Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A gyorsaságimotoros-világbajnokság fennállásának 75. évfordulóját ünnepelte a hétvégén Silverstone-ban a MotoGP, így ennek jegyében mindegyik csapat retro festésekkel állt rajthoz a vasárnapi Brit Nagydíjon.
Amelynek Aleix Espargaro vághatott neki a pole-ból, ám akárcsak a szombati sprinten, ezúttal is jobban lőttek ki a Ducatik: a vezetést Francesco Bagnaia ragadta magához, nyomában Enea Bastianinivel és Jorge Martinnal, míg az apriliásnak még Marc Marquezzel is vívnia kellett. Hátrébb a Trackhouse Aprilia duója, Miguel Oliveira és Raul Fernandez rögtön az első körben bukott, Brad Binder pedig műszaki hiba miatt volt kénytelen feladni a viadalt egyből a start után a KTM-mel.
A második körben Bastianini hibázott egy kisebbet, amit Martin egyből kihasznált és feljött másodiknak, majd Espargaro is megelőzte az előző napi sprintgyőztest. Marc Marquezzel bezárólag az első ötös kezdett ezt követően ellógni a többiektől – igaz, csatát mögöttük láthattunk leginkább: Alex Marquez és Fabio di Giannantonio kemény adok-kapokba bonyolódott kanyarokon át.
A húszkörös táv felénél aztán Bagnaia és Martin lerázta az üldözőket, akik között Bastianini vette át a harmadik helyet Espargaro megelőzésével. Nem sokkal később pedig az élen is megindult a csata: Martin átvette a vezetést Bagnaiától! Igaz, ellépni nem tudott a spanyol, aki be is sokkalt az egyik kanyarban – ennek köszönhetően pedig Bastianini meg is érkezett a két vb-aspiránsra.
Hét körrel a vége előtt Bagnaia is megbillent, ezt egyből ki is használta a gyári ducatis csapattárs, Bastianini feljött másodiknak. Az olasz pedig nem állt meg itt, tizedről tizedre dolgozta le a Martinnal szembeni hátrányát. Az utolsó előtti körben aztán Martin lecsúszott az egyik féktávon, ezzel pedig Bastianini el is ment mellette és az élre állt.
Visszatámadásra pedig nem volt más sansz: Bastianini idei első nagydíjgyőzelmét ünnepelte, duplázott a sprint után. Martin a második, Bagnaia a harmadik – ezzel pedig a Pramac spanyolja visszavette három ponttal a vezetést a vb-összetettben!
Marquez és Espargaro csatájából a negyedik helyért a gresinis került ki győztesen, sőt az apriliást még Di Giannantonio is lehagyta a végén, így az első öt helyet kisajátították a Ducatik. Alex Marquez, Marco Bezzecchi, Pedro Acosta és Franco Morbidelli fért még be a top 10-be, azaz mind a nyolc ducatis ott volt az első tíz között. Fabio Quartararo épp csak kiszorult onnan a Yamahával. Folytatás két hét múlva az Osztrák Nagydíjjal.
FRISSÍTÉS: Luca Marini utólag 16 másodperces büntetést kapott alacsony guminyomás miatt, így elveszítette az egy vb-pontot érő 15. helyet.
A futam végeredménye:
1. | Enea Bastianini | Ducati | |
2. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1.931 |
3. | Francesco Bagnaia | Ducati | 5.866 |
4. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 6.906 |
5. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 7.736 |
6. | Aleix Espargaró | Aprilia | 9.514 |
7. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 9.741 |
8. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 14.016 |
9. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 16.386 |
10. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 23.609 |
11. | Fabio Quartararo | Yamaha | 24.202 |
12. | Jack Miller | KTM | 25.767 |
13. | Maverick Viñales | Aprilia | 26.751 |
14. | Johann Zarco | LCR Honda | 26.953 |
15. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 37.278 |
16. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 37.605 |
17. | Luca Marini | Repsol Honda | 47.507 |
18. | Remy Gardner | Yamaha | 59.137 |
Kiesett: | |||
Joan Mir | Repsol Honda | ||
Brad Binder | KTM | ||
Miguel Oliveira | Aprilia | ||
Raúl Fernández | Aprilia |