A San Marinó-i Nagydíjat követő misanói teszt hagyományosan az az alkalom, amikor a legtöbb gyártó először próbálja ki a hivatalos versenyzőivel a következő évi konstrukció első prototípusát. Az idei teszt különösképp a problémahegyekkel bajlódó Yamaha és Honda szempontjából kulcsfontosságú, de közülük is a leginkább utóbbira szegeződtek a tekintetek hétfőn, hiszen akár a MotoGP jelenlegi legsikeresebb versenyzőjének, Marc Marqueznek a jövőjét is eldönthetik a mostani benyomások.
Délelőtt pályára is gurult Marquez (és a csapattárs Joan Mir) azzal a 2024-es prototípus RC213V-vel, amelyet a hétvégén a szabadkártyás Stefan Bradl már próbálgathatott, de amelynek adatait a Honda némileg meglepő módon nem bocsátotta a két spanyol motorosa rendelkezésére a nagydíj során.
Marquez a délelőtti etapban összesen 35 kört tett meg az új vázzal és aerodinamikai csomaggal felszerelt, de új blokkal még el nem látott verziójú motoron, azt követően ült le a médiának nyilatkozni – szavai alapján pedig a várt áttörés egyelőre nem történt meg:
„Igen, természetesen teljesen más motorozási stílust igényel. De végső soron a problémák többé-kevésbé ugyanazok. Úgyhogy tovább kell dolgoznunk” – idézi a nyolcszoros világbajnokot a Motorsport.com portál.
„Más az üléspozíciót illetően, máshogy érzed a motort. Tény, hogy az elején kicsit furcsa, de körről körre természetesebbé válik, mint minden új motornál. De végső soron köridőt ugyanúgy kell elérni vele, mint a jelenlegivel.”
„De tovább kell dolgoznunk, mert messze vagyunk. Ha ez a motor alapja, akkor messze vagyunk. Dolgoznunk kell és sok mindenen változtatnunk. Mindig többre számítasz, de igen, még dolgozunk, ezek még csak az első benyomások, nagyon sok az új mérnök is a garázsban, úgyhogy ezekkel az információkkal kell tovább dolgoznunk.”
A Marquez által említett új mérnökök is kritikusak lehetnek a 30 éves versenyző megtartása szempontjából, a hírek szerint ugyanis a spanyol többek között arra akarta használni a hétvégi Gresini Ducati-pletykákat, hogy arra ösztökélje a Hondát, hogy lépjen és szerezzenek meg minél több jó szakembert az európai gyártóktól, amelyeknek a mentalitását is szeretné átvetetni a HRC-vel.
Három MotoGP-s opciója van Marqueznek
Az említett gresinis találgatások elülni látszottak a misanói versenyhétvége végére, egy barcelonai lap arról számolt be, hogy Marquez marad a Hondánál és kitölti a 2024 végéig érvényes szerződését, s az említett módon szándékosan nem akarta elfojtani a pletykákat. A tesztnap félidejében azonban ezt az egészet zárójelbe tette maga Marquez, aki most már nyíltan több opcióról beszélt:
„Igen, de ez változhat néha, nem?” – felelte arra, amikor felvetették neki, hogy a múlt héten a DAZN riporerének úgy nyilatkozott, hogy már döntött a jövőjével kapcsolatban. „A döntési lehetőségek vagy ötletek közül van A tervem, B tervem, C tervem, szóval három, nem kettő, ahogy korábban mondtam. Szóval három világos tervem van, mindegyiknél megvan, minek kell történnie.”
Nagy kérdés, hogy a Hondánál való maradás és a Gresini Ducati egyelőre Fabio di Giannantonio által birtokolt ülésének elfoglalása mellett mi lehet a harmadik opció Marqueznél. Korábban elsősorban a KTM-mel hozták szóba őt, ahol persze egyelőre a Pedro Acosta-féle dilemmát sem sikerült feloldaniuk, nemhogy még egy hatodik versenyzőt is magukhoz vigyenek. De elképzelhető az is, hogy a Ducatin belül a Pramac Racing egyelőre szintén üres motorja is lehetőség, hiába veszik sokan biztosra, hogy az Franco Morbidellié lesz.
Mindenesetre rövidesen kiderül, mi lesz Marquez sorsa: „Természetesen van határidő. India és Japán körül dönteni fogok” – utalt a hó végi két távol-keleti futamra a repsolos.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!