DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Bagnaia rekordidővel zárt, tarolt a Ducati

Betörtek az 1:56-os tartományba a MotoGP-sek a sepangi teszt utolsó napján! Az élen a három GP24-es Ducati, Marquez javult, Acosta tovább brillírozik.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Máris elérkezett a harmadik, egyben utolsó napjához a MotoGP idei első, Malajziában zajló kollektív tesztje. Ahogy az várható volt, a szerdai nem hivatalos körrekord után még jobban begyújtották a rakétákat a versenyzők a délelőtti órákban, amikor még kevésbé volt nagy a forróság, ennek pedig meg is lett az eredménye: immár 1:56-tal indul minden idők leggyorsabb motoros köre Sepangban!

motogp-bagnaia-ducati-teszt-day3



Konkrétan Francesco Bagnaia állította fel az új nem hivatalos (azt csak nagydíjhétvégén lehet megfutni) pályacsúcsot 1:56,682-es idővel. A regnáló világbajnok mögött az előző két napot behúzó márkatársai, Jorge Martin és Enea Bastianini végeztek, azaz az első három pozíciót kisajátították a friss, GP24-es specifikációjú Desmosedicin ülő Ducati-versenyzők (Martin pramacos kollégája, Franco Morbidelli a múlt heti bukása után kénytelen volt kihagyni a tesztet).

Az említett trión kívül Alex Marquez tudott még 1:57 alatti kört repeszteni, ezzel ő lett a leggyorsabb GP23-as Ducatin ülő motoros. Az első két napon műszaki gondokkal küzdő és visszafogottan teljesítő Marc Marquez is megvillant már: a nyolcszoros világbajnok a hatodik időt motorozta. Fabio di Giannantonio nyolcadik lett – sőt, a MotoGP honlapjának összegzése szerint övé volt ma a legerősebb sprintszimuláció –, így a bolognaiak motorosai közül csak Marco Bezzecchi nem fért be az első nyolcba (egyedül ő nem gyorsult szerdához képest). A két VR46-os egyébként egy-egy bukást is begyűjtött.

motogp-aleix-espargaro-aprilia-sepang-teszt-day3

Egyedül Aleix Espargaro tudott beférkőzni a Ducatik közé az Apriliával

 

A Ducati-armada közé egyedül Aleix Espargaro tudott beférkőzni az Apriliával. Neki amúgy a leginkább sprintszimulációnak felfogható 9-10 körös hosszabb etapja – amelyet több versenyző is teljesített az utolsó napon – is egészen ütőképesnek tűnt. Viszont az apriliások közül csak ő végzett a mezőny elejében: Maverick Vinales 12. lett, a Trackhouse Racinget erősítő Miguel Oliveira pedig 18., míg utóbbi társa, Raul Fernandez a keddi esése után már nem ült motorra.

A KTM-ek közül az utolsó órában gyorsult Brad Binder, ezzel végül a hetedikként végző dél-afrikai lett a márka legjobbja az utolsó napon is. De nem sok híja volt, hogy ezt Pedro Acosta mondhassa el magáról: a Gas Gas Tech3 színeiben szereplő újonc egészen parádés teljesítményt nyújtva kilencedikként fejezte be a tesztet, ráadásul a hosszú etapja is kifejezetten biztatónak tűnt. Különösen látványos a kontraszt a második idényére készülő kollégájával, Augusto Fernandezzel szemben, aki a mezőny hátsó traktusaiban tanyázott.

motogp-acosta-gasgas-teszt-day3

Acosta a top 10-ben zárt újoncként, és kis híján a legjobb KTM-es lett

 

A két japán gyártó közül végül az eredménylistán a Honda szerepelt előrébb, Joan Mir ugyanis egy bukás ellenére is befért a top 10-be a Repsollal, épp a yamahás Fabio Quartararót kiszorítva onnan, az új szerzemények közül azonban Alex Rins végzett előkelőbb helyen Luca Marinihez képest – sőt, utóbbit a két LCR-es is megelőzte. Mindkét márka motorosai elmondták amúgy, hogy bár éreznek előrelépést a 2024-es motorral, bőven akad tennivaló: Quartararo szerdán a kigyorsításon rázkódó motort és az egykörös tempó hiányát, Marini a használt gumikon teljesített hosszabb etapot említette gyengeségként.

A sepangi gyakorlás ezzel véget ért, a MotoGP mezőnye legközelebb másfél hét múlva, február 19-én 20-án gurul ismét pályára a katari teszten, amely után két és fél héttel ugyanott kerül sor majd a szezonnyitóra is.

A sepangi teszt harmadik napjának eredményei:

1. Pecco Bagnaia Ducati Team Ducati GP24 1:56.682  
2. Jorge Martin Pramac Racing Ducati GP24 1:56.854 0.172
3. Enea Bastianini Ducati Team Ducati GP24 1:56.915 0.233
4. Alex Marquez Gresini Racing Ducati GP23 1:56.938 0.256
5. Aleix Espargaro Aprilia Racing Aprilia RS-GP 1:57.091 0.409
6. Marc Marquez Gresini Racing Ducati GP23 1:57.270 0.588
7. Brad Binder KTM Factory KTM RC16 1:57.307 0.625
8. Fabio Di Giannantonio VR46 Racing Ducati GP23 1:57.343 0.661
9. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 KTM RC16 1:57.365 0.683
10. Joan Mir Repsol Honda Honda RC213V 1:57.374 0.692
11. Fabio Quartararo Monster Yamaha Yamaha M1 1:57.525 0.843
12. Maverick Viñales Aprilia Racing Aprilia RS-GP 1:57.528 0.846
13. Takaaki Nakagami LCR Honda Honda RC213V 1:57.765 1.083
14. Jack Miller KTM Factory KTM RC16 1:57.851 1.169
15. Alex Rins Monster Yamaha Yamaha M1 1:57.879 1.197
16. Johann Zarco LCR Honda Honda RC213V 1:57.942 1.260
17. Marco Bezzecchi VR46 Racing Ducati GP23 1:57.995 1.313
18. Miguel Oliveira Trackhouse Racing Aprilia RS-GP 1:58.000 1.318
19. Luca Marini Repsol Honda Honda RC213V 1:58.008 1.326
20. Cal Crutchlow Yamaha Test Team Yamaha M1 1:58.673 1.991
21. Augusto Fernandez Gas Gas Tech3 KTM RC16 1:58.740 2.058
22. Lorenzo Savadori Aprilia Racing Aprilia RS-GP 1:58.814 2.132
23. Michele Pirro Pramac Racing Ducati GP24 1:58.865 2.183

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: