DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Motor

Miller ismét vezet, Vinales a bokszból rajtol

A második, immár száradó pályán tartott edzésen is az ausztrál volt a leggyorsabb, de az első hat közé mind a hat gyártó befért. Eközben a vb-címre is esélyes spanyol yamahást komoly csapás érte.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

A péntek délutáni második szabadedzésre már felszáradt annyira a pálya a MotoGP Európai Nagydíjának otthont adó Valenciában, hogy szinte a teljes mezőny slick gumikkal hajtott ki a bokszból – ennek kapcsán pedig aligha meglepő, hogy azonnal jobb köröket futottak, mint a délelőtti tréning során.

vinales-motogp-dppi



A két gyakorlás között egyébként a 2021-es előzetes versenynaptár mellett a Yamaha szelepügye volt a figyelem középpontjában. A hangvillások kiadtak egy közleményt, amelyben megismételték a büntetést taglaló dokumentumban leírt „belső tévedést”, elismerve a hibájukat – nevezetesen azt, hogy nem kaptak előzetes engedélyt a többi gyártótól a homologizációs dokumentumokban szereplőtől eltérő szelepek használatára –, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy nem volt rossz szándékuk ezzel. A riválisok nem fognak fellebbezni, a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti azonban rámutatott, hogy veszélyes precedenst teremthettek azzal a felügyelők, hogy csak a gyártót és a csapatokat büntették, a versenyzőket viszont nem.

Ettől nem teljesen független, hogy az FP2 közben kiderült, hogy Maverick Vinales kénytelen egy hatodik motorblokkot használni a hétvégén (a szabályok szerint egy szezonban ötöt lehet használni), ezért csak a bokszutcából startolhat majd vasárnap. A vb-tabellán 19 pontos hátránnyal harmadik helyen álló spanyol már az ominózus jerezi nyitány egyik gyakorlásán kukázhatta az egyik blokkját, s a yamahás már csütörtökön utalt rá, hogy „aggódik” a motorjai miatt, mert már az előző hétvégéken is visszafogott körszámot tudott csak megtenni az edzéseken. A mostani bokszutcai start komoly csapás Vinales esélyeire, de nem lehet kizárni, hogy a hátralévő futamokon két petronasos márkatársa, Fabio Quartararo és Franco Morbidelli is az ő sorsára juthat, mert az ő blokkhelyzetük sem sokkal rózsásabb.

Rátérve a konkrét délutáni edzésre: eleinte a Ducatik, mindenekelőtt a pramacosok diktálták a tempót, de jól mentek a Hondák és a KTM-ek is, míg a Yamahánál nem kis meglepetésre a második PCR-teszt eredményére váró Valentino Rossit helyettesítő debütáns, Garrett Gerloff szerepelt a legbiztatóbban. Persze ahogy a körülmények, úgy a köridők is javultak, így a végső sorrend az utolsó percekben dőlt el.

Végül aztán ismét Jack Miller zárt az élen, megelőzve az apriliás Aleix Espargarót, majd jött Morbidelli, Takaaki Nakagami, Pol Espargaro és Alex Rins – azaz az első hat helyen a hat különböző gyártó egy-egy képviselője zárt. A top 10-be Brad Binder, valamint három vb-aspiráns, Andrea Dovizioso, Quartararo és Joan Mir fért még be, azaz ők állnak pillanatnyilag Q2-t érő helyen – Vinales erről öt ezreddel csúszott le. Gerloff és a szintén újonc Lorenzo Savadori a 19-20. helyeken. Folytatás szombat délelőtt a harmadik edzéssel – mint az kiderült, Gerloff helyett immár Rossival a mezőnyben.

A 2. szabadedzés végeredménye:

1. Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 1'32.528  
2. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'32.620 0.092 / 0.092
3. Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'32.804 0.276 / 0.184
4. Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 1'32.866 0.338 / 0.062
5. Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'32.952 0.424 / 0.086
6. Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'33.157 0.629 / 0.205
7. Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'33.259 0.731 / 0.102
8. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1'33.292 0.764 / 0.033
9. Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'33.337 0.809 / 0.045
10. Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'33.405 0.877 / 0.068
11. Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'33.410 0.882 / 0.005
12. Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 1'33.463 0.935 / 0.053
13. Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 1'33.483 0.955 / 0.020
14. Stefan BRADL GER Repsol Honda Team Honda 1'33.504 0.976 / 0.021
15. Francesco BAGNAIA ITA Pramac Racing Ducati 1'33.515 0.987 / 0.011
16. Alex MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'33.570 1.042 / 0.055
17. Johann ZARCO FRA Esponsorama Racing Ducati 1'33.739 1.211 / 0.169
18. Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 1'33.775 1.247 / 0.036
19. Garrett GERLOFF USA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'34.107 1.579 / 0.332
20. Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'35.661 3.133 / 1.554
21. Tito RABAT SPA Esponsorama Racing Ducati 1'36.690 4.162 / 1.029
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: