Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Alig négy és fél nappal az Aragóniai Nagydíj után már Japánban, Motegiben gurult pályára a MotoGP mezőnye. Igaz, a szervezők biztosra mentek a szezon eleji argentin fiaskó után, s a program csak helyi idő szerint péntek délután indult, hogy biztosan megérkezzen minden felszerelés – cserébe viszont a szokásosnál hosszabb, 75 perces szabadedzést rendeztek a királykategória szereplői számára, akik annak ellenére is száraz pályán körözhettek, hogy végig lógott az eső lába.
A legjobban Fabio Quartararo kezdte a gyakorlást, az első körök után ő diktálta a tempót: szemlátomást valóban nemigen hátráltatták motorozás közben az aragóniai balesete során elszenvedett égéses-horzsolásos sérülései a mellkasán. Félidő környékén aztán Alex Rins is megfordult az élen: a Suzuki kapcsán – ahol az eredetileg szabadkártyás indulóként tervezett Takuya Tsuda pótolja a sérült Joan Mirt – pedig a legérdekesebb fejlemény volt, hogy a motorjuk farokrészén megjelent egy új aerodinamikai elem, másolva a Ducati néhány futammal korábbi innovációját.
Az első helyen menet közben feltűnt még az összetettben 17 pontos hátránnyal harmadik helyen álló apriliás, Aleix Espargaro, valamint a Ducati szatellit csapatait erősítő Johann Zarco és Enea Bastianini is, viszont az utolsó percekre már újfent Rins vezetésével fordult a mezőny.
A hajrá végül a Ducati gyári párosának sikerült a legjobban: Jack Miller húzta be az elsőséget a vb-címért harcoló csapattárs, Francesco Bagnaia előtt. Az olasz mögött ott sorakoztak riválisai, Quartararo és Espargaro, majd jött Luca Marini a VR46 Ducatival. Marc Marquez legjobb hondásként a hatodik – bár egy ízben mintha fájlalta volna a vállát a motorról leszállva –, megelőzve Pol Espargarót, míg a top 10-be a két gyári KTM, Brad Binder és Miguel Oliveira, valamint Maverick Vinales fért még be.
Jelenleg ők állnak Q2-t érő pozícióban, s mivel szombatra esőt jósolnak, elképzelhető, hogy ebben már nem is lesz változás, ami különösen a fináléban egyaránt bukó Enea Bastianininek és Johann Zarcónak jöhet rosszul. Elképesztően szoros volt amúgy az élmezőny: az első négy 68 ezreden, a top 10 pedig három tizedmásodpercen (!) belül volt egymáshoz képest.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | Jack Miller | Ducati Team | 1'44.509 | |
2. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | 1'44.537 | 0.028 |
3. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 1'44.558 | 0.049 |
4. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1'44.577 | 0.068 |
5. | Luca Marini | VR46 Ducati | 1'44.645 | 0.136 |
6. | Marc Márquez | Repsol Honda | 1'44.656 | 0.147 |
7. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 1'44.678 | 0.169 |
8. | Brad Binder | Red Bull KTM | 1'44.735 | 0.226 |
9. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | 1'44.743 | 0.234 |
10. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 1'44.797 | 0.288 |
11. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 1'44.798 | 0.289 |
12. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'44.886 | 0.377 |
13. | Alex Rins | Suzuki Ecstar | 1'44.913 | 0.404 |
14. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 1'44.978 | 0.469 |
15. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'45.009 | 0.500 |
16. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 1'45.065 | 0.556 |
17. | Cal Crutchlow | RNF Yamaha | 1'45.187 | 0.678 |
18. | Darryn Binder | RNF Yamaha | 1'45.366 | 0.857 |
19. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'45.426 | 0.917 |
20. | Álex Márquez | LCR Honda | 1'45.600 | 1.091 |
21. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 1'45.739 | 1.230 |
22. | Tetsuta Nagashima | HRC Team | 1'45.845 | 1.336 |
23. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 1'45.991 | 1.482 |
24. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 1'46.365 | 1.856 |
25. | Takuya Tsuda | Suzuki Ecstar | 1'46.718 | 2.209 |