Ilyenek lesznek a 2017-es autók? Kiegyeznénk vele, ha igen!
https://formula.hu/parc-ferme/10345
A Tim Holmes Design remek koncepciórajzokat készített a jövő évi Mercedesről és Ferrariról: a következő szezonban számos szabály módosul, szélesebb autók, nagyobb abroncsok érkeznek, és minden valószínűség szerint a fejvédő halo is a pilótafülke fölé kerül. A rajzoló ezt megspékelte a csapatok számára kigondolt új festéssel.


Az F1-es újonccal edzett egy pályán a fiatal magyar versenyzőtehetség
https://formula.hu/parc-ferme/28095
A Gender Racing legfiatalabb pilótája, a gokartos Gender „Tomika” osztotta meg sportolói Facebook-oldalán, hogy egy pályán gyakorolt Olaszországban a Formula-1-es debütálás előtt álló Alpha Tauri-versenyzővel, Yuki Tsunodával. „Az eső és a hideg sem állíthat meg céljaim elérésében” – írta a fotók mellé az ifjú tehetség.
A pilótákat is bevonják a fizetési limit kapcsán megalakult munkacsoportba
https://formula.hu/parc-ferme/28094
Számos fontos döntést hozott néhány napja az F1 Tanács: eldőlt, hogy 2022-től befagyasztják a motorfejlesztéseket – ezzel megágyazva a Red Bull projektjének –, 2025-től érkeznek az új erőforrások, valamint Portimao is nagy valószínűséggel bekerül az idei versenynaptárba. Emellett viszont a versenyzői fizetések korlátozása is szóba került: idén már bevezetik a költséglimitet, amelybe azonban nem tartozik bele a pilóták és a felsővezetésbe tartozó csapattagok fizetése.
A jövőben ezen terveznek változtatni, ennek érdekében pedig bejelentették, hogy egy munkacsoportot alapítottak, hogy megtárgyalják a részleteket – ennek munkájába pedig magukat az érintetteket, azaz az F1-es versenyzőket is meghívták.

Fotó: DPPI
Hamilton: A teljes szívemet beleadva fogok versenyezni értetek idén!
https://formula.hu/parc-ferme/28093
Szerződéshosszabbítása óta először jelentkezett Instagram-poszttal Lewis Hamilton – a Mercedes hétszeres világbajnoka egy távolba merengő tengerparti fotó mellé írta az alábbi szöveget:
„Üdv srácok, elnézést, hogy egy időre eltűntem innen, az előttünk álló szezonra koncentráltam és készültem. Szerencsésnek tartom magam, hogy volt időm reflektálni és készülni. Továbbra is bizakodó és izgatott vagyok a ránk váró idény miatt, de akarom, hogy tudjátok mindannyian, hogy gondolok rátok, és remélem, jól vagytok. Nagyon sokan hiányoznak közületek, és alig várom, hogy remélhetőleg rövidesen találkozzunk, ha személyesen nem is, akkor online. De egy dolog biztos: a teljes szívemet beleadva fogok versenyezni értetek idén!” – üzente a követőinek és rajongóinak Hamilton.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Egy pályaszárítást végző Air Titan balesetezett Daytonában – videó
https://formula.hu/parc-ferme/28090
Nem mindennapi incidenst láthattunk a minap a Daytona 500 kvalifikációs versenyén: az esős pályát felszárítani igyekvő Air Titan sofőrje elveszítette a kontrollt a jármű felett az ovál tetején, amely így keresztbe fordulva csúszott le a döntött szakasz aljáig, ahol a gép hátulja meg is rongálódott.
Az F1 helyett a Formula-E felé kacsingat az Alfa Romeo?
https://formula.hu/parc-ferme/28089
Arról már mi is írtunk, hogy elképzelhető, hogy az Alfa Romeo rövidesen megszakítja a kereskedelmi támogatói együttműködését a Sauberrel – annak ellenére, hogy a csapat vélhetően marad a Ferrari erőforrásainál. A The-Race.com szaklap szerint előfordulhat, hogy az ikonikus olasz márka ehelyett a Formula-E-ben köthet ki: az említett portál szerint akár az Alfa, akár a Maserati beszállhat a közeljövőben az elektromos sorozatba.
Néhány hónapja jelentette be az Audi és a BMW is, hogy gyári szinten távoznak a két hét múlva kezdődő évad végén a Formula-E-ből, s egyelőre csak a Mahindra és a DS kötelezte el magát a 2022-ben induló Gen3-as érára hivatalosan. Ha érkezik is az Alfa, vélhetően nem rögtön jövőre, hanem csak a 2023/2024-es idényben – bár az sem kizárt, hogy esetleg egy más eleve induló alakulattal lépnek együttműködésre.

