Komoly ételkölteménnyel fogadták Massát malajziai szállodájában
https://formula.hu/parc-ferme/11525
Utoljára utazott Malajziába az F1-es mezőny tagjaként az év végén visszavonuló Felipe Massa, a szokásos szálláshelyén pedig olyan édességgel fogadták, amit kár megenni, sőt még a padlóra is üzenetet írtak neki!
Leclerc, Gasly és Ocon egy NBA-meccsen töltötték az időt
https://formula.hu/parc-ferme/34594
A Covid-járvány óta először rendezett újra európai mérkőzést az NBA. Párizsban ezúttal a Detroit Pistons és a Chicago Bulls összecsapását élvezhette a közönség, melynek soraiban Pierre Gasly, Esteban Ocon és Charles Leclerc is helyet foglaltak. A versenyzők erről közösségi oldalaikra is feltöltöttek néhány képet, melyen látszik, hogy kifejezetten jól érezték magukat. A pilóták a pálya mellől élvezhették végig a találkozót, melyet a Bulls 126-108-ra nyert meg.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ismét eladó Schumacher 1991-es F1-es Jordanje
https://formula.hu/parc-ferme/34595
Alig másfél év után újra eladóvá vált Michael Schumacher debütáló F1-es autója, az 1991-es Jordan. Az eredeti állapotába visszaállított autót (a 6-os alvázszámú Jordan 191), amivel Schumacher a Belga Nagydíjon szerepelt, Bonhams aukciósház kínálja, elsőre 1,4 és 2 millió euró közé árazta be, vagyis többre értékelte, mint amennyiért 2021-ben eladták. Az autót február 2-án fogják elárverezni Párizsban.
fotó: dppi
Russell vagy Norris világbajnoki címében reménykedik az F1 legendája
https://formula.hu/parc-ferme/34593
Az Egyesült Királyság fantasztikus helyzetben van Sir Jackie Stewart szerint. A sportág háromszoros világbajnoka úgy véli, a hétszeres bajnok Lewis Hamilton, valamint a két fiatal tehetség, George Russell és Lando Norris révén hazájából származik a világ három legjobb pilótája. „Az emberek csodálatos helyzetben vannak. Nagy-Britanniában van most a világ három legjobb autóversenyzője. Ott van Lewis, aki újra és újra győzni tudott, sajnos egy német céggel, de ez a csapat Brackley-ben építteti az összes autóját, mert Nagy-Britannia a motorsport technológiai központja. Szeretném, ha valamelyik fiatal autóversenyzőnk megnyerné az idei bajnokságot, az fantasztikus lenne” – idézte a korábbi F1-es pilótát a Crash.net weboldala.
Az F3 bajnoka is fellép az F2-be – idei csapatával eddig minden szériát megnyert
https://formula.hu/parc-ferme/34592
Tisztázta 2023-as terveit a Formula-3 előző évi bajnoka, Victor Martins – ahogyan az a harmadosztály győztesei esetében megszokott, az idei évet a Formula-2-es szinten kezdi meg. A csapatválasztás sem meglepő: a 21 éves Alpine-junior az ART-hez igazol. Ezzel a csapattal nyerte meg 2022-ben az F3-at, 2020-ban pedig a Formula Renault Eurocup szériát – a közös együttműködés erre a két évre nyúlik vissza, így a sikerarány százszázalékos.
A Formula-2 persze már keményebb dió, Martins komoly ellenfélre számíthat csapaton belül is: az ART másik versenyzője Theo Pourchaire, a tavalyi ezüstérmes lesz, aki tegnap jelentette be maradását, és a bajnoki cím nagy esélyesének számít.
A 2023-as mezőnyben nyüzsögni fognak az újoncok: Martins a tizedik, aki a Formula-3-ból érkezik. Fellép a mögötte második Zane Maloney (Trident), harmadik Oliver Bearman (Prema), negyedik Isack Hadjar (Hitech), ötödik Roman Stanek (Trident), hatodik Arthur Leclerc (DAMS), hetedik Jack Crawford (Hitech), 13. Juan Manuel Correa (Van Amersfoort) 14. Kush Maini (Campos) és 23. Brad Benavides (Charouz). Egyetlen kiadó hely maradt az F2-es mezőnyben, a címvédő MP Motorsport ülése a 2021-es F3-as bajnok Dennis Hauger mellett.
Így élesíti reflexeit Fernando Alonso - videó
https://formula.hu/parc-ferme/34591
Az F1-es pilóták komoly edzésmunkával készülnek a 2023-as szezonra, a napi feladatok között pedig a reflexek fejlesztésére is odafigyelnek. Ennek láthatjuk fényes bizonyítékát az alábbi videón is, amit az Aston Martin tapasztalt versenyzője töltött fel saját közösségi oldalára. A felvételek alapján a spanyolok kétszeres világbajnoka 41 esztendősen továbbra sem tűnik lassúnak.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Toto Wolff eladja különleges Ferrariját
https://formula.hu/parc-ferme/34590
A szuperautók értékesítésére szakosodott Tom Hartley Junior weboldalán általában nem mindennapi autócsodák találnak gazdára, most azonban egy Ferrari F40 leírásánál az eddigieknél is érdekesebb dolgot lehet olvasni. A jármű állítólag a Mercedes F1-es csapatfőnöke, Toto Wolff gyűjteményéből származik, most pedig eladásra kínálják náluk. Az oldal információi szerint a szóban modell mindössze 5 536 kilométert futott és az egyike annak a 27 darabnak, amelyet újonnan Spanyolországba szállítottak, továbbá Ferrari „Red Book” Classiche tanúsítvánnyal rendelkezik, amely megerősíti, hogy még mindig megőrizte eredeti alvázát, karosszériáját, motorját és sebességváltóját. A német márka csapatfőnöke még tavaly említette meg, hogy valószínűleg eladja néhány autóját, amit az alábbi Ferrari meghirdetése is alátámaszt.
Úgy tűnik, Dzsiddába még legalább 2027-ig ellátogat az F1
https://formula.hu/parc-ferme/34589
A verseny szervezői árulták ezt el, akik azt mondták, hogy most az a legfőbb feladatuk, hogy biztosítsák, hogy a pálya megfelel majd a jövőbeli követelményeknek. Az eredeti tervek szerint Qiddiyába, egy sivatag közepén álló megaprojekt részeként épülő szórakoztató városba költözött volna néhány év után a Szaúd-arábiai Nagydíj, ám mivel késnek a munkálatokkal, így egyre valószínűbbnek tűnik, hogy 2027-ig továbbra is Dzsidda ad otthont a versenynek. Hivatalos megerősítés egyelőre nem érkezett az F1 részéről.
A 2006-os Magyar Nagydíj, ahogyan eddig nem hallhattuk
https://formula.hu/parc-ferme/34587
Avagy így szólt a rádió a 2006-os Magyar Nagydíjon, amely az első esős verseny volt Mogyoródon. Nézzétek és hallgassátok meg, miként szerezte meg karrierje első futamgyőzelmét a születésnapját csütörtökön ünneplő Jenson Button. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Fordulat: Pourchaire mégis marad az F2-ben
https://formula.hu/parc-ferme/34585
A tegnapi bejelentéscunamit követően csütörtökre is maradt friss hír az F2 tarsolyában, az ART ugyanis megerősítette, hogy a tavalyi szezon ezüstérmese, Theo Pourchaire újabb évet teljesít a csapat színeiben az F1 előszobájának számító sorozatban. A francia pilóta korábban pénzügyi okokra hivatkozva azt állította, hogy 2023-ban már nem tér vissza a rajtrácsra, legutóbb azonban már úgy fogalmazott, hogy az F2 is egy lehetőség az idei szezonra. A széria történetének legfiatalabb futamgyőztese boldogan reagált a francia alakulat bejelentésére.
