A Superbike-világbajnokság és a Formula-1 után a MotoGP is felül idén a „sprintvonatra”: a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájában is bevezetik az F1-ben felemás népszerűséggel futó újítást. Igaz, fontos eltérés, hogy a GP-ben teljesen különálló esemény lesz a sprint, nem befolyásolja a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét, cserébe viszont az összes fordulón rendeznek szombat délutánonként a rendes futam féltávjának megfelelő hosszúságú viadalokat.
Ez azt is jelenti, hogy nem elég, hogy rekordot jelentő 21 állomást tartalmaz a 2023-as versenynaptár, effektíve valójában 42 versenyt kell majd teljesíteniük a motorosoknak. Márpedig szeretnék a versenyzők, ha ezt a csapataik anyagilag is honorálnák számukra – legalábbis ezt állítja Carlo Pernat, az idén már a Ducati gyári alakulatát erősítő Enea Bastianini menedzsere:
„Három verseny után ki fognak akadni a versenyzők. Jelenleg nincs szó bónuszpénzekről a szerződésekben, s ha ezt nem kapjuk meg, szerintem nem fogunk versenyezni. Már megállapodtunk Albert Valerával és Giovanni Balestrával [előbbi Aleix Espargaro és Jorge Martin, utóbbi Maverick Vinales menedzsere – a szerk.]. Fél pontokat osztanak, feleannyi bónuszt akarunk. A szponzorokkal már bele is foglaltuk ezt a szerződésekbe.”
Pernat szerint megy az egymásra mutogatás a paddockban az ügy kapcsán: „Ez a harc a Dorna, a csapatok és a versenyzők között zajlik. A Ducatitól kértem a pénzt, mire mondták, hogy menjek a Dornához, akik viszont azt válaszolták, hogy forduljak a csapathoz, ez az ő ügyük. A motorosok teljesíteni fogják az első két versenyt, mert kötelezve vannak erre, de ha nem adnak nekik bónuszt, ki fog törni a káosz.”
Meg kell jegyezni, hogy Pernat nyilatkozatait mindig érdemes egy csipet sóval kezelni, a menedzser híres a hangzatos és olykor vihart kavaró kijelentéseiről, amelyek néha messze állnak a valóságtól. Ami tény, hogy a sprintek bevezetése nem aratott osztatlan sikert a MotoGP mezőnyében: több motoros is a drasztikusan megugró terhelést emelte ki, elvégre hiába rendeznek kevesebb edzést számukra cserébe, a tréning és a verseny nem összehasonlítható ilyen szempontból – az anyagi vonzat viszont elvétve került szóba ez ügyben.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!