DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
Motor

Nakagami az élen a jerezi teszt első napján

Az LCR japánja volt a leggyorsabb a kétnapos szezon utáni gyakorlás csütörtöki felvonásán, amelyen épp a Hondánál láthattuk a legtöbb újdonságot, de debütált az öt jövő évi újonc is.

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Alig ért véget a 2021-es szezon, a MotoGP-csapatok máris munkába álltak, hiszen csütörtökön és pénteken rendezik a jerezi kollektív tesztet számukra. Az első nap során Takaaki Nakagami volt a leggyorsabb az LCR Honda színeiben, ami bizakodással töltheti el az elmúlt két idény során jórészt inkább csak küszködő márkát. A HCR volt az egyetlen gyártó, amely teljesen új versenygéppel rukkolt ki az andalúz pályán: a többieknél csak egy-két – de azért lényeges – módosítás volt a 2021-es motorhoz képest, az RC213V esetén azonban új a motorblokk, a váz, az aero-elemek és a légbeömlő is. A Honda számára jó hír volt, hogy vissza tudott ülni a motorra a Valenciai Nagydíjon nagyot eső Pol Espargaro is (Marc Marquez a kettős látása miatt ezt a tesztet is kihagyta).

teszt-1-nakagami



Nakagami mögött három ducatis sorakozott a teszteken persze kevésbé lényeges köridőtáblázaton Johann Zarco, Enea Bastianini és Francesco Bagnaia révén. Főleg Bastianini érdemel említést, hiszen neki köszönhetően erősen kezdett a Gresini Ducati formáció, ráadásul a szezon utolsó harmadában parádézó olasz a GP2021-es Desmosedicit is kipróbálhatta. A gyári duó eközben új motorblokkot próbálgatott a vörösöknél, ahogy a Pramac párosa, Zarco és Jorge Martin is, de láthattunk új légbeömlőt, aerót és egy hosszabb új kipufogót. A bolognai márka képviseletében debütált két újonc is: Fabio di Giannantonio a Gresininél, Marco Bezzecchi a VR46-nál húzza a gázt – amely csapat motorjának oldalán a sokáig pletykált Aramco helyett a Bardahl tűnt fel szponzorként.

teszt-2-ducati

A köridők tekintetében az Aprilia volt a harmadik legjobb márka csütörtökön, hiszen Maverick Vinales lett az ötödik. A noaleiek immár teljesen önálló gyári istállóként szerepelnek a mezőnyben, de így is élvezhetik a kedvezmények (pl. több felhasználható blokk) előnyeit. Náluk elsősorban a beállítások finomhangolásán volt a hangsúly, Aleix Espargaro révén viszont ők feleltek a nyolcórás körözés egyetlen piros zászlós megszakításáért is. Vinales mögött Alex Rins jött a Suzukival, ahol a legfőbb előrelépést a motorosok szerint a lóerők és a végsebesség tekintetében kellene tenni, s az első visszajelzések szerint fejlődtek is ezen a téren, ami biztató lehet a némileg csalódáskeltő 2021-es évadot követően.

teszt-3-suzuki

A Yamahánál viszont pont ez a tényező hiányzik: a kilencedik időt motorozó világbajnok, Fabio Quartararo nem is volt elégedett, mivel elmondása szerint a YZR-M1-ese gyakorlatilag megegyezik azzal a motorral, amelyet még néhány hónapja használt a misanói teszten. Márkán belül egyébként nem is ő volt a leggyorsabb, hanem Franco Morbidelli, míg a Petronas SRT-ből átalakuló WithU RNF Racingnél Andrea Dovizioso végre felülhetett a 2021-es technikára (a versenyeken Morbidelli korábbi verziójú motorjával ment). Az olasz új kollégája, a Moto3-ból érkező Darryn Binder eközben elsősorban a királykategóriába való beleszokásra koncentrált.

teszt-4-yamaha

A hatodik márkánál, a KTM-nél ketten is voltak, akiknek ugyanez volt a fő feladatuk az első jerezi tesztnapon, hiszen a Tech3-nél debütált a Moto2-es világbajnok Remy Gardner, valamint fő kihívója, Raul Fernandez. Vele kapcsolatban zárójeles megjegyzés, hogy a Motorsport.com spanyol kiadásának nyilatkozva utalásokat tett arra, hogy a csapattól nem igazán kapott meg minden támogatást az idei vb-hadjárata során Gardnerrel szemben a középső kategóriában, így a tempóját tekintve magát érzi „morális bajnoknak”. Mindenesetre az öt 2022-es debütáns közül éppen Fernandez volt csütörtökön a leggyorsabb. Ami pedig az osztrákok gyári istállóját illeti, Brad Binder és Miguel Oliveira esetén a misanói teszten látott aerocsomag további próbálgatásán volt az egyik fő hangsúly.

A mezőny pénteken is pályára gurul Jerezben, aztán hivatalosan is téli szünetre vonul mindenki, hogy legközelebb csak január legvégén gyűljenek össze a tervek szerint a következő, sepangi kollektív gyakorláson.

A jerezi teszt első napjának eredményei:

 

1. NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda 1:37.313     51 / 68
2. ZARCO, Johann Pramac Ducati 1:37.356 0.043 0.043 78 / 78
3. BASTIANINI, Enea Gresini Ducati 1:37.402 0.089 0.046 38 / 51
4. BAGNAIA, Francesco Ducati Team 1:37.415 0.102 0.013 47 / 68
5. VIÑALES, Maverick Aprilia Racing 1:37.674 0.361 0.259 56 / 72
6. RINS, Alex Team Suzuki 1:37.810 0.497 0.136 28 / 76
7. MORBIDELLI, Franco Monster Yamaha 1:37.884 0.571 0.074 46 / 56
8. MILLER, Jack Ducati Team 1:38.002 0.689 0.118 53 / 61
9. QUARTARARO, Fabio Monster Yamaha 1:38.020 0.707 0.018 34 / 73
10. BINDER, Brad KTM Factory Racing 1:38.086 0.773 0.066 54 / 56
11. MARINI, Luca VR46 Ducati 1:38.149 0.836 0.063 50 / 58
12. MARTIN, Jorge Pramac Ducati 1:38.152 0.839 0.003 52 / 61
13. ESPARGARO, Pol Repsol Honda 1:38.165 0.852 0.013 19 / 45
14. MIR, Joan Team Suzuki 1:38.194 0.881 0.029 59 / 71
15. ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing 1:38.207 0.894 0.013 18 / 45
16. MARQUEZ, Alex LCR Honda 1:38.288 0.975 0.081 74 / 75
17. OLIVEIRA, Miguel KTM Factory Racing 1:38.312 0.999 0.024 61 / 74
18. DOVIZIOSO, Andrea RNF Racing Yamaha 1:38.598 1.285 0.286 40 / 53
19. FERNANDEZ, Raul Tech3 KTM 1:39.083 1.770 0.485 56 / 57
20. KALLIO, Mika KTM Test Team 1:39.276 1.963 0.193 6 / 79
21. GUINTOLI, Sylvain Suzuki Test Team 1:39.496 2.183 0.220 20 / 49
22. DI GIANNANTONIO, Fabio Gresini Ducati 1:39.628 2.315 0.132 48 / 48
23. SAVADORI, Lorenzo Aprilia Test Team 1:39.727 2.414 0.099 25 / 34
24. GARDNER, Remy Tech3 KTM 1:40.170 2.857 0.443 34 / 52
25. BEZZECCHI, Marco VR46 Ducati 1:40.732 3.419 0.562 52 / 53
26. TSUDA, Takuya Suzuki Test Team 1:40.936 3.623 0.204 22 / 28
27. BINDER, Darryn RNF Racing Yamaha 1:41.749 4.436 0.813 35 / 49
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: