Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hiába startolt a negyedik helyről, nem alakult túl jól Valentino Rossi számára a múlt heti szezonnyitó Katari Nagydíj: a hátsó tapadással kapcsolatos gumiproblémák okán folyamatosan csúszott hátra, ha pedig mindez nem lett volna elég, Brad Binder kemény manővere után egy ízben még szélesre is futott az 1-es kanyarban. A végül 12. helyen befutó petronasos az esetről akkor így beszélt:
„Elég közel kerültünk egymáshoz az 1-es kanyarban, de nem volt kontakt. Mellé értem, de felengedte a fékeket, ezért nekem is így kellett tennem. Szóval szoros volt, de nem történt kontakt. Megfelelően tiszta manőver volt.”
A Dohai Nagydíj névre hallgató második katari forduló felvezetése során ismét előkerült a KTM-essel történt incidens, s Rossi ezúttal már kritikusabb hangot ütött meg – arra a kérdésre, hogy szerinte mostanában tiszteletlenebbül viselkednek-e a MotoGP-sek a pályán, mint korábban, így felelt a kilencszeres világbajnok:
„Szerintem ez nem a pozíciótól függ, sokkal inkább a különböző motorosoktól” – idézi az olaszt az Autosport.com. „Sok versenyző van, aki tisztábban és az ellenfeleit tisztelve motorozik. Van viszont néhány motoros, mint Binder, akik sokkal keményebbek és nem törődnek a riválisaikkal. Szóval ha megpróbáljuk zárni az ívet, ő felengedi a féket, így ha nem térünk ki az útjukból, akkor kilöknek minket a pályáról. De manapság így megy ez. Talán túl nagy szó ebben az esetben a tisztelet, de nehéz kiismerni a határokat, mert ugyan a múltban is olykor összeértünk, de sosem akartunk összeérni. Most viszont néhányan csak a saját versenyükkel foglalkoznak, másokkal nem.”
Érdekes mindezt annak fényében hallani Rossitól, hogy immár negyed évszázados karrierje során ő is számos összetűzésbe keveredett riválisaival a pályán és azon kívül egyaránt. Utóbbi jellegű összezörrenések kapcsán egyébként a „Doktor” elmondta: manapság azért láthatunk kevesebb pályán kívüli balhét, mert a nagyobb médiaérdeklődés miatt ezek hetekre kikészítenék a versenyzőket.
Rossi egyébként a múlt heti szenvedése kapcsán úgy fogalmazott, hogy megpróbálnak új utakat találni a Petronas SRT-vel és a Yamahával. Csapattársa, Franco Morbidelli még nála is rosszabbul szerepelt az első versenyen, hiszen pontot sem szerzett. Csütörtökön az ifjabb olasz elmondta: bár a rajtrácson a holeshot device-szal adódtak gondjai, ezért arra gyanakodtak a küszködése okaként, ám később kiderült, hogy az eszköz rendben működött. Morbidelli szerint konkrét okot nem találtak a vasárnapi problémáira, de a Yamaha minden gyanús alkatrészt kicserél a motorján a Dohai Nagydíjra.
Ennek kapcsán érdemes felidézni, hogy Morbidelli a leintés után kissé odaszólt a Yamahának, miszerint „nem ő szerepel a prioritási listájuk élén”, utalva arra, hogy ő az egyetlen, aki nem a legfrissebb specifikációjú YZR-M1-essel versenyez a mezőnyben. A tavalyi vb-ezüstérmes most tisztázta a mondandóját:
„Talán kissé keményen fejeztem ki magam a verseny után, mert az adrenalin megduplázódott bennem a rossz eredmény után. Ami nyilvánvaló, hogy nem én vagyok a prioritási listájuk élén, hiszen vannak gyári versenyzőik, akikkel foglalkozniuk kell. Végül azonban gyorsan segítettek, és a megfelelő támogatást nyújtották nekem. Szóval minden rendben. Amit vasárnap mondtam, az természetes: azt mondtam, nem én vagyok az első számú yamahás, de ez rendben van, hogy ez az igazság. De ez nem azt jelenti, hogy haragszom a Yamahára vagy bárkire.”