A Spanyol Nagydíjat követő hétfőn került sor az idei első évközi tesztre, amelyen az Avintia Racingen kívül az összes királykategóriás csapat képviseltette magát. Miután a szezon eddigi nagy részében a gumik jelentették az első beszédtémát – így volt ez a tegnapi, jerezi futamot követően is –, így az istállók jelentős része ma is egyik fő feladatának tartotta az abroncsokkal való munkát. Már csak azért is, mert a Michelin három új első gumit hozott a tesztre: az egyik ezek közül egy új szerkezetű kemény keverék volt, egy másiknak az összetétele és a szerkezete egyaránt új volt, míg a harmadik típussal a féktávokon való blokkolást igyekeztek megakadályozni. A hátsó gumik változatlanok maradtak a hétvégén használtakhoz képest.
A Michelin termékei mellett a szárnyacskák próbálgatása vitte még a prímet hétfőn. A Suzuki és az Aprilia az előző napokban próbálta ki először ezeket az aerodinamikai elemeket, ma pedig folytatták a kísérletezést velük. Így tett a Repsol Honda is, akik már a negyedik variációt próbálják ki: ezúttal már három sorban jelentek meg a szárnyak a motoron (lásd a fenti fotón). A Yamahák ezek mellett ismét kipróbálták a „hátsó tankos” verziójú motort, amelyet a tesztszezon során még elvetettek a versenyzők, mivel a tavalyihoz hasonló modellt akkor még jobbnak találták. A legtöbb újítást egyébként az Aprilia vetette be ma: többek között egy új vázat és egy új lengővillát teszteltek, emellett az erőforrást illetően is próbálgattak új alkatrészeket (a szabályok értelmében ők és a Suzuki módosíthatják év közben a motorblokkot).
Természetesen egy ilyen teszt során nem az időeredmények a fontosak, de azért érdemes megjegyezni, hogy Marc Marquez bizonyult a leggyorsabbnak. Mögötte Jorge Lorenzo végzett másodikként: a yamahás mindössze 19 ezreddel maradt el honfitársától. Maverick Vinales lett a harmadik, azaz vasárnaphoz hasonlóan újfent a Suzuki tűnt a harmadik erőnek. A tegnapi futamon magabiztos győzelmet arató Valentino Rossi sokáig pályára sem gurult a nap során, végül azonban így is a negyedik időt érte el, megelőzve Dani Pedrosát és Aleix Espargarót. A Ducatik a hétvégéhez hasonlóan szenvedni látszottak: a legjobbjuk Andrea Iannone lett a maga nyolcadik helyével. A mezőny legközelebb a jövő hétvégi Francia Nagydíjon mérheti össze a tudását.
A jerezi teszt végeredménye:
1. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:39.313 | ||
2. | LORENZO, Jorge | Movistar Yamaha MotoGP | 1:39.332 | 0.019 | 0.019 |
3. | VIÑALES, Maverick | Team SUZUKI ECSTAR | 1:39.536 | 0.223 | 0.204 |
4. | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:39.632 | 0.319 | 0.096 |
5. | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:39.646 | 0.333 | 0.014 |
6. | ESPARGARO, Aleix | Team SUZUKI ECSTAR | 1:39.682 | 0.369 | 0.036 |
7. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda | 1:39.812 | 0.499 | 0.130 |
8. | IANNONE, Andrea | Ducati Team | 1:39.879 | 0.566 | 0.067 |
9. | ESPARGARO, Pol | Monster Yamaha Tech 3 | 1:39.942 | 0.629 | 0.063 |
10. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:40.027 | 0.714 | 0.085 |
11. | SMITH, Bradley | Monster Yamaha Tech 3 | 1:40.335 | 1.022 | 0.308 |
12. | HERNANDEZ, Yonny | Aspar MotoGP Team | 1:40.351 | 1.038 | 0.016 |
13. | BRADL, Stefan | Aprilia Racing Team Gresini | 1:40.674 | 1.361 | 0.323 |
14. | MILLER, Jack | EG 0.0 Marc VDS | 1:40.681 | 1.368 | 0.007 |
15. | REDDING, Scott | Octo Pramac Yakhnich | 1:40.844 | 1.531 | 0.163 |
16. | RABAT, Tito | EG 0.0 Marc VDS | 1:40.919 | 1.606 | 0.075 |
17. | BAUTISTA, Alvaro | Aprilia Racing Team Gresini | 1:40.960 | 1.647 | 0.041 |
18. | PIRRO, Michele | Octo Pramac Yakhnich | 1:41.442 | 2.129 | 0.482 |
19. | LAVERTY, Eugene | Aspar MotoGP Team | 1:41.462 | 2.149 | 0.020 |