Ez volt az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj
Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, jelen állás szerint (kénytelenek vagyunk ezen a hétvégén így fogalmazni) 35 perc múlva kezdődik meg a Sao Pauló-i Nagydíj!
Az már biztos, hogy legföljebb 19-en teljesítik a versenyt, Alexander Albon ugyanis időmérős balesete nyomán nem vehet részt a nagydíjon, míg Carlos Sainz a bokszból rajtol balesete miatt.
Az FIA kiadta a végleges rajtrácsot, melynek értelmében Albon helye üresen marad, azaz nem lépnek előrébb a többiek.
Így tehát Verstappen marad a 17. helyen, de úgy, hogy Albon helye üresen marad. Máris linkeljük a teljes rajtrácsot.
Az, hogy Albon helye üresen marad, sokakat meglepett, Perez személyzete például már elkezdte elfoglalni a rajthelyét, mire szóltak nekik, hogy eggyel hátrébb kell vonulniuk.
Közben kicsit tisztul az ég a pálya felett, jelenleg nagyon bizakodóak lehetünk azt illetően, hogy időben elkezdődik a futam.
Érdemes tisztázni, hogy mi történik, ha nem megy végig a futam: a szabályok értelmében nem osztanak pontokat, ha nem lesz legalább két kör egyhuzamban safety car vagy VSC nélkül, és a verseny 75 százalékát kell teljesíteni a teljes pontokhoz.
Jelen pillanatban nem esik az eső, szóval még az sem kizárt, hogy állórajttal indulhat el a mezőny – minden bizonnyal intereken.
Forrnak az indulatok Verstappen időmérős kiesése miatt, megígérjük, hogy foglalkozunk még a témával. De most igyekezzünk a versenyre koncentrálni.
A várakozásoknak megfelelően mindenki intereken.
Az biztosnak tűnik, hogy lesz még eső, a kérdés csak az, hogy mennyi és mikor. Norrisnak például azt mondták, hogy a rajt után kb. 10 perccel érkezhet meg.
Elindult a felvezető kör, s úgy fest, állórajt lesz.
Stroll! A felvezető körön hibázott! De úgy fest, vissza tud jönni. Megsérülhetett az első szárnya.
Ó kérem! Stroll beragad a kavicságyba... Hihetetlen!
Így nem lesz rajt. Stroll az időmérős kavarodás után bezavar a rajtba is...
Várjunk egy visszajátszást, de ez úgy tűnt, hogy a fal lekoccolása után Stroll megpróbált visszatérni a pályára, és ekkor ásta el magát a kavicságyban.
Elképesztő jelenetek. Eljön az új felvezető, miközben Stroll autója még a bukótérben van, de egyesek alig tudnak ellindulni a rajtrácsról...
Lassan körbeér az újabb felvezető kör. Legalábbis a mezőny eleje felér. Ez egészen elképesztő.
Úgy fest, egyesek rossz rajtockába álltak. Stroll autóját elvitték, a mezőny eleje meg egy ideje már a rajtnál áll, és hűti a gumiját...
Két felvezető kör után megszakítják a rajtprocedúrát. EL-KÉ-PESZ-TŐ.
Terv szerint tíz perc múlva, magyar idő szerint 16:47-kor indul a felvezető kör.
Norrist feljegyezték a rajtprocedúra megsértése miatt. Húha.
A visszajátszásból egyértelmű: Norris idő előtt elindult a felvezető körre! Ebből könnyen büntetés lehet.
Izgatottan várjuk, mit kap Norris ezért az incidensért...
Erre aligha van precedens. Mi a büntetés, ha a pole-ból induló versenyző a rajtprocedúra megszakításának jelére elindul egy újabb felvezető körre?
Elvileg pillanatokon belül jön a felvezető kör. Még nincs döntés Norrisról.
Norris ismét elindul. Ezúttal kapott engedélyt rá.
Jogilag a második, összesen a harmadik felvezető kör indul el. Amúgy vajon hánykörös lesz így a futam?
És közben megjött az eső!
Elrajtolt a futam!
Russell átvette a vezetést, Norris a második, mögöttük Tsunoda, Ocon, Leclerc és Lawson!
Perez megforgott, visszaesett a végére, Verstappen közben megelőzi Hamiltont és tizedik!
És valóban csak egy kört vettek le a versenytávból, a "Norris-féle" extra felvezetőt nem számítottál be. 70 körös a verseny.
A 3-as szektorból kemény esőt jelent Sainz. Nagyon nehéz lesz ez a verseny mindenki számára.
Újabb sárga, ezúttal Bearman hibázott. A három "rutintalan" versenyző közül csak Lawsonnak megy jól az esőben. Neki viszoont nagyon!
Verstappen feljön a 9. helyre, közben Norris közelít Russellre!
Feljegyeztek egy incidenst Colapinto és Bearman között, akkor valószínűleg ezért esett vissza a fiatal brit.
Russell, Tsunodát és Lawsont is feljegyezték a rajtprocedúra miatt.
Verstappen Alonsót is megelőzi!
Büntetés, de nem Norrisnak. Bearman 10 másodpercet kap az ütközésért Colapintóval.
Verstappen a hetedik helyért támadja Piastrit. És meg is előzi!
És már Lawsont támadja a holland!
Lawson nem bántja, máris a hatodik helyen Verstappen.
Bearman háborog a büntetés miatt, mivel nem veszített időt Colapinto. A szabály azonban nem a következményt, hanem a tettet bünteti.
Hamilton hagyta el a pályát, pozíciót veszített, aztán most Colapintóval vívott egy egészen szépet!
A verseny után vizsgálják Norrist és a többieket. Köztük volt Lawson is, szóval mondhatnánk, hogy "Lawson és a haverok".
A 14. körben járunk, Piastrinak most azt mondják, hogy a 30. körig ilyesmi eső lesz.
Bearman Perezt is érintőre vette Colapinto után.
Közben emeljük ki: Yuki Tsunoda továbbra is a harmadik helyen található!
Verstappen felért a Tsunoda, Ocon, Leclerc vonatra. A 3-6. helyet foglalják el ők.
Az Astonnál 15 perc múlva nagyobb esőt várnak.
Egyes előrejelzések szerint a tegnapi időmérőt lenullázó időmérőhöz hasonló eső érkezik rövidesen. Azaz nyomni kell, mert ami most kialakul a következő 5-10 percben, az akár a végeredmény is lehet.
Van egy tippünk, ki örülne ennek. A harmadik helyen halad, és japán.
Hamilton újabb pozíciókat veszít. Sainzcal szemben egy hiba, Bearman ellen egy csata után.
Hamilton arra panaszkodik, hogy az autója vezethetetlen. A 15. most, csak Perez és a két Sauber van mögötte.
HÚHA! Verstappen és Leclerc csatázott, a monacói nem hagyja magát!
Na. 69 körre csökkent a versenytáv. Odaszámolták a "Norris-kört".
Húúúú, Sainz elhagyta a pályát és nagyon veszélyesen tért vissza Hamilton mellett. Zajlik az élet!
Leclerc kezdi meg a kerékcserék sorát. Újabb intert kap a monacói.
A Mercedest is vizsgálják, ugyanis módosítottak a guminyomáson a megszakított rajtot követően.
Lawson megforog! Piasrival csatázott, több helyet veszít az új-zélandi.
Leclerc kiállása után így áll az első 12 helyezett a 27. körben.
Ahha, Piastri és Lawson ütköztek, csak egyelőre nem láttuk ezt. Feljegyezték.
Hülkenberg kicsúszott, az egyik kereke a levegőben van, felült valahova az autó...
VSC! Aki cserélni akar, annak itt az ideje! Piastri jön is, Alonso követi.
Jön Bearman, Hamilton, Sainz és Perez is. És Perez esőgumit kap!
És Hülkenberg autója elindult!
És egyre durvábban esik, de közben zöld a zászló.
Intereket kaptak, a két VCARB is bejött, Tsunoda esőgumit kap, ez nagy húzás lehet!
Piastri kap tíz másodpercet, de figyeljük, mi történik. Csak a két VCARB esőgumin, valamint Perez a 14. helyen.
Tsunoda egy szektorban 3-4 másodpercet hozott az előtte lévőkön, miközben Ocon vezet Verstappen és Gasly előtt.
És Norris megelőzi Russellt az esőben!
SAFETY CAR!
Jön-e valaki cserélni az SC alatt? Ocon nem, Verstappen sem, Gasly sem... Abban bíznak, hátha piros lesz, és szabadon cserélhetnek.
Az 1. és a 3. helyen a két Alpine. Ők valószínűleg imádkoznak egy pirosért.
Colapinto! Hatalmas baleset!
PIROS! MEKKORA MÁZLI EZ AZ ALPINE-OKNAK ÉS VERSTAPPENNEK!
Hát akkor szusszanjunk egyet...
Norrisnak nagyon rosszul jött ki ez az egész, az első helyért üldözte Russellt, most viszont két hellyel Verstappen mögött van.
Tsunoda most a 6. helyen, éppenséggel ugyanúgy Norris és Russell mögött, valamint Leclerc előtt van, csak éppen hárman nem cseréltek, és az élre kerültek.
Így áll a mezőny:
Elképesztő, mekkorát nyert ezzel az Alpine. Óriási esély ez a számukra.
Hát ezt az ikont se gyakran használjuk. Hülkenberget kizárják a versenyből!
Magyar idő szerint 18:02-kor folytatódik a verseny.
Hülkenberg úgy tudott továbbmenni, hogy betolták, ezért kapta a fekete zászlót. Utoljára 2007-ben, Kanadában használták a feketét az F1-ben.
