DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
Motor

Bagnaia a katari tesztet is az élen kezdte

A tavalyi két világbajnoki rivális zárt az első két helyen hétfőn a MotoGP-teszten, megelőzve az Aprilia és a KTM egy-versenyzőjét. Marquez csak a 16. helyen.

Alig másfél héttel a sepangi gyakorlást követően immár Katarban, az előszezon második kollektív tesztjének első napján bőgtek fel a MotoGP-motorok. Ahogy azt megszokhattuk, a kora délutáni órákban a nappali meleg miatt nem sokan gurultak ki a bokszból, ám ahogy közeledett az este és beköszöntöttek a szűk három hét múlva évadnyitó futamhoz hasonló villanyfényes körülmények, megélénkült a pálya.

A legjobb köridők is az utolsó másfél-két órában születtek: az élen végül Malajziához hasonlóan a regnáló világbajnok, Francesco Bagnaia végzett, aki az 1:52,040-es ideje a hivatalos pályacsúcsot is megközelítette. A gyári ducatis mögött tavalyi vb-ellenfele, a Pramacot erősítő Jorge Martin lett a második, míg a harmadik olyan motoros, aki a friss, GP24-es Desmosedicin ül, Enea Bastianini a nyolcadik időt motorozta (Franco Morbidelli ezt a tesztet is kénytelen kihagyni portimaói edzőmotoros bukása miatt, őt a Ducati-tesztmotoros Michele Pirro helyettesíti).

motogp-bagnaia-ducati-katar-teszt-day1



Az előző évi specifikációjú gépet használó Ducati-versenyzők közül a Sepangban is biztatóan teljesítő, s a sprintszimuláció során újfent megvillanó Fabio di Giannantonio volt a leggyorsabb, aki ötödik lett új csapata, a VR46 színeiben, ahol egyelőre meggyőzőbben szerepel, mint a ma is bukó és a tízből is kiszoruló Marco Bezzecchi. A Gresini párosa közül az egyszer bukó Alex Marquez a hetedik, Marc Marquez viszont csak a 16. időt érte el – ezzel a nyolcszoros világbajnok zárt leghátrébb a ducatisok közül az eredménylistán.

A bolognai márka versenyzőivel elsősorban az Apriliák tudták felvenni a versenyt, s ebben a mondatban a többes szám is lényeges, hiszen Sepangban csak Aleix Espargaro boldogult igazán a számos – főként aerodinamikai – újítással felszerelt RS-GP-vel. Most is ő volt a legjobb a noalei márka képviselői közül, sőt a kiváló harmadik helyen végzett, viszont immár Maverick Vinales ott volt az élbolyban a hatodik pozícióban.

motogp-vinales-aprilia-diff

Ez alighanem összefüggésben áll azzal, hogy mint azt a MotoGP helyszíni riporterei kiszúrták, az ő motorjának hátulján az egyfajta befújt diffúzorként működő új hátsó rész alján egy „áltető” jelent meg, amely csökkenti a diffúzor hatását ugyan, de vélhetően ettől komfortosabban érzi magát a nyeregben Vinales. Ráadásként a Trackhouse Racing 2023-as Apriliát használó motorosa, a malajziai medencesérülése után visszatérő Raul Fernandez is ígéretes időket futott hétfőn.

A KTM-ek közül egyértelműen Brad Binder diktálta ismét a tempót: a dél-afrikai a negyedik helyezést kaparintotta meg a nap végét. Gyári csapattársa, Jack Miller ugyancsak erős időt érhetett volna el, de a nap végén begyűjtött egy bukást, így végül csak 14. lett. Viszont ezzel is megelőzte a Gas Gas-színekben szereplő újoncot, Pedro Acostát – jóllehet, a mezőny szorosságát jól jelzi, hogy még ő is kilenc tizedmásodpercen belül végzett. Acosta kollégája, Augusto Fernandez újfent a sor végén, s egyszer el is esett.

Ami a két japán gyártót illeti: a Honda és a Yamaha is egy-egy versenyzőt delegált a top 10-be az LCR-es Johann Zarco, valamint a 2021-es világbajnok Fabio Quartararo révén. A többiek azonban mind a mezőny második felében foglaltak helyet: a Repsol és a Yamaha új szerzeményei, Luca Marini és Alex Rins konkrétan csak a 18-19. időket motorozták.

A kétnapos katari teszt kedden folytatódik és egyben zárul is.

A katari teszt hétfői napjának eredményei:

1. Francesco Bagnaia Ducati Lenovo (GP24) 1m 52.040s
2. Jorge Martin Pramac Ducati (GP24) +0.220s
3. Aleix Espargaro Aprilia Racing (RS-GP24) +0.292s
4. Brad Binder Red Bull KTM (RC16) +0.296s
5. Fabio Di Giannantonio VR46 Ducati (GP23) +0.427s
6. Maverick Vinales Aprilia Racing (RS-GP24) +0.455s
7. Alex Marquez Gresini Ducati (GP23) +0.516s
8. Enea Bastianini Ducati Lenovo (GP24) +0.549s
9. Johann Zarco LCR Honda (RC213V) +0.592s
10. Fabio Quartararo Monster Yamaha (YZR-M1) +0.597s
11. Marco Bezzecchi VR46 Ducati (GP23) +0.759s
12. Raul Fernandez Trackhouse Aprilia (RS-GP23) +0.774s
13. Joan Mir Repsol Honda (RC213V) +0.783s
14. Jack Miller Red Bull KTM (RC16) +0.856s
15. Pedro Acosta Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) +0.898s
16. Marc Marquez Gresini Ducati (GP23) +0.919s
17. Takaaki Nakagami LCR Honda (RC213V) +1.168s
18. Luca Marini Repsol Honda (RC213V) +1.393s
19. Alex Rins Monster Yamaha (YZR-M1) +1.602s
20. Augusto Fernandez Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) +1.715s
21. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia (RS-GP24) +1.903s
22. Michele Pirro Pramac Ducati (GP24) +2.469s
23. Cal Crutchlow Yamaha Test Rider (YZR-M1) +2.471s
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: