Az a pillanat megvolt a hétvégén, amikor Sebastian Vettel lenyúlta Nico Rosberg sapkáját?
https://formula.hu/parc-ferme/11232
Valószínűleg megtetszett neki a "1st" felirat! ![]()
Oops! Wrong hat #F1 #ItalianGP #Seb5 pic.twitter.com/nKRJYsxqUZ
— Sebastian Vettel (@TR_SebVettel5) September 4, 2016
Már júliusban megírtuk, hogy Sainz Gaslyt támadja a győzelemért, de mi se gondoltuk komolyan
https://formula.hu/parc-ferme/26565
Az Autósport és Formula Magazin olvasói emlékezhetnek a 2020-as fiktív Formula-1-es sorozatunkra, amelyet a versenymentes karanténidőszak felpezsdítése érdekében futtattunk négy hónapon át az AFM hasábjain. Noha márciustól július elejéig futamokat nem rendeztek, szerkesztőségünkben mi az eredeti naptár menetrendjét követve mégis lefutottuk azt a tíz nagydíjat, ami a törlés vagy a halasztás sorsára került az év első felében. De nemcsak úgy véletlenszerűen rakosgattuk a helyezéseket, hanem egy extrém múltidézővel összekötve a pályák korábbi legemlékezetesebb F1-es történései gyúrtuk egybe, rávetítve mindezt a 2020-as mezőnyre, így kapva egészen szürreális, kiszámíthatatlan forgatókönyveket. A minden izgalmat egy futamba gyűjtő egyvelegeket az adott pályák tökéletes versenyeiként aposztrofáltuk, és egy ilyen során esett meg, történetesen a fiktív bajnokság szezonzáróján, a Paul Ricard-i Francia Nagydíjon, hogy Pierre Gasly a mezőny élén találta magát, nyomában Carlos Sainzcal. Annak végül történetünkben egy nagy ütközés lett a vége, utalva Jody Scheckter és Emerson Fittipaldi 1973-as csattanására, de tényleg nem hittük volna, hogy a 2020-as igazi szezonban is láthatunk még Gasly-Sainz hajszát a győzelemért... Az Olasz Nagydíj annak tökéletes példája volt, amikor a valóság felülmúlt mindenféle képzeletet!
Ha lemaradtatok fiktív szezonunk rendkívüli izgalmairól, az első hét futam történéseit megtaláljátok ide kattintva az ingyenesen elérhető digitális magazinjainkban.
Ugyanitt meg kell ragadnunk az alkalmat, hogy gratuláljunk Balogh Tamás kollégánknak, aki a márciusi magazinunkban közölt szerkesztőségi jósdában kaszált nagyot Gasly győzelmével, hiszen "bold predictionjében" azt a merész tippet adta, hogy a Mercedes, Ferrari, Red Bull triumvirátuson kívül egy másik csapat is győzelmet fog ünnepelni idén. De egyikünk sem kerülheti el a számvetést, az F1-es szezon végén kiértékeljük saját tippjeinket a magazinban - az egészet pedig még érdekesebbé teszi, hogy azokat még február végén adtuk le, amikor a koronavírus által feje tetejére állított szezonnak még semmi nyoma nem volt!

Kinek van meg az F1 legutóbbi tíz első győzelmes pillanata?
https://formula.hu/parc-ferme/26564
Az utóbbi pár évben több olyan pilóta is tudott futamot nyerni, aki addig sose - íme a legutóbbi tíz ilyen alkalom:
Valaki megtippelte a monzai top 3-at és százhatvanhétezerszeres pénzt nyert vele
https://formula.hu/parc-ferme/26563
Senki nem számított arra, hogy Pierre Gasly, Carlos Sainz és Lance Stroll fognak pezsgőzni az Olasz Nagydíj dobogóján – leszámítva egy sportfogadót Finnországban. Az Iltalehti lap beszámolója szerint a sportrajongó fogadást tett arra, hogy a fenti három pilóta végez az első három helyen ebben a sorrendben, annak ellenére, hogy az odds 166 990 volt.
A finn rajongó nem vállalt túl nagy kockázatot azzal, hogy mindössze 20 eurócentet (72 forintnak megfelelő) tett fel tétként: viszont ennyivel is 33 398 eurót (12 millió forint) kaszált.

Belső felvételen a hétvégi Eger Rali egyik legnagyobb borulása
https://formula.hu/parc-ferme/26562
Simon Györgyék estek tetőre a Ladával mindjárt a szakasz elején:
Bokszzár, lámpa, piros zászló, stop&go – átbeszéltük a hétvége vitatott kérdéseit és kifaggattunk egy szakértőt!
https://formula.hu/parc-ferme/26561
Legutóbbi podcast-adásunkban alaposan átbeszéltük az Olasz Nagydíj kérdéses eseteit - bőven volt miről beszélni, próbáltuk kicsit tisztázni a helyzetet.
Gasly öröme, a Ferrari fájdalma: az Olasz Nagydíj legjobb rádióüzenetei
https://formula.hu/parc-ferme/26560
A hétvége legjobb rádiós beszélgetései ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthetők/meghallgathatók!
Már mindenki lelépett, de Gasly csak ült tovább a dobogón – jó oka volt rá
https://formula.hu/parc-ferme/26559
Egy ideig még beszélgetett dobogós társaival, Carlos Sainzcal és Lance Stroll-lal az Olasz Nagydíj meglepetésgyőztese, ám végül már az Alpha Tauri csapatmenedzsere, Graham Watson is magára hagyta az emelvényen Pierre Gaslyt. A francia csak ült, ült a helyén, kortyolt még egyet a pezsgőből, nézett maga elé a minden más évben dugig telt, de ezúttal üres célegyenesre, és a gondolataiba mélyedt.
"Nem akartam elmenni onnan, mert sohasem tudhatjuk, hányszor lesz még lehetőségünk átélni ezt a pillanatot" - mondta a videóban is látható jelenetről Gasly első F1-es futamgyőzelme után.
I'm loving this Pierre cam pic.twitter.com/Wq5ALGcfSC
— Ky (@FiftyBucksss) September 6, 2020

A hétvégén a 2. helyen is haladt, élvezi az életet és közeleg a visszavonulása – ki ő?
https://formula.hu/parc-ferme/26558
Kimi Raikkönen zavartalan F1-ezésre számított, amikor a Ferrarit elhagyva két évre a rivaldafénytől távol lévő Alfa Romeóhoz igazolt, de annyira azért talán nem, hogy 2020-ban még a pontszerző helyeket se zavarja! Az Olasz Nagydíj zűrzavarában egy ideig dobogós helyre keveredő, ám a bajnoki tabellán továbbra is pont nélkül álló finn beszél a csapata idei gyengélkedéséről és a saját jövőbeli kilátásairól az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

Gasly győzelmére Grosjean is majd kiugrott a bőréből
https://formula.hu/parc-ferme/26557
Az F1-es futamokat többnyire távolról követve, kizárólag a pályán történtek alapján tájékozódva hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az autóversenyzők is ugyanolyan emberek, mint bárki más. Itt egy emlékeztető erre: Romain Grosjean pontosan ugyanúgy örült honfitársa, Pierre Gasly vasárnapi győzelmének, ahogy aznap délután még számtalan szurkoló a világ minden tájáról. Grosjean még azt is fel tudta idézni, hogy mikor nyert utoljára francia pilóta F1-es versenyen.
Wholesome content alert, feat. @RGrosjean #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/zkisTvRWnM
— Formula 1 (@F1) September 7, 2020
De mégis mivel várja az F1-et Mugello?
https://formula.hu/parc-ferme/26556
Alig ért véget az őrületes Olasz Nagydíj, máris új célpontra szegeződik a mezőny tekintete. Hétvégén azon a mugellói versenypályán állomásozik a sorozat, amelyen eddig soha nem rendeztek F1-es futamot, így egy szinte ismeretlen helyszín vár a pilótákra. De mégis mik a pálya jellemzői a gumik szempontjából? A Pirelli előzetese szerint a szinte kizárólag közepesen gyors és gyors kanyarokból álló 5245 méteres vonalvezetés az aszfalt durvasága és a várható hőmérséklet miatt komoly terhelést ró majd az abroncsokra, így nem is kérdés, hogy a legkeményebb, C1-C3-as gumik lesznek elérhetőek ezen a versenyen.
A Pirelli a technikás vonalvezetés mellett külön kiemelte a nagyobb féktávok hiányát és a magasságváltozást, amelyek egy igazán különleges, régimódi pálya hangulatát idézik.

Az Alfa Romeo egy klasszikus színkombinációval – és egy meglepetésarccal
https://formula.hu/parc-ferme/26554
Olvasónk, a McLarent Gulf-külsőbe öltöztető Veres András küldte el egy újabb dizájnját, ezúttal az Alfa Romeóról: a márka gyári csapata 1984-ben és 1985-ben, a kiszállás előtti utolsó két szezonban viselte a sötétzöld-vörös színeket. Ezt az olasz nemzeti színekre hajazó kombinációt kapta meg az Alfa Romeo aktuális autója. Olvasónk még egy kis korrekciót végzett a csapaton, hiszen Kimi Raikkönen csapattársa rajzán Nico Hülkenberg – 2021-ben sokan örülnének egy ilyen párosnak.

Az eredeti autó, a Benetton által szponzorált Alfa Romeo 184T 1984/85-ből:

Így örültek a francia kommentátorok a 24 év utáni első győzelemnek
https://formula.hu/parc-ferme/26553
Pierre Gasly meglepő monzai győzelme az első francia siker volt a Formula-1-ben Olivier Panis nem kevésbé váratlan 1996-os monacói diadala óta, így érthető, hogy az ottani kommentátorok extázisban közvetítették a befutót:
Here's how the first win for a French driver in 24 years sounded - in French! #ItalianGP #F1 @PierreGASLY pic.twitter.com/cGVFboomCZ
— Formula 1 (@F1) September 6, 2020
Érzelmes videóval búcsúzik a csapattól és az F1-től a Williams család
https://formula.hu/parc-ferme/26552
Az Olasz Nagydíj előtt jelentették be, hogy a monzai lesz az utolsó futam, amelyen a Williams család irányítja a patinás csapatot, ennek apropóján pedig egy megható videóval búcsúzott és adta át a stafétát a família:
Klasszikus festést kap a Ferrari 1000. nagydíjára
https://formula.hu/parc-ferme/26555
A hétvégi Toszkán Nagydíj a Ferrari történetének 1000. Formula-1-es versenye lesz, ennek apropóján a csapat különleges fényezéssel készül, megidézve nagy történelmét. A Motorsport.com szerint ez a vörös egy sötétebb árnyalatát jelenti, és utalás lesz csapat első futamára, az 1950-es Monacói Nagydíjra, amelyen három Ferrari 125 vett részt, Alberto Ascari második helyével pedig mindjárt megszerezte az istálló első dobogóját.

A Ferrari nagyon készül a toszkán versenyre a tulajdonában álló mugellói pályán: névadó szponzora is a versenynek, amely hivatalosan a 2020-as Toszkán Ferrari 1000 Nagydíj címet viseli. A pályára limitált létszámban beengedett 2880 néző közül 880 a Ferrari rajongói klubjaiból választanak ki. Az egyedüli szépséghiba az ünnepi hétvége előtt, hogy a csapat évtizedes mélyponton van, az előző spái és monzai futamokon egyetlen pontot sem szerzett.

Nem nehéz kitalálni, kivel a címlapon jelent meg hétfő reggel a franciák sportnapilapja
https://formula.hu/parc-ferme/26551
„Gasly-varázslat” – harsogja a L’Equipe szeptember 7-i címlapja. 24 év elteltével van újra futamgyőztese Franciaországnak, a tegnapi Olasz Nagydíj előtt Olivier Panis 1996-ban nyert Monacóban, abban az évben, mikor Pierre Gasly megszületett.

Autóversenyző is népszerűsíti a kulturált jet-skizést
https://formula.hu/parc-ferme/26550
Etikus és környezettudatos jet-skizés. Ezt népszerűsítették egy egész napon keresztül sportolók, rendőrök és közéleti személyiségek a Tisza-tónál, Sarudon, az Élményfaluban. A résztvevők között volt az ország egyik legsikeresebb és legismertebb endurance autóversenyzője, Walter Csaba, aki több szállal kötődik a jet-skizéshez.
Először indul ausztrál versenyző a WTCR-ben
https://formula.hu/parc-ferme/26549
A teljes szezonra nevezett 20 pilóta – köztük négy magyar – mellett szabadkártyás is lesz a Túraautó-világkupa belgiumi szezonnyitóján Zolderben a hétvégén. A 22 éves Dylan O’Keeffe a mezőny új csapata, a Vukovic Motorsport Renault Megane RS TCR-jét vezeti, melyet az első verseny eredeti helyszínén, Salzburgban tesztelt.
O’Keeffe az első ausztrál lesz a sorozatban, ezekben a koronavírusos időkben pedig kalandos módon jutott el hazájából a WTCR-es szereplésig: mivel a helyi TCR-szériát Ausztráliában októberig felfüggesztették, volt ideje vállalkozni az utazásra és a kötelező karanténidőszakokat letölteni.
A Vukovic csapat teljes szezonra egy Renault-t nevezett, Jack Younggal pilótaként, de a mostani hír alapján van még versenygép a garázsban, amit vendégpilótáknak adhatnak ki a folytatásban.

Csak úgy hullottak az élmenők az F3 vasárnapi viadalán
https://formula.hu/parc-ferme/26546
Mintha átok ült volna a vezető pozíción a Formula-3-asok sprintversenyén Monzában. Ahogy arról beszámoltunk, az Olasz Nagydíj vasárnapi betétfutama elképesztő fordulatokat és feszültséget hozott - íme a legfontosabb események öt percben.
Ezt kell mindenkinek látnia, aki lemaradt az Olasz Nagydíjról: Összefoglaló 7 percben
https://formula.hu/parc-ferme/26548
Bottas pocsék és a McLarenek nagy rajtja, Vettel fékhibája, Magnussen leállása, safety car, Hamilton kerékcseréje a tilosban, Sainz az élen, Leclerc hatalmas balesete, piros zászló, második rajt, Hamilton büntetése, Stroll hibája, Gasly az élen, Verstappen kiesése, Raikkönen vesszőfutása, Sainz hajszája, Hamilton felzárkózása, Gasly és az Alpha Tauri győzelme – és most csak rövid címszavakban foglaltuk össze, amit látni kell. (Aki pedig inkább olvasni akarja, annak bő lére eresztett futambeszámolónkat ajánljuk.)
(A videó a YouTube-ra átkattintás után indul.)
Gesztus az új győztesnek: Hamilton az Instagramon gratulált Gaslynek
https://formula.hu/parc-ferme/26547
Tényleg fontos ügynek kell lennie, hogy Lewis Hamilton közösségi oldalain posztoljon: márpedig a hatszoros világbajnok sportszerű vesztesként 20 millió követővel rendelkező Instagramján és többmilliós egyéb közösségi oldalain keresztül üzent az első nagydíjgyőzelmét megszerző Pierre Gaslynek.
„Először is, szeretném őszintén elismerni Pierre Gaslyt mai lenyűgöző győzelméért. Nagyon-nagyon megérdemelte. Kifejezetten nehéz időszaka volt, amikor a Red Bull lefokozta őt, de erősebb és erősebb lett, hogy megszerezze ezt a mai eredményt, és legyőzze a csapatot, amely elengedte őt. Gratulálok testvér, igazán örülök neked” – írta Hamilton, kissé megpiszkálva a Mercedes fő riválisát, a Red Bullt is.
A Mercedesnél fokozott figyelmet szentelnek az Alpha Tauri győzelmének, hiszen a csapat Twitter-oldalán is közzétettek a nyertes formációnak szánt bejegyzést: „Ez vagány. Mindig azt mondjuk, hogy egy győzelmet úgy kell ünnepelni, mintha az utolsó lenne. Ezeknek a fiúknak 4371 napot kellett várniuk rá. A mai napot az Alpha Taurinál viszont senki, soha nem fogja elfelejteni.”
This is cool. We always say celebrate every win like it might be your last, because you don't know when the next one will be.
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 6, 2020
These guys had to wait 4,371 days. But today will be a day that everyone @AlphaTauriF1 will never, ever forget. pic.twitter.com/Z4SvUDhknc