Komoly ételkölteménnyel fogadták Massát malajziai szállodájában
https://formula.hu/parc-ferme/11525
Utoljára utazott Malajziába az F1-es mezőny tagjaként az év végén visszavonuló Felipe Massa, a szokásos szálláshelyén pedig olyan édességgel fogadták, amit kár megenni, sőt még a padlóra is üzenetet írtak neki!
„Egyetlen bajnoki cím sem érvényes az oroszok nélkül” – véli a korábbi F1-es dobogós
https://formula.hu/parc-ferme/34613
Amióta szűk egy éve kitört az ukrán-orosz háború, az orosz sportolók csak erős korlátozásokkal vagy sehogy sem vehetnek részt a különböző nemzetközi versenyeken. Igaz ez az autósportokra is, ahol az FIA úgy döntött, hogy az orosz pilóták csak semleges színekben, egy a háborút elítélő nyilatkozat aláírása után állhatnak rajthoz. Robert Svarcman például élt ezzel, hiszen ő izraeli állampolgárként versenyez, Nyikita Mazepin viszont elveszítette tavaly az F1-es ülését, míg a Kamazok ugyancsak kihagyták a Dakart, ahol eddig dominálták a kamionos kategóriát.
Vitalij Petrov, aki Oroszország első Formula-1-es dobogós helyezését jegyzi, nagyon nem ért egyet a jelenlegi szabályokkal: „Oroszország nélkül egyetlen bajnokot vagy olimpiai aranyat sem tartok érvényesnek” – jelentette ki a korábbi pilóta a Sport-Expressnek, amikor a Dakarról kérdezték. „Ez még inkább igaz a Dakarra. Hányszor nyerték meg a mieink! Nem épp az utolsók között szerepeltünk, hogy finoman fogalmazzak. 19 győzelem! De nem is csak a Dakarról beszélek, hanem az összes sportról. Abba kellene hagynunk, hogy félünk a mieinktől és vissza kellene hozni Oroszországot a világ sportjába” – fogalmazott Petrov. Hozzátette: a jelenlegi helyzetet az utánpótlás-nevelésre kellene felhasználni, hogy megerősödjenek, hiszen „nem tart örökké” az elszigeteltségük szerinte.
Polihisztor világbajnok tette teljessé a Bajnokok Tornájának idei felhozatalát
https://formula.hu/parc-ferme/34612
Az előttünk álló hétvégén rendezik a több évtizedes hagyományokra visszatekintő gálaversenyt, a Bajnokok Tornáját, amelyet második alkalommal rendeznek Svédországban, havas-jeges parallel pályán. A versenyzői felállást illetően épp a hazaiak összeállítása vált teljessé utoljára, de hétfőn kiderült, hogy Johan Kristoffersson társa a szombati Nemzetek Kupáján nem más lesz, mint a hozzá hasonlóan ralikrossz-világbajnok Mattias Ekström. A pilóta a WRX-ben aratott diadala mellett szerzett bajnoki címet a DTM-ben és 2021-ben az akkor indult ETCR-ben is – nem mellesleg a RoC-ot is háromszor megnyerte egyéniben, ráadásul három különböző helyszínen (Párizsban, Londonban és Pekingben).
Ekströmmel tehát teljes a versenyzői felhozatal, amelyben több korábbi és Valtteri Bottas révén egy aktív F1-es pilótát is találunk. Mutatjuk a párosokat a szombati Nations’ Cupra, de természetesen a vasárnapi egyéni versenyen is láthatjuk az összes klasszist majd. Egyéniben Sebastien Loeb, a csapatok között a norvég duó a címvédő.
Svédország: Mattias Ekström, Johan Kristoffersson
Németország: Sebastian Vettel, Mick Schumacher
Finnország: Mika Hakkinen, Valtteri Bottas
Franciaország: Sebastien Loeb, Adrien Tambay
Nagy-Britannia: David Coulthard, Jamie Chadwick
USA: Travis Pastrana, Tanner Foust
Norvégia: Petter Solberg, Oliver Solberg
Északi csapat: Tom Kristensen, Felix Rosenqvist
All-Stars csapat: Felipe Drugovich, Thierry Neuville
Verstappen miatt róttak ki bírságot az imolai pályára
https://formula.hu/parc-ferme/34611
500 eurós pénzbírságot kell kifizetnie az imolai F1-es versenypályának, amiért tavaly egy alkalommal átlépték a megengedett zajküszöböt. A problémát Max Verstappen és a Red Bull filmforgatási napja okozta: októberben, nem sokkal a második vb-címének bebiztosítása után körözött a holland pilóta az Emilia-romagna-i Nagydíjnak otthont adó helyszínen egy 2013-as Red Bull-lal, amelyet még nem a jelenlegi V6-os turbómotor, hanem egy V8-as erőforrás hajtott, amely hangosabb az utódjainál. Az imolai pálya tanácsnoka, Elena Penazzi kiemelte: ez az egyetlen alkalom, amikor 2022-ben túllépték a zajküszöböt, s ekkor is csupán néhány körről volt szó.
fotó: DPPI
Az utolsó bejelentéssel teljes a Formula-2-es mezőny
https://formula.hu/parc-ferme/34610
Bejelentést tett az utánpótlássorozat bajnokcsapata, az MP Motorsport: az istálló, amely 2022-ben Felipe Drugovich és Clement Novalak párosával mindkét értékelést megnyerte, a korábban bejelentett Dennis Hauger mellett Jehan Daruvalát választotta versenyzőként, azaz a Prema előző évi felállása áll össze újra. Ráadásul tavaly mindketten Red Bull-színekben indultak, Daruvala év végén kikerült a Red Bull juniorcsapatából.
Az indiai pilóta, aki nyáron a 2021-es McLarent tesztelte, negyedik szezonját tölti a Formula-2-ben: eddig négy győzelmet szerzett a kategóriában, ahol legjobb bajnoki eredménye hetedik helyezés volt. Érdekesség, hogy sorban második évben kerül a címvédő csapathoz, hiszen 2021-ben a Prema nyerte mindkét bajnokságot.
Daruvala megnevezésével az összes hely elkelt a Formula-2 22 fős mezőnyében. A névsor jelentősen kicserélődik, hiszen tíz új versenyző is érkezik a Formula-3-ból, beleértve az összetett első hét helyezettjét a bajnok Victor Martins vezetésével, valamint a 2019 után kategóriába visszatérő Juan Manuel Correát. A maradók névsora azonban erős marad, hiszen a bajnok Drugovich mellett csak a Super Formulába szerződő harmadik Liam Lawson és az F1-be fellépő negyedik Logan Sargeant távozott, az első tíz helyezett közül a többiek maradnak, beleértve az ezüstérmes Theo Pourchaire-t és ötödik-hatodik Ayumu Iwasát és Jack Doohant.
A McLaren egykori tesztpilótája lett az Extreme-E-csapat főnöke
https://formula.hu/parc-ferme/34609
Gary Paffett lesz az elektromos szériában indított csapat sportigazgatója – jelentette be hétfőn a McLaren. Paffett már eddig is fontos pozíciót látott el a wokingiak elektromos részlegén: az idén indult Formula-E-istálló csapatmenedzsere volt, ezt a pozíciót pedig továbbra is ellátja, a Tanner Foust és Emma Gilmour párosával EE-csapat felügyelete mellett. A két elektromos versenycsapat egy részleg alá tartozik a McLarennél: a divízió ügyvezetője Ian James, aki egyben a Formula-E-istálló csapatfőnöke.
Gary Paffett kétszer nyerte meg a DTM-et a Mercedesszel, 2005-ben és 2018-ban, a McLarennél pedig 2006-tól egészen 2014-ig látott el tesztpilótai teendőket – amíg a csapat Mercedes-motorokkal versenyzett. A brit a 2018-19-es szezont a Formula-E-ben töltötte a HWA színeiben, majd tanácsadó, sportigazgató és tartalékpilóta lett, mikor az istálló a Mercedes gyári csapatává vált. A McLaren ennek a formációnak az utódja a Formula-E-ben.
A WEC-ben is csapatot akar indítani az Andretti
https://formula.hu/parc-ferme/34608
A Formula-1-es projekt nem az egyetlen bővülési terv az Andretti istállónál. Az amerikai alakulat a Wayne Taylor Racinggel közös csapattal nevezett a hétvégi Daytona 500 futammal kezdődő IMSA-ban, a GTP csúcskategóriában egy Acura ARX-06-tal. Ez azonban csak az első lépés, a nagy cél a világbajnokságon, a Hypercar osztályban szerepelni: ez a szándék mind Wayne Taylor, mind Michael Andretti részéről elhangzott Daytonában.
„Nem titok, hogy bele akarunk vágni: lesz egy szatelit gyárunk Európában, amely már a létrehozás szakaszában tart és még nagyobb lesz” – idézi Andrettit a Dailysportscar.com. „Az egyik célunk reményeink szerint az, hogy WEC-csapatunk legyen a következő pár évben. A célkitűzés minden jelentős versenysorozatban jelen lenni a világon, Le Mans pedig nyilvánvalóan a legnagyobbak egyike, így egyértelműen ott akarunk lenni.”
Wayne Taylor célzást tett rá, hogy a WEC-projekt összhangban lesz Hondával való szövetségükkel – a japánokat emlegetik az Andretti lehetséges F1-es motorszállítójaként is.
Mély hegeket hagytak Marc Marquez karján a műtétek
https://formula.hu/parc-ferme/34607
A nyolcszoros MotoGP-világbajnok elmúlt éveire a 2020-es jerezi versenyen elszenvedett felkarcsonttörés nyomta rá a bélyegét: az azóta eltelt három szezon jelentős részét ki kellett hagynia a sérülés és négy műtétje miatt.
Marquez a Red Bull edzőközpontjában készült friss fotókkal jelezte, gőzerővel készül a 2023-as szezonra és irigylésre méltó fizikai formában van – az utolsó előtti képen azonban jól látszanak jobb felkarján a műtétek mély hegei.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ez volt Hamilton legjobb és leggyengébb nem világbajnok szezonja?
https://formula.hu/parc-ferme/34606
A 2007-es volt Lewis Hamilton pályafutásának legjobb éve, mikor nem szerzett világbajnoki címet – legalábbis a The Race szaklap összeállítása szerint, amely a Mercedes-pilóta kilenc olyan szezonját rangsorolta, amelyben nem nyert vb-címet. A helyezés nem meglepő: Hamilton nagyon közel került az elsőséghez újonc létére, ráadásul egy kivételes rekordot is felállított, élete első kilenc nagydíján dobogóra állt.
A lista második helyén a 2010-es év áll, mikor Hamilton még matematikai vb-esélyes volt a szezonzárón az év egészét tekintve csak harmadik erő McLarennel, a harmadik pedig a 2009-es, mikor a szabályváltozás után rettentő gyengén indult a wokingiak szezonja, Hamilton végül mégis nyert két futamot.
A szakírók a lista végére sorolták a 2011-es szezont, melyet Hamilton is eddigi legrosszabb évének nevezett: bár nyert három nagydíjat, abban az idényben vezetői hibát hibára halmozott. Az utolsó előtti helyen 2013 áll, első éve a Mercedesszel, amely során szintén szétszórt volt és a fékekkel küszködött. A 2022-es szezont a hetedik helyre tették, mint pályafutása egyetlen győzelem nélküli évét.
A Williams még egy évet szánt Sargeantnek az F2-ben
https://formula.hu/parc-ferme/34605
Logan Sargeant egyetlen Formula-2-ben töltött szezon után – amely során negyedik lett az összetettben két futamgyőzelemmel – már a Formula-1-ben folytatja. A Williams versenyzői akadémiájának eredeti forgatókönyve két szezon lett volna az utánpótlásosztályban.
„Kétéves tervünk volt Logannel az F2-ben. Szerintem mindenki így kezdi. A szezon kezdete után, főleg Silverstone-ban és az azt követő versenyeken azonban nagyon hamar láttuk a benne levő potenciált, és azt, hogy talán nem lesz szüksége két szezonra” – mondta az Autosportnak Sven Smeets, a Williams sportigazgatója. Hozzátette: nem várták el a fiatal pilótától, hogy bajnok vagy minimum második legyen az F2-ben, helyette a fejlődését figyelték, ez alapján pedig nyáron már számoltak vele.
Sargeantre vonatkozóan az F1-ben is kétéves terve van a csapatnak: „Nem mondhatjuk neki azt Bahreinben, hogy győzze le Alexet, az nem lenne korrekt vele szemben. A cél a fejlődés, a tanulásra fordítani ezt a szezont, aztán ’24-ben már mindent beleadni” – fogalmazta meg Smeets.
Fotó: Williams
Két évre kitiltották a fociból a korábbi Ferrari-csapatfőnököt
https://formula.hu/parc-ferme/34604
A Scuderiát 2015 és 2018 közt vezető Maurizio Arrivabene is szigorú büntetést kapott a Juventus költségvetési botrányában – az olasz klubcsapatnál meghamisították a játékosigazolások pénzügyi elszámolását, közel 100 millió dollárt megspórolva. Arrivabenét, aki a Juventus vezérigazgatójaként az igazgatótanács többi tagjával együtt november végén mondott le a botrány kirobbanása miatt, de feladatait ideiglenesen még ellátta, két évre eltiltották az olasz labdarúgásról, ám a döntéshozók kérvényezték, hogy a tilalom az UEFA és FIFA hatáskörére is kiterjedjen.
A klub vezetőségének 11 tagját büntették, a legszigorúbb, kétéves eltiltást Arrivabene mellett a Juventus volt elnöke, Andrea Agnelli – a Ferrari-elnök John Elkann unokatestvére – és a sportigazgató, Fabio Paratici is kétéves eltiltást kapott. A csapat megúszta a kizárást, de 15 pontot levonnak tőlük a bajnoki tabellán az olasz sportbíróság döntése alapján.
Alonso beköszönt: hamarosan a gyárban lesz
https://formula.hu/parc-ferme/34603
Fernando Alonso az edzőteremből jelentkezett be egy videós üzenet formájában: mint mondta, keményen dolgozik, de hamarosan az Aston Martin gyárában lesz szimulátormunka és üléspróba céljából. A kétszeres világbajnok kőkeményen készül az új szezonra, nemrég arról posztolt, hogy hogyan edzi a reflexeit.
Hard at work.@alo_oficial checking in! pic.twitter.com/Vxu8zLR89K
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) January 21, 2023
Russell mellett Wolff is keményen készül az idei szezonra
https://formula.hu/parc-ferme/34602
Érdekes videót posztolt közösségi oldalaira George Russell. A pilóták közül, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, sokan számolnak be szurkolóik számára a kőkemény edzésmunkáról, ezúttal azonban a brit pilóta által feltöltött videóban a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is feltűnik súlyemelés közben. A felvételek tanulsága szerint az osztrák szakember is kiváló formában van.
Gym sesh ft. Boss pic.twitter.com/daJCy63fW6
— George Russell (@GeorgeRussell63) January 21, 2023
A Verstappen-Perez és a Leclerc-Sainz kettős lett az F1-es mezőny legösszeszokottabb csapattárspárja
https://formula.hu/parc-ferme/34601
Az Alpine-nál Pierre Gasly, a McLarennél Oscar Piastri, az Aston Martinnál Fernando Alonso, a Haasnál Nico Hülkenberg, az AlphaTaurinál Nyck de Vries, a Williamsnél pedig Logan Sargeant érkezése miatt lesz új felállás az F1 2023-as szezonjában.
Ez azt a helyzetet idézi elő, hogy összesen négy olyan istálló marad a mezőnyben, amely ugyanazzal a párossal vág neki ennek az idénynek, mint a tavalyinak, közülük pedig az Alfa Romeónál a Valtteri Bottas - Guanyu Zhou és a Mercedesnél a Lewis Hamilton - George Russell duó is csak egy szezont ért meg eddig együtt.
Így a vonatkozó összevetésben rangidősnek számít az alig két esztendeje összeülő Max Verstappen - Sergio Perez és Charles Leclerc - Carlos Sainz kettős, vagyis a Red Bull és a Ferrari párosa.
Az AlphaTauri a Ferrari miatt nem szerződtette Mick Schumachert
https://formula.hu/parc-ferme/34600
Gyakorlatilag a 2022-es idény végéig bizonytalan volt a fiatal pilóta helyzete, aki végül a Mercedes tartalékpilótája lett, miután megvált tőle a Haas istállója és a Ferrari juniorjai közül is kikerült. Az AlphaTauri csapatfőnöke Franz Tost most a német RTL-nek adott interjúban árulta el, hogy a tavalyi évben jó esély mutatkozott Schumacher szerződtetésére. „Számomra személy szerint ő már akkor is téma volt. Tényleg szerettem volna, ha Mick ül az egyik autónkban, mert biztos vagyok abban, hogy tehetséges és megvan benne az, ami egy sikeres F1-es karrierhez szükséges” – mondta el a csapatvezető, aki azt is megerősítette, hogy „politikai okok” miatt hiúsult meg a megállapodás, mivel az előző esztendőben Schumacher még a maranellóiak kötelékébe tartozott. „Később már nem került sor a megállapodásra, de én személy szerint nagyon sokra tartom őt” – tette hozzá Tost.
