Ez volt a Szingapúri Nagydíj 1. szabadedzése
Szeretettel köszöntünk mindenkit első élő közvetítésünkben a szingapúri hétvégéről! A bokszutca kinyitott, a versenyzők pedig sorra gördülnek a pályára.
A McLaren és az AlphaTauri komoly fejlesztési csomagot hozott a hétvégére, erről (valamint az összes többi csapat fejlesztéséről) ide kattintva olvashattok.
Teljesen friss még a pálya, apróbb hibák becsúsznak ilyenkor – Alonso a célegyenes végén billent meg, de az ebben a pillanatban élen álló Lando Norrisnak is volt nehéz pillanata.
Bő hat perc elteltével már csak a két Williamsnek és az egyelőre a bokszban veszteglő Sargeantnak nincs mért ideje.
Zhou füstszagot érez az autójában. Reméljük, csak a szmog...
Az első komolyabb köridő Norrisé. 1:35,782-t fut a közepesen, annál érdekesebb, hogy Sainz bő három tizedre van csak tőle a kemény keveréken.
Ilyet nem mindennap hallunk: Perez arra panaszkodik, hogy túl alacsonyan ül, és így nem látja a kanyarcsúcspontokat rendesen.
A Ferrarik kemény keveréken dobálják a lila szektorokat, és Sainz végül nagy nehezen letaszítja a közepeses Norrist az első helyről.
Leclerc az élen: 1:35,683. Az utolsó szektorban mindkét Ferrari 2-3 tizedet kap Norristól.
Megvan a Williams tempója is: Albon lilult be az 1. szektorban!
Stroll továbbra is csak installációs köröknél tart. De abból már a harmadiknál.
20 perc telt el, Norris ismét a mezőny előtt jár három lila szektorral. Az első etapok véget értek, szép lassan megtelik a boksz.
Ahogy megszokhattuk, s ahogy egy utcai helyszínen fokozottan igaz: ahogy javul a pálya, úgy javulnak a köridők is. Most Russell jön fel a második helyre, ő a legjobb a keményen köröző versenyzők közül.
Gasly teszi fel először a lágyakat. Ez érdekes lesz.
Két zöld, egy lila, Gasly a második. És most Piastri is feldobta a lágyakat.
Két csapat is különleges festéssel jött Szingapúrba. Ez a McLarené:
Ez pedig a Williamsé:
Egyre többen kint a lágyakon: Piastri nem gyorsabb Norrisnál, de Ausztriához hasonlóan ismét két külön verziójú autóban vannak – a nagy fejlesztéseket Norris kapta.
Na most jönnek a lágyas lilák: az első szektor Tsunodáé, a második Magnussené ebben a pillanatban.
Azt a mindenit! Egy gyík, talán leguán tévedt a pályára, ezért sárga zászló a 7. szakaszban.
Verstappen egyből reflektált is egy korábbi szingapúri versenyre, amikor szintén gyíkkal találkozott a pályán. Ez most kisebb: "Godzilla kölyke lenne"?
Eltűnt a gyík. Avagy sárkány Norris értelmezésében...
Letaszítják Norrist: Sainz vezet Russell és Hamilton előtt. De csak eddig, ő is feltette a lágyakat, és 1:33,522-vel, bő négy tizeddel veszi vissza a vezetést!
Ahogy kell, most is elmondjuk: egy szabadedzésből, főleg egy éjszakai utcai futam nappali első szabadedzéséből nem szabad komoly következtetéseket levonni. De azért emeljük ki, hogy Norris fejlesztett McLarenje elég meggyőző elsőre.
Leclerc veszi át a vezetést, és Verstappen is beugrik Norris elé.
Érdekes köridők jöhetnek: Alonso, Stroll és Albon is felrakta a lágyakat – már csak az Alfa Romeók adósak ezzel.
Russell nemtetszését fejezte ki Perez manőverét illetően. Azt mondta, hogy nem jó fej. Csak nem ezekkel a szavakkal.
Alonso 9., Stroll 12., Albon 17. helyen. Egyik sem az, ahol lenni szeretnének.
Miközben Leclerc javít az élen, újabb sárga zászló, majd a helyére egy csúszós pályára figyelmeztető piros-sárga kerül.
Sainz újabb gyíkot jelent. Nem szeretnénk belegondolni, milyen összefüggésben lehet a gyík a csúszós pályával...
Majdnem 2 másodperc a különbség Norris és Piastri között – ebből 3 tized egyetlen kanyarból származik a közvetítésben mutatott grafika alapján. Ez azért nem kevés.
Nyolc percen belül járunk, az ezen a hétvégén a várakozások szerint nem annyira erős Ferrari jelenleg az 1-2. helyen Leclerc, Sainz sorrendben.
Az 1. szabadedzés vége álmos körözgetést hoz, így még arra is jutott idő, hogy a közvetítés során harmadszor is megcsodáljuk Ricciardót oldalról.
Újabb sárga. Vajon újabb gyík?
És igen! Újabb gyík! A kameraképet el is vették, szegény állat nem fog sokáig élni az ideális íven közlekedve...
Eleinte vicces volt és szórakoztató ez a gyíksztori, de egyébként ne feledjük, hogy mekkora károkat tud okozni egy autónak egy ütközés nagy tempónál egy ekkora állattal. Persze az állat sem fog jól járni.
Leintik az edzést, és sajnos egy vágóképről kiderült, hogy az egyik gyík életével fizetett kíváncsiságáért...
Íme az edzés végeredménye:
Az összefoglaló pedig ide kattintva olvasható, ezzel köszönjük meg a figyelmet mindenkinek, maradjatok velünk, olvassátok a Formula.hu-t, 15 órakor folytatjuk a 2. szabadedzés élőjével!