Perceken belül elengedik a mezőnyt.
Jön ki a mezőny a safety car mögött, gördülőrajt lesz intereken.
BEARMAN ÉS ZHOU KICSÚSZIK, A VERSENY ELINDUL!
Norris pozíciót veszít egy elfékezéssel, Ocon vezet Verstappen Gasly, Russell és Norris előtt.
Hamilton megelőzi Alonsót és feljön a 9. helyre! Ocon 2 másodperccel vezet, Verstappen még néggyel Gasly előtt.
Így állunk ebben a pillanatban:
Ocon egy másodpercet adott Verstappennek ebben a körben is. Csapattársának meg kettőt.
Bearman! Sainzot üldözve a falba pördül. De ő talán továbbmegy. Igen, továbbmegy.
És csak nemrég léptünk túl a féltávon!
Bearman újabb hibája. Küzd az elemekkel a fiatal brit.
Sainz a falban! Safety car!
Egy pillanatra úgy tűnt, hogy Sainz továbbmegy. De nem megy. Tizenöten vannak még versenyben.
Jöhet az újraindítás. Megoldja-e Ocon ezt is ügyesen?
Verstappen vezet, Norris elszáll!
Visszajött Norris a pályára, de így is csak a hetedik helyen van! Eldőlhet ma a világbajnokság.
Alonso a pálya szélén és visszaesik a mezőny végére. Mindjárt nézünk egy állást...
Verstappen a két Alpine előtt, de így is kettős dobogó lehet a franciáknak. Persze még mindig van 24 kör ezen kívül...
Norris még Piastri mögött, de vajon elengedi-e őt a csapattárs gyorsan?
Most szóltak Piastrinak, hogy engedje el Norrist. Szombat után vasárnap is helycsere.
Ha minden így marad, Verstappen már a vb-cím kapujában lesz.
Leclerc-t megelőzte Russell és most Norris is támadja. A britnek innentől nyomni kell, ami a csövön kifér.
Az Alpine ezzel az eredménnyel a 9.-ről a 6. helyre ugorhat előre a konstruktőriben, Ocon a 19.-ről a 13., Gasly a 16.-ról a 11. helyre.
Még pár kör és eljutunk oda, hogy teljes pontokat oszthassanak a versenyre.
Nagyon jó, hogy Piastri elengedte Norrist, csak épp Norris nem tudja megelőzni Leclerc-t, az ausztrál meg jobb híján megy csapattársa nyomában.
Piastri hibázik, így Tsunoda rá is esik a nyakára! De elsőre nem sikerül az előzés.
Verstappen előnye már 7 másodperc. Könnyen lehet, hogy ez lesz a sorsdöntő nap az idei szezonban.
Így állunk 16 körrel a vége előtt:
Norrisszal közli a csapat, hogy a 60. és a 64. kör között eső várható. Most az 53.-ban járunk.
Perez közben a 10. helyen tovább kergeti Lawsont, de egyelőre nem tudja megelőzni az "utódjelöltjét".
Russell közelít Gaslyra, már csak 1,1 másodperc a francia előnye a harmadik helyen.
Óh! Perez és Lawson összeérnek, Hamilton pedig érkezik, és megelőzi a mexikóit! Nem pontszerző Perez.
Gasly és Ocon is negyedik F1-es dobogóját szerezheti. Verstappen nem.
Perez és Hamilton ádáz harcot vív a 10. helyért!
Na, akkor állítólag most jön majd az eső.
Tíz körön belül vagyunk már:
Fogy az idő, vajon lesz-e még fordulat a versenyben? Nem mintha nem lett volna elég idáig.
Jól hallható, hogy Norris "idegállapotban" van.
Na, hol az a híres eső?
Tsunoda és Lawson a 8-9. helyen, ez Piastri büntetése után jelen pillanatban 7-9. lehet. Hatalmasat bukott a VCARB a piros zászlón.
Fogynak a körök, a sorrend pedig sehol nem változik.
Június 23. Ugye milyen régen volt? Azon a napon nyert utoljára nagydíjat Max Verstappen.
Verstappen előnye pedig jelen állás szerint 62 pontra nő, azaz ha Las Vegasban Norris előtt ér célba, garantáltan ő a világbajnok.
Utolsó előtti kör. Verstappen előnye 18 másodperc.
Verstappen a cél felé tart, mögötte a két Alpine...
MAX VERSTAPPEN GYŐZ, OCON A MÁSODIK, GASLY A HARMADIK!
Itt a végeredmény:
Nagyon köszönjük a figyelmet, ez volt a Sao Pauló-i Nagydíj élő közvetítése, de maradjatok velünk, hiszen rögtön jövünk a nyilatkozatokkal, a vizsgálatok eredményével, és minden mással, ami fontos lehet!