Brnóban került sor a következő szezon közi tesztre a MotoGP-sek számára, így a csapatok jelentős része hétfőre is a Cseh Nagydíj helyszínén maradt: a két kivételt a két ducatis szatelit gárda, az Avintia Racing és az Angel Nieto Team jelentette. Viszont nem ők voltak az egyetlen hiányzók: Pol Espargaro vasárnap kulcscsonttöréséből lábadozik, míg az egyaránt a rajtbalesetben érintett Maverick Vinales és Stefan Bradl vállfájdalmak miatt hagyta ki a körözést - utóbbi versenyzőt a HRC másik tesztpilótája, Hiroshi Aoyama pótolta.
A leggyorsabb köridőt Marc Marquez futotta meg a nap vége felé: a spanyol az idei motorja mellett egy teljes egészében és részben feketére festett gépet is próbálgatott, a Honda azonban nem adott tájékoztatást róla, pontosan mit teszteltek. Mindenesetre Dani Pedrosa is jól szerepelt a hétvégével ellentétben, hiszen harmadikként zárt, a szezon végén visszavonuló spanyol szemlátomást némi megoldást talált a kigyorsításokon jelentkező problémáira, de hozzátette: úgyis csak a spielbergi nagydíjhétvégén derül ki, rátaláltak-e a helyes útra.
A két repsolos közé Johann Zarco ékelődött be legjobb yamahásként, míg Pedrosa mögött a vasárnap kettős győzelmet arató Ducatik végeztek Andrea Dovizioso, Jorge Lorenzo sorrendben. A bolognaiak állítólag a vázzal és az aero-idomokkal voltak elfoglalva, a spanyol például végre alaposan kipróbálhatta azt a vázat, amelyet olasz társa már Assen óta használ, s amellyel most az ötszörös világbajnok is elégedett volt, így vélhetően az Osztrák Nagydíjon élesben is használni fogja.
Őket Cal Crutchlow követte a sorban, aki némileg csalódott volt, mivel Bradl vasárnapi bukása miatt nem tudta kipróbálni a karbon lengővillát, amelyet a Repsol versenyzői már egy ideje használnak, ő viszont továbbra is az alumínium alkatrésszel megy. Valentino Rossi hetedik lett az egyetlen gyári Yamahával: a Doktor értékelése is érdekes lesz, mivel még csütörtökön úgy fogalmazott, hogy bár a komoly elektronikai fejlesztés továbbra is várat magára, azért néhány apróságot kipróbáltak a teszten.
Szintén az elektronika volt az egyik fókusz a Suzuki munkája során is, de emellett új karbon alkatrészeket, sőt, egy új vázat is kipróbáltak a nap folyamán - leginkább Alex Rins, mivel Andrea Iannone viszonylag korán bukott, így számára ezzel véget is ért a gyakorlás. Rins amúgy kilencedik lett, előtte és mögötte Danilo Petrucci, illetve Hafizh Syahrin fért még be a top 10-be, azaz az Aprilia és a KTM nem delegált motorost a legjobbak közé - igaz, utóbbiak csak Bradley Smith révén képviseltették magukat, s ez vélhetően akkor is így lesz, amikor az Osztrák GP pénteki edzésén újból a pályára hajt a mezőny.
A brnói teszt végeredménye:
# | Versenyző | Motor | Idő | Különbség | A legjobb idő |
1 | Marc Marquez | Honda | 1:55.209 | - | 67/77. kör |
2 | Johann Zarco | Yamaha | 1:55.342 | +.0133 | 69/71 |
3 | Dani Pedrosa | Honda | 1:55.399 | +0.190 | 46/52 |
4 | Andrea Dovizioso | Ducati | 1:55.517 | +0.308 | 21/40 |
5 | Jorge Lorenzo | Ducati | 1:55.609 | +0.400 | 3/45 |
6 | Cal Crutchlow | Honda | 1:55.771 | +0.562 | 20/43 |
7 | Valentino Rossi | Yamaha | 1:55.918 | +0.709 | 26/51 |
8 | Danilo Petrucci | Ducati | 1:55.939 | +0.730 | 17/34 |
9 | Alex Rins | Suzuki | 1:55.986 | +0.777 | 41/62 |
10 | Hafizh Syahrin | Yamaha | 1:56.032 | +0.823 | 58/65 |
11 | Andrea Iannone | Suzuki | 1:56.111 | +0.902 | 6/26 |
12 | Aleix Espargaro | Aprilia | 1:56.366 | +1.157 | 10/26 |
13 | Bradley Smith | KTM | 1:56.566 | +1.357 | 26/68 |
14 | Takagami Nakaaki | Honda | 1:56.622 | +1.413 | 4/18 |
15 | Franco Morbidelli | Honda | 1:56.697 | +1.488 | 19/30 |
16 | Scott Redding | Aprilia | 1:56.855 | +1.646 | 41/50 |
17 | Jack Miller | Ducati | 1:56.885 | +1.676 | 3/13 |
18 | Thomas Lüthi | Honda | 1:57.034 | +1.825 | 36/37 |
19 | Sylvain Guintoli | Suzuki | 1:57.843 | +2.634 | 15/37 |
20 | Hiroshi Aoyama | Honda | 1:59.334 | +4.125 | 36/43 |