Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Eleve vizes pályán indult a szombati program Le Mans-ban, de emellé még újra rá is kezdett az eső a MotoGP harmadik szabadedzésének kezdetén. Értelemszerűen így a köridők jelentősen elmaradtak a péntek délutáni, száraz pályán elért eredményektől – de volt, akinek a körülmények mellett is akadt gondja: Aleix Espargaro az előző napi dupla bukás után most műszaki hibával volt kénytelen félreállítani az Apriliát.
De ha már körülmények: a rengeteg pénteki esés után többen is hangot adtak annak, hogy túl hűvös van még májusban Le Mans-ban, így más időpontra kellene tenni a Francia GP-t. A hűvös időjárás miatt meg is bolygatták a vasárnapi programot: a bemelegítő edzések később fognak kezdődni, a MotoE Világkupa versenyét pedig a sor végére tolták (a Moto3 11:00-kor, a Moto2 12:20-kor és a MotoGP 14:00-kor kezdődő futamát nem érinti a variálás). Az időjárás egyébként a mostani edzésen is szedte áldozatait: többek között Jack Miller és Iker Lecuona is elcsúszott.
Az aktuális versenyhétvége mellett a fő témát a jövő évi szatellit szerződések szolgáltatják a paddockban. Valentino Rossi jövőre érkező gárdája, a VR46 jelenti a piac mozgatórugóját, s az olasz a minap már leszűkítette két gyártóra, nevezetesen a Yamahára és a Ducatira a lehetőségeiket: elmondása szerint ezzel a két márkával tárgyalnak, s mindkettőnek „50 százalék esélye” van, a döntésre pedig vélhetően Mugellóban vagy azt követően derül fény.
Ha a VR46 a Yamaha mellett dönt, akkor a Petronas SRT-nek kell új partner után nézni. Arról, hogy nincs kőbe vésve a Petronas és a hangvillások közös jövője, Franco Morbidelli nyilatkozata is árulkodik, amiben arról beszélt, hogy csapata 2022-re már biztosan a legfrissebb technikát fogja alá adni (idén ő az egyetlen a yamahások közül, aki a 2019-es gépen alapuló „A specifikációt” használja), az viszont még nem dőlt el, pontosan milyen márkáról is van szó: „Szeretem a Yamahát, szeretném velük folytatni a kapcsolatomat” – idézi Morbidellit a GPOne.com. „Ha továbbfejlesztett motort kapok, akkor még nagyobb lesz a szerelmem a Yamaha iránt. Még semmi sem tiszta, mert a Petronas és a Yamaha sem állapodott még meg. A csapatommal megállapodásom van arra, hogy gyári motort kellene kapnom, de azt még nem tisztáztuk, milyen gép lesz az.”
Visszatérve az FP3-ra: a hajrára elállt az eső és némileg száradásnak is indult a pálya, de persze a pénteki köridőket nem tudták megközelíteni. Az edzést Marc Marquez zárta az élen, megelőzve a meglepetésember Lorenzo Savadorit, valamint Francesco Bagnaiát, de nyilván az összesített tabella nem változott, így a Q2-be jutók sora sem: Johann Zarco, Fabio Quartararo, Maverick Vinales, Pol Espargaro, Morbidelli, Miguel Oliveira, Miller, Marc Marquez, Rossi és Takaaki Nakagami kvalifikálta magát automatikusan az időmérő második szakaszába – azaz például a Suzukiknak, beleértve a címvédő Joan Mirt, valamint a vb-éllovas Bagnaiának is jelenése lesz a Q1-ben.
A 3. szabadedzés végeredménye:
1. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'40.736 | |
2. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'41.349 | 0.613 / 0.613 |
3. | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'41.452 | 0.716 / 0.103 |
4. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'41.457 | 0.721 / 0.005 |
5. | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'41.671 | 0.935 / 0.214 |
6. | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | 1'41.775 | 1.039 / 0.104 |
7. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'41.817 | 1.081 / 0.042 |
8. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'42.055 | 1.319 / 0.238 |
9. | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'42.136 | 1.400 / 0.081 |
10. | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | 1'42.323 | 1.587 / 0.187 |
11. | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'42.516 | 1.780 / 0.193 |
12. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'42.520 | 1.784 / 0.004 |
13. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'42.532 | 1.796 / 0.012 |
14. | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'43.213 | 2.477 / 0.681 |
15. | Tito RABAT | SPA | Pramac Racing | Ducati | 1'43.462 | 2.726 / 0.249 |
16. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'43.546 | 2.810 / 0.084 |
17. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'43.700 | 2.964 / 0.154 |
18. | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | 1'43.740 | 3.004 / 0.040 |
19. | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'43.759 | 3.023 / 0.019 |
20. | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'43.857 | 3.121 / 0.098 |
21. | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'44.016 | 3.280 / 0.159 |
22. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'44.123 | 3.387 / 0.107 |
A három szabadedzés összesített eredményei (az első tíz bejutott a Q2-be):