Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Péntek délután újabb 45 perces szabadedzéssel folytatódott a MotoGP Olasz Nagydíjának programja Mugellóban. Rögtön a közvetítés elején fény derült a hétvége egyik újítására: végre a Yamaha is elkezdte próbálgatni a saját új első rajteszközüket, amellyel a motor elejét „ültetik le” a tervek szerint a startoknál, ezzel igyekezve javítani a YZR-M1 egyik fő gyengeségén. A gyári yamahások ezzel, a hazai pályán szereplő Valentino Rossi viszont azzal hívta fel magára a figyelmet a tréning első perceiben, hogy kimotorozott a sóderágyba az 1-es kanyar végén.
Az élen sokáig Miguel Oliveira nevét olvashattuk az eredményjelzőn, a KTM-es portugál ideje ráadásul egyből jobb volt, mint Maverick Vinales délelőtti etalonja. Az utolsó percekben aztán persze többen is javítottak: előbb Alex Rins, majd Francesco Bagnaia került az élre, a ducatis olasz pedig be is húzta az elsőséget.
Kettejük mögött legjobb yamahásként Franco Morbidelli következett a régebbi specifikációjú Petronas-géppel, viszont érdemes hozzátenni, hogy Fabio Quartararo leggyorsabbnak tűnő körét félbeszakította forgalom miatt. A KTM-ek az ötödik-hatodik helyeken Brad Binder, Oliveira felállásban, míg a top 10-be és ezáltal a Q2-be Takaaki Nakagami, Vinales, Aleix Espargaro és Jack Miller fért még be a két edzés összesítése alapján (Vinales még az FP1-es eredményével). Tízen kívül egyelőre Johann Zarco, a címvédő Joan Mir, valamint Marc Marquez és Valentino Rossi is – utóbbi mindössze a 21. helyet csípte el.
Marquezről érdemes külön is szót ejteni. Csütörtökön a repsolos felfedte, hogy már nem a háromszor is műtött karja, hanem a korábban megoperált jobb válla okozza a fő problémát számára: elmondása szerint fájdalmai vannak, nem tud kényelmes pozícióban motorozni, így a jerezi futam után még az is felmerült, hogy ismét pihenőre vonul, az orvosai javaslatára azonban nem tett így. Alberto Puig, a Repsol Honda csapatmenedzsere pénteken a DAZN-nak nyilatkozva elmondta: folyamatosan egyeztetnek az orvosokkal, és tudják, hogy Marqueznek fájdalmai vannak – főleg a fizikailag komoly igénybevételt jelentő mugellói pályán –, ezért ha a doktorok újabb leállást javasolnak, akkor így fognak dönteni.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'46.147 | |
2. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'46.218 | 0.071 / 0.071 |
3. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'46.331 | 0.184 / 0.113 |
4. | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'46.372 | 0.225 / 0.041 |
5. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'46.436 | 0.289 / 0.064 |
6. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'46.584 | 0.437 / 0.148 |
7. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'46.593 | 0.446 / 0.009 |
8. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'46.655 | 0.508 / 0.062 |
9. | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'46.688 | 0.541 / 0.033 |
10. | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | 1'46.840 | 0.693 / 0.152 |
11. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'46.847 | 0.700 / 0.007 |
12. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'46.973 | 0.826 / 0.126 |
13. | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'46.986 | 0.839 / 0.013 |
14. | Michele PIRRO | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'47.107 | 0.960 / 0.121 |
15. | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'47.129 | 0.982 / 0.022 |
16. | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | 1'47.154 | 1.007 / 0.025 |
17. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'47.195 | 1.048 / 0.041 |
18. | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'47.326 | 1.179 / 0.131 |
19. | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | 1'47.480 | 1.333 / 0.154 |
20. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'47.668 | 1.521 / 0.188 |
21. | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'47.719 | 1.572 / 0.051 |
22. | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'47.792 | 1.645 / 0.073 |