehhez képest innen hátrafelé az átlagos különbség a helyezések közt egy-két tized mérföld per órát tett ki. Ez az átlagtempó annyira erős, hogy az 500 mérföldes kvalifikációinak történetében a harmadik legjobb időt jelenti: csak 1996-ban voltak nála gyorsabbak ketten, Arie Luyendyk és Scott Brayton, a nyitott kerekű érában, nagy hengerűrtartalmú turbómotorral.

A legjobb 12 közé jutott újoncként a hatodik Jimmie Johnson és a kilencedik Romain Grosjean, akik tavaly kihagyták az Indy500-at. A címvédő, Alex Palou, Marcus Ericsson és a kétszeres Indy-győztes Takuma Sato szintén a továbbjutók közt van. Kiesett viszont a 14. helyen Josef Newgarden, a 20. helyen végző 2016-os győztes, Alexander Rossi, valamint a tavaly nyertes Helio Castroneves, aki csupán a 27. lett.

Az első időmérő legjobb 12 helyezettje:

  Versenyző Cspaat Motor Átlagempó (mérföld/óra)
1 Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevy 233.655
2 Pato O'Ward Arrow McLaren SP Chevy 233.037
3 Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP Chevy 232.775
4 Alex Palou Chip Ganassi Racing Honda 232.774
5 Tony Kanaan Chip Ganassi Racing Honda 232.625
6 Jimmie Johnson Chip Ganassi Racing Honda 232.398
7 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevy 232.397
8 Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 232.275
9 Romain Grosjean Andretti Autosport Honda 232.201
10 Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 232.151
11 Will Power Team Penske Chevy 231.842
12 Takuma Sato Dale Coyne Racing w/RWR Honda 231.708

 

Jön a futamok napja, mutatjuk a vasárnapi programot

A Formula-1-es Spanyol Nagydíj mellett több fontos nemzetközi szériában rendeznek versenyt vasárnap - íme a menetrend.

10:05-10:55 Formula–3, második futam (M4 Sport)

10:05-10:25 DTM, második időmérő

11:35-12:40 Formula–2, második futam (M4 Sport)

12:00-12:20 Superbike, Super Pole futam (Aréna4)

13:30-14:30 DTM, második futam

15:00-15:40 Superbike, második futam (22:45-től Aréna4)

15:00-17:00 Formula–1, futam (M4 Sport)

22:00-23:30 Indy500, második és harmadik időmérő

pf1_24

fotó: dppi

 

Pénzbüntetést kapott az Aston Martin

A barcelonai hétvége egyik főszereplője eddig is az Aston Martin istállója volt, és bizony még a kvalifikáció után is róluk kell, hogy szóljanak a hírek. Ugyanis a csapat még a Q1-ben ráengedte Lando Norrisra Lance Strollt a garázsból, amit a képviselőik el is ismertek, így 5000 eurós pénzbírságot kell befizetniük az FIA felé. Strollék hétvégéje nem balhéktól mentes, hiszen a fejlesztéseikkel igencsak a Red Bullra hajaz az AMR22-es, ami miatt a Red Bull részéről meg is indult a vizsgálódás, most kaptak egy pénzbüntetést, ráadásul a pályán sem vigasztalódhatnak, hiszen mindkét autójukkal kiestek már a Q1-ben. Valószínűleg  Norrist sem vigasztalja az Aston büntetése, mivel a McLaren versenyzője a Q2-ben vérzett el egy pályaelhagyás miatt.

F2: Vips a kavicságyban, Drugovich a dobogó tetején

Drugovich már a rajtnál az élre tört az első barcelonai F2-es futamon, mögötte Iwasa és Sargeant fordult el, a negyedik helyre pedig Hughes esett vissza. A hatodik körbern a Red Bull juniorja - aki pénteken először próbálhatott ki egy F1-es autót - Jüri Vips ásta el magát a négyes kanyarnál található kavicságyban, így jöhetett a biztonsági autó. Négy körrel később folytatódott a versenyzés, azonban jó idei semmi említésre méltó nem történt, mígnem Daruvala megelőzte Hughest, így feljött a negyedik helyre az indiai.

Hughes ezt követően komoly gumikopási problémákkal nézett szembe, s miután egészen a 9. helyig visszacsúszott, kénytelen volt bejönni új abroncsokért, amivel elszálltak a pontszerzési esélyei, végül pedig fel is adta a versenyt. Drugovich győzelméhez kétség sem férhetett, a második helyet Iwasa szerezte meg, míg a dobogó legalsó fokára Sargeant állhatott fel.

Nyirádon versenyez a Ralikrossz Európa-bajnokság, szombaton jól mentek a hazaiak

Elkezdődött a Magyarországra 2013 után visszatérő Ralikrossz Európa-bajnokság hétvégéje. Szombaton két előfutamot tartottak az RX1 és RX3 számára, összesen nyolc magyarral. Az Eb-cím nagy favoritjának tartott Anton Marklund mindkét futamot megnyerte az RX1-ben, a 2017-es Európa-bajnok svéd mögött mindkétszer Enzo Ide zárt a második helyen. A magyarok között a mezőny állandó tagja, Kárai Tamás hatodik helyet szerzett az első menetben, a másodikon azonban hátul végzett. Itt a csak Nyirádra nevezett Kiss László és Koncseg Zoltán végeztek legelöl, hetedik-nyolcadik helyen a 20 fős mezőnyben. Rajtuk kívül Mózer Attila és Mózer Márk is jelen van, a hétvégére nevezett Luigi azonban hiányzik.

A jóval kisebb, mindössze 11 fős RX3-ban a cseh Jan Cerny és a belga Kobe Pauwels nyerte a futamokat. Az elsőben Szíjj Zsolt előkelő negyedik helyet szerzett, de az audist kizárták a másodikban. Itt Répási Róbert hatodik helyen végzett, egy pozícióval a kategória harmadik magyarja, Ferjáncz András előtt. A géposztály magyar bajnoka, Körmöczi Balázs még a verseny előtt visszalépett a hétvégétől.

Az akció java vasárnapra marad Nyirádon. Idén a világbajnokságon is bevezetett új formátum szerint csak három előfutamot tartanak, viszont megtartják a Progression névre hallgató kört, amelyen az előfutamok sorrendje alapján az elődöntőkbe jutás a tét. A megszokott hat helyett öt-öt fő vesz részt a két elődöntőben és döntőben.

W Series: Chadwick zsinórban ötödször nyert

A szezonnyitó hétvégén tartott első két futamot követően Barcolonában is Jamie Chadwick látta meg a kockás zászlót, így a Williams kötelékébe tartozó versenyzőhölgy jó úton halad újabb bajnoki címe felé a W Seriesben, ráadásul ez már zsinórban az ötödik győzelme volt. Mögötte Pulling és Powell harcoltak nagyot az utolsó körökben a második helyért, amelyet végül előbbinek sikerült megtartania, mögöttük pedig Kimilainen végzett a negyedik, Visser pedig az ötödik helyen.

50 ezer eurót ért Bottas feneke

A Miami Nagydíj után Valtteri Bottas a coloradói Aspenbe utazott, ahol megmártózott egy hegyi patakban – úgy, ahogyan világra jött, nem első alkalommal mutatva meg a nagyközönségnek pucér hátsó felét. A fotó bejárta az internetet, de Bottas Barcelonában elárulta: jótékony célért mutatta meg magát.

"Ez igazából jó célt szolgált, 24 óráig árultunk belőle nyomtatott fotókat és ötezer ember vásárolta meg gyakorlatilag a hátsómat. Ez 50 ezer eurót hozott, amit jótékony célra fordítunk. Szóval jót tettem a hátsómmal" - mondta erről Bottas.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés