A harmadik, egyben utolsó tesztnap is hasonló forgatókönyv szerint zajlott Katarban, mint az előző kettő: az első órában a hőség miatt csak kevesen hagyták el a bokszutcát, míg a fináléban szintén nem sokan köröztek a pályán – igaz, ezúttal a végén nagyobb volt az aktivitás, elvégre ez volt az utolsó alkalom a királykategória szereplői számára, amikor még az évadnyitó előtt próbálgathatták a beállításokat.
Az nem is lehet kérdés, ki zárta a legpozitívabban az előszezont: Jorge Lorenzo újabb elsőséget gyűjtött be, azaz a címvédő a kilenc napból négyet megnyert az elmúlt bő egy hónap során. A Yamaha spanyolja ráadásul ismét nagy fölénnyel végzett az élen: bő fél másodpercet kiosztott az üldözőinek. Akik közül a tesztidőszak két meglepetéscsapata tudott a legközelebb kerülni hozzá: a második helyet a Pramac Racinget képviselő Scott Redding, a harmadikat pedig a suzukis Maverick Vinales szerezte meg.
A Ducati szatellit alakulata és a „kékek” fiatal spanyolja tehát továbbra is jó formában van, s úgy látszik, a Honda is kezd valamelyest magára találni – igaz, Marc Marquez aligha lesz elégedett a pénteki negyedik helyével (ezzel egyébként négy gyártó is képviseltette magát a legjobb négyben). Valentino Rossi sem zárhatja túl boldogan a felkészülési időszakot, hiszen bár végül feljött az ötödik pozícióba, a szerdai nap után ismét bemutatott egy bukást, ami roppant szokatlan az olasztól. A „Doktor” mellett egyébként többek között Aleix Espargaro, Loris Baz és Cal Crutchlow is elesett ma.
Utóbbi motoros ennek ellenére sem lehet teljesen letörve, hiszen hetedik helyével a második legjobb hondás lett a mezőnyben. A britet a két gyári ducatis fogja közre, akiknek a teljesítménye a Desmosedici GP16 nyergében összességében még mindig nem annyira meggyőző, mint a korábbi verziókat használó csapatoké. Hector Barbera például alig maradt el tőlük a GP14.2-vel, míg a legjobb tízbe Pol Espargaro fért be – érdekesség, hogy a nagy „szárnyőrületbe” immár a spanyol istállója, a Tech3 Yamaha is beszállt.
A legpocsékabb előszezont minden kétséget kizáróan az Aprilia tudhatja maga mögött: azok után, hogy Sepangban még a tavalyi géppel köröztek, a Phillip Island-i tesztet pedig kihagyták, a mostani gyakorlást kis híján sereghajtóként zárták – mindezt annak ellenére, hogy nemrég egy privát tesztet is teljesítettek a sivatagi aszfaltcsíkon. Ők és a MotoGP mezőnyének többi tagja legközelebb már szűk két hét múlva, a szezonnyitó hétvége csütörtöki első szabadedzésének keretei között gurul ismét pályára Katarban.
A katari teszt harmadik napjának végeredménye:
1. | LORENZO, Jorge | Movistar Yamaha MotoGP | 1:54.810 | ||
2. | REDDING, Scott | Octo Pramac Yakhnich | 1:55.326 | 0.516 | 0.516 |
3. | VIÑALES, Maverick | Team SUZUKI ECSTAR | 1:55.333 | 0.523 | 0.007 |
4. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:55.402 | 0.592 | 0.069 |
5. | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:55.429 | 0.619 | 0.027 |
6. | IANNONE, Andrea | Ducati Team | 1:55.535 | 0.725 | 0.106 |
7. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda | 1:55.592 | 0.782 | 0.057 |
8. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:55.700 | 0.890 | 0.108 |
9. | BARBERA, Hector | Avintia Racing | 1:55.733 | 0.923 | 0.033 |
10. | ESPARGARO, Pol | Monster Yamaha Tech 3 | 1:55.882 | 1.072 | 0.149 |
11. | HERNANDEZ, Yonny | Aspar MotoGP Team | 1:55.894 | 1.084 | 0.012 |
12. | SMITH, Bradley | Monster Yamaha Tech 3 | 1:55.966 | 1.156 | 0.072 |
13. | BAZ, Loris | Avintia Racing | 1:56.057 | 1.247 | 0.091 |
14. | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:56.142 | 1.332 | 0.085 |
15. | ESPARGARO, Aleix | Team SUZUKI ECSTAR | 1:56.419 | 1.609 | 0.277 |
16. | PIRRO, Michele | Octo Pramac Yakhnich | 1:56.591 | 1.781 | 0.172 |
17. | RABAT, Tito | EG 0.0 Marc VDS | 1:57.027 | 2.217 | 0.436 |
18. | BAUTISTA, Alvaro | Aprilia Racing Team Gresini | 1:57.043 | 2.233 | 0.016 |
19. | MILLER, Jack | EG 0.0 Marc VDS | 1:57.046 | 2.236 | 0.003 |
20. | LAVERTY, Eugene | Aspar MotoGP Team | 1:57.146 | 2.336 | 0.100 |
21. | BRADL, Stefan | Aprilia Racing Team Gresini | 1:57.340 | 2.530 | 0.194 |
22. | TSUDA, Takuya | Suzuki Test Team | 2:00.291 | 5.481 | 2.951 |