DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Élő cikkek

Így zajlott az F1-es Magyar Nagydíj harmadik edzése

Jön az időmérőt megelőző utolsó tét nélküli gyakorlás a Hungaroringen: vajon marad a McLaren-fölény szombaton is? Kövessétek velünk az eseményeket!

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, kevesebb mint negyed óra múlva következik a 40. F1-es Magyar Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzése - tartsatok velünk!

A hétvége eddig a várakozásoknak megfelelően a McLarenről szól a Hungaroringen, házon belül egyelőre Norrisnál az előny, miközben az üldözők közül egyelőre a Ferrari, pontosabban Leclerc mutatta a legjobb formát - a pénteki nap rövid összegzése és elemzése ide kattintva olvasható.

Egy versenyt amúgy rendeztek már ma Mogyoródon: az F3-asok sprintjét Tasanapol Inthraphuvasak nyerte Ugo Ugochukwu előtt. Csak remélni tudom, hogy sikerült mindkettejük nevét hibátlanul leírni...

Remek amúgy az idő a Hungaroringen, süt a nap, 26 fokos a levegő, 47 fokos az aszfalt, az eső esélye ezen az edzésen kerek nulla százalék.

Természetesen rengeteg szurkoló a helyszínen most is:

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, de ahogy azt megszokhattuk a nem sprintes hétvégéken, a mezőny nem kapkodja el a kezdést a harmadik szabadedzésen...

A tegnapi leggyorsabb Norris elsőként a pályán, egyelőre csak a két McLaren és a két Aston Martin gurult ki a garázsból - előbbiek a kemény, utóbbiak a közepes keveréken. De Norris már jön is vissza a bokszba egy installációs kör után.

Eltelt nyolc perc, és az említett négyesen kívül csak Colapinto dugta ki az orrát a garázsból - mért köre viszont még senkinek nincs, talán majd most az argentinnak. Azért ezek a lassú FP3-kezdések egyre jobban megszerettetik az emberrel a sprinteket!

No, a tizedik percben itt az első mért kör: 1:18,006 az Alpine versenyzőjétől a lágy gumikon.

Hülkenberg is a pályán, de csak második helyre jön be Colapinto mögé, egy századon belül a német. Stroll viszont már átveszi a vezetést az Astonnal: 1:17,540 - negyed óra elteltével az említett hármas rendelkezik még csak mért idővel...

Jönnek a Red Bullok, Tsunoda meg is érkezik az első helyre: 1:17,022.

Tsunoda, Colapinto, Stroll, Hülkenberg, Gasly a TELJES sorrend lassan 20 perc elteltével. De most azért kezd lassan megélénkülni a pálya, kint Norris, Verstappen, Hamilton, Leclerc és Antonelli is.

Verstappen egy nem tökéletes körrel, 1:16,547-es idővel az élre is áll, mögé két tizeddel sorol be Hamilton.

Leclerc viszont Verstappen elé ugrik - de nem sokáig tartott a ferraris vezetése, Russell ugyanis 1:16,312-t fut a Mercedesszel. De most jönnek majd a McLarenek!

Piastri át is veszi az első pozíciót, Norris viszont csak ötödiknek jön be elsőre. Az élcsapatok amúgy mind egyből lágy gumikon kezdték meg a munkát.

Verstappen tudott válaszolni, lila középső szektor után 1:16,202-re javít, 38 ezreddel előzi Piastrit a világbajnok.

Hamilton akart nekifutni egy újabb mért körnek, de elrontotta az 1-es kanyar féktávját, el is vette inkább a hétszeres világbajnok.

Leclerc viszont úgy is az élre áll, hogy a 12-es kanyarban szépen belenyalt a sóderágyba kijáraton - ebben maradt jócskán a monacói részéről.

Piastri elsőként bement 1:16 alá - így állunk az edzés felénél:

Hamiltonnak is kezd összeállni a dolog, bejött Leclerc elé a második helyre a brit. Ferrari 2-3, egyelőre egyértelműen ők a fő üldözők a McLaren mögött.

Norris elválasztja egymástól a két Ferrarit, feljön harmadiknak. Egyelőre nincs meg a tegnap látott némi fór a brit mclarenesnél.

Tekintsünk kicsit hátrébb is: a sor legvégén egyelőre a két Haas, előttük a két Williams, és viszonylag lemaradva a két Racing Bulls is - ők azonban egyelőre a közepes gumit nyüstölték.

"Néhány változtatás, mielőtt újra kimegyünk."

Bumm! Felrakta a McLaren a friss lágy gumit Piastri autójára, a vb-éllovas ausztrál pedig 1:14,916-ot robbant!

Hamilton gyorsult, de több mint hét és fél tized a hátránya Piastrival szemben.

Norris pedig egyelőre szintén nem tudott válaszolni Piastrira: lila az utolsó szektor, de összességében 32 ezreddel elmarad tőle! Szoros a csata a két McLaren között, de fordult a kocka?

Verstappen alatt még mindig nem az igazi a Red Bull, továbbra is másodperc fölötti a hátránya a hollandnak, csupán a hetedik. Stroll és Hülkenberg is előtte...

Tsunoda reklamál kicsit a rádióban a fékerő-elosztást illetően. "Ébredjetek már fel, kérlek!" - üzente a japán. Aki amúgy el is mérte az 1-es féktávját az imént.

Az első komolyabb hiba az edzésen: Hadjar mutatott be egy fél megforgást az utolsó előtti kanyar kijáratán.

Leclerc közben feljött harmadiknak a papírformának megfelelően, de még ő is négytizedes hátrányban van Piastrihoz képest. A Ferrarik a 3-4. helyen, őket a Mercedesek és az ismét remeklő Astonok követik, a top 10-ben pedg még a két Stake.

Hadjar hibája vizuálisan:

Jön az utolsó öt perc, lesz-e még változás vajon a sorrendben? Lawson például javított, de csak a 13. helyre, Verstappen mögé.

Ami eddig kirajzolódott, hogy a McLaren továbbra is fölényben, házon belül pedig Piastri tudott egyelőre válaszolni Norris pénteki erős kezdésére. A Ferrari a második erő, közülük is Leclerc érzi igazán a Ringet és az autót, mögöttük pedig a Mercedes és kisebb meglepetésre az Aston jön. A Red Bull továbbra is küszködik, Verstappen tízen kívül, de ők rendszeresen nagyot tudnak javulni a kvalifikációra...

Leclerc elment még egy gyorskörre, de nem tudott javulni. Már az utolsó percben járunk.

És akkor ez a vége: Piastri ragadta magához a kezdeményezést az időmérő előtt, 32 ezreddel előzi Norrist. Leclerc ismét harmadik - itt a sorrend:

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, ennyi volt a harmadik szabadedzés a Hungaroringen, de alig bő két óra múlva, 16 órakor már jön is a 40. F1-es Magyar Nagydíj időmérője - tartsatok akkor és addig is velünk!