Pénteken folytatódott és egyben zárult a MotoGP mezőnyének idei második előszezoni tesztje Phillip Islanden, ahol napsütéses, ugyanakkor meglehetősen szeles idő fogadta a versenyzőket – utóbbi tényező a pilóták elmondása szerint különösen a versenyszimulációk során nehezítette a dolgukat. Ráadásul a motorosok úgy érzik, hogy ezen a pályán sokkal jobban előjönnek a szárnyak betiltásának hátrányai: nem véletlen, hogy a Suzuki ma is többször tesztelte a tegnap debütált burkolat-kialakítását.
Ami az eredményeket illeti: folytatódott az eddig látott tendencia. A leggyorsabb idők nagy része már a délelőtti órákban megszületett, így Maverick Vinales is akkor érte el 1:28.549-es legjobbját, amellyel a valenciai és a sepangi után az ausztrál tesztet is az élen zárta – ennél jobb bemutatkozásról aligha álmodhatott a Yamahánál. Ráadásul ma egyedüliként teljesített száznál is több kört, amelyek során a versenytempója is kifejezetten biztató volt, ahogy a tegnaphoz hasonlóan ezúttal is másodikként záró, a 24. életévét éppen ma betöltő Marc Marqueznek is, aki a nap végén ismét futott egy félelmetes hosszabb etapot: 16 körön keresztül volt képes 1:28 végi, 1:29 eleji időkre.
A két spanyol tehát ismét kiemelkedni látszott a mezőnyből, mögöttük azonban már érdekesebb volt a helyzet. Dani Pedrosa az utolsó órában ugrott fel a harmadik pozícióba, amelyet a nap nagy részében az újoncként eddig bámulatosan teljesítő Jonas Folger birtokolt: a Tech3 Yamaha német pilótája az egyik legpozitívabb meglepetése a téli tesztidőszaknak. Őt Cal Crutchlow és a Suzukira egyre jobban ráérző Alex Rins követte a sorban – jóllehet, a fiatal spanyol a nap utolsó szakaszában egy esés során alaposan összetörte a vasat.
Az előző két naphoz képest biztatóbban mentek a Ducatik is: Andrea Dovizioso hetedik lett, közvetlenül megelőzve a top10-be a héten először beférő Jorge Lorenzót, aki lépésről lépésre egyre jobban ráérez a Desmosedici által megkövetelt stílusra. Jack Miller és Aleix Espargaro teljesítményét is érdemes kiemelni: az ausztrál nagyon érzi a hazai pályáját, míg utóbbi újfent erős eredményt szállított az Apriliának – miközben csapattársa, Sam Lowes csak Karel Abrahamnál bizonyult gyorsabbnak –, hiszen többek között a mindössze 11. helyen végző Valentino Rossit is megelőzte.
A „Doktorral” kapcsolatos hír, hogy a crash.net információi szerint végül a Yamaha legújabb fejlesztésű váza mellett tette le a voksát. Rossit honfitársa, a Suzukin ülő Andrea Iannone követte az eredménylistán: a különös „szárnyas” burkolatot ma is tesztelő olasz volt az utolsó, aki még egy másodpercen belülre fért az éllovas Vinaleshez képest. Rajtuk kívül pedig a KTM-ről is érdemes néhány szót ejteni: az osztrákok ma végre jelentős fejlődést tudtak felmutatni, s el is léptek az utolsó helyekről – Pol Espargaro 1,3 másodperces lemaradása már biztatónak tűnik az újonc gyártó számára. Érdekesség egyébként, hogy csak az Aspar Team Ducatiján ülő Alvaro Bautista és a már említett Abraham nem pénteken érte el saját legjobb eredményét (mindkettejük leggyorsabb köre csütörtökről származik).
A Phillip Island-i teszt ezzel véget ért, a királykategória szereplői legközelebb már az idénynyitó helyszínén, a Katari Nagydíj előtt két héttel randevúznak az előszezon utolsó háromnapos tesztjének keretein belül.
A Phillip Island-i teszt harmadik napjának végeredménye:
1. | VIÑALES, Maverick | Movistar Yamaha MotoGP | 1:28.549 | 13 / 101 | ||
2. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:28.843 | 0.294 | 0.294 | 14 / 96 |
3. | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:29.033 | 0.484 | 0.190 | 61 / 65 |
4. | FOLGER, Jonas | Monster Yamaha Tech 3 | 1:29.042 | 0.493 | 0.009 | 12 / 63 |
5. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda | 1:29.101 | 0.552 | 0.059 | 72 / 85 |
6. | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 1:29.103 | 0.554 | 0.002 | 60 / 66 |
7. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:29.248 | 0.699 | 0.145 | 9 / 73 |
8. | LORENZO, Jorge | Ducati Team | 1:29.342 | 0.793 | 0.094 | 61 / 75 |
9. | MILLER, Jack | Team EG 0,0 Marc VDS | 1:29.358 | 0.809 | 0.016 | 18 / 93 |
10. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 1:29.361 | 0.812 | 0.003 | 61 / 65 |
11. | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:29.470 | 0.921 | 0.109 | 13 / 52 |
12. | IANNONE, Andrea | Team SUZUKI ECSTAR | 1:29.547 | 0.998 | 0.077 | 63 / 77 |
13. | PETRUCCI, Danilo | Octo Pramac Racing | 1:29.615 | 1.066 | 0.068 | 50 / 57 |
14. | ZARCO, Johann | Monster Yamaha Tech 3 | 1:29.670 | 1.121 | 0.055 | 10 / 87 |
15. | BARBERA, Hector | Reale Esponsorama Racing | 1:29.791 | 1.242 | 0.121 | 82 / 83 |
16. | ESPARGARO, Pol | Red Bull KTM Factory Racing | 1:29.857 | 1.308 | 0.066 | 62 / 62 |
17. | BAZ, Loris | Reale Esponsorama Racing | 1:29.977 | 1.428 | 0.120 | 64 / 71 |
18. | SMITH, Bradley | Red Bull KTM Factory Racing | 1:29.978 | 1.429 | 0.001 | 73 / 73 |
19. | BAUTISTA, Alvaro | Pull&Bear Aspar Team | 1:29.984 | 1.435 | 0.006 | 7 / 74 |
20. | REDDING, Scott | Octo Pramac Racing | 1:30.005 | 1.456 | 0.021 | 47 / 74 |
21. | LOWES, Sam | Aprilia Racing Team Gresini | 1:30.200 | 1.651 | 0.195 | 29 / 57 |
22. | ABRAHAM, Karel | Pull&Bear Aspar Team | 1:30.452 | 1.903 | 0.252 | 24 / 61 |