A csütörtöki médianappal hivatalosan is kezdetét vette a MotoGP Magyar Nagydíjának hétvégéje a Balaton Park Circuiten. Azon túl, hogy a versenyzők többek között kipróbálhatták a Rubik-kocka kirakását, az egyik fő beszédtémát maga a pálya jelentette.
A korábbi megszólalásokra ráerősítve minden motoros „egyedinek”, „trükkösnek” nevezte a stop-and-go jellegű, lassú sikánokkal tarkított nyomvonalat, de mivel csak a Ducati-armada próbálta ki eddig az aszfaltcsíkot, Marco Bezzecchiék majd csak a pénteki edzések után szeretnének részletesebben véleményt nyilvánítani az új helyszínről.
De az előzetes várakozásokon kívül is előkerült néhány érdekes téma a sajtóbeszélgetések során. A sort rögtön Francesco Bagnaia nyitotta, aki az újabb borzalmas spielbergi hétvége után arról beszélt még múlt vasárnap a DAZN kamerái előtt, hogy „fogy a türelme” és „válaszokat vár” a Ducatitól. Mostanra viszont érezhetően lehiggadt az olasz:
„Az a hibám, hogy mindig többé-kevésbé azt mondom, amit gondolok” – fogalmazott Bagnaia a Formula.hu jelenlétében a Balaton Park Circuiten. „Néha ez jó, máskor rossz. Néhány helyzetben, amikor egy katasztrofális hétvégét, egy teljesen katasztrofális futamot zársz le, nem jó ötlet egyből menni interjúkat adni. De nagyon ideges voltam, és amikor megérkeztem az interjúkra, több mint húszan kérdezték azt, hogy mi a gond velem.”
Bagnaia hangsúlyozta: hétfő-kedden megbeszélték a csapatával a dolgokat, senki sem volt dühös a történtek miatt, és továbbra is érzi a Ducati-vezetés támogatását.
„Rájöttem, hogy nekik sem könnyű kitalálni a problémáinkat, amelyekkel hét hónapja közösen küzdünk” – jegyezte meg a kétszeres MotoGP-világbajnok. „Próbálnak támogatni engem, megadni, amire szükségem van, de ez nehéz. Egyáltalán nem támogatja a motort azt, ahogy én szoktam húzni a gázt, rengeteg küszködök. Nekem kell befejeznem a munkát, de ez nekik is kemény.”
Arra a felvetésre, hogy ha ennyire szenved a 2025-ös Desmosedicivel, kipróbálná-e a hamarosan esedékes misanói teszten a 2024-es motort, Bagnaia rámutatott, hogy hiába érezné magát valószínűleg komfortosabban rajta, a homologizációs szabályok miatt amúgy sem válthatna vissza élesben a GP24-re: „Hogy őszinte legyek, nem akarom kipróbálni – de amúgy sem térhetnék vissza rá, szóval jobb nem megmutatni a tavalyi motorban rejlő potenciált.”
Millernél fogy a türelem
Bagnaia tehát lehiggadt az elmúlt napokban, egy másik versenyzőnél azonban tényleg kezd betelni a pohár. Hosszú hetek óta húzódik ugyanis az a kérdés, hogy vajon ki lesz a Pramac Yamahánál a Superbike-vb mezőnyéből átigazoló Toprak Razgatlioglu csapattársa.
Az a híresztelések eldőlt, hogy nem fog teljesen újonc felállással nekivágni a 2026-os évadnak a hangvillások szatellit gárdája, ugyanis a korábban emlegetett Moto2-es vb-aspiráns, Diogo Moreira állítólag nem őket, hanem a Hondát – egészen pontosan az LCR-t – választotta, bár ennek hivatalos bejelentésére egyelőre még várni kell.
Így viszont újra az a kérdés, hogy vajon Jack Millert vagy Miguel Oliveirát tartja meg az istálló. Szerződése elvileg a portugálnak van, ám a hírek szerint abban szerepel egy kitétel, mely szerint felbontható a megállapodás, ha ő áll a legrosszabbul a Yamaha-versenyzők közül – márpedig jelenleg (részben a sérülések miatti kihagyás okán is) ez a helyzet.
Viszont egyelőre Miller mellett sem kötelezte el magát sem a csapat, sem a gyártó, és a Formula.hu jelenlétében nyilatkozó ausztrál a Balaton Park Circuiten már elég kemény hangnemben nyilvánult meg ennek kapcsán:
„A ti tippjeitek pont olyan jók, mint az enyémek annak kapcsán, hogy mi a stratégiájuk. Vannak opcióim, és abba az irányba fogok menni, ha nem történik meg gyorsan valami” – jelentette ki Miller. „Nektek nem mondom el, de van a fejemben egy határidő, igen. Úgy érzem, bőven türelmes voltam. Ha akartok engem, akartok, ha nem, nem. Ez ilyen egyszerű.”
„Minél több idő telik el, egyre inkább úgy tűnik, igen” – felelte arra a kérdésre, hogy úgy fest-e a helyzet, hogy a Yamaha nem számol vele. „Minél több névről hallasz, hogy felkerül a listára… Vártam azt is, hogy fejleszthessem a V4-es motort, és hogy segítsek nekik. Úgy érzem, sok információt és visszajelzést adhatok egy ilyen projektnél, de ha nem látják ebben az értéket, akkor azt megértem, én pedig továbblépek, hogy valami mást csináljak.”
Quartararo már nagyon kipróbálná a V4-es Yamahát
Ha már Millernél szóba került a Yamaha fejlesztés alatt V4-es motorblokkja (a Suzuki kiválása óta ők az egyetlen márka, amely még sornégyes blokkal versenyez a MotoGP-ben), a japánok élversenyzője, Fabio Quartararo jelezte: a misanói teszten kipróbálja a vasat, de szíve szerint ő ezt már előbb megtette volna.
„Szerintem félnek tőle, hogy még nem áll készen a motor, és nem elég jó ahhoz, hogy kipróbáljam” – jegyezte meg a 2021-es világbajnok.
Arra a kérdésre, hogy ha mondjuk fél másodpercre lenne a körideje a sornégyes motoron futotthoz képest a néhány hét múlva esedékes teszten, akkor váltana-e, Quartararo igennel felelt, hiszen óriási lépést jelentene egy ilyen eredmény egy olyan motoron, amelyet először próbálhat ki. Erre a váltásra Bagnaiával és a Ducatival szemben egyébként lehetősége is lenne, hiszen a kedvezményrendszer értelmében a Yamahára nem vonatkozik a motorblokk fejlesztését érintő befagyasztás.
Péntektől már a pályán zajló eseményeké lesz a főszerep a Balaton Park Circuiten: a hétvége teljes menetrendjét ide kattintva találjátok, mi pedig igyekszünk végig minél több érdekességről beszámolni a helyszínről!
Ha pedig imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!