Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Moto3-asok és a Moto2-esek futama – előbbit Sergio Garcia, utóbbit Celestino Vietti nyerte, mindketten a világbajnokság éllovasaként távozhatnak a helyszínről – után következett a MotoGP Argentin Nagydíja. Az első rajtkockából az Aprilia első MotoGP-s pole-ját szerző Aleix Espargaro startolhatott, a legjobban azonban a mellőle induló Jorge Martin lőtt ki a piros lámpák kialvása után. A két spanyol nagyon hamar lerázta az üldözőket, amely bolynak az élére Pol Espargaro került, miután a repsolos megelőzte Luca Marinit – aki mellett aztán a két suzukis is elment nem sokkal később.
Martin és Aleix Espargaro sokáig nagyjából három tizedmásodperces különbséggel követte egymást az élen, mögöttük azonban a táv negyedéhez érve változott a harmadik helyezett személye, miután Alex Rins megelőzte Pol Espargarót. Voltak korai búcsúzók is: Johann Zarco bukott – előtte nem sokkal a start után sok pozíciót veszítő címvédővel, Fabio Quartararóval csatázott –, Franco Morbidelli pedig vélhetően műszaki problémák miatt kényszerült a bokszba.
Harmadtávnál hibázott egy kisebbet Aleix Espargaro, így Martin előnye egy másodpercre hízott, de az apriliás gyorsan összeszedte magát, s néhány kör alatt vissza is ért a Pramac Ducati versenyzője mögé. Testvérének azonban már nem voltak ilyen jó időszaka a verseny közepén, Pol Espargaro ugyanis kicsúszott a negyedik helyen haladva, amelyet így Joan Mir örökölt meg tőle – ám sem a 2020-as világbajnok nem volt közel csapattársához, Rinshez, sem a harmadik helyezett az éllovas duóhoz.
Espargaro nyolc körrel a vége előtt indított először támadást, de szélesre futott, így Martin azonnal visszavette tőle az első helyet. Két körrel később gyakorlatilag lejátszódott ugyanez a jelenet közöttük, harmadik nekifutásra azonban már sikerrel járt az apriliás, aki így öt körrel a leintést megelőzően az élre állt! Persze a csatának ezzel még nem volt vége, Martin igyekezett honfitársa nyomában maradni, aki egyszer hibázott is egy kisebbet, de a vezetést meg tudta tartani.
Ez pedig már így is maradt a kockás zászlóig: Aleix Espargaro nyerte az Argentin Nagydíjat, megszerezve ezzel saját maga első világbajnoki futamgyőzelmét és az Aprilia első sikerét a MotoGP-érában – nem mellesleg pedig a vb-összetettben is az élre állt a 200. futamát teljesítő spanyol! Martin bejött másodiknak, a dobogót pedig Rins tette teljessé a Suzukival. Mir lett a negyedik, majd jött a gyenge időmérő után felzárkózó Francesco Bagnaia a Ducatival, valamint a KTM-es Brad Binder. Maverick Vinales hetedik helyen hozta be a másik Apriliát, megelőzve Quartararót, az újoncként parádés kilencedik pozíciót szerző Marco Bezzecchit és a top 10-et záró Enea Bastianinit. Folytatás egy hét múlva az Amerikai Nagydíjjal.
A futam végeredménye:
1. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | |
2. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 0.807 |
3. | Alex Rins | Team Suzuki Ecstar | 1.330 |
4. | Joan Mir | Team Suzuki Ecstar | 1.831 |
5. | Francesco Bagnaia | Ducati Levono Team | 5.840 |
6. | Brad Binder | Red Bull KTM | 6.192 |
7. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 6.540 |
8. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 10.215 |
9. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 12.622 |
10. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 12.987 |
11. | Luca Marini | VR46 Ducati | 13.962 |
12. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 14.002 |
13. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | 14.456 |
14. | Jack Miller | Ducati Levono Team | 14.898 |
15. | Álex Márquez | LCR Honda | 23.472 |
16. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 25.862 |
17. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 28.711 |
18. | Darryn Binder | RNF Yamaha | 28.784 |
19. | Stefan Bradl | Repsol Honda | 31.943 |
20. | Andrea Dovizioso | RNF Yamaha | 1'21.442 |
Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | Kiesett | |
Pol Espargaró | Repsol Honda | Kiesett | |
Franco Morbidelli | Monster Yamaha | Kiesett | |
Johann Zarco | Pramac Ducati | Kiesett |