Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Máris elérkezett a harmadik, egyben utolsó napjához a MotoGP idei első, Malajziában zajló kollektív tesztje. Ahogy az várható volt, a szerdai nem hivatalos körrekord után még jobban begyújtották a rakétákat a versenyzők a délelőtti órákban, amikor még kevésbé volt nagy a forróság, ennek pedig meg is lett az eredménye: immár 1:56-tal indul minden idők leggyorsabb motoros köre Sepangban!
Konkrétan Francesco Bagnaia állította fel az új nem hivatalos (azt csak nagydíjhétvégén lehet megfutni) pályacsúcsot 1:56,682-es idővel. A regnáló világbajnok mögött az előző két napot behúzó márkatársai, Jorge Martin és Enea Bastianini végeztek, azaz az első három pozíciót kisajátították a friss, GP24-es specifikációjú Desmosedicin ülő Ducati-versenyzők (Martin pramacos kollégája, Franco Morbidelli a múlt heti bukása után kénytelen volt kihagyni a tesztet).
Az említett trión kívül Alex Marquez tudott még 1:57 alatti kört repeszteni, ezzel ő lett a leggyorsabb GP23-as Ducatin ülő motoros. Az első két napon műszaki gondokkal küzdő és visszafogottan teljesítő Marc Marquez is megvillant már: a nyolcszoros világbajnok a hatodik időt motorozta. Fabio di Giannantonio nyolcadik lett – sőt, a MotoGP honlapjának összegzése szerint övé volt ma a legerősebb sprintszimuláció –, így a bolognaiak motorosai közül csak Marco Bezzecchi nem fért be az első nyolcba (egyedül ő nem gyorsult szerdához képest). A két VR46-os egyébként egy-egy bukást is begyűjtött.
A Ducati-armada közé egyedül Aleix Espargaro tudott beférkőzni az Apriliával. Neki amúgy a leginkább sprintszimulációnak felfogható 9-10 körös hosszabb etapja – amelyet több versenyző is teljesített az utolsó napon – is egészen ütőképesnek tűnt. Viszont az apriliások közül csak ő végzett a mezőny elejében: Maverick Vinales 12. lett, a Trackhouse Racinget erősítő Miguel Oliveira pedig 18., míg utóbbi társa, Raul Fernandez a keddi esése után már nem ült motorra.
A KTM-ek közül az utolsó órában gyorsult Brad Binder, ezzel végül a hetedikként végző dél-afrikai lett a márka legjobbja az utolsó napon is. De nem sok híja volt, hogy ezt Pedro Acosta mondhassa el magáról: a Gas Gas Tech3 színeiben szereplő újonc egészen parádés teljesítményt nyújtva kilencedikként fejezte be a tesztet, ráadásul a hosszú etapja is kifejezetten biztatónak tűnt. Különösen látványos a kontraszt a második idényére készülő kollégájával, Augusto Fernandezzel szemben, aki a mezőny hátsó traktusaiban tanyázott.
A két japán gyártó közül végül az eredménylistán a Honda szerepelt előrébb, Joan Mir ugyanis egy bukás ellenére is befért a top 10-be a Repsollal, épp a yamahás Fabio Quartararót kiszorítva onnan, az új szerzemények közül azonban Alex Rins végzett előkelőbb helyen Luca Marinihez képest – sőt, utóbbit a két LCR-es is megelőzte. Mindkét márka motorosai elmondták amúgy, hogy bár éreznek előrelépést a 2024-es motorral, bőven akad tennivaló: Quartararo szerdán a kigyorsításon rázkódó motort és az egykörös tempó hiányát, Marini a használt gumikon teljesített hosszabb etapot említette gyengeségként.
A sepangi gyakorlás ezzel véget ért, a MotoGP mezőnye legközelebb másfél hét múlva, február 19-én 20-án gurul ismét pályára a katari teszten, amely után két és fél héttel ugyanott kerül sor majd a szezonnyitóra is.
A sepangi teszt harmadik napjának eredményei:
1. | Pecco Bagnaia | Ducati Team | Ducati GP24 | 1:56.682 | |
2. | Jorge Martin | Pramac Racing | Ducati GP24 | 1:56.854 | 0.172 |
3. | Enea Bastianini | Ducati Team | Ducati GP24 | 1:56.915 | 0.233 |
4. | Alex Marquez | Gresini Racing | Ducati GP23 | 1:56.938 | 0.256 |
5. | Aleix Espargaro | Aprilia Racing | Aprilia RS-GP | 1:57.091 | 0.409 |
6. | Marc Marquez | Gresini Racing | Ducati GP23 | 1:57.270 | 0.588 |
7. | Brad Binder | KTM Factory | KTM RC16 | 1:57.307 | 0.625 |
8. | Fabio Di Giannantonio | VR46 Racing | Ducati GP23 | 1:57.343 | 0.661 |
9. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | KTM RC16 | 1:57.365 | 0.683 |
10. | Joan Mir | Repsol Honda | Honda RC213V | 1:57.374 | 0.692 |
11. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | Yamaha M1 | 1:57.525 | 0.843 |
12. | Maverick Viñales | Aprilia Racing | Aprilia RS-GP | 1:57.528 | 0.846 |
13. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | Honda RC213V | 1:57.765 | 1.083 |
14. | Jack Miller | KTM Factory | KTM RC16 | 1:57.851 | 1.169 |
15. | Alex Rins | Monster Yamaha | Yamaha M1 | 1:57.879 | 1.197 |
16. | Johann Zarco | LCR Honda | Honda RC213V | 1:57.942 | 1.260 |
17. | Marco Bezzecchi | VR46 Racing | Ducati GP23 | 1:57.995 | 1.313 |
18. | Miguel Oliveira | Trackhouse Racing | Aprilia RS-GP | 1:58.000 | 1.318 |
19. | Luca Marini | Repsol Honda | Honda RC213V | 1:58.008 | 1.326 |
20. | Cal Crutchlow | Yamaha Test Team | Yamaha M1 | 1:58.673 | 1.991 |
21. | Augusto Fernandez | Gas Gas Tech3 | KTM RC16 | 1:58.740 | 2.058 |
22. | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing | Aprilia RS-GP | 1:58.814 | 2.132 |
23. | Michele Pirro | Pramac Racing | Ducati GP24 | 1:58.865 | 2.183 |