„Nem is lehetnék boldogabb, ugyanis az ART Grand Prix színeiben folytathatom a karrieremet, egy olyan csapatnál, amelyet már a családomnak tekintek. Számos intenzív pillanaton mentünk keresztül az elmúlt három évben, a 2023-as felkészülés szempontjából pedig lényeges, hogy a csapat ismer engem, és tudja, hogyan hozzon nyerő helyzetbe. Tavaly nem voltunk túl sikeresek, de értékes tapasztalatokkal gazdagodtunk és sokkal erősebben térünk vissza. Minden tőlem telhetőt megteszek majd, hogy megszerezzem a bajnoki címet az ART-nek” – idézi Pourchaire-t a RaceFans.
A még mindig csak 19 esztendős francia csapattársának kilétét egyelőre homály fedi, miután a Mercedes támogatását élvező Frederik Vesti a Prema gárdájához szerződött a 2023-as szezon előtt.
Magnussent megműtötték, pár hétig nem ülhet autóba
https://formula.hu/parc-ferme/34588
Szerdán az IndyCar címvédője, Will Power mondta le szereplését a daytonai 24 óráson, miután feleségét műteni kellett, most pedig Kevin Magnussen is hivatalossá tette, hogy nem tud elindulni a nagyhírű versenyen, miután a múlt héten megműtött keze nem fog rendbe jönni január végéig. "A kézműtét jól sikerült, azonban az orvosok azt tanácsolták nekem, hogy ne vezessek még Daytonában" - jelentette be egy szomorú emoji társaságában a Brazíliában pole-pozíciót szerző pilóta. "Mindenkinek egy nagyszerű versenyhétvégét kívánok az MDK Motorsports-nál" - tette hozzá.
Ők lesznek a Ferrari tartalékpilótái 2023-ban
https://formula.hu/parc-ferme/34586
A napokban rengeteg bejelentés érkezett az F2 és az F3 háza tájáról, most pedig az F1-es tartalékversenyzőkről tett bejelentést a Ferrari. Két beugrósuk is lesz, akik mindketten már évek óta a család tagjai. Egyikük Antonio Giovinazzi, aki 2021 végén maradt ülés nélkül a száguldó cirkuszban, idén pedig a WEC-ben fog indulni a Ferrari hypercarjával. Másikuk Robert Svarcman, aki tavaly már izraeli zászló alatt kapott tesztlehetőséget a Scuderiától két szabadedzésen, illetve a szezon utáni teszten, idén pedig az SRO GT World Challenge Europe-ban próbál szerencsét.
Norris 2025 előtt nem számít a bajnoki címre
https://formula.hu/parc-ferme/34583
2023-ban immár ötödik Formula-1-es szezonjára készül Lando Norris, akit az elmúlt években mutatott erős teljesítményének és tehetségének köszönhetően Max Verstappennel, Charles Leclerc-rel, vagy éppen George Russell-lel emlegetnek egy lapon. Norris szempontjából a legnagyobb hátrányt a McLaren győzelmekre egyelőre esélytelen konstrukciója jelenti kortársaival szemben, a patinás brit alakulat ugyanis csupán az ötödik helyen végzett a 2022-es konstruktőri bajnokságban. A wokingiak felfedezettje azonban nem adja fel, csapatába vetett hitét pedig tökéletesen bizonyítja, hogy egészen a 2025-ös szezon végéig elkötelezte magát a wokingiak mellett. A csapat jelentős beruházásokat hajt végre annak érdekében, hogy visszatérhessenek az élmezőnybe, Norris azonban egyelőre meglehetősen pesszimista világbajnoki esélyeit illetően.
„Az eddig tanultak segítségével talán lehet esélyem futamot nyerni, de nem valószínű, hogy a bajnoki cím összejön addig” – utalt a brit a 2025-ig tartó kontraktusára a GQ magazinnak adott interjújában. „Mindazonáltal tisztában vagyok vele, hogy addig is a legjobbamat kell nyújtanom.”
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown szerint azonban a bajnoki cím elsősorban az autón múlik, Norrisnak ugyanis minden képessége megvan ahhoz, hogy a csúcsra érjen: „Azt hiszem, még van úgy 10-15 éve az F1-ben, és szerintem világbajnok lesz, amennyiben jó autót tudunk biztosítani számára” – mondta az amerikai szakember.
Autómosásért osztották ki a WRC-szezon első büntetését
https://formula.hu/parc-ferme/34584
Még el se kezdődött a 2023-as WRC-szezon első futama, a Monte-Carlo Rali, már ki is osztották az első büntetést, méghozzá meglehetősen szokatlan indokkal. A legendás Francois Delecour (képünkön) egy Rally2-es Skodával áll rajthoz hazai futamán, a felügyelőkhöz viszont azzal kapcsolatban érkezett bejelentés, hogy a Delecourhoz tartozó szervizautót a szervizparkban mosták le. Márpedig ezt tiltják a szabályok, nem lehet a monacói kikötőben felállított területen autót mosni, csak az erre kijelölt helyeken, ez a kis malőr pedig 1500 euróba került a csapatnak...
fotó: dppi
Nem örülnek a rajongók annak, ki ugrik be a sérült Frijns helyére
https://formula.hu/parc-ferme/34582
Az Abt istálló bejelentése alapján a mexikóvárosi Formula-E-szezonnyitón bal csukló- és kéztörést szenvedett Robin Frijns helyére Kelvin van der Linde ugrik be a Dirayah ePrix-n január 27-28-án, aki debütálni fog a szériában. Mivel a dél-afrikai a csapat kötelékében versenyez a DTM-ben, a választás logikus – de nem feltétlenül népszerű a rajongók körében.
Az idősebb Van der Linde testvér 2021-ben harcolt a DTM bajnoki címéért, a norisringi szezonzárón azonban átlépte a sportszerűség határait és többször ütközött, elsősorban fő riválisával, Liam Lawsonnal – nevető harmadikként így lett Maximilian Götz a bajnok. A dél-afrikai beugrásáról szóló hír alatt cinikus rajongói kommentek tűntek fel: van, aki arra figyelmezteti az ellenfeleket, nézzék a tükröt az első kanyarban, mert Van der Linde torpedóként érkezhet meg, más szerint egyenesen a Formula-E-t ássa alá ez a beugrás.
Van der Linde eredetileg a bathursti 12 óráson indult volna a Szaúd-Arábiát követő hétvégén, de a két verseny közelsége miatt visszalép az ausztrál viadaltól.
A The Race szaklap arról is ír, hogy Frijns ötórás műtéten esett keresztül, felépülése pedig hosszú lesz, várhatóan a júliusig tartó szezon többségét ki kell hagynia.
Egy ex-F1-es inkább nem megy a Las Vegas Nagydíjra, olyan drága egy hotelszoba
https://formula.hu/parc-ferme/34581
Pedig a 2005-ben és 2006-ban 11 nagydíjon feltűnt Robert Doornbos benne van még a Formula-1-es körforgásban: a holland exversenyző (akinek sport utáni szokatlan vállalkozásáról írtunk annak idején) szerepelni szokott a helyi közvetítésben. A 2023-as új nagydíjat azonban inkább kihagyja.
„Vegas különösen vad hétvégének ígérkezik a pályán és azon kívül is. Próbáltam szobát foglalni, hogy ott legyek a nagydíjon, két éjszakát kértem a Ceasars Palace-ban. Mit gondoltok, mennyibe kerül? 64 ezer dollárba” – írta rovatában a holland TopGear magazinban Doornbos, 23 millió forintnak megfelelő összeget említve.
A jelenlegi sikercsapathoz, a Red Bullhoz annak első F1-es évében beugró Doornbos ezt is tetézte: „Visszaírtam nekik, hogy benne van-e a reggeli. Kiderült, hogy nem, ezért azt mondtam, inkább hagyjuk…”
„Eltávolodtunk egymástól” – ezért hagyta el Oliveira a KTM-et
https://formula.hu/parc-ferme/34580
Miguel Oliveirát 2015 óta segíti a KTM: velük nyert futamokat a Moto3-ban és a Moto2-ben – előbbiben összetett második, utóbbiban harmadik helyig jutott –, a szatellit csapatukban, a Tech3-nél debütált a MotoGP-ben, ott nyert először versenyt a legnagyobbak között, az utóbbi két szezont pedig a gyári alakulatnál töltötte. Jack Miller érkezésével viszont nem maradt helye az első számú istállónál, a Gas Gas márkanévre váltó Tech3-hez pedig nem akart visszatérni, így inkább az Aprilia új szatellit gárdájához, az RNF Racinghez igazolt. A portugál azonban állítja, hogy új csapattársával, Raul Fernandezzel – aki eleve nem is náluk akart bemutatkozni – ellentétben neki nem romlott meg a viszonya a KTM-mel:
„Egyáltalán nem mondanám, hogy a KTM rosszul bánt velem” – nyilatkozta Oliveira a portugál Antena tv-csatornának. „Egyszerűen csak másképp gondolkodunk. A csapat átalakítása kéz a kézben járt azzal a szándékkal, hogy egy másik motorost szerettek volna helyettem. Ezek a különbségek nyilván eltávolítottak minket egymástól, nem volt már közös jövőnk. Nem arról volt szó, hogy ne lett volna nyitva az ajtó, mert azt akarták, hogy maradjak és versenyezzek a Gas Gasnál, ami alapvetően egy pirosra festett KTM. Az elképzelés az volt, hogy behozzák a Gas Gast és két ibériai motorosuk legyen, mivel ibériai márkáról van szó. Egy spanyol és egy portugál versenyzőt akartak, de nekem nem tetszett az ötlet.”
„Őszintén hiszem, hogy vannak időszakok az ember életében, amikor változásra van szükségünk. Vannak olyan vonatok, amikre csak egyszer lehet felszállni és meg kell ragadni a lehetőségeket. Nagyon szerettem volna váltani és kilépni a komfortzónámból. A KTM komoly kényelmet adott a karrierem során, a következő négy évem garantált volt, de mélyen belül tudtam, hogy nem ezt akarom. Új lehetőségeket akarok megtapasztalni, és világbajnok akarok lenni, amiről hiszem, hogy hamarosan megtörténik” – fogalmazott a versenyző, aki egyébként a szezonzáró utáni valenciai tesztnapon a legjobban szerepelt a csapatot váltók közül.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az egyetlen tulajdonság, ami idegesíti Norrisban a főnökét
https://formula.hu/parc-ferme/34579
Lando Norris a Formula-1-ben eltöltött négy szezonja alatt a McLaren alapemberévé vált – és ez még akkor is, ha 2021-ben történetesen nem ő, hanem az azt a futamot leszámítva szinte végig szenvedő Daniel Ricciardo révén nyertek kilenc év után újra nagydíjat. Nem véletlen, hogy a wokingiak hosszú távon számolnának a brittel – de azért van egy apró rossz szokása a pilótának, ami néha kiakasztja Zak Brownt:
„Hogy mi frusztrál engem Lando kapcsán? Hogy többször is elkésett már öt percekkel” – fogalmazott a McLaren elnök-vezérigazgatója a GQ hasábjain. „Ha valahonnan 8 órakor kell távoznunk, akkor abból 8 óra 7 perc lehet. A nagyszerű benne, hogy rendkívül őszinte – és egyértelműen fejlődött!”
Brown persze ezt a félig vicces megjegyzést leszámítva nagyon is elégedett Norrisszal és azzal, ahogy a csapat részévé vált: „Úgy érzem, a legjobbat hozzuk ki belőle. Beszédesebbé vált és elkötelezett. Képes ellazulni, mint egy családban” – mondta a McLaren-vezér, hozzátéve, hogy bár humoros figuraként ismerjük a fiatal pilótát, nagyon is komolyan veszi a dolgokat.
fotó: DPPI
„Életben tartani az F1-es álmot” – marad a Williams kötelékében a W Series bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/34578
Úgy tűnik, az F1-es csapatok akadémiáival kapcsolatos bejelentések napja a szerdai: a Red Bull-lal és a Ferrarival kapcsolatos fejlemények mellett ugyanis a Williams pedig azt tette közzé, hogy idén is marad a kötelékeikben Jamie Chadwick, aki főként szimulátoros munkával segíti majd az alakulatot, emellett a saját fejlődésére is nagy hangsúlyt fektetnek. A W Series háromszoros – és ezzel egyedüli – bajnoka 2023-ban az IndyCar utánpótlás-sorozatában, az Indy NXT-ben fog rajthoz állni az Andretti Autosport színeiben, de a hölgyversenyző továbbra sem tett le arról, hogy egyszer a Formula-1-be jusson – és ehhez fontos számára a williamses kapocs:
„Lenyűgöző, hogy folytathatom a kapcsolatomat a Williams Racinggel: 2019 óta támogatnak. Rendkívül fontos számomra, hogy lehetőségem van elmerülni a csapatban és életben tartani a Formula-1-es álmot. Várom, hogy mit érhetünk el közösen” – fogalmazott a bejelentés kapcsán Chadwick.
Leclerc öccse és a többiek: újra lesz Ferrari-nevelt az F2-ben
https://formula.hu/parc-ferme/34577
Ismertette a Ferrari, hogy mely versenyzők alkotják a versenyzői akadémiáját 2023-ban. Összesen nyolc pilóta szerepel a névsorban, köztük két újonnan kiválasztott, a finn Tuukka Taponen és a brazil Aurelia Nobels, akik egyaránt Formula-4-es szinten fogják képviselni a maranallóiakat. Viszont egy év kihagyás után újra lesz érdekeltsége a Scuderiának a Formula-1 közvetlen előszobájának számító F2-ben is, hiszen Arthur Leclerc, aki Charles öccse, valamint Oliver Bearman is felléphet az F3-ból: előbbi a DAMS, utóbbi a Prema színeiben fog debütálni.
A Formula-3-ban Dino Beganovic szállíthatja a Ferrarinak az eredményeket – ő volt érintett a hétvégi érdekes dubaji befutóban is –, míg a Formula Regional európai sorozatában Rafael Camara és Maya Weug (utóbbi első női versenyzőként került korábban az akadémiára), F4-es szinten pedig a korábban említett két újonc mellett James Wharton fogja képviselni a vörösök neveldéjét.
A stadionba költözik a Miami Nagydíj paddockja, de a problémás sikán marad
https://formula.hu/parc-ferme/34576
Két jelentős változás történik az F1-es versenypályán Miamiban a nagydíj második kiadása előtt. Az egyik a paddockot érinti, melyet 2022-ben a bokszutcaépület és a Hard Rock Stadium közti szűk sávba szorítottak be. Idén május 5-7-én a Miami Dolhpins arénája nem csupán háttérként fog szolgálni, az aréna belsejében építik fel a paddockot a csapatok mobil vendéglátóegységeivel – erről látványos fotót is mutattak. Ezen túlmenően új Paddock Club épül, a garázssor feletti ideiglenes épület helyére állandó létesítmény kerül.
A szervezők változtattak a pályán is, bár nem úgy, ahogyan azt többen várták: a hírek, hogy a sokat kritizált 14-15-ös sikánt átépítik, tévesnek bizonyultak. Helyette újraaszfaltozzák a teljes nyomvonalat: a felületet a versenyzők irányából számos kritika érte, nedves aszfalthoz hasonlították az ideális íven kívüli részek tapadását. A vezetőség a promóter Tom Garfinkellel úgy döntött, a vonalvezetéshez nem nyúlnak, az újraaszfaltozás önmagában elősegíti az izgalmasabb futamot – tavaly mindössze 45 előzést számoltak, ami jócskán elmaradt az átlagtól.
A sikán változatlan nyomvonalát Garfinkel azzal indokolta, hogy megoszlottak a vélemények róla: bár többen kritizálták, más versenyzők elégedettek voltak vele. Az FIA-val és F1-gyel egyeztetve ezért végül az a döntés született, hogy egyelőre nem módosítják.