Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Már a teszteken is látszott, hogy a Honda nagyot lépett előre a radikálisan átalakított RC213V-vel, amellyel immár nemcsak Marc Marquez volt képes gyorsan motorozni, s ez be is igazolódott a Katari Nagydíjon. Pol Espargaro ugyanis a verseny nagy részét vezette, s bár a végén elkapta őt Enea Bastianini és egy hiba révén Brad Binder is, így is dobogón végzett, két pozícióval megelőzve nyolcszoros világbajnok csapattársát.
„Nagyon jó ez a pódium” – értékelt örömittasan Espargaro, akit a Motorsport.com szaklap idéz. „Nyilván nem harmadik akarsz lenni egy olyan futam végén, amely során szinte végig vezettél. De úgy vélem, hogy a Hondával együtt egyértelmű üzenetet küldtünk ma este, hogy nem csak Marc Marquez képes nyerni a Hondával. Nagyszerű csapat dolgozik a Hondánál, így ezzel a motorral más stílusú, máshonnan érkező versenyzők is tudnak nyerni. Ez egy gyártó számára fantasztikus. Úgyhogy ennek a futamnak a dicsősége a Hondáé, mert bámulatosan dolgoztak, és végre bejött a dolog.”
„Ezzel a géppel sokkal tisztábban lehet motorozni, nem kell erőltetni ahhoz, hogy jöjjenek az eredmények, nem kell kockáztatni” – magyarázta a repsolos. „Nem buktam ezzel a motorral az előszezon kezdete óta, egyetlen egyszer sem. Ez azt mutatja, hogy a motor nemcsak gyorsabb, hanem biztonságosabb is. Ez nagyon fontos volt számunkra. Erősnek érzem magam, és készen állok arra, hogy elérjem azt, amit a Honda keresett, amikor leszerződtetett.”
Espargaro azt is elmondta, hogy szeretne minden hétvégén abban a helyzetben lenni, mint Katarban, azaz a győzelmekért és végső soron a vb-címért harcolni. Ami egyébként a dohai futamot illeti: a spanyol szerint egyszerűen elfogyott a hajrára a gumija, azért kapta el őt Bastianini. Espargaro a lágy első gumit rakatta fel, és bár elhasználta őket a futam végére, így is úgy érzi, hogy ez volt a helyes döntés – már csak azért is, mert nem számított ilyen gyors futamra, azt gondolta, hogy egy nagyobb boly fog kialakulni az élen és lassabb lesz a tempó, azaz teljesen más taktikát vázolták fel, mint ami végül megvalósult.
Na de vajon mi a helyzet Marquezzel? A végül ötödikként befutó spanyol is a lágy abroncsot választotta elölre: a közepes keveréket kipróbálta ugyan a bemelegítő edzés során, ám azzal bukott, így inkább visszatért ahhoz az opcióhoz, amit jobban ismert. De Marquez hangsúlyozta: még mindig nem érzett rá arra, hogyan kellene jól mennie a 2022-es Hondával, mivel a hátsó stabilitás javítása azzal járt, hogy a spanyol már nem tudja kihasználni a fő erősségét a motor elejével. Így pedig elmondása szerint Espargaro stílusa egyelőre jobban passzol az új motorhoz:
„Pol egész hétvégén valamelyest jobban ment nálam. Némileg könnyebb az a mód, ahogy ő eléri a köridőket. Úgy fest, képes jól megfékezni a motort a kanyarbejáratokon, sokat használja a hátsó féket, én még mindig nem vagyok képes erre, mert akkor elmegy a motor hátulja” – idézi Marquezt a Crash.net szakoldal. „Amióta megkapta az új motort, remekül megy. Jó, hogy van egy ilyen referencia a bokszon belül. Az első versenyen vagyunk túl, meg kell értenünk, mit csinált jobban, de ma remekül motorozott.”
Marquez kapcsán fontos kérdés volt még, hogy fizikailag hogyan fogja bírni a nagydíjhétvégét és magát a futamot a kettős látása miatti több hónapos kihagyás után, a 29 éves versenyző azonban elmondta: ilyen téren egyáltalán nem volt problémája Katarban, nem voltak fájdalmai és az átlagosnál jobban el sem fáradt.