Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Helyenként lehetett ugyan néhány esőcseppet felfedezni az időmérő kezdete előtt, mégis száraz pályán vette kezdetét a Q1 a MotoGP Katalán Nagydíján. Az első próbálkozások után Miguel Oliveira vezetett a két Yamaha előtt, de végül hármuk közül csak az RNF Aprilia portugál motorosa lépett tovább, méghozzá az első helyen.
Másodikként ugyanis a Jack Miller szélárnyékát is kihasználó Marc Marquez végzett, így egyetlen japán motorként bejutott egy Repsol Honda a Q2-be. A nyolcszoros vb-első éppen Millert szorította hátrébb, valamint a sérülésből való visszatérés után erősen szereplő Pol Espargaro. A Yamahák végül a 16. és 17. helyekre kvalifikálták magukat, Franco Morbidelli ráadásul meg is előzte a 15 perces szakasz közepén a sóderágyban eldőlő Fabio Quartararót – igaz, így is megelőzték a meglepetés kieső Luca Marinit. Marquez három hondás márkatársa az utolsó három pozícióban.
A legjobb rajthelyekről döntő második felvonás első próbálkozásai után a hétvége korábbi edzéseinek megfelelően egy Aprilia vezetett Maverick Vinales révén, a csapattárs Aleix Espargaro elé viszont befért Brad Binder a KTM-mel, míg mögöttük Francesco Bagnaia vezetésével sorakozott a ducatis armada.
A pole-harc persze az utolsó percekben dőlt csak el, s végül Bagnaia új 1:38,639-es pályarekorddal húzta be az újabb rajtelsőségét, megelőzve az Apriliákat. Közülük Espargaro lett a második, az első sorba pedig az RNF-es Oliveira fért még be, kiszorítva onnan Vinalest. A második sorba a Pramac Ducati duója, Jorge Martin és Johann Zarco kvalifikálta még magát, megelőzve a Gresini párosát és Brad Bindert. Marquez mindössze 12. lett. Folytatás 15 órakor a sprintversennyel.
A Katalán GP-vel kapcsolatos fontos hír még, hogy a mostani hétvégétől már automatikussá válik az első guminyomás ellenőrzése. A Brit Nagydíj óta tartatták be a minimum guminyomásra vonatkozó előírást, ám eddig szúrópróbaszerűen vizsgálták csak a motorokat, mostantól viszont minden versenygépen élőben nézik az adatokat, s csak azokat vizsgálják meg utólag, ahol a rendszer szabálytalanságot észlelt. A kihágásért viszont még nem jár kizárás: első alkalommal figyelmeztetés, a másodiknál 3 másodperces időbüntetés, a harmadiknál 6 másodperc, a negyediknél pedig 12 szekundum jár majd.
Az időmérő végeredménye:
1. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | 1'38.639 | |
2. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1'38.743 | 0.104 |
3. | Miguel Oliveira | RNF Aprilia | 1'38.748 | 0.109 |
4. | Maverick Viñales | Aprilia Racing | 1'38.772 | 0.133 |
5. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'38.797 | 0.158 |
6. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 1'38.858 | 0.219 |
7. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'39.053 | 0.414 |
8. | Fabio di Giannantonio | Gresini Ducati | 1'39.054 | 0.415 |
9. | Brad Binder | KTM Factory | 1'39.057 | 0.418 |
10. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'39.368 | 0.729 |
11. | Enea Bastianini | Ducati Team | 1'39.575 | 0.936 |
12. | Marc Márquez | Repsol Honda | 1'39.701 | 1.062 |
Nem jutott Q2-be: | ||||
13. | Jack Miller | KTM Factory | 1'39.232 | |
14. | Pol Espargaró | Gas Gas Tech3 | 1'39.330 | |
15. | Raúl Fernández | RNF Aprilia | 1'39.360 | |
16. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 1'39.452 | |
17. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 1'39.510 | |
18. | Luca Marini | VR46 Ducati | 1'39.573 | |
19. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'39.794 | |
20. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'40.214 | |
21. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'40.388 | |
22. | Iker Lecuona | LCR Honda | 1'40.580 |