DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
Motor

Marini az élen a teszten, Marquez szerint kevés a 2023-as Honda

A VR46 olasz motorosa érte el a legjobb időt a valenciai teszten, míg a márkaváltók közül Oliveira volt a leggyorsabb. Marquez és Quartararo csalódottan nyilatkozott az új Hondáról és Yamaháról.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Alig két nappal a 2022-es évad zárófutama után tulajdonképpen máris kezdetét vette a MotoGP 2023-as idénye a tradicionális valenciai teszttel. Az átigazolók és az egyetlen újonc, a Moto2-ből világbajnokként érkező Augusto Fernandez először ismerkedhetett az új motorjával, de természetesen az összes gyártónál voltak kisebb-nagyobb fejlesztések, valamint 2023-as prototípus versenygépek, amelyeket kipróbáltak a versenyzők.

teszt-1-marini



Bár a köridőknek hatványozottan nincs jelentősége a fentiek miatt, érdemes megjegyezni, hogy az első öt helyen a két VR46 Ducatit és három Apriliát láthatunk Luca Marini vezetésével. Az első ötösből mindenképp Miguel Oliveirát kell külön is kiemelni, hiszen a portugál most ült át a KTM-ről az Apriliára, amellyel ráadásul a Yamahát elhagyó szatellit istálló, az RNF Racing is most kezdett csak el barátkozni.

teszt-2-oliveira

Oliveira ezzel messze a legjobb lett a motort váltó versenyzők közül, a többik jórészt a mezőny hátsó traktusaiban sorakoztak. Alex Marquez 15. hellyel nyitott a Gresini Ducatin, megelőzve a hivatalosan Gas Gas néven futó motorokat használó Tech3-nél szereplő Pol Espargarót, valamint a Ducatit KTM-re cserélő Jack Millert.

teszt-3-marquez

Akik kifejezetten haloványan kezdtek, az a mezőnyből mostanra távozott Suzukitól érkező két új hondás szerzemény, Joan Mir és Alex Rins ¬– ám a HRC számára ennél is baljóslatúbb lehet az, ahogyan Marc Marquez nyilatkozott a nap végén. A nyolcszoros világbajnok néhány újítás – például egy karbon kuplung – mellett elsősorban a 2023-as prototípussal körözött, amelyről azonban igen negatívan nyilatkozott: többet várt a fejlesztéstől, és elmondása szerint „ezzel a motorral nem tudunk harcolni a világbajnokságért, ennél többre van szükségünk”.

teszt-4-quartararo_1

A mögöttünk hagyott szezon két főszereplője, Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia közül előbbi ért el jobb köridőt, de ami ennél lényegesebb a teszten, a teljes mezőnyből a francia volt a legszorgalmasabb a maga 92 körével. Volt is mit próbálgatni persze a Yamahánál, hiszen folytatódott a munka a 2023-as prototípussal, amelytől mindenekelőtt a végsebesség javulását várják a japánok, de emellett egy új aerodinamikai csomag is feltűnt a motorjaikon kedden. Viszont Marquezhez hasonlóan Quartararo sem volt túl boldog: elmondása szerint a misanói és jerezi tesztekkel ellentétben itt nem érezte gyorsabbnak az egyenesben az M1-es motorblokkot.

teszt-5-bastianini

A friss világbajnok Bagnaia mindeközben nem teljesített túl akciódús napot a 12. helyen, míg új gyári ducatis csapattársa, Enea Bastianini a nap egyetlen bukását produkálta. Viszont befért az első tízbe, miközben Bagnaiához hasonlóan számos újítást, többek között új oldalszó szárnyakat próbálgatott a Desmosedicin. A top 10-ben egyébként feltűnt még egy KTM is Brad Binder: a dél-afrikai egy új vázzal kísérletezett elsősorban.

A MotoGP most hosszú téli szünetre vonul, legközelebb a februári sepangi teszten láthatjuk majd újra a versenyzőket és a motorokat.

A valenciai teszt eredményei:

1. Luca Marini Mooney VR46 Ducati (GP22) 1m 30.032s 70/76
2. Maverick Vinales Aprilia Racing (RS-GP) +0.225s 81/89
3. Marco Bezzecchi Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.230s 62/78
4. Miguel Oliveira RNF Aprilia (RS-GP) +0.335s 71/75
5. Aleix Espargaro Aprilia Racing (RS-GP) +0.366s 27/56
6. Fabio Di Giannantonio Gresini Ducati (GP22) +0.451s 66/68
7. Brad Binder Red Bull KTM (RC16) +0.464s 48/63
8. Jorge Martin Pramac Ducati (GP22) +0.544s 28/76
9. Fabio Quartararo Monster Yamaha (YZR-M1) +0.546s 83/92
10. Enea Bastianini Ducati Lenovo (GP22) +0.560s 27/54
11. Johann Zarco Pramac Ducati (GP22) +0.594s 9/55
12. Francesco Bagnaia Ducati Lenovo (GP22) +0.623s 58/59
13. Marc Marquez Repsol Honda (RC213V) +0.644s 27/50
14. Franco Morbidelli Monster Yamaha (YZR-M1) +0.659s 81/88
15. Alex Marquez Gresini Ducati (GP22) +0.680s 65/73
16. Pol Espargaro Tech3 GASGAS (RC16) +0.725s 75/86
17. Jack Miller Red Bull KTM (RC16) +0.755s 49/70
18. Joan Mir Repsol Honda (RC213V) +0.882s 60/73
19. Takaaki Nakagami LCR Honda (RC213V) +1.049s 47/64
20. Alex Rins LCR Honda (RC213V) +1.196s 85/91
21. Raul Fernandez RNF Aprilia (RS-GP) +1.308s 58/78
22. Augusto Fernandez Tech3 GASGAS (RC16)* +1.698s 79/83
23. Michele Pirro Ducati Test Rider (GP22) +2.773s 15/16
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: