Lezárult a Formula-1-es versenynaptár európai szakasza, s ezzel együtt kezdetét vette az ázsiai túra a száguldó cirkusz számára. Első körben Szingapúrba látogat el a mezőny, ahová sok újítást hoztak a csapatok a teljesen eltérő karakterisztikájú monzai aszfaltcsík után.
Nemcsak a csapatok módosítottak sokat, de a Yas Marina Bay vonalvezetése is változott: a 15-ös kanyart követően egészen a régi 20-21-es kanyarkombinációig egy egyenest iktattak be a pálya vonalvezetésébe a szervezők, így az eddig 20-as és 21-es kanyar neveket viselő sikán mostantól16-os és 17-es kanyar lesz.
Igazán bemelegítésszagúan kezdődött a szingapúri hétvége: a legtöbben csak ismerkedtek az új vonalvezetéssel és a féktávokkal, takarították az utcai pálya porát, Sergio Perez pedig egy nem mindennapi problémára panaszkodott. A mexikói túl alacsonyan ült az RB19-ben, ami miatt nem látta be rendesen a kanyarokat, így az ülésmagasság beállítása után tért vissza a mexikói a pályára.
Eleinte 1:35-ös időket produkáltak a versenyzők, féltávnál azonban már Lando Norris állt az élen a sok újítást hozó McLarennel, immár 1:34-es köridővel.
Aztán Sergio Perez eseténél is váratlanabb történt az edzés közepén, noha nem példátlan. 2016-ban Max Verstappen jelentette, hogy egy óriási gyík van a pályán, most déjà vunk lehetett. A holland ezúttal egy kisebb, de még így is termetes hüllőt szúrt ki a pályán, ami miatt kis időre előkerültek a sárga zászlókis, mígnem kis barátunk elhagyta a pályát. A Red Bullnál természetesen jól elpoénkodtak a dolgon, mondván „Godzillának biztos gyermeke született”.
Az edzés harmadánál felkerültek a lágy abroncsok, és a pilóták is „megkóstolták” a pályát kicsit nagyobb gázzal. Ferrari, Red Bull, McLaren sorrend alakult ki az élen, Leclerc 1:33,350-es idővel állt az időlista élére. Bő tíz perc volt még hátra az edzésből, amikor ismét egy gyík „hajtott” a pályára, ezúttal Sainz szúrta ki az illetéktelen behatolót, majd az edzés lezárásaként három perccel a vége előtt egy harmadik hüllő is megnézte közelről az autókat.
A Mercedesek egyelőre kisebb lemaradásban vannak az imént említett hármashoz képest, aminek Hamilton hangot is adott a rádión keresztül, míg a McLaren fejlesztései erősnek tűnnek, a Ferrari pedig - egyelőre - megőrizte monzai jó formáját, de persze kérdés, hogy mennyi tartalék maradt még Max Verstappenben és a Red Bullban.
Az F1-es Szingapúri Nagydíj 1. szabadedzésének végeredménye:
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:33.350 | 25 | |
2. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1:33.428 | +0.078 | 24 |
3. | Max Verstappen | Red Bull–Honda RBPT | 1:33.476 | +0.126 | 22 |
4. | Lando Norris | McLaren–Mercedes | 1:33.522 | +0.172 | 24 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33.540 | +0.190 | 21 |
6. | George Russell | Mercedes | 1:33.695 | +0.345 | 25 |
7. | Sergio Perez | Red Bull–Honda RBPT | 1:33.725 | +0.375 | 22 |
8. | Fernando Alonso | Aston Martin–Mercedes | 1:33.974 | +0.624 | 28 |
9. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri–Honda RBPT | 1:34.042 | +0.692 | 25 |
10. | Esteban Ocon | Alpine–Renault | 1:34.066 | +0.716 | 24 |
11. | Lance Stroll | Aston Martin–Mercedes | 1:34.568 | +1.218 | 25 |
12. | Pierre Gasly | Alpine–Renault | 1:34.639 | +1.289 | 23 |
13. | Alexander Albon | Williams–Mercedes | 1:34.657 | +1.307 | 19 |
14. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo–Ferrari | 1:34.802 | +1.452 | 25 |
15. | Kevin Magnussen | Haas–Ferrari | 1:34.887 | +1.537 | 23 |
16. | Liam Lawson | AlphaTauri–Honda RBPT | 1:34.894 | +1.544 | 27 |
17. | Nico Hülkenberg | Haas–Ferrari | 1:34.985 | +1.635 | 22 |
18. | Zhou Guanyu | Alfa Romeo–Ferrari | 1:35.456 | +2.106 | 25 |
19. | Oscar Piastri | McLaren–Mercedes | 1:35.474 | +2.124 | 22 |
20. | Logan Sargeant | Williams–Mercedes | 1:35.778 | +2.428 | 24 |