Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Alaposan megkavarta a kártyákat az eső a MotoGP Le Mans-i Francia Nagydíján, amelyet végül az eredetileg esőgumira szavazó Johann Zarco nyert meg az LCR Hondával, ezzel megszakította a Ducati 22 versenyes győzelmi szériáját. Marc Marquez és Fermin Aldeguer még a dobogón, Alex Marquez és Francesco Bagnaia viszont bukott – előbbi duplán is, így mindketten nulláztak és leszakadtak az idősebb Marquezről a vb-tabellán.
Már elrajtolni sem tudott simán a mezőny, ugyanis épp a felvezető körön erősödött rá az eső, és mivel mindenki a bokszba hajtott a végén motort cserélni, piros zászlóval félbeszakították a procedúrát. Mire azonban újra kimentek a rajtrácsra, már elállt az eső, így a többség a kivezető kör végén behajtott a bokszba slick gumis motorra váltani: a szabályok értelmében elfoglalhatták az eredeti helyüket a rajtrácson, de dupla hosszúkörös büntetéssel sújtották őket.
Közéjük tartozott a pole-pozíciós Fabio Quartararo, valamint Marc és Alex Marquez is. A yamahás francia azonban hiába őrizte meg a vezetést a start után, nem jutott el a második büntetése letöltéséig, ugyanis az utolsó kanyarban elesett – ahogy hozzá hasonlóan Brad Binder is, míg Francesco Bagnaia már a legelső kanyarban balesetbe keveredett a kórházba szállított Joan Mirrel, illetve Enea Bastianinivel együtt.
A büntetések letöltése után és közben jött viszont az újabb fordulat, ugyanis ismét jobban esni kezdett az eső, így a versenyzők újra motorcserére kényszerültek. Kivéve azokat, akik maradtak az eredeti esőgumis választásuknál: Johann Zarco ennek a húzásának köszönhetően magához ragadta a vezetést a táv harmadánál – úgy, hogy a Bagnaia-féle első kanyaros bukássorozat miatt neki is át kellett vágnia a sóderágyon!
Az LCR Honda hazai sztárja nyolc másodperccel vezetett a hasonló taktikát választó Miguel Oliveirát megelőző Marquez testvérek előtt, és ezt a különbséget a későbbiekben is növelni tudta a rutinos francia. A sérüléséből ezen a hétvégén visszatérő Oliveirát ugyanakkor később többen is bedarálták: Pedro Acosta és Maverick Vinales is elkapta őt, majd a portugál el is esett.
Zarco a hajrára ráerősítő esőben sem ingott meg, hatalmas fölénnyel húzta be karrierje második győzelmét a MotoGP-ben – tette mindezt a hazai szurkolók legnagyobb örömére: 1954 és Pierre Monneret tudott utoljára franciaként francia földön nyerni a királykategóriában. Az LCR Honda franciájának sikere pedig azt is jelentette, hogy megszakadt a Ducati 22 verseny óta tartó győzelmi szériája, ezzel elmaradt a csúcsdöntés, maradt a holtversenyes vezetés a Honda 1997-1998-as produkciójával.
Marc Marquez bejött a második helyen, Alex Marquez viszont elcsúszott a futam utolsó harmadában, ráadásul kétszer is, és bár először még a hatodik helyen vissza tudott állni a versenybe, másodjára már végleg kiszállt a küzdelemből – ezzel gyári ducatis bátyja 22 pontosra növelte az előnyét vele szemben.
A dobogó alsó fokára így az Acostát az utolsó előtti körben levadászó Fermin Aldeguer állhatott még fel, MotoGP-karrierje első vasárnapi pódiumát jegyezve. Acosta a negyedik, Vinales az ötödik, a szabadkártyás hondás Takaaki Nakagami a remek esőgumis döntése révén a hatodik, míg a top 10-be Raul Fernandez, Fabio di Giannantonio, az Aprilián Jorge Martint helyettesítő Lorenzo Savadori, illetve Ai Ogura fért még be.
A futam végeredménye:
1. | Johann Zarco | LCR Honda | |
2. | Marc Márquez | Ducati | 19.907 |
3. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 26.532 |
4. | Pedro Acosta | KTM | 29.631 |
5. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 38.136 |
6. | Takaaki Nakagami | Honda | 59.527 |
7. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'10.302 |
8. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'10.363 |
9. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'25.793 |
10. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'26.529 |
11. | Luca Marini | Honda | 1'32.535 |
12. | Alex Rins | Yamaha | 1'35.357 |
13. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1 kör /14.394 |
14. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1 kör /34.815 |
15. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1 kör /57.915 |
16. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1 kör /1'20.642 |
Álex Márquez | Gresini Ducati | Kiesett | |
Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | Kiesett | |
Brad Binder | KTM | Kiesett | |
Jack Miller | Pramac Yamaha | Kiesett | |
Fabio Quartararo | Yamaha | Kiesett | |
Joan Mir | Honda | Kiesett |