Fotó: DPPI
F1-es bejelentésre készül a Rich Energy
https://formula.hu/parc-ferme/28086
A Haasnál egy "érdekes" időszakot már eltöltött a Formula-1-ben a Rich Energy, az energiaitalt gyártó cég akkor dicstelen módon távozott a sorozatból - most viszont elvileg újabb bejelentésre készül. A cég Twitter-bejegyzése szerint vasárnap érdemes lesz figyelni, mert akkor teszik közzé, hogy mi a helyzet - korábban már lehetett arról olvasni, hogy valamilyen módon visszatérnek a sportágba.
Raising the bar in the energy drink market. We do things a little differently at #RichEnergy
— Rich Energy HQ (@rich_energy) February 12, 2021
Our #FormulaOne announcement will be made at 2pm on Sunday 14th Feb.
We are excited to share the news with #motorsport fans.#PoweringPremium #GetRich #ValentinesDay #F1 #Comeback pic.twitter.com/9kgJZ2tLPZ
A temetkezési vállalkozótól az ABBA dobosáig – a legextrémebb F1 előtti karrierek
https://formula.hu/parc-ferme/28084
Roppant érdekes top 10-es összeállítással jelentkezett a Formula-1 YouTube-csatornája, amelyben a pilóták legfurcsább F1 előtti szakmáit vették sorra. Néhányan olyan megdöbbentő szakmát műveltek a száguldó cirkuszban való versenyzés előtt, hogy az már egyáltalán nem is számít extrémnek a listáról, aki fogorvos volt! A videó a YouTube-ra átkattintás után nézhető, alatta pedig magyarul is felsoroltuk az említett versenyzőket és F1 előtti foglalkozásukat:
Romain Grosjean – portfólió-menedzser, Jim Clark – farmer, ’Johnny Servoz-Gavin – síoktató, Heinz-Harald Frentzen – temetkezési vállalkozó, Giuseppe Farina – lovastiszt, Tony Brooks – fogorvos, Jonathan Palmer – orvos, Nigel Mansell – repülőgépmérnök, Kamui Kobayashi – stand-up komikus, Karl Borgudd – ABBA-dobos
Alonso: Jól vagyok, várom a 2021-es szezonkezdetet!
https://formula.hu/parc-ferme/28088
Rövid Twitter-üzenetben jelentkezett be csütörtöki kerékpáros balesete és azt követő állkapocsműtétje után Fernando Alonso, aki az Alpine szerint várhatóan fel fog épülni a szűk egy hónap múlva esedékes bahreini tesztre: „Köszönöm mindenkinek a jókívánságokat, jól vagyok és várom, hogy elinduljon a 2021-es szezon. Gyerünk!” – írta közösségi oldalán az F1-es visszatérésre készülő spanyol.
Thanks for all your wishes, I’m ok and looking forward to getting 2021 underway.
— Fernando Alonso (@alo_oficial) February 12, 2021
Let’s gooooooooooooooo
Két-három év alatt el lehet jutni Magyarországról az F1-ig
https://formula.hu/parc-ferme/28085
A Formula Podcast legutóbbi adásában a Williamsnél elektronikai rendszertechnikus volt a sztárvendég, aki többek között azt is elárulta az exkluzív beszélgetés során, hogy az elhatározás mellett egyetlen kulcsfontosságú dologra van szüksége annak, aki az F1-ben akar dolgozni - hogy mi az, ahhoz hallgasd meg a vonatkozó részt 11:19-től (meg persze a teljes adást is!):
|
|
Megvan, hogy mikor jön az új Ferrari - és a motort is beindították
https://formula.hu/parc-ferme/28087
Az ilyenkor megszokottak szerint a közösségi oldalára töltött fel videót a Ferrari arról, ahogy beindította az új autó motorját. Mattia Binotto csapatfőnök szerint az idei technika minden téren fejlődött, minden téren jobb lett, úgyhogy szeretnének vele sikeresek lenni a szezon során. Egyúttal az is kiderült, hogy mikor lesz nyilvános a fegyver: február 26-án a csapatot mutatják be, március 10-én pedig magát az autót, mindkettőt online.
The 2021 season starts here #essereFerrari #SF21 pic.twitter.com/1LfRYQFiqu
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 12, 2021
A regnáló csapatvilágbajnok is aláírta a folytatást a Formula-E-vel
https://formula.hu/parc-ferme/28079
A Mahindrához csatlakozva a DS csapata is elkötelezte magát a folytatás mellett a Formula-E-ben. Az elektromos szériában a 2022/2023-as szezonban debütálnak a harmadik generációs autók, és ekkkorra futnak ki a csapatok aktuális szerződései. A széria számára különösen pozitív hír az utóbbi két szezon bajnokának bejelentése, miután a közelmúltban két neves autómárka, a BMW és az Audi is a kiszállásáról közölt hírt.
A hivatalos közleményükben úgy fogalmaztak, jelentős haszonnal járt számukra a versenyzés. "Mi voltunk az első prémium autógyártó, ami csatlakozott a Formula-E-hez, és a márkánk a fejlesztések és az ismertség terén is sokat profitált a DS Performance munkájából" - idézett a Racefans.

Fotó: DPPI
Kubica új csapathoz igazolt, LMP2-es autóval áll rajthoz
https://formula.hu/parc-ferme/28082
Visszatér a prototípusokkal való versenyzéshez Robert Kubica. A Team WRT ma közleményben tudatta a világgal, hogy autót indít az ELMS idei szezonjában, a pilótáik között pedig ott lesz a lengyel F1-es is. A csapat egy LMP2-es Oreca Gibsonnal áll rajthoz a hatfordulós idényben, ami az április 18-i hétvégén kezdődik Barcelonában. Kubica nem fordít hátat az F1-nek, a szóban forgó versenyprogram mellett továbbra is az Alfa Romeo tesztpilótája marad. A bejelentés kapcsán a lengyel úgy fogalmazott: nagyon örül a lehetőségnek, ami egy új fejezetet nyit a karrierjében. Ez lesz számára az első teljes idény a hosszútávú versenyzés világában.
A belga alakulat idén párhuzamosan két szériában indít LMP2-es autókat, a másik a WEC lesz.

Fotó: DPPI
Már Haas-öltözékben feszít a Ferrari karosszéria-részlegének volt vezetője
https://formula.hu/parc-ferme/28083
Néhány hónapja már beszámoltunk róla, hogy Simone Resta a Ferraritól a Haashoz teszi át a székhelyét – egyébként még jó néhány szakemberrel együtt –, ezzel is erősítve a két alakulat közötti kapocst. A Formula.hu pedig meg is kapta az első fotót, amin az elismert szakember immár új munkaadója uniformisában feszít:

Eldőlt, használni fogja-e az #1-es rajtszámot a MotoGP világbajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/28081
Hosszú idő után esély nyílt rá, hogy újra feltűnjön a MotoGP rajtrácsán az #1-es rajtszám: legutóbb erre 2012-ben volt példa Casey Stoner révén, azóta sem Marc Marquez, sem Jorge Lorenzo (korábban pedig Valentino Rossi sem) rakta fel a motorjára a világbajnoki címvédőknek kijáró számot.
Nos, ha valaki ezt várta, annak bizony csalódnia kell: Joan Mir ugyanis pénteken bejelentette, hogy marad a jól megszokott #36-osnál, amellyel 2017-ben a Moto3-ban, tavaly pedig a királykategóriában is csúcsra ért. „Egyik nap felébredtem, és eldöntöttem! Hűséges leszek a számomhoz, a #36-oshoz” – mondta egy videóban a suzukis. „Fantasztikus és egyedi élmény lett volna az #1-est használni, egy valóra vált álom, de úgy hiszem, hogy a #36-ossal dolgoztam eddig keményen és azzal jutottam idáig, két vb-címet nyerve. És úgy gondolom, a munkám még nem ért véget, továbbra is keményen fogok dolgozni a #36-ost használva. Ez nem azt jelenti, hogy ha később nem lesz rá lehetőségem, nem fogom az #1-est választani, de most a #36-os mellett tettem le a voksom.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
JOAN MIR: THE DECISION
— Team Suzuki Ecstar (@suzukimotogp) February 12, 2021
1 or 36?
A difficult choice for our champion, watch as he reveals and explains his race number! @MotoGP @JoanMirOfficial #TheDecision #NuMIRology pic.twitter.com/h51sVX8WZv
Újabb vizsgálaton esett át Marquez, biztatók a fejlemények
https://formula.hu/parc-ferme/28080
Tíz héttel a jobb felkarcsonttörése miatti harmadik, december eleji műtétjét követően újabb orvosi vizsgálaton járt Marc Marquez a madridi Hospital Ruber Internacional kórházban. A Repsol Honda szűkszavú, de lényegre törő közleménye szerint a Samuel Antuña, Ignacio Roger de Oña, Juan De Miguel, Aitor Ibarzabal és Andrea García Villanueva alkotta orvosi csapat a röntgenvizsgálatok során arra jutott, hogy a nyolcszoros világbajnok csontjának gyógyulása jó ütemben halad. Ami a legbiztatóbb, hogy a HRC szerint Marquez mostantól és a következő hetekben folytathatja a sérült karja funkcionális rehabilitációját, magyarán fokozatosan ugyan, de edzhet.
Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy mindez mit jelent a hondás visszatérésére vonatkozóan. A katari teszt három hét múlva indul, a szezonnyitó Katari Nagydíjig viszont még másfél hónap hátra van, s a spanyol AS lap néhány nappal ezelőtti riportja szerint Marquezék igencsak optimisták, s úgy készülnek, hogy akár a 2021-es idény első futamán is ott lehet a rajtrácson. Persze egyelőre ez csak találgatás, de vélhetően a következő hetekben okosabbak leszünk.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Így szól az Alpine első F1-es motorja, ami valójában Renault
https://formula.hu/parc-ferme/28077
A Renault-ból átalakult francia Formula-1-es istálló is elérkezett a téli időszak egyik jelentős mérföldkövéhez, a motor első beindításához. A csapat célja, hogy Fernando Alonsóval már idén dobogós pozíciókért harcoljon.
The sweetest sound to everyone working for @AlpineF1Team. Welcome to the world A521. May you be fun to race, hard to pass and seriously fast.
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 11, 2021
10.02.2021 pic.twitter.com/V6Wlh9rQds
Sajtóhírek szerint Alonso állsérülést szenvedett
https://formula.hu/parc-ferme/28078
Lapértesülések szerint Fernando Alonso súlyosabb sérülés nélkül megúszta a tegnap történt biciklis balesetét, ám spanyol források úgy tudják, az állcsontja eltörhetett. "Az arcát érte az ütés, a végtagjai nem sérültek. A CT alapján az álla és a fogai lehetnek érintettek" - írta a Marca.
Az F1-es visszatérésre készülő pilótát csütörtökön szállították kórházba Svájcban, miután az otthonához közel kerékpározás közben balesetet szenvedett. Állapotáról csapata, az Alpine pénteken közöl friss hivatalos információkat.

Fotó: DPPI
Szegény és gazdag csapatok, avagy mi lesz a száz szárny sorsa?
https://formula.hu/parc-ferme/28075
Amilyen jól indult a Williams számára az F1 hibridérája, akkora bajba került 2018-2019 között, miután messze a konstruktőri tabella utolsó helyéig csúszott vissza. A legendás brit istálló még nem mászott ki ebből a gödörből, de a fejlődés első pozitív jelei már megmutatkoztak. Hogy mi kell a csapat megerősödéséhez, mennyi időbe telhet ez, és egyáltalán miért esett ennyire vissza, arról Jánvári Zsolt, az alakulatt egyik szakembere nyilatkozott Podcast-stábunknak. A beszélgetés vonatkozó része meghallgatható az alábbi felvételen:
|
|
Hat hétig Olaszországban ragadtak a Honda emberei
https://formula.hu/parc-ferme/28076
A koronavírus és a szigorú utazási korlátozások miatt másfél hónapig Olaszországban ragadt a Honda F1-es részlegének néhány tagja. A japánok szakemberei Ázsiából nem tudnak segíteni sem a Red Bullnak, sem az Alpha Taurinak, így Milton Keynesben is van egy csapat és mivel az Alpha Tauri szélcsatornája is az Egyesült Királyságban van, így általában ebben az időszakban folyamatosan utaznak a mérnökök Olaszország és Anglia között.
Most viszont ez nem lehetséges, így egy Honda-csapat már január 11-e óta Faenzában tartózkodik és dolgozik, távozni pedig majd csak február legvégén lesz lehetőségük - hat hétre kellett elhagyniuk az otthonukat, hogy elvégezhessék a munkát. Az alkatrészek szélcsatornás tesztelését viszont a hírek szerint a koronavírusnál is jobban megnehezíti most a brexit - az Alpha Tauri autója elég nehezen akar összeállni...

fotó: dppi
Visszatér a WRC-be a WRX és a DTM korábbi bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/28074
Mattias Ekström, a ralikrossz-vb és a DTM korábbi bajnoka ismét WRC-futamon áll rajthoz februárban. Ekström szeret mindent kipróbálni, ment a Dakaron is, illetve gyakorol az Extreme E sorozatra, de a svéd versenyző korábbi a rali-vb-n is megmutatta magát, nyert futamot kategóriában, de WRC-vel is versenyzett. Most a naptárba bekerülő finn Arctic Ralin vesz részt egy Skoda Fabia R5-tel és azt mondta a havas futamról, hogy az egy bakancslistás esemény volt a számára - a ralit pedig életre szóló szenvedélynek nevezte. Mint mondta, több napot is tesztelni fog a verseny előtt és bár tudja, hogy a többiek jóval tapasztaltabbak és gyakorlottabbak ebben a szakágban, de így is szeretné felvenni a versenyt a legjobbakkal.

fotó: dppi









