Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Csütörtökön szokás szerint a médianappal vette kezdetét a MotoGP San Marinó-i Nagydíjának hétvégéje. A legfontosabb téma Valentino Rossi jövője volt, az elmúlt néhány napban ugyanis felröppentek olyan pletykák az elhúzódó szerződés-aláírás kapcsán, miszerint a „Doktor” mégis a visszavonulás mellett döntött, s helyette a Ducatitól távozó Andrea Dovizioso érkezhet a Petronas SRT Yamahához. Ezt Razlan Razali csapatfőnök már korábban cáfolta, most pedig maga Rossi is jót nevetett a híreszteléseken:
„Nem, ez nem igaz. A helyzet ugyanaz, mint két-három hete. Kihasználjuk a rendelkezésünkre álló időt a Yamahával, mert nem kell sietnünk, és van még valami, amit meg kell oldanunk. De közel vagyunk az aláíráshoz, és a Petronas SRT-nél fogok versenyezni jövőre. Azt mondanám, hogy 99 százalék, mert még nem írtunk alá. De úgy gondolom, talán Barcelonában megtörténhet a bejelentés” – fogalmazott a kilencszeres világbajnok, hozzátéve: nem tudja, miért írtak a visszavonulásáról, talán csak plusz kattintásokban bízott a média.
Természetesen egyúttal Dovizioso sorsa is kérdéses, s ő nem is tudott fejleményekkel szolgálni a misanói sajtóeseményen: „Egyelőre továbbra sincs semmi az asztalomon, nincsenek fejlemények. Várnunk kell, nem kell most meghoznom a döntést, szeretnék erre a szezonra koncentrálni. Meglátjuk, lesz-e ajánlatom, és az versenyképes lesz-e, mert nem szeretnék csak úgy versenyezni. Pillanatnyilag nyitott vagyok mindenre. Talán a jövő hónapban már lesz valami: akkor fogok dönteni, ha lesz valami egyértelmű” – mondta el a háromszoros vb-ezüstérmes a Crash.net hasábjain.
Az viszont kezd kikristályosodni, ki érkezhet Dovizioso helyére a Ducati gyári csapatához. Legalábbis az Avintia Racinget erősítő Johann Zarco a minap úgy fogalmazott: a bolognaiak közte és Francesco Bagnaia között fognak dönteni. Ez viszont időt igényel, Bagnaia ugyanis eddig sérült volt, csak a mostani hétvégén tér vissza a pályára. Zarco bízik benne, hogy ő kapja meg Dovizioso ülését, de azt is hozzátette, ezt ki is kell érdemelnie az eredményeivel.
Rátérve magára az első misanói hétvégére: a versenyzők számára új kihívást jelent, hogy a 2019-es verseny óta újraaszfaltozták a pályát. Júniusban szinte az összes gyártó tesztelt is emiatt az olasz helyszínen – az egyetlen kivételt a Yamaha jelentette, és a csütörtöki sajtótájékoztatón mind a vb-éllovas Fabio Quartararo, mind Valentino Rossi értetlenkedett amiatt, hogy a japán gyártó miért nem vetette be Jorge Lorenzót.
„Nem tudom, de tény, hogy mi sem értjük, Jorge miért nem tesztelt. Tudjuk, mire volt képes a múltban a Yamahával, ezért nem értem, miért nem motorozik. 20 kört teljesített Sepangban és ennyi. Láttuk, hogy júniusban mindenki itt volt, kivéve a Yamahát – nem mondom, hogy ez hátrány, de jó lett volna, ha vannak visszajelzéseink a motorral az új aszfaltról” – fogalmazott Quartararo, míg Rossi a következőket mondta el: „Én is pontosan ugyanezt kérdezem a Yamahától, mert nagyon örültem, amikor megtudtam, hogy Jorge lesz a tesztversenyzőnk, hiszen ő a valaha volt egyik legjobb az M1-essel. Szerintem sokat segíthet nekünk, és azt is látjuk, Pedrosa mit ért el a KTM-mel. Bíznunk kell a Yamaha programjában, de olykor nehéz megmagyarázni, mi zajlik nálunk. Őket kellene megkérdezni.”
Mindenesetre a péntek délelőtti első szabadedzésen nem volt érezhető, hogy a Yamaha kihagyta az említett privát tesztet, a legjobb köridőt ugyanis Maverick Vinales érte el. Vele kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy immár ő is a Brembo javaslatának megfelelő új féket használja majd – ellentétben a stájer hétvégével, ahol a régebbi verzió fel is robbant alatta a futamon. Quartararo végzett mögötte a második helyen a Petronas Yamahával, de meglepően erősen szerepelt az Aprilia is: Aleix Espargaro a harmadik, Bradley Smith az ötödik legjobb idővel zárt. Kettejük közé legjobb ducatisként Johann Zarco ékelődött be, míg a top 10-et Joan Mir, Jack Miller, a karműtétje után saját bevallása szerint nagyon bajlódó Cal Crutchlow, valamint Pol Espargaro és Takaaki Nakagami tette teljessé. A vb-élbolyban szereplők közül Rossi a 11., Brad Binder a 13., Andrea Dovizioso a 14. lett.
Az első szabadedzés végeredménye:
1. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'32.198 | |
2. | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'32.748 | 0.550 / 0.550 |
3. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'32.949 | 0.751 / 0.201 |
4. | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'33.181 | 0.983 / 0.232 |
5. | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'33.244 | 1.046 / 0.063 |
6. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'33.497 | 1.299 / 0.253 |
7. | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 1'33.502 | 1.304 / 0.005 |
8. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'33.538 | 1.340 / 0.036 |
9. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'33.569 | 1.371 / 0.031 |
10. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'33.654 | 1.456 / 0.085 |
11. | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'33.693 | 1.495 / 0.039 |
12. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'33.694 | 1.496 / 0.001 |
13. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'33.828 | 1.630 / 0.134 |
14. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'33.868 | 1.670 / 0.040 |
15. | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'33.921 | 1.723 / 0.053 |
16. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'34.040 | 1.842 / 0.119 |
17. | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'34.101 | 1.903 / 0.061 |
18. | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'34.154 | 1.956 / 0.053 |
19. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'34.323 | 2.125 / 0.169 |
20. | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'34.553 | 2.355 / 0.230 |
21. | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'34.619 | 2.421 / 0.066 |
22. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'34.645 | 2.447 / 0.026 |