Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Péntek délelőtt egy háromnegyed órás szabadedzéssel vette kezdetét a MotoGP Valenciai Nagydíjának hétvégéje, de már a csütörtöki sajtónapon is rengeteg hír tartotta lázban a paddockot. Egyfelől nagy volt a kavarodás Valentino Rossi körül: a kilencszeres világbajnok előbb egy „enyhén pozitív”, majd két negatív koronavírustesztet produkált, így végül rajthoz állhat a második valenciai fordulón.
S ha már Yamaha: velük kapcsolatban szinte biztosra vehető, hogy 2021-től Cal Crutchlow lesz a hangvillások tesztversenyzője az idén alkalmazott, s az Apriliával szóba hozott Jorge Lorenzo helyett. Az LCR Hondától távozó brit maga is megerősítette, hogy előrehaladott fázisban járnak a tárgyalások a japán gyárral, amelynek versenyzői egyöntetűen üdvözölnék a 2011 és 2013 között a Tech3-nál már egyszer Yamahával versenyző, a szókimondó stílusáról (is) ismert motoros érkezését.
Crutchlow azok után került helyzetbe a Yamahánál, hogy Andrea Dovizioso minden tesztmotorosi ajánlatot visszautasított, s kihagyja a 2021-es szezont. Ez is téma volt természetesen Valenciában: az olasz a sajtónapon is elismételte, hogy nem szeretne elköteleződni senki irányába a következő idényre, azt viszont tagadta, hogy mindezt azért tenné, hogy elérhető legyen esetlegesen a Honda számára, amennyiben Marc Marquez állapota a pletykáknak megfelelően ne legyen kielégítő még a 2021-es évad kezdetén sem.
Dovizioso kapcsán viszont péntek reggel is felütötte a fejét egy elképesztő hír: a The-Race.com úgy tudja, hogy az olasz menedzsmentje jogi lépéseket készül tenni a Ducati ellen. De nem amiatt, mert nem hosszabbították meg a szerződését, hanem azért, amit a Yamaha szelepügye kapcsán tettek, vagyis leginkább nem tettek. Az öt rivális gyártó ugyanis a hírek szerint a múlt heti vizsgálódás előtt megállapodott abban – méghozzá állítólag épp a bolognaiak javaslatára –, hogy bármi is lesz a felügyelők döntése, az ellen nem fognak fellebbezni – márpedig Dovizioso és menedzsere, Simone Battistella nehezményezik, hogy csupán a gyártótól és a csapatoktól vontak le pontokat, a versenyzőktől viszont nem, pedig azáltal némileg javultak volna az olasz vb-esélyei.
Az utolsó elérhető 2021-es ülés, az Aprilia második motorja kapcsán is voltak pletykák. Miután Andrea Iannonét négy évre eltiltották doppingvétség miatt – amely kapcsán egyes versenyzők együttérzően, mások kevésbé együttérzően nyilvánultak meg –, az olasz márka kénytelen állandó megoldást keresni a következő évre. A hírek szerint Marco Bezzecchi lehet erre a legfőbb esélyes, de benne van a kalapban Tito Rabat – ő megerősítette, hogy kopogtatnak az Apriliánál – és Lorenzo neve is, míg Massimo Rivola csapatmenedzser azt is elhintette, hogy akár a Superbike-világbajnokságról is hozhatnak át versenyzőt Aleix Espargaro mellé.
Rátérve az FP1-re: az Apriliát leszámítva mindegyik márka képviseltette magát az élbolyban, megfordult az élen többek között Pol Espargaro, Franco Morbidelli és Takaaki Nakagami is. Az első helyen végül az LCR-es japán végzett, megelőzve az olasz yamahást és utóbbi márkatársát, Maverick Vinalest. Őket a két Espargaro, valamint Johann Zarco és Andrea Dovizioso révén két ducatis követte a sorban, míg a vb-címet akár már vasárnap bebiztosító Joan Mir egy nyolcadik hellyel indított. A mezőny nem volt teljes, hiszen Iker Lecuona csak szombaton térhet majd vissza a testvére koronavírus-fertőzése miatti karanténból. Folytatás délután.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'30.829 | |
2. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'30.944 | 0.115 / 0.115 |
3. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'30.968 | 0.139 / 0.024 |
4. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'31.052 | 0.223 / 0.084 |
5. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'31.170 | 0.341 / 0.118 |
6. | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'31.297 | 0.468 / 0.127 |
7. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'31.410 | 0.581 / 0.113 |
8. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'31.436 | 0.607 / 0.026 |
9. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'31.486 | 0.657 / 0.050 |
10. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'31.514 | 0.685 / 0.028 |
11. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'31.528 | 0.699 / 0.014 |
12. | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 1'31.541 | 0.712 / 0.013 |
13. | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'31.545 | 0.716 / 0.004 |
14. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'31.572 | 0.743 / 0.027 |
15. | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'31.598 | 0.769 / 0.026 |
16. | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'31.617 | 0.788 / 0.019 |
17. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'31.678 | 0.849 / 0.061 |
18. | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'31.805 | 0.976 / 0.127 |
19. | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'31.828 | 0.999 / 0.023 |
20. | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'32.198 | 1.369 / 0.370 |
21. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'32.772 | 1.943 / 0.574 |
Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM |