Mint emlékezhetünk a 2021-es Belga Nagydíjon mindössze két kört tett meg a mezőny a biztonsági autó mögött, s ezt követően kiosztották a megszakított futamokra járó felezett pontokat, azaz Max Verstappen 12,5 pontot kapott a győzelméért. A szabályt azonban megváltoztatták, s ha nem tud a mezőny legalább két kört megtenni egyhuzamban, mindenfajta megszakítás (beleértve a safety cart és a VSC-t) nélkül, akkor egyáltalán nem osztanak pontokat a futamra.
A 2022-es Japán Nagydíjat követően újabb változtatás történt, melynek értelmében semmilyen esetben nem lehet teljes pontokat osztani, ha nem teljesítik a futam legalább 75 százalékát, azaz nem számít, hogy piros zászló, vagy az időkorlát lejárta vet véget a versenynek – ez 2022-ben még nem így volt megfogalmazva, ezért osztottak teljes pontokat azon a versenyen.
Így aztán a jelenlegi szabályok értelmében a következőképp néz ki a helyzet a mai versenyt illetően.
1. Nem osztanak pontokat, ha nem teljesítenek legalább két kört versenytempóban.
2. Ha legföljebb a verseny negyedét teljesítik (azaz a mai futam esetében nem jutnak el a 18. körig), akkor az első 5 helyezett kap pontot 6, 4, 3, 2, 1 leosztásban – a leggyorsabb körért nem jár pont.
3. Ha teljesítik a verseny negyedét, de a felét nem (azaz a 18. és a 36. kör között szakítják meg a versenyt), akkor az első 9 helyezett kap pontot 13, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 leosztásban – a leggyorsabb körért nem jár pont.
4. Ha teljesítik a verseny felét, de a háromnegyedét nem (azaz a 36. és az 54. kör között szakítják meg a versenyt), akkor már az első 10 helyezett kap pontot 19, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 3, 2, 1 leosztásban – a leggyorsabb körért jár pont.
5. Ha teljesítik a verseny háromnegyedét, azaz eljutnak az 54. körig, akkor teljes pontszámot osztanak.