Sergio Perez édesapja szerint Mexikónak biztosan lesz F1-es világbajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/34599
Továbbra is bizakodó fia karrierjével kapcsolatban Antonio Perez Garibay, aki úgy gondolja, hogy a 33. életévét nemsokára betöltő versenyző még mindig nem hozta ki magából a maximumot, így reméli, hazája hamarosan egy Formula-1-es világbajnokot ünnepelhet. „A Red Bull csapatával való kapcsolata a legjobb, ami vele történhetett. Ez a két év minden szempontból a legfontosabb volt számára. A mexikói szurkolók a legjobbak a világon, Checo Perezből pedig még nem láttuk a legjobbat. Ez egy olyan élmény, amelyet Mexikó számára nehéz megismételni, szóval ki kell élveznünk. Az idő múlásával Mexikónak biztosan lesz egy Formula-1-es bajnoka” – mondta el a büszke édesapa a Cancha MX weboldalának. A sportág történelmében egyébként eddig 15 ország adott világbajnokot, ezt a számot pedig akár a mexikóiak is növelhetnék, ha Perez egyszer tényleg csúcsra jutna.
Le Mans lehet a McLaren következő célja
https://formula.hu/parc-ferme/34598
Az F1 továbbra is prioritást élvez a wokingiak számára, akik emellett már más szériákban is jelen vannak Zak Brown vezetésével. A McLaren ugyanis az IndyCar, a Formula-E és az Extreme-E sorozatokban is jelen van, a vezérigazgató pedig a RacingNews365 cikke szerint egyértelművé tette, hogy a WEC bajnokságát, így egyúttal a Le Mans-i 24 órást versenyt is szeretnék megcélozni. „Szeretném, ha Le Mans-ban versenyeznénk a sportautók között. A csillagoknak persze ehhez együtt kell állniuk, a megfelelő időben a megfelelő helyen kell lenniük, miközben biztosnak kell lennünk abban, hogy elégedettek vagyunk a meglévő programjainkkal, de ha egy varázspálcám lenne, és valamelyik versenysorozatban szerepelhetnék, akkor az a sportautózás lenne” – mondta el Brown.
Fotók: Leclerc és Gasly kosarazott is egyet az NBA párizsi meccsén
https://formula.hu/parc-ferme/34597
Ahogy arról beszámoltunk, Charles Leclerc, Pierre Gasly és Esteban Ocon együtt tekintette meg a Párizsban rendezett Detroit-Chicago NBA-mérkőzést, Leclerc viszont arról is posztolt a közösségi oldalán, hogy Gaslyval a labdát is a kezükbe fogták: a képeken a franciák két korábbi NBA-sztárja, Tony Parker és Joakim Noah is látható. Leclerc végül annyit írt a képekhez, hogy jobb, ha marad a vezetésnél...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hivatalos az Alfa-bemutató időpontja is
https://formula.hu/parc-ferme/34596
Az Alfa Romeo hivatalosan bejelentette, hogy február 7-én mutatja be új 2023-as F1-es autóját. Így már csak a Haas bemutatójának időpontja ismeretlen.
The date you’ve been looking for.
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) January 20, 2023
Join us LIVE 07.02 to meet your new favourite #F1 car#C43 #GetCloser pic.twitter.com/IwudbUJL38
Leclerc, Gasly és Ocon egy NBA-meccsen töltötték az időt
https://formula.hu/parc-ferme/34594
A Covid-járvány óta először rendezett újra európai mérkőzést az NBA. Párizsban ezúttal a Detroit Pistons és a Chicago Bulls összecsapását élvezhette a közönség, melynek soraiban Pierre Gasly, Esteban Ocon és Charles Leclerc is helyet foglaltak. A versenyzők erről közösségi oldalaikra is feltöltöttek néhány képet, melyen látszik, hogy kifejezetten jól érezték magukat. A pilóták a pálya mellől élvezhették végig a találkozót, melyet a Bulls 126-108-ra nyert meg.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ismét eladó Schumacher 1991-es F1-es Jordanje
https://formula.hu/parc-ferme/34595
Alig másfél év után újra eladóvá vált Michael Schumacher debütáló F1-es autója, az 1991-es Jordan. Az eredeti állapotába visszaállított autót (a 6-os alvázszámú Jordan 191), amivel Schumacher a Belga Nagydíjon szerepelt, Bonhams aukciósház kínálja, elsőre 1,4 és 2 millió euró közé árazta be, vagyis többre értékelte, mint amennyiért 2021-ben eladták. Az autót február 2-án fogják elárverezni Párizsban.
fotó: dppi