DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Motor

Élvezetes pálya, egy problémás ponttal – így összegeztek a MotoGP-sek a Balaton Park Circuiten

Más jellegű, szűk, mégis élvezetes nyomvonal: így foglalták össze Marquezék a Magyar GP-ről gyűjtött benyomásaikat. Bastianini esése a sikánban az egyetlen negatívum.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Lezajlott bő három évtized után az első magyar MotoGP-forduló, amely Marc Marquez dominanciáját hozta: a vb-éllovas az időmérőt, a sprintet és a futamot is behúzta a Balaton Park Circuiten.

motogp-hungary-9_1



Mivel új helyszínről volt szó, természetesen maga a pálya is a fókuszba került a hétvégén – főleg annak fényében, hogy történt néhány dermesztő incidens is: Pedro Acosta KTM-je például egy kamerást talált el kis híján a kvalifikáción, míg a vasárnapi nagydíjon Enea Bastianini csúszott át a mezőny előtt az egyik sikánnál a bukását követően.

Ez utóbbi momentum és pont volt az egyetlen, amelyet a motorosok a nap végén apró aggályként kiemeltek a magyar MotoGP-pályával kapcsolatban. „Az egyetlen negatívum, amit ki lehet emelni, az az, ahogy Bastianini elesett ma” – jegyezte meg a másodikként befutó Pedro Acosta a dobogósok számára tartott sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében.

 

Így látta Bastianini az ijesztő bukását

Természetesen magát az érintett versenyzőt is megkérdezték a történtekről: „Igen, ijesztő bukás volt, de így is volt időm megnézni, merre jönnek a többiek, mivel apró mozdulatokkal is tudsz módosítani a csúszásod sebességén. Amikor láttam, hogy Lucának van esélye kívül elmenni, inkább a továbbcsúszás mellett döntöttem, úgyhogy próbáltam összehúzni a testemet, hogy gyorsabban csússzak” – magyarázta a Tech3 KTM motorosa.

SI202508230067

(Fotó: Red Bull Content Pool)

Bastianini ennek ellenére is összességében pozitívan beszélt a Balaton Parkról, bár néhány változtatást azért el tudna képzelni: „Úgy gondolom, a pálya fantasztikus, nagyon élveztem. Ugyanakkor a futamok közben ijesztő lehet, mivel az a sikán eléggé szűk, és könnyen megtörténhet az, ami ma velem. Mindenki szerencsés volt, de a jövőre nézve ha lehet módosítani a pálya néhány pontján, akkor az jobb lehet a biztonság szempontjából.”

A két gyári hondás ugyancsak beszélt a Bastianini-eset kapcsán a problémás kombinációról: „A sikánoknál általában ez van: ha egy szűk sikánt építesz, akkor ha az első részében buksz, átcsúszol a második kanyarba” – mutatott rá Joan Mir, aki azért hozzátette, hogy nem tartozik a legbiztonságosabb pályák közé a balatonfőkajári helyszín: „Tény, hogy ez az egyik veszélyesebb pálya, amely jelenleg a naptárunkban szerepel. Pillanatnyilag nem a legbiztonságosabb.”

motogp-hungary-16_1

Mir csapattársa, Luca Marini – aki épp Bastianini mögött haladt az első körben az esésnél – így nyilatkozott: „Azt hiszem, az volt annak a sikánnak a célja, hogy a motor ne csússzon át a pályára, hanem maradjon a sóderágyban. De talán módosítanunk kell kicsit rajta, mivel most nem működött, szóval javíthatunk rajta jövő évre.”

 

Élvezték a versenyzők a pályát és a hétvégét

A biztonság mellett a nehéz előzhetőséget emelték még ki előzetes a Balaton Parkkal kapcsolatban, vasárnap azonban bőven láthattunk akciót a futamokon. A Moto3 és a Moto2 is az utolsó körben dőlt el, a MotoGP-ben pedig Marqueznek és Acostának is előzgetnie kellett az első-második helyekért – és akkor még a mezőny sűrűjéből a negyedik pozícióba felkapaszkodó Jorge Martinról nem is beszéltünk.

motogp-hungary-12

A zsinórban már hét győzelemnél járó Marquez így vélekedett erről a sajtótájékoztatón: „Szerintem biztonságos, jó a versenyzésre. Más jellegű pálya, ez biztos. Szűk pálya. De láthattuk ma, ha akarsz, lehet előzni. Tény, hogy kell három-négy tizedes tempóelőny az elöl haladóhoz képest, ha tisztán akarsz előzni. De mint mondtam, a 22 versenyes naptárban kell más jellegű pálya.”

„A sok balkanyar már eleve egy jó jel volt számomra” – tette hozzá később. „Természetesen a legfontosabb, hogy ez egy biztonságos pálya. Ahogy Pedro említette, ott volt Bastianini bukása, de sokszor láthatunk hasonlót Le Mans-ban, Austinban, például ahogy én estem el idén. Ha sok az irányváltás, ez előfordulhat. De amúgy biztonságos volt, és úgy tűnt, a közönség és a rajongók jók voltak, és fontos új országok felé nyitnia a MotoGP-nek.”

motogp-hungary-2

Aki még kifejezetten pozitívan beszélt a Balaton Parkról, az a műszaki gondjai miatt csak a bokszból startoló Fabio di Giannantonio volt: „Őszintén szólva, én jól éreztem magam ezen a hétvégén. A nyomvonal élvezetes: nagyobb problémákra számítottam a sikánokban a MotoGP-motorral, de végső soron meg lehet motorozni. Az biztos, hogy senki nem számított egy lassabb pályára, hiszen mindig nagyobb tempójú, hosszú kanyarokat kérünk, de ami engem illet, én élveztem.”

A MotoGP Magyar Nagydíjának eseményeiről és helyszíni tapasztalatairól a Formula Motocast friss adásában is részletesen fogunk beszélni – a műsorral kivételesen kedd helyett szerda este jelentkezünk majd!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: