Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hétfőre is maradt a MotoGP mezőnye a hétvégi San Marinó-i Nagydíjnak otthont adó misanói pályán egy egynapos teszt keretében, amelyen hagyományosan elsőként próbálhatják ki a versenyzők a következő évi motorjaik prototípus változatát. Nem mindenki volt azonban jelen: a vasárnap dobogós, de egyaránt sérülésekkel és fájdalmakkal küzdő Francesco Bagnaia és Marco Bezzecchi sem ült például motorra.
A legtöbb szem természetesen a két küszködő japán gyártóra, a Yamahára és a Hondára szegeződött, hiszen hosszú hónapok óta a misanói teszttől várta némileg a megváltást vagy legalábbis az előrelépést a két márka sztárversenyzője, Fabio Quartararo és Marc Marquez. Érkeztek is a 2024-es prototípusok – igaz, a Hondánál csak a váz és az új aerocsomag debütált, motorblokk nem, míg a Yamahánál utóbbiból is kipróbálhatták az első verziót Quartararóék.
Az újításokkal azonban egyikük sem volt túl elégedett. Marquez még a délelőtti etap után mondta el, hogy továbbra is nagyon messze vannak és a problémák „többé-kevésbé ugyanazok”, nem mellesleg immár nyíltan beszélt arról, hogy több opciója van 2024-re, azok közül fog dönteni a következhető hetekben – bővebben itt írtunk minderről a nyolcszoros világbajnok kapcsán.
A beszámolók szerint viszont Quartararo sem volt túl lelkes a 2024-es prototípus Yamaha kapcsán, elmondása szerint többet várt a teszttől (nem először halljuk ezt a franciától), s igazából nem is tudja eldönteni, hogy jelent-e előrelépést az új blokk. Utóbbit illetően Massimo Meregalli, a hangvillások menedszere azért optimistább volt, szerinte kis mosollyal az arcukon távozhatnak Misanóból, mert az új motor gyorsabb és könnyebben is vezethető.
Mindeközben a KTM elsősorban azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy Brad Binder és Jack Miller is kipróbálhatta azt a radikálisan új karbonvázat, amelyet a hétvégén a szabadkártyás Dani Pedrosa már élesben is kipróbált, s amellyel a sprinten és a vasárnapi futamon is negyedik helyezést tudott felmutatni beugróként.
Az Apriliánál szintén debütált egy új váz, azonban nem a karbonváz, amelyet néhány hete Lorenzo Savadori privát teszten próbálgatott. Aleix Espargaro szerint az újítás „se jónak, se rossznak” nem volt mondható. A Katalán GP győztese egyébként egy bukást is begyűjtött a tesztnap során (testvére, Pol Espargaro pedig egy fékhibával szembesült a Gas Gasnál).
Ami a Ducatit illeti: a MotoGP.com tudósítása szerint náluk a pramacos Jorge Martin kapta meg a prototípus Desmosedicit, miután Bagnaia mellett a barcelonai rajtbaleset után duplán megműtött Enea Bastianini sem volt elérhető.
A legjobb köridőt, aminek persze egy teszten sok jelentősége nincs, egyébként Luca Marini érte el a VR46 Ducati nyergében, megelőzve a fentebb említett újításokat próbálgató Maverick Vinalest (Aprilia) és Bindert, valamint Martint és Miller. A Yamahák egy hatodik és egy nyolcadik helyet tudtak felmutatni, míg a hondások közül Takaaki Nakagami volt a legjobb a maga 12. helyezésével, Marquez pedig csak 14. lett. A mezőny legközelebb jövő hétvégén, az Indiai Nagydíjon gurul pályára.
A tesztnap összesített eredményei: