DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Martin az élről bukott, Bagnaia nyert és újra vezet

Kényelmes előny birtokában dobta el a motort az Indonéz GP-n a pramacos, így a 13. helyről induló ducatis győzött és ismét az élre állt a vb-tabellán.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Komoly forróságban startolt el a MotoGP idei tizenötödik futama, az Indonéz Nagydíj. A Michelin a sprint tapasztalatai alapján „erősen javasolták” a közepes és a kemény keverékű abroncsok használatát, mivel a lágyakon néhányaknál hólyagosodást tapasztaltak, ennek ellenére sokan bevállalták a legpuhább opciót elöl, de akár hátul is.

A pole-ból Luca Marini várhatta a 27 körös táv startját, a legjobban viszont Jorge Martin lőtt ki: a vb-vezetést szombaton magához ragadó spanyol a hatodik pozícióból indulva azonnal az élre állt! Maverick Vinales sorolt be másodiknak, Fabio Quartararo harmadiknak, de nagyot zárkózott az első körben Francesco Bagnaia is, aki a 13. rajtkockából kilőve az ötödik-hatodik helyig jött fel.

motogp-martin-crash



Ebből pedig rövidesen már harmadik helyezés lett, Marini ugyanis elesett, miután Brad Binder nekikoccant, Quartararót pedig erőből kapta el a regnáló világbajnok. A Yamaha franciáját utána Aleix Espargaro is támadta, a csata hevében pedig hibázott is Quartararo, így Binder is megelőzte őt – igaz, a KTM-es rövidesen megkapta a hosszúkörös büntetést a Marini-esetért. Hátrébb egyébként többen is kiestek: előbb Pol Espargaro, majd Marc Marquez csúszott ki top 10-es helyről.

Martin az élen hamar másfél-két másodperc környékére növelte az előnyét, sőt ezt követően is távolodott a Pramac Ducati versenyzője Vinalestől, akire viszont apránként kezdett felérni Bagnaia. Aleix Espargarót pedig utol is érte Quartararo, és meg is történt a helycsere közöttük, míg a top 10 hátsó traktusaiban pedig Binder követett el egy újabb hibát: Miguel Oliveirának ment neki, összeért a két motor – repült is az újabb büntetés a dél-afrikainak.

A dráma aztán a 13. körben jött: Martin három másodperces előny birtokában csúszott el vezető pozícióból! Az első pozíciót így Vinales örökölte meg, de az apriliás nem dőlhetett hátra, hiszen néhány kör alatt megérkezett rá Bagnaia – sőt, nyolc körrel a vége előtt meg is előzte a spanyolt, így átvette a vezetést a címvédő ducatis!

motogp-bagnaia-ducati-mandalika

Bagnaia előnye ugyan nem ingadozott, de már nem engedte ki a kezéből az első helyet: idei hatodik győzelmét aratta a 13. helyről startolva – ezzel pedig ismét visszaállt a vb-összetett élére, 18 pontos előnyre tett szert Martinnal szemben. A dobogó második fokáért Quartararo megszorongatta Vinalest, de maradt előrébb az apriliás.

A Gresini Ducati ülését Marc Marquezzel szemben elveszítő Fabio di Giannantonio meglepő negyedik helyet hozott, majd jött Marco Bezzecchi, aki néhány nappal a kulcscsonttörése után lett ötödik. Őt a két KTM-es követte a sorban Binder és Jack Miller révén, majd jött Enea Bastianini, míg a top 10-et Alex Rins és az utolsó harmadban teljesen visszaeső Espargaro tette teljessé. Mindössze 14-en értek célba: az említettek mellett kiesett Joan Mir, Johann Zarco és Augusto Fernandez is.

A futam végeredménye:

1. Francesco Bagnaia Ducati  
2. Maverick Viñales Aprilia 0.306
3. Fabio Quartararo Yamaha 0.433
4. Fabio Di Giannantonio Ducati 6.982
5. Marco Bezzecchi Ducati 11.111
6. Brad Binder KTM 11.228
7. Jack Miller KTM 12.474
8. Enea Bastianini Ducati 12.684
9. Alex Rins Honda 22.540
10. Aleix Espargaró Aprilia 30.468
11. Takaaki Nakagami Honda 30.823
12. Miguel Oliveira Aprilia 36.639
13. Raúl Fernández Aprilia 42.864
14. Franco Morbidelli Yamaha  
Kiesett:    
  Johann Zarco Ducati  
  Jorge Martín Ducati  
  Augusto Fernández KTM  
  Joan Mir Honda  
  Marc Márquez Honda  
  Luca Marini Ducati  
  Pol Espargaró KTM  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: