DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
Motor

Vinales és Marquez az utolsó napot is behúzta

Bár szerdán még a yamahás a nap végén visszacsúszott negyediknek, csütörtökön és pénteken már egyértelműen a két spanyol dominált az ausztráliai teszten: a leggyorsabb időt Valencia és Sepang után ismét Vinales futotta, de Marquez ezúttal is lehengerlő etapokat teljesített.

Pénteken folytatódott és egyben zárult a MotoGP mezőnyének idei második előszezoni tesztje Phillip Islanden, ahol napsütéses, ugyanakkor meglehetősen szeles idő fogadta a versenyzőket – utóbbi tényező a pilóták elmondása szerint különösen a versenyszimulációk során nehezítette a dolgukat. Ráadásul a motorosok úgy érzik, hogy ezen a pályán sokkal jobban előjönnek a szárnyak betiltásának hátrányai: nem véletlen, hogy a Suzuki ma is többször tesztelte a tegnap debütált burkolat-kialakítását.

Ami az eredményeket illeti: folytatódott az eddig látott tendencia. A leggyorsabb idők nagy része már a délelőtti órákban megszületett, így Maverick Vinales is akkor érte el 1:28.549-es legjobbját, amellyel a valenciai és a sepangi után az ausztrál tesztet is az élen zárta – ennél jobb bemutatkozásról aligha álmodhatott a Yamahánál. Ráadásul ma egyedüliként teljesített száznál is több kört, amelyek során a versenytempója is kifejezetten biztató volt, ahogy a tegnaphoz hasonlóan ezúttal is másodikként záró, a 24. életévét éppen ma betöltő Marc Marqueznek is, aki a nap végén ismét futott egy félelmetes hosszabb etapot: 16 körön keresztül volt képes 1:28 végi, 1:29 eleji időkre.

vinales-pi-teszt-motogp-3



A két spanyol tehát ismét kiemelkedni látszott a mezőnyből, mögöttük azonban már érdekesebb volt a helyzet. Dani Pedrosa az utolsó órában ugrott fel a harmadik pozícióba, amelyet a nap nagy részében az újoncként eddig bámulatosan teljesítő Jonas Folger birtokolt: a Tech3 Yamaha német pilótája az egyik legpozitívabb meglepetése a téli tesztidőszaknak. Őt Cal Crutchlow és a Suzukira egyre jobban ráérző Alex Rins követte a sorban – jóllehet, a fiatal spanyol a nap utolsó szakaszában egy esés során alaposan összetörte a vasat.

Az előző két naphoz képest biztatóbban mentek a Ducatik is: Andrea Dovizioso hetedik lett, közvetlenül megelőzve a top10-be a héten először beférő Jorge Lorenzót, aki lépésről lépésre egyre jobban ráérez a Desmosedici által megkövetelt stílusra. Jack Miller és Aleix Espargaro teljesítményét is érdemes kiemelni: az ausztrál nagyon érzi a hazai pályáját, míg utóbbi újfent erős eredményt szállított az Apriliának – miközben csapattársa, Sam Lowes csak Karel Abrahamnál bizonyult gyorsabbnak –, hiszen többek között a mindössze 11. helyen végző Valentino Rossit is megelőzte.

marquez-pi-teszt-motogp-3

A „Doktorral” kapcsolatos hír, hogy a crash.net információi szerint végül a Yamaha legújabb fejlesztésű váza mellett tette le a voksát. Rossit honfitársa, a Suzukin ülő Andrea Iannone követte az eredménylistán: a különös „szárnyas” burkolatot ma is tesztelő olasz volt az utolsó, aki még egy másodpercen belülre fért az éllovas Vinaleshez képest. Rajtuk kívül pedig a KTM-ről is érdemes néhány szót ejteni: az osztrákok ma végre jelentős fejlődést tudtak felmutatni, s el is léptek az utolsó helyekről – Pol Espargaro 1,3 másodperces lemaradása már biztatónak tűnik az újonc gyártó számára. Érdekesség egyébként, hogy csak az Aspar Team Ducatiján ülő Alvaro Bautista és a már említett Abraham nem pénteken érte el saját legjobb eredményét (mindkettejük leggyorsabb köre csütörtökről származik).

A Phillip Island-i teszt ezzel véget ért, a királykategória szereplői legközelebb már az idénynyitó helyszínén, a Katari Nagydíj előtt két héttel randevúznak az előszezon utolsó háromnapos tesztjének keretein belül.

A Phillip Island-i teszt harmadik napjának végeredménye:

1. VIÑALES, Maverick Movistar Yamaha MotoGP 1:28.549     13 / 101
2. MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:28.843 0.294 0.294 14 / 96
3. PEDROSA, Dani Repsol Honda Team 1:29.033 0.484 0.190 61 / 65
4. FOLGER, Jonas Monster Yamaha Tech 3 1:29.042 0.493 0.009 12 / 63
5. CRUTCHLOW, Cal LCR Honda 1:29.101 0.552 0.059 72 / 85
6. RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR 1:29.103 0.554 0.002 60 / 66
7. DOVIZIOSO, Andrea Ducati Team 1:29.248 0.699 0.145 9 / 73
8. LORENZO, Jorge Ducati Team 1:29.342 0.793 0.094 61 / 75
9. MILLER, Jack Team EG 0,0 Marc VDS 1:29.358 0.809 0.016 18 / 93
10. ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 1:29.361 0.812 0.003 61 / 65
11. ROSSI, Valentino Movistar Yamaha MotoGP 1:29.470 0.921 0.109 13 / 52
12. IANNONE, Andrea Team SUZUKI ECSTAR 1:29.547 0.998 0.077 63 / 77
13. PETRUCCI, Danilo Octo Pramac Racing 1:29.615 1.066 0.068 50 / 57
14. ZARCO, Johann Monster Yamaha Tech 3 1:29.670 1.121 0.055 10 / 87
15. BARBERA, Hector Reale Esponsorama Racing 1:29.791 1.242 0.121 82 / 83
16. ESPARGARO, Pol Red Bull KTM Factory Racing 1:29.857 1.308 0.066 62 / 62
17. BAZ, Loris Reale Esponsorama Racing 1:29.977 1.428 0.120 64 / 71
18. SMITH, Bradley Red Bull KTM Factory Racing 1:29.978 1.429 0.001 73 / 73
19. BAUTISTA, Alvaro Pull&Bear Aspar Team 1:29.984 1.435 0.006 7 / 74
20. REDDING, Scott Octo Pramac Racing 1:30.005 1.456 0.021 47 / 74
21. LOWES, Sam Aprilia Racing Team Gresini 1:30.200 1.651 0.195 29 / 57
22. ABRAHAM, Karel Pull&Bear Aspar Team 1:30.452 1.903 0.252 24 / 61

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: