Ilyenek lesznek a 2017-es autók? Kiegyeznénk vele, ha igen!
https://formula.hu/parc-ferme/10345
A Tim Holmes Design remek koncepciórajzokat készített a jövő évi Mercedesről és Ferrariról: a következő szezonban számos szabály módosul, szélesebb autók, nagyobb abroncsok érkeznek, és minden valószínűség szerint a fejvédő halo is a pilótafülke fölé kerül. A rajzoló ezt megspékelte a csapatok számára kigondolt új festéssel.


533 nap után újra formulaautóban Juan Manuel Correa
https://formula.hu/parc-ferme/28116
Február 15-én megtörtént a mesés visszatérés következő fontos lépése: a 2019. augusztus 31-i, Spa-Francorchamps-i Formula-2-es tragédiát túlélő, súlyos lábsérülést szenvedett Juan Manuel Correa újra versenyautóba ült.
„533 nappal Spa után visszakerültem, az első alkalommal, egy formulaautó volánja mögé. Nehéz szavakkal leírni, mit jelent ez számomra. Csak annyit mondhatok, köszönöm mindegyikőtöknek, akik támogattak idáig. AH is velem volt ma” – írta az amerikai pilóta, aki az ART csapattal áll rajthoz a Formula-3 szezonjában.

1993-ban még így mutatták be az F1-es McLarent
https://formula.hu/parc-ferme/28114
Mika Hakkinenék Silverstone-ban pózoltak az új technikával - még Ayrton Senna nélkül, aki később mégis a csapat pilótája lett...
The launch of the new Marlboro McLaren MP4/8, powered by the Ford-Cosworth V8, with drivers Mika Hakkinen & Michael Andretti. Silverstone, 1993. #F1 (Part 2 of 2) pic.twitter.com/wZaR9t75Tx
— F1 in the 1990s (@1990sF1) February 12, 2021
The launch of the new Marlboro McLaren MP4/8, powered by the Ford-Cosworth V8, with drivers Mika Hakkinen & Michael Andretti. Silverstone, 1993. #F1 (Part 1 of 2) pic.twitter.com/Hm5QxXEp5B
— F1 in the 1990s (@1990sF1) February 12, 2021
Videó: Így zajlott a 2020-as hazai online ralibajnokság
https://formula.hu/parc-ferme/28113
A Richard Burns Rallyval, a Rallysimfans pluginin tető alá hozott magyar bajnokságot Kiss Bálint nyerte Gobodics Tamás és Blitzer Martin előtt - a dolog érdekessége, hogy Gobodics Tamás a Formula.hu és az Autósport és Formula Magazin újságírója, úgyhogy a videóban néha egy Skodán, néha egy Fordon, a vége felé pedig egy Citroenen is feltűnik az AFM dizájnja.
Gyerekkori képet mutatott George Russell
https://formula.hu/parc-ferme/28112
A Williams (és a Mercedes) brit tehetsége posztolta az alábbi fotót - az alkalom az, hogy február 15-én ünnepli a 23. születésnapját:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Yamaha-nap: A hangvillások is maradnak 2026-ig a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/28110
Nem sokkal a gyári alakulat hivatalos csapatbemutatója után a Yamaha bejelentette, hogy ők is aláírták a Dornával a következő ötéves ciklusra szóló szerződést, így 2026-ig biztosan a MotoGP-ben láthatjuk a japán márkák. Ezzel a gyártók közül a Ducatihoz, a Hondához és a KTM-hez csatlakozott az egyéni vb-címet a királykategóriában 17 alkalommal bezsebelő Yamaha, miközben a privát alakulatok közül az LCR és a Gresini Racing – akinek csapatfőnökét, Fausto Gresinit továbbra is koronavírus-fertőzéssel ápolják kórházban, és a legfrissebb, a fia által közzétett hírek szerint sajnos romlott az állapota – erősítette meg a maradását.
A Yamaha kapcsán érdekes kérdés lehet, hogy mely alakulat lesz a szatellit partnerük 2022-től kezdődően. A Petronas SRT-vel kötött szerződésük az idei évad végén lejár, és felmerült, hogy az Avintia Esponsorama Racing helyét jövőre szinte biztosan elfoglaló Sky Racing VR46-ot fogják ellátni M1-esekkel, ami a Valentino Rossival való szoros kapcsolat révén eléggé valószínűnek is tűnik.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A gyökereket felidéző videóval hangol a bemutatóra a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/28109
Hétfő este első fecskeként leleplezik a McLaren idei versenygépét, amelyet hat év után ismét Mercedes-motor hajt majd. Az új fejezet kezdete apropóján pedig egy rövid videót készített a wokingi csapat, amelyben összekötik a jelent a több mint fél évszázados történelemre visszatekintő istálló első „lépéseivel”:
Megúszhatod a kerékcserét F1-es mérnökként?
https://formula.hu/parc-ferme/28107
Jánvári Zsolt volt a Formula Podcast legutóbbi adásának vendége, aki számos kulisszatitok mellett azt is elárulta, miért is van szüksége komoly kézügyességre annak, aki az F1-ben akar dolgozni. A vonatkozó részt 1:09:16-tól hallgathatjátok:
|
|
Valentin-napi ajándék F1-es módra
https://formula.hu/parc-ferme/28108
Kelly Piquet – a háromszoros világbajnok Nelson Piquet lánya – közösségi médiás posztja a vasárnap kapott ajándékáról. A tanúsítvány szerint az egyik szál rózsa 24 karátos aranyba lett mártva. A megalapozott gyanú szerint a csokrot párjától, Max Verstappentől kapta.

Ma mindenképp érjetek haza 8-ra: Este jön az első új F1-es, a McLaren MCL35M
https://formula.hu/parc-ferme/28106
Hétfőn este sor kerül a téli szünet egyik legjobban várt eseményére, az első Formula-1-es autóbemutatóra. A McLaren nyitja a sort, amely főhadiszállásán, Wokingban leplezi le az MLC35M-et, 2014 óta első Mercedes-motoros autóját, Lando Norris és az új versenyző, Daniel Ricciardo jelenlétében.
A csapat online műsorral készült az eseményre, amely követhető lesz a McLaren.com-on, a YouTube-on az alábbi videóban és a csapat Facebookján.
A héten még egy csapat új modellje érkezik, az Alpha Tauri AT02 pénteken, február 19-én.
Tömegbalesettel indult a NASCAR-szezon, de az utolsó körre is maradt egy
https://formula.hu/parc-ferme/28105
Vasárnap megtartották a NASCAR Cup Series első hivatalos 2021-es versenyét, a Daytona 500-at, a naptár legikonikusabb viadalát. A 200 körös futam 14. körében megtörtént az év első nagy tömegjelenete: Kyle Busch hátulról megpöccintette csapattársát, Christopher Bellt, a dominóeffektus pedig 16 autót sodort el.
Az 500 mérföldes 5 óra 40 percet állt vihar miatt, és az éjszakába nyúló utolsó körre is maradt egy méretes baleset felcsapó lángokkal. A Penske első helyért csatázó párosa, a vezető Joey Logano és Brad Keselowski ütközött, az incidens pedig további három autót érintett.
A 3-as kanyarban történt tömegjelenetből meglepő név keveredett ki első futamgyőztesként: Michael McDowell, aki az utolsó előtti körben még csak negyedik volt. Elsőosztálybeli pályafutása 14. szezonjában lépett először a dobogó tetejére, úgy, hogy korábban sosem végzett az első háromban sem.
Nyilak, kétértelmű szövegek és a méhészborz – beújított sisakdizájnjával Ricciardo
https://formula.hu/parc-ferme/28103
Vannak versenyzők, akiknek védjegyévé vált egy-egy sisakfestés. Nos, Daniel Ricciardo nem ezek közé tartozik, ő ugyanis hajlamos a teljes koncepcióváltásra is, főleg új csapathoz igazolva. A McLaren hétfői bemutatója előtt az ausztrál fellibbentette a képzeletbeli fátylat a 2021-es sisakjáról, amelynek tetején egy narancssárga, négyirányú nyíl, valamint az "All Good, All Ways" szlogen adja meg a fő motívumot. A feliratnak Ricciardo magyarázata szerint kettős jelentése van, egyrészt azt az üzenetet hordozza, hogy "minden rendben lesz", másrészt pedig egymás elfogadására buzdít - amely kampányt idén is zászlójára tűzte az F1.
Azért Ricciardónál is van egy motívum, ami állandó visszatérő a sisakon: a hátulján a méhészborz felirat, utalva kabalaállatára.
Repost @danielricciardo
— Jens Munser Designs (@JMD_helmets) February 14, 2021
Design by @O_Conifer, paintwork by JMD pic.twitter.com/iGdDQbv029
De miért gitárral és keverőpulttal készülnek a bemutatóra a McLaren pilótái?
https://formula.hu/parc-ferme/28102
Komoly várakozás előzi meg a McLaren február 15-i bemutatóját, már csak azért is, mert idén a wokingiak az elsők, akik a nyilvánosság elé állnak új (nos, a karosszériaépítési tilalom miatt inkább csak félig új) autójukkal, az MCL35M-mel, amelynek egyik fő újdonsága a borítás alatt a Renault-t váltó Mercedes-motor lesz. Ez lesz Daniel Ricciardo és Lando Norris első közös színre lépése csapattársként, és a tény, hogy a McLaren Twitter-oldala zene leadására alkalmas eszközök közelében mutatja be őket, sokakban felébresztette a gyanút, hogy valami különleges produkcióval készül a mezőny előre megbélyegzett humorpárosa.
Az eddigi ízelítők alapján attól nem kell tartani, hogy az autó és a csapat alapszíne megszűnne narancssárgának lenni, míg a bemutató jelszava, hashtagje a #SendIt, ami Ricciardo egy gyakori szófordulata, és magyarra talán úgy fordítható, hogy "küldd neki". Az esemény szokatlannak mondható időpontban, közép-európai idő szerint 20 órakor kezdődik majd hétfőn, élő közvetítése pedig a lenti videón lesz követhető.
A csapat a rajongókat is igyekszik bemutatóhangulatba hozni: aki letöltötte a McLaren mobilapplikációját, folyamatos helyzetjelentést kaphatott arról, hogyan halad az autó összerakása a gyárban.

Remember how much fun racing can be?
— McLaren (@McLarenF1) February 14, 2021
Buckle up, let's get ready to #SendIt pic.twitter.com/KF37CYkq1s
Gumimelegítés? Hagyjátok békén, tudja, mit csinál
https://formula.hu/parc-ferme/28101
A főszerepben Kimi Raikkönen az F1 közösségi médiás posztjában: egy 2017-es és 2018-as, Abu Dhabiban készült videót is egybevágtak arról, hogy miközben a mezőny többsége vadul kanyarog az egyenesben, hogy hőt generáljanak az abroncsok, a finn senkitől sem zavartatva, egyenes vonalon halad. Hagyjátok békén, tudja, mit csinál!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tavaly ralikrosszban ütötték egymást, most a WRC-ben csap össze a két világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/28099
Egy év kihagyása után a Ralikrossz-vb 2020-as szezonjának főszereplője volt Johan Kristoffersson és Mattias Ekström, akik ezúttal a WRC második fordulóján, Finnországban, az Arctic Ralin csapnak össze. Mindkettőjüknek van bőséges tapasztalata raliban, de először versenyeznek együtt.
A 2016-os világbajnok, Mattias Ekström egy Skoda Fabia R5-tel, a WRC-3 kategóriában indul a február 26-28-i Arctic Ralin, Emil Bergkvist navigálásával, akivel a januári Dakar Ralin is egy párost alkottak. Ekström pályafutása korábbi szakaszában sokszor ralizott, de utoljára 2006-ban szerepelt vb-futamon.
A háromszoros bajnok Johan Kristofferssonnak jóval frissebb tapasztalatai vannak: az előző öt évből öt WRC-indulás áll a neve mellett, elsősorban a Svéd Raliról. Természetesen egy Volkswagen Polo R5-tel fog versenyezni Patrik Barth társaként, ugyancsak a WRC-3 kategóriában, azaz közvetlenül Ekström ellen.

Ez a Mercedes ismerős, de első ránézésre mégsem tudtuk hová tenni
https://formula.hu/parc-ferme/28100
Az istálló évforduló kapcsán közzétett néhány képet egy korábbi autójáról, amelyet első pillantásra hirtelen nem tudtunk beazonosítani. A leírásból aztán kiderült, hogy pontosan egy évvel ezelőtt mutatták be a Mercedes W11-et, a 2020-as autót.
Miért volt mégis idegenszerű a modell? Azért, mert a W11 a hagyományos ezüst színekben mutatkozott be, és így szerepelt a téli teszteken is. Mikorra azonban a szezon megkésve elkezdődött júliusban, a Mercedes diszkriminációellenes kampánya miatt fekete külsőt kapott, így szürkében nehéz hirtelen hova tenni.
#OnThisDay one year ago we met W11 for the first time. It was love at first sight. pic.twitter.com/qIjnPRQN1d
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 14, 2021
Szédítő drónfelvétel a hófedte Hungaroringről
https://formula.hu/parc-ferme/28098
Csajtai Kristóf, a Hungaroring munkatársának különleges drónvideója a pályáról.
Ritkán látható közelségben lesz egymáshoz az F1 és a MotoGP idei szezonnyitója
https://formula.hu/parc-ferme/28096
Ha nem lesz már több változtatás a koronavírus-járvány miatt, a Formula-1 és a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2021-es idénye egyaránt március utolsó hétvégéjén startol. Ráadásul nem is csak az időpont lesz az azonos, hanem helyileg is nagyon közel lesz egymáshoz a két világbajnoki széria, hiszen az F1-esek Bahreinben, a MotoGP-sek pedig Katarban kezdenek – a szahíri és a losaili pálya között pedig nagyságrendileg mindössze 112 kilométer a távolság! További hasonlóság, hogy mindkét helyszínen villanyfényes futamokat rendeznek, így ráadásul a rajtidőpontok is közel lesznek egymáshoz – igaz, vélhetően arra odafigyelnek, hogy az F1 és a MotoGP versenye ne üsse egymást (alighanem a Moto2 és/vagy a Moto3 jár majd pórul emiatt).
Évadnyitó esetén ilyen közelséget nem tapasztalhattunk még ebben az évszázadban, hiszen a száguldó cirkusz a legtöbbször Melbourne-ben kezdte a szezonját. 2006 és 2010 volt a két kivétel (meg persze a tavalyi koronavírusos idény) Bahrein révén, ám a motorosok előbbi évben még Jerezben nyitották a küzdelmeket. 2010-ben viszont már náluk is Katar adott otthont az első fordulónak, ám ekkor viszont közel egy hónap különbség volt a két nyitány között.
Ha elrugaszkodunk a szezonnyitóktól, akkor is ritkaságnak számít az ilyen közelség, méghozzá azért, mert általában a két széria ügyel arra, hogy véletlenül se versenyezzenek ugyanabban az országban egy adott hétvégén, egymás elöl elvéve a nézőket. Viszont nem kell messzire mennünk a szabályt erősítő kivételért, hiszen 2020-ban a koronavírus-járvány miatt az F1-es menetrendbe bekerülő Mugello ugyanazon a hétvégén adott otthont a versenynek, mint a MotoGP-sek aktuális állomásának Misano – márpedig a két olasz pálya között nagyjából 105 kilométer a távolság légvonalban!

Ezért nem fotózzák egymás autóit az F1-es szerelők
https://formula.hu/parc-ferme/28092
Rengeteg érdekes kulisszatitkot árult el a Formula Podcast legutóbbi adásának vendége, Jánvári Zsolt, akinek elmondása szerint volt már olyanra is példa, hogy bunyó alakult ki egy a poszt címében leírt esethez kapcsolódó vitás helyzetből. Hallgassátok meg a vonatkozó részt 53:25-től (meg persze a teljes adást is!):
|
|
Jön a Motorsporthíradó legújabb adása – ne maradj le!
https://formula.hu/parc-ferme/28091
Érkezik az AFM Motorsporthíradójának februári adása: stúdióvendégünk Szauer Gergő raliversenyző, de a műsorban lesz szó a Monte-Carlo Raliról, a Dakarról és Sergio Perez első Red Bull-os munkanapjáról is. Ha nem akarsz lemaradni, kapcsolj 13 órakor a FIX TV-re!

Rögtön első formulaautós szezonjában bajnok lett Jarno Trulli fia
https://formula.hu/parc-ferme/28097
Ismerős név ülhetett fel az arab Formula-4-es bajnokság trónjára. A 2005-ben született Enzo Trulli ugyanis az egyszeres F1-es nagydíjgyőztes Jarno Trulli fia. A fiatal olasznak ez volt az első szezonja formulaautós szériában, és rögtön egy roppant kiélezett bajnoki küzdelemben bizonyított, hiszen csupán egyetlen ponttal előzte meg a végelszámolásnál ellenfelét, Dilano van’t Hoffot.
A holland rivális két kivétellel az összes pole-pozíciót bezsebelte a felváltva Dubajban és Abu Dhabiban futott, öt fordulós idény során, és bár futamgyőzelemből is neki volt a legtöbb, szám szerint, Trulli roppant konstans teljesítményt nyújtott, hiszen négy első helye mellé kilenc további dobogós pozíciót tudott felmutatni.
További érdekesség még a sorozattal kapcsolatban, hogy Hamda Al Qubaisi arab hölgyversenyzőként tudott három versenyt is megnyerni.










