DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
Motor

Quartararo: Ez nem lesz elég a vb-címhez

Bagnaia még a 30 pontos hátrányt is soknak érzi, Quartararo nem aggódik, de nem is nyugodt, Espargaro pedig a növekvő lemaradása ellenére is bizakodó – így értékeltek a főszereplők Misano után.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Francesco Bagnaia megállíthatatlan az utóbbi versenyeken: Assen, Silverstone, Spielberg és Misanóban is győzni tudott – tette mindezt úgy, hogy a San Marinó-i Nagydíjon egy büntetés után csak az ötödik helyről rajtolhatott. Zsinórban négy győzelemnél jár, ilyen szériát egyetlen Ducati-versenyző sem tudott produkálni korábban, ráadásul összességében már hat elsőségnél jár 2022-ben. Mindennek köszönhetően pedig 30 pontra megközelítette Fabio Quartararót a vb-tabellán, ahol immár a második helyet foglalja el az olasz – miközben négy futammal ezelőtt csaknem száz egységnyi volt a lemaradása.

Nem volt azért sima menet a vasárnapi verseny Bagnaiának, hiszen egy ideig Maverick Vinales, majd a hajrában a jövő évi csapattárs, Enea Bastianini loholt ott a sarkában. „Éreztem az egész versenyen, hogy valaki van mögöttem” – nyilatkozta Bagnaia, akit a Crash.net idéz. „Nem gondoltam semmire, csak próbáltam okos lenni és konstans tempót tartani. Az ívet sem próbáltam zárni, mert azzal csak több lehetőséget adtam volna. Egyszerűen csak próbáltam versenyképes lenni és a lehető legjobb ívet motorozni ahhoz, hogy gyors legyek, emiatt is voltam konstans.”

misano-1-bagnaia



Ami a vb-esélyeit illeti, így nyilatkozott a ducatis: „30 pont még mindig sok, úgyhogy nem akarok gondolni a bajnokságra, csak a saját munkámra és a szezon hátralévő futamaira szeretnék koncentrálni. Okos akarok lenni és felmérni, mely helyeken végezhetünk. Ha úgy látom, hogy van esély a győzelemre, mint ma, akkor próbálok elöl lenni. Úgy gondolom, remek munkát végzünk a hétvégéken, mert végig versenyképesek vagyunk, ami változás a szezon elejéhez képest.”

Felmerülhetett, hogy Bastianini esetleg ducatis versenyzőként csak szépen bekíséri a célba a vb-címért is harcban lévő márkatársát, ám a Gresini versenyzője elárulta: nagyon is meg akarta nyerni a futamot. „Az utolsó körben mindent beleadtam, hogy megnyerjem a versenyt, de Pecco jobb munkát végzett a futamon. Keményen fékeztem és próbáltam előzni a 4-es kanyarban, de inkább szélesre futottam, nehogy ütközzünk. Aztán az utolsó kanyarban újra próbálkoztam, de Pecco annyira későn fékezett, hogy nem volt esélyem.”

A Ducati vezetősége felemásan állt a helyzethez: Davide Tardozziék elmondták, hogy csupán annyit kértek a márka összes motorosától, hogy ne legyenek túl agresszívak egymással, de amúgy harcolhatnak. Azt ugyanakkor hozzátette Paolo Ciabatti sportigazgató, hogy bár nem szeretik a csapatutasítások intézményét, szem előtt kell tartaniuk az egyéni vb-pontversenyt, hiszen eddig egyszer sikerült megnyerniük azt: még 2007-ben Casey Stonerrel. Bastianini utolsó körös próbálkozása a 4-es kanyarban, amely kívülről eléggé hajmeresztőnek tűnt, pedig a bolognai gyártó vezetősége szerint is kissé túl volt a határon.

misano-2-quartararo

Mindeközben a világbajnokságot vezető Quartararo csak az ötödik helyre tudta behozni a Yamahát. „Nem mondanám azt, hogy aggódom, de azt sem, hogy nyugodt vagyok” – nyilatkozta a vb-kilátásai kapcsán a francia. „Elég jó versenyt futottam ma, de ez most csak ötödik helyre volt jó, és öt másodpercre voltam a győztestől. Úgyhogy nem vagyunk remek helyzetben. Csak kiegyensúlyozottabb voltam eddig, mint Pecco, de tempó tekintetében lassúak vagyunk.”

Arra a kérdésre, hogy az erősebbnek tűnő Ducati-motor ellenére jelentheti-e ő a különbséget, így felelt Quartararo: „Szerintem már most is elég jó munkát végzek ebben. Úgy érzem, a határon vagyok, nagyszerű tempót futok. De ez nem elég, s ha ennél többet tettem volna, akkor szerintem az aszfalton kötök ki. Ez az ötödik hely volt a limit. Igazából nem is csak dühös, frusztrált is voltam, mert tudom, hogy száz százalékot nyújtottam, mégsem tudtam többért harcolni. Meg kell néznünk, hogy miért. A tempóm hasonló volt, mint az edzéseken, de képtelenség volt így előzni és úgy motorozni, ahogy a többiek.”

misano-3-espargaro

A harmadik fő vb-aspiráns, Aleix Espargaro Spielberg után ismét hatodik lett, ezzel tovább nőtt a hátránya az összetettben, ahol 33 pontos lemaradással már csak a harmadik helyet foglalja el. A spanyol versenyző azonban nem adja fel: „Nem vagyok boldog ezzel a hatodik hellyel, de ez azt is jelenti, hogy még életben vagyunk a bajnokságban. Tény, hogy Pecco nagyon gyorsan zárkózik, de nem veszítem el a fókuszt, most nagyon jó pályáim fognak következni.”

Tény, hogy a nyári szünet óta kissé haloványabb eredményeket szállít Espargaro, de szerinte ezt a maga kontextusában kell értékelni: „Ha alaposan elemezzük, annyira nem rossz a helyzet. Silverstone-ban voltam szerintem a leggyorsabb, csak aztán jött egy óriási bukás, de a rengeteg szenvedés mellett is az élbollyal együtt futottam be. Utána pedig két igen rossz pálya jött számomra. De bizakodó vagyok, mert ha ezeken is hatodik tudtam lenni, akkor a jobb pályáimon versenyképesebb lehetek” – fogalmazott az apriliás, hozzátéve: örül neki, hogy a dobogóra álló Maverick Vinales szemlátomást elkapta a fonalat, mert egy gyors csapattárstól mindig lehet tanulni.

Végezetül bár a vb-harc szempontjából nincs jelentősége, meg kell említeni Andrea Doviziosót, aki a San Marinó-i Nagydíjon teljesítette utolsó MotoGP-futamát (bár a hétközi teszten még felül az RNF Yamahára). A korábbi 125-ös világbajnok és háromszoros királykategóriás vb-ezüstérmes elmondta: nem számított rá, hogy ilyen őrületes támogatást fog kapni a hétvége során, de pont emiatt úgy érzi, helyes döntést hozott azzal, hogy Misanóban búcsúzott a sporttól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: