Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
A péntek délutáni második szabadedzésre már felszáradt annyira a pálya a MotoGP Európai Nagydíjának otthont adó Valenciában, hogy szinte a teljes mezőny slick gumikkal hajtott ki a bokszból – ennek kapcsán pedig aligha meglepő, hogy azonnal jobb köröket futottak, mint a délelőtti tréning során.
A két gyakorlás között egyébként a 2021-es előzetes versenynaptár mellett a Yamaha szelepügye volt a figyelem középpontjában. A hangvillások kiadtak egy közleményt, amelyben megismételték a büntetést taglaló dokumentumban leírt „belső tévedést”, elismerve a hibájukat – nevezetesen azt, hogy nem kaptak előzetes engedélyt a többi gyártótól a homologizációs dokumentumokban szereplőtől eltérő szelepek használatára –, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy nem volt rossz szándékuk ezzel. A riválisok nem fognak fellebbezni, a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti azonban rámutatott, hogy veszélyes precedenst teremthettek azzal a felügyelők, hogy csak a gyártót és a csapatokat büntették, a versenyzőket viszont nem.
Ettől nem teljesen független, hogy az FP2 közben kiderült, hogy Maverick Vinales kénytelen egy hatodik motorblokkot használni a hétvégén (a szabályok szerint egy szezonban ötöt lehet használni), ezért csak a bokszutcából startolhat majd vasárnap. A vb-tabellán 19 pontos hátránnyal harmadik helyen álló spanyol már az ominózus jerezi nyitány egyik gyakorlásán kukázhatta az egyik blokkját, s a yamahás már csütörtökön utalt rá, hogy „aggódik” a motorjai miatt, mert már az előző hétvégéken is visszafogott körszámot tudott csak megtenni az edzéseken. A mostani bokszutcai start komoly csapás Vinales esélyeire, de nem lehet kizárni, hogy a hátralévő futamokon két petronasos márkatársa, Fabio Quartararo és Franco Morbidelli is az ő sorsára juthat, mert az ő blokkhelyzetük sem sokkal rózsásabb.
Rátérve a konkrét délutáni edzésre: eleinte a Ducatik, mindenekelőtt a pramacosok diktálták a tempót, de jól mentek a Hondák és a KTM-ek is, míg a Yamahánál nem kis meglepetésre a második PCR-teszt eredményére váró Valentino Rossit helyettesítő debütáns, Garrett Gerloff szerepelt a legbiztatóbban. Persze ahogy a körülmények, úgy a köridők is javultak, így a végső sorrend az utolsó percekben dőlt el.
Végül aztán ismét Jack Miller zárt az élen, megelőzve az apriliás Aleix Espargarót, majd jött Morbidelli, Takaaki Nakagami, Pol Espargaro és Alex Rins – azaz az első hat helyen a hat különböző gyártó egy-egy képviselője zárt. A top 10-be Brad Binder, valamint három vb-aspiráns, Andrea Dovizioso, Quartararo és Joan Mir fért még be, azaz ők állnak pillanatnyilag Q2-t érő helyen – Vinales erről öt ezreddel csúszott le. Gerloff és a szintén újonc Lorenzo Savadori a 19-20. helyeken. Folytatás szombat délelőtt a harmadik edzéssel – mint az kiderült, Gerloff helyett immár Rossival a mezőnyben.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 1'32.528 | |
2. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'32.620 | 0.092 / 0.092 |
3. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'32.804 | 0.276 / 0.184 |
4. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'32.866 | 0.338 / 0.062 |
5. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'32.952 | 0.424 / 0.086 |
6. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'33.157 | 0.629 / 0.205 |
7. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'33.259 | 0.731 / 0.102 |
8. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'33.292 | 0.764 / 0.033 |
9. | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'33.337 | 0.809 / 0.045 |
10. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'33.405 | 0.877 / 0.068 |
11. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'33.410 | 0.882 / 0.005 |
12. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'33.463 | 0.935 / 0.053 |
13. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'33.483 | 0.955 / 0.020 |
14. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'33.504 | 0.976 / 0.021 |
15. | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'33.515 | 0.987 / 0.011 |
16. | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'33.570 | 1.042 / 0.055 |
17. | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'33.739 | 1.211 / 0.169 |
18. | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'33.775 | 1.247 / 0.036 |
19. | Garrett GERLOFF | USA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'34.107 | 1.579 / 0.332 |
20. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'35.661 | 3.133 / 1.554 |
21. | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'36.690 | 4.162 / 1.029 |