Verstappen Alonsót is megelőzi!
Nagyon köszönjük a figyelmet, ez volt a Sao Pauló-i Nagydíj élő közvetítése, de maradjatok velünk, hiszen rögtön jövünk a nyilatkozatokkal, a vizsgálatok eredményével, és minden mással, ami fontos lehet!
Itt a végeredmény:
MAX VERSTAPPEN GYŐZ, OCON A MÁSODIK, GASLY A HARMADIK!
Verstappen a cél felé tart, mögötte a két Alpine...
Utolsó előtti kör. Verstappen előnye 18 másodperc.
Verstappen előnye pedig jelen állás szerint 62 pontra nő, azaz ha Las Vegasban Norris előtt ér célba, garantáltan ő a világbajnok.
Június 23. Ugye milyen régen volt? Azon a napon nyert utoljára nagydíjat Max Verstappen.
Fogynak a körök, a sorrend pedig sehol nem változik.
Tsunoda és Lawson a 8-9. helyen, ez Piastri büntetése után jelen pillanatban 7-9. lehet. Hatalmasat bukott a VCARB a piros zászlón.
Na, hol az a híres eső?
Jól hallható, hogy Norris "idegállapotban" van.
Fogy az idő, vajon lesz-e még fordulat a versenyben? Nem mintha nem lett volna elég idáig.
Tíz körön belül vagyunk már:
Na, akkor állítólag most jön majd az eső.
Perez és Hamilton ádáz harcot vív a 10. helyért!
Gasly és Ocon is negyedik F1-es dobogóját szerezheti. Verstappen nem.
Óh! Perez és Lawson összeérnek, Hamilton pedig érkezik, és megelőzi a mexikóit! Nem pontszerző Perez.
Russell közelít Gaslyra, már csak 1,1 másodperc a francia előnye a harmadik helyen.
Perez közben a 10. helyen tovább kergeti Lawsont, de egyelőre nem tudja megelőzni az "utódjelöltjét".
Norrisszal közli a csapat, hogy a 60. és a 64. kör között eső várható. Most az 53.-ban járunk.
Így állunk 16 körrel a vége előtt:
Verstappen előnye már 7 másodperc. Könnyen lehet, hogy ez lesz a sorsdöntő nap az idei szezonban.
Piastri hibázik, így Tsunoda rá is esik a nyakára! De elsőre nem sikerül az előzés.
Nagyon jó, hogy Piastri elengedte Norrist, csak épp Norris nem tudja megelőzni Leclerc-t, az ausztrál meg jobb híján megy csapattársa nyomában.
Még pár kör és eljutunk oda, hogy teljes pontokat oszthassanak a versenyre.
Az Alpine ezzel az eredménnyel a 9.-ről a 6. helyre ugorhat előre a konstruktőriben, Ocon a 19.-ről a 13., Gasly a 16.-ról a 11. helyre.
Leclerc-t megelőzte Russell és most Norris is támadja. A britnek innentől nyomni kell, ami a csövön kifér.
Ha minden így marad, Verstappen már a vb-cím kapujában lesz.
Most szóltak Piastrinak, hogy engedje el Norrist. Szombat után vasárnap is helycsere.
Norris még Piastri mögött, de vajon elengedi-e őt a csapattárs gyorsan?
Verstappen a két Alpine előtt, de így is kettős dobogó lehet a franciáknak. Persze még mindig van 24 kör ezen kívül...
Alonso a pálya szélén és visszaesik a mezőny végére. Mindjárt nézünk egy állást...
Visszajött Norris a pályára, de így is csak a hetedik helyen van! Eldőlhet ma a világbajnokság.
Verstappen vezet, Norris elszáll!
Jöhet az újraindítás. Megoldja-e Ocon ezt is ügyesen?
Egy pillanatra úgy tűnt, hogy Sainz továbbmegy. De nem megy. Tizenöten vannak még versenyben.
Sainz a falban! Safety car!
Bearman újabb hibája. Küzd az elemekkel a fiatal brit.
És csak nemrég léptünk túl a féltávon!
Bearman! Sainzot üldözve a falba pördül. De ő talán továbbmegy. Igen, továbbmegy.
Ocon egy másodpercet adott Verstappennek ebben a körben is. Csapattársának meg kettőt.
Így állunk ebben a pillanatban:
Hamilton megelőzi Alonsót és feljön a 9. helyre! Ocon 2 másodperccel vezet, Verstappen még néggyel Gasly előtt.
Norris pozíciót veszít egy elfékezéssel, Ocon vezet Verstappen Gasly, Russell és Norris előtt.
BEARMAN ÉS ZHOU KICSÚSZIK, A VERSENY ELINDUL!
Jön ki a mezőny a safety car mögött, gördülőrajt lesz intereken.
Perceken belül elengedik a mezőnyt.
Hülkenberg úgy tudott továbbmenni, hogy betolták, ezért kapta a fekete zászlót. Utoljára 2007-ben, Kanadában használták a feketét az F1-ben.
Magyar idő szerint 18:02-kor folytatódik a verseny.
Hát ezt az ikont se gyakran használjuk. Hülkenberget kizárják a versenyből!
Elképesztő, mekkorát nyert ezzel az Alpine. Óriási esély ez a számukra.
Így áll a mezőny:
Tsunoda most a 6. helyen, éppenséggel ugyanúgy Norris és Russell mögött, valamint Leclerc előtt van, csak éppen hárman nem cseréltek, és az élre kerültek.
Norrisnak nagyon rosszul jött ki ez az egész, az első helyért üldözte Russellt, most viszont két hellyel Verstappen mögött van.
Hát akkor szusszanjunk egyet...
PIROS! MEKKORA MÁZLI EZ AZ ALPINE-OKNAK ÉS VERSTAPPENNEK!
Colapinto! Hatalmas baleset!
Az 1. és a 3. helyen a két Alpine. Ők valószínűleg imádkoznak egy pirosért.
Jön-e valaki cserélni az SC alatt? Ocon nem, Verstappen sem, Gasly sem... Abban bíznak, hátha piros lesz, és szabadon cserélhetnek.
SAFETY CAR!
És Norris megelőzi Russellt az esőben!
Tsunoda egy szektorban 3-4 másodpercet hozott az előtte lévőkön, miközben Ocon vezet Verstappen és Gasly előtt.
Piastri kap tíz másodpercet, de figyeljük, mi történik. Csak a két VCARB esőgumin, valamint Perez a 14. helyen.
Intereket kaptak, a két VCARB is bejött, Tsunoda esőgumit kap, ez nagy húzás lehet!
És egyre durvábban esik, de közben zöld a zászló.
És Hülkenberg autója elindult!
Jön Bearman, Hamilton, Sainz és Perez is. És Perez esőgumit kap!
VSC! Aki cserélni akar, annak itt az ideje! Piastri jön is, Alonso követi.
Hülkenberg kicsúszott, az egyik kereke a levegőben van, felült valahova az autó...
Ahha, Piastri és Lawson ütköztek, csak egyelőre nem láttuk ezt. Feljegyezték.
Leclerc kiállása után így áll az első 12 helyezett a 27. körben.
Lawson megforog! Piasrival csatázott, több helyet veszít az új-zélandi.
A Mercedest is vizsgálják, ugyanis módosítottak a guminyomáson a megszakított rajtot követően.
Leclerc kezdi meg a kerékcserék sorát. Újabb intert kap a monacói.
Húúúú, Sainz elhagyta a pályát és nagyon veszélyesen tért vissza Hamilton mellett. Zajlik az élet!
Na. 69 körre csökkent a versenytáv. Odaszámolták a "Norris-kört".
HÚHA! Verstappen és Leclerc csatázott, a monacói nem hagyja magát!
Hamilton arra panaszkodik, hogy az autója vezethetetlen. A 15. most, csak Perez és a két Sauber van mögötte.
Hamilton újabb pozíciókat veszít. Sainzcal szemben egy hiba, Bearman ellen egy csata után.
Van egy tippünk, ki örülne ennek. A harmadik helyen halad, és japán.
Egyes előrejelzések szerint a tegnapi időmérőt lenullázó időmérőhöz hasonló eső érkezik rövidesen. Azaz nyomni kell, mert ami most kialakul a következő 5-10 percben, az akár a végeredmény is lehet.
Az Astonnál 15 perc múlva nagyobb esőt várnak.
Verstappen felért a Tsunoda, Ocon, Leclerc vonatra. A 3-6. helyet foglalják el ők.
Közben emeljük ki: Yuki Tsunoda továbbra is a harmadik helyen található!
Bearman Perezt is érintőre vette Colapinto után.
A 14. körben járunk, Piastrinak most azt mondják, hogy a 30. körig ilyesmi eső lesz.
A verseny után vizsgálják Norrist és a többieket. Köztük volt Lawson is, szóval mondhatnánk, hogy "Lawson és a haverok".
Hamilton hagyta el a pályát, pozíciót veszített, aztán most Colapintóval vívott egy egészen szépet!
Bearman háborog a büntetés miatt, mivel nem veszített időt Colapinto. A szabály azonban nem a következményt, hanem a tettet bünteti.
Lawson nem bántja, máris a hatodik helyen Verstappen.
És már Lawsont támadja a holland!
Verstappen a hetedik helyért támadja Piastrit. És meg is előzi!
Büntetés, de nem Norrisnak. Bearman 10 másodpercet kap az ütközésért Colapintóval.
Russell, Tsunodát és Lawsont is feljegyezték a rajtprocedúra miatt.
Feljegyeztek egy incidenst Colapinto és Bearman között, akkor valószínűleg ezért esett vissza a fiatal brit.
Verstappen feljön a 9. helyre, közben Norris közelít Russellre!
Újabb sárga, ezúttal Bearman hibázott. A három "rutintalan" versenyző közül csak Lawsonnak megy jól az esőben. Neki viszoont nagyon!
A 3-as szektorból kemény esőt jelent Sainz. Nagyon nehéz lesz ez a verseny mindenki számára.
És valóban csak egy kört vettek le a versenytávból, a "Norris-féle" extra felvezetőt nem számítottál be. 70 körös a verseny.
Perez megforgott, visszaesett a végére, Verstappen közben megelőzi Hamiltont és tizedik!
Russell átvette a vezetést, Norris a második, mögöttük Tsunoda, Ocon, Leclerc és Lawson!
Elrajtolt a futam!
És közben megjött az eső!
Jogilag a második, összesen a harmadik felvezető kör indul el. Amúgy vajon hánykörös lesz így a futam?
Norris ismét elindul. Ezúttal kapott engedélyt rá.
Elvileg pillanatokon belül jön a felvezető kör. Még nincs döntés Norrisról.
Erre aligha van precedens. Mi a büntetés, ha a pole-ból induló versenyző a rajtprocedúra megszakításának jelére elindul egy újabb felvezető körre?
Izgatottan várjuk, mit kap Norris ezért az incidensért...
A visszajátszásból egyértelmű: Norris idő előtt elindult a felvezető körre! Ebből könnyen büntetés lehet.
Norrist feljegyezték a rajtprocedúra megsértése miatt. Húha.
Terv szerint tíz perc múlva, magyar idő szerint 16:47-kor indul a felvezető kör.
Két felvezető kör után megszakítják a rajtprocedúrát. EL-KÉ-PESZ-TŐ.
Úgy fest, egyesek rossz rajtockába álltak. Stroll autóját elvitték, a mezőny eleje meg egy ideje már a rajtnál áll, és hűti a gumiját...
Lassan körbeér az újabb felvezető kör. Legalábbis a mezőny eleje felér. Ez egészen elképesztő.
Elképesztő jelenetek. Eljön az új felvezető, miközben Stroll autója még a bukótérben van, de egyesek alig tudnak ellindulni a rajtrácsról...
Várjunk egy visszajátszást, de ez úgy tűnt, hogy a fal lekoccolása után Stroll megpróbált visszatérni a pályára, és ekkor ásta el magát a kavicságyban.
Így nem lesz rajt. Stroll az időmérős kavarodás után bezavar a rajtba is...
Ó kérem! Stroll beragad a kavicságyba... Hihetetlen!
Stroll! A felvezető körön hibázott! De úgy fest, vissza tud jönni. Megsérülhetett az első szárnya.
Elindult a felvezető kör, s úgy fest, állórajt lesz.
Az biztosnak tűnik, hogy lesz még eső, a kérdés csak az, hogy mennyi és mikor. Norrisnak például azt mondták, hogy a rajt után kb. 10 perccel érkezhet meg.
A várakozásoknak megfelelően mindenki intereken.
Forrnak az indulatok Verstappen időmérős kiesése miatt, megígérjük, hogy foglalkozunk még a témával. De most igyekezzünk a versenyre koncentrálni.
Jelen pillanatban nem esik az eső, szóval még az sem kizárt, hogy állórajttal indulhat el a mezőny – minden bizonnyal intereken.
Érdemes tisztázni, hogy mi történik, ha nem megy végig a futam: a szabályok értelmében nem osztanak pontokat, ha nem lesz legalább két kör egyhuzamban safety car vagy VSC nélkül, és a verseny 75 százalékát kell teljesíteni a teljes pontokhoz.
Közben kicsit tisztul az ég a pálya felett, jelenleg nagyon bizakodóak lehetünk azt illetően, hogy időben elkezdődik a futam.
Az, hogy Albon helye üresen marad, sokakat meglepett, Perez személyzete például már elkezdte elfoglalni a rajthelyét, mire szóltak nekik, hogy eggyel hátrébb kell vonulniuk.
Így tehát Verstappen marad a 17. helyen, de úgy, hogy Albon helye üresen marad. Máris linkeljük a teljes rajtrácsot.
Az FIA kiadta a végleges rajtrácsot, melynek értelmében Albon helye üresen marad, azaz nem lépnek előrébb a többiek.
Az már biztos, hogy legföljebb 19-en teljesítik a versenyt, Alexander Albon ugyanis időmérős balesete nyomán nem vehet részt a nagydíjon, míg Carlos Sainz a bokszból rajtol balesete miatt.
Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, jelen állás szerint (kénytelenek vagyunk ezen a hétvégén így fogalmazni) 35 perc múlva kezdődik meg a Sao Pauló-i Nagydíj!