DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 23. hétfő
Motor

Zarco őrült-esős versenyt nyert Le Mans-ban

Káoszba fulladt a Francia GP eleje, amelyből az LCR Honda motorosa jött ki a legjobban – hazai győzelmével pedig megszakította a Ducati nagy sorozatát!

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Alaposan megkavarta a kártyákat az eső a MotoGP Le Mans-i Francia Nagydíján, amelyet végül az eredetileg esőgumira szavazó Johann Zarco nyert meg az LCR Hondával, ezzel megszakította a Ducati 22 versenyes győzelmi szériáját. Marc Marquez és Fermin Aldeguer még a dobogón, Alex Marquez és Francesco Bagnaia viszont bukott – előbbi duplán is, így mindketten nulláztak és leszakadtak az idősebb Marquezről a vb-tabellán.

Már elrajtolni sem tudott simán a mezőny, ugyanis épp a felvezető körön erősödött rá az eső, és mivel mindenki a bokszba hajtott a végén motort cserélni, piros zászlóval félbeszakították a procedúrát. Mire azonban újra kimentek a rajtrácsra, már elállt az eső, így a többség a kivezető kör végén behajtott a bokszba slick gumis motorra váltani: a szabályok értelmében elfoglalhatták az eredeti helyüket a rajtrácson, de dupla hosszúkörös büntetéssel sújtották őket.

Közéjük tartozott a pole-pozíciós Fabio Quartararo, valamint Marc és Alex Marquez is. A yamahás francia azonban hiába őrizte meg a vezetést a start után, nem jutott el a második büntetése letöltéséig, ugyanis az utolsó kanyarban elesett – ahogy hozzá hasonlóan Brad Binder is, míg Francesco Bagnaia már a legelső kanyarban balesetbe keveredett a kórházba szállított Joan Mirrel, illetve Enea Bastianinivel együtt.

motogp-zarco-lemans



A büntetések letöltése után és közben jött viszont az újabb fordulat, ugyanis ismét jobban esni kezdett az eső, így a versenyzők újra motorcserére kényszerültek. Kivéve azokat, akik maradtak az eredeti esőgumis választásuknál: Johann Zarco ennek a húzásának köszönhetően magához ragadta a vezetést a táv harmadánál – úgy, hogy a Bagnaia-féle első kanyaros bukássorozat miatt neki is át kellett vágnia a sóderágyon!

Az LCR Honda hazai sztárja nyolc másodperccel vezetett a hasonló taktikát választó Miguel Oliveirát megelőző Marquez testvérek előtt, és ezt a különbséget a későbbiekben is növelni tudta a rutinos francia. A sérüléséből ezen a hétvégén visszatérő Oliveirát ugyanakkor később többen is bedarálták: Pedro Acosta és Maverick Vinales is elkapta őt, majd a portugál el is esett.

Zarco a hajrára ráerősítő esőben sem ingott meg, hatalmas fölénnyel húzta be karrierje második győzelmét a MotoGP-ben – tette mindezt a hazai szurkolók legnagyobb örömére: 1954 és Pierre Monneret tudott utoljára franciaként francia földön nyerni a királykategóriában. Az LCR Honda franciájának sikere pedig azt is jelentette, hogy megszakadt a Ducati 22 verseny óta tartó győzelmi szériája, ezzel elmaradt a csúcsdöntés, maradt a holtversenyes vezetés a Honda 1997-1998-as produkciójával.

Marc Marquez bejött a második helyen, Alex Marquez viszont elcsúszott a futam utolsó harmadában, ráadásul kétszer is, és bár először még a hatodik helyen vissza tudott állni a versenybe, másodjára már végleg kiszállt a küzdelemből – ezzel gyári ducatis bátyja 22 pontosra növelte az előnyét vele szemben.

A dobogó alsó fokára így az Acostát az utolsó előtti körben levadászó Fermin Aldeguer állhatott még fel, MotoGP-karrierje első vasárnapi pódiumát jegyezve. Acosta a negyedik, Vinales az ötödik, a szabadkártyás hondás Takaaki Nakagami a remek esőgumis döntése révén a hatodik, míg a top 10-be Raul Fernandez, Fabio di Giannantonio, az Aprilián Jorge Martint helyettesítő Lorenzo Savadori, illetve Ai Ogura fért még be.

A futam végeredménye:

1. Johann Zarco LCR Honda  
2. Marc Márquez Ducati 19.907
3. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 26.532
4. Pedro Acosta KTM 29.631
5. Maverick Viñales Tech3 KTM 38.136
6. Takaaki Nakagami Honda 59.527
7. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'10.302
8. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'10.363
9. Lorenzo Savadori Aprilia 1'25.793
10. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'26.529
11. Luca Marini Honda 1'32.535
12. Alex Rins Yamaha 1'35.357
13. Enea Bastianini Tech3 KTM 1 kör /14.394
14. Marco Bezzecchi Aprilia 1 kör /34.815
15. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1 kör /57.915
16. Francesco Bagnaia Ducati 1 kör /1'20.642
  Álex Márquez Gresini Ducati Kiesett
  Miguel Oliveira Pramac Yamaha Kiesett
  Brad Binder KTM Kiesett
  Jack Miller Pramac Yamaha Kiesett
  Fabio Quartararo Yamaha Kiesett
  Joan Mir Honda Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: