DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Élő cikkek

Ez történt az előszezon utolsó tesztnapján

Ennyire gyorsan el tud szaladni nyolc nap. Ma már az utolsó felkészülési napnak veselkedik neki az F1-es mezőny tíz csapata, így aki még ki akar próbálni valamit a pályán az évadnyitó előtt, már csak most teheti meg. Kövessétek élő szöveges közvetítésünket!

- A tesztek utolsó napjának reggelén mind a tíz csapat meg tudta kezdeni a munkát
- A délelőtti etapban négy piros zászlót is láthattunk: kettőt Grosjean, kettőt Alonso okozott
- A McLaren 35 percen belül állt meg kétszer is, fokozva a csapat kilátástalan helyzetét
- Raikkönen megfutotta a teszt eddigi legjobbját 1:18,634-gyel, szuperlágy gumikon
- A délutáni program csendesen indult, a versenyzők főleg hosszú etapokat futottak
- Később még két piros zászló előkerült, Raikkönen és Sainz miatt (összesen tehát a nap folyamán hat)

Napos napot mindenkinek! Bizony, ez a péntek is eljött, ma már az utolsó simításokat végezhetik el a csapatok Barcelonában, két hét múlva ilyenkor ugyanis már az első melbourne-i szabadedzéseken is túl lesznek. A mai nyolcórányi gyakorlás mozzanatait persze még itt követhetitek velünk egészen este 18:00-ig.

Az előzetes tervek szerint ők fognak pályára lépni ma. Persze lehet, hogy a csapatok félidőben még meggondolják, hogy cserélnek-e pilótát vagy sem.

Mercedes: Bottas/Hamilton
Red Bull: Verstappen
Ferrari: Raikkonen
Force India: Perez
Williams: Stroll/Massa
McLaren: Alonso
Toro Rosso: Sainz
Haas: Grosjean
Renault: Hulkenberg
Sauber: Ericsson/Wehrlein

Megkapta a zöld jelzést a mezőny, Grosjean pedig már el is hagyta a bokszutcát Ericsson, Raikkönen, Sainz és Alonso társaságában.

Ericsson és Stroll kettő, négy másik pilóta egy installációs körrel kezdett.

Bottas is beindult. A pilótákat osztó csapatok közül tehát ő, Ericsson és Stroll vannak most munkában, és ha a tegnapi felállásból indulunk ki, náluk lesz csere félidőben. Bár egyes források úgy jelzik, hogy a Williamsnél nem, a Renault-nál viszont lesz csere. Legkésőbb 14 órakor kiderül!

A nap első mért ideje Bottas nevéhez fűződik, 1:22,8. Csütörtökön Vettel 1:19,024-gyel állította fel az egész teszt etalonját, és nem kizárt, hogy ezen ma tovább faraghatnak, ahogy egyre több feltekerhető dolgot feltekernek autóikban az élcsapatok.

Raikkönen, Perez és Hülkenberg is kihajtott, negyed órán belül tehát a mezőny mind a tíz autója elhagyta a bokszutcát.

Ha a Saubernél azt hitték, hogy ezek a panelek majd távol tartják a fotósokat, hát tévedtek!

Az F1 hivatalos csatornája egy élő Facebook-bejelentkezéssel kezdte a napot, amelyben a Force Indiánál ma már nem vezető Esteban Ocont faggatták ki egy kicsit az eddigi tapasztalatairól. Ezen a linken megtaláljátok, mivel a videók átemelését egyelőre még az új vezetőség sem díjazza.

Felmordul a Honda, Alonso vissza is tért a pályára megkezdeni a munkát - egyelőre minden működik a McLarennél. Alonsóval együtt már négy pilótának van mért ideje, de még mindig Bottassé a legjobb, ami még szintén nem valami jó.

Grosjean Haasa megállt a bokszutcában, a sportbírók és a csapattagok segítenek visszatolni a garázsba.

Stroll jutott el elsőként tíz körig, és a nap legjobbját is megjavította közben, igaz, csak fél tizeddel. Alonso már vissza is tért csapatához, így a fiatal kanadain kívül most csak Ericsson köröz, ő viszont jelöletlen oldalfalú, kísérleti abroncsokkal.

Most Raikkönen is jelöletlen gumikon van, amelyeken a tabella élére is ugrott, de az idők még mindig csak 1:22,7-nél járnak. Már mindenkinek van legalább három megtett köre, közülük a legkevesebb a Mercedesnek.

Strollnak egy óra sem kellett, hogy eljusson 20. köréig - és jelenleg az időeredményekben is ő vezet. Már csak Grosjean, Sainz és Verstappen adós a mért idővel. A Haas franciájának autója a korábbi ijedtség után megjavult, most aerodinamikai teszteket teljesít és bokszkiállásokat gyakorol a csapat.

Így állunk egy óra elteltével. A Williams és a Sauber csapott oda legjobban, de látható, hogy eddig még senkinek nem a legjobb köridőről szólt a munka.

Egy vérbeli Verstappen-rajongó magára tetováltatta a holland első győzelmének dátumát. Barcelona azonban ma egyelőre nem olyan kedves a Red Bull pilótájához, mint tavaly május 15-én, hiszen már csak egyedül ő áll mért kör nélkül, ráadásul alig bújt ki a garázsból az első órában.

Miközben Bottas még mindig csak három körön áll (itt már valami gond lehet), Hamilton a kutyájával készül a délutáni beugrásra.

A Mercedes éppen most közölte az alábbi képet a "türelmesen váró" Bottasról. Ha a sisak a fején van, akkor olyan hatalmas fennakadás azért nem lehet.

Hülkenberg közben a szuperlágyak használatával kényelmesen az élre ugrott: az 1:20,505 már egy igencsak tisztességes köridő.

Olyannyira, hogy messze ez a Renault legjobb körideje az egész tesztidőszak során. Hülkenberg a saját szerdai 1:21,213-ját javította meg hét tizeddel.

Óhó, és a német nem is nagyon akarja abbahagyni a tündöklést. Időközben ultralágyakra váltott, amiken 1:20,248-ra javított. Ennél eddig csak hat pilóta tudott jobbat menni a tesztek során, és Raikkönen például nincs köztük.

Bottas végre kibújt a Mercedes barlangjából, és rögtön olyan gyorskörrel kezdett, amivel felugrott a jelenlegi második helyre: 1:21,6.

Mindig érdekes bekukkantani a versenyzők szobájába, ami a pályán szolgál az otthonukként, amikor éppen nem az autóban vagy a garázsban ügyködnek. Ricciardo csütörtökön vezette körbe a kamerát ideiglenes lakhelyén, és megmutatta, hogy ő mi mindennel veszi magát körbe - nála például a méretes ausztrál zászló sem hiányozhat a motiváló kellékek közül.

És itt a nap első leállása: Grosjean autója a kavicságyban pihen!

Ilyen képünk van róla egyelőre. Az 5-ös kanyar a tett színhelye, ahova már meg is érkeztek a pályabírók "helyszínelni".

Pedig éppen Verstappen is rászánta magát a körözésre, de két forduló után most rajta kívül álló okokból kellett befejeznie. 

Kevés dolog olyan kiszámítható az F1-ben, mint ami ilyenkor szokott történni a teszteken: jön a kamion, felpakolják rá a Haast, és amint eltűnik az egyik szervízúton vagy visszaért a bokszba, újraindul a körözés. Azt is meg lehet saccolni, hogy ez nagyjából 9-11 percig fog tartani.

A korábbi pilóta, Karun Chandhok már szakértőként mutogatja a történteket a pálya széléről. Az indiai úgy látta, Grosjean elveszítette az irányítást autója hátsó része felett a kipördülés előtt. Nem kizárt, hogy ezt is a fékek okozták, ami már egy éve a Haas legnagyobb mumusa.

Zöld zászló, folytatódhat a munka.

Ez is egy érdekes jelenség: a Haas még vissza sem érkezett a bokszba, a szerelők már precízen elrendezett panelekkel várták, ami mögé jól el lehet majd rejteni az autót a kíváncsi tekintetek elől.

Hülkenberg reagált azonnal a szabad pályára, és Verstappen is folytatja, amit az imént félbehagyott.

És máris záporoznak a jobbnál jobb köridők. Verstappen a lágyakon repesztett 1:20,221-et, ami eddigi saját legjobbja a teszten, de Hülkenberg pár pillanattal később visszavette a vezetést egy 1:19,885-tel, ami még azzal együtt is remek, hogy a német ultralágyakat használt.

A Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a Williams után a Renault az ötödik csapat lett, amely bebújt 1:20 alá.

Stroll 40 kör, Ericsson 35 - ők ketten kimagaslanak aktivitás szempontjából a többiek közül. Alonso eközben, bármilyen biztatóan is indította a napot, mostanra a tabella végére csúszott 1:22,7-es idejével, ráadásul a körszámlálással is leállt 15 után.

Két óta elteltével így állunk. Stroll épp most futotta meg eddig legjobbját, amivel felugrott a harmadik helyre.

Verstappen újabb egyéni rekordot ért el a lágy gumikon: 1:20,110.

Az alábbi kép tanúsága szerint Raikkönen reggel kétéves kisfia, Robin Ace társaságában érkezett meg a garázsba, akinek az idei versenyautóját is megmutatta. Vajon 20 év múlva is elő fog kerülni ez a fotó, amikor a kis Raikkönen már talán maga is valamelyik nagy bajnokságban versenyez?

Ilyen kezdeményezésről sem hall azért az ember minden versenypályán. A Circuit de Barcelona-Catalunya mára véradási akciót szervezett, és arra ösztönzik a helyszínre kilátogató nézőket, hogy ők is járuljanak a tűkhöz, hiszen segítségük életeket menthet.

Na ne! Alonso kihajtott a pályára, és találjátok ki, mit csinált a McLaren!? Bizony, megállt.

Itt egy kép a mozdulatlan McLarenről.

A Mercedes most találta alkalmasnak a pillanatot, hogy elújságolja, megtette 1000. körét is az idei előszezoni tesztek során.

A McLaren ezzel szemben még 400 alatt jár. Közben visszaálltak a zöld zászlós állapotok, elvitték a lerobbant MCL32-est.

Verstappen ismét az élre állt, ezúttal már hosszabb időre, mint csupán néhány másodperc. Továbbra is lágy gumin 1:19,852-t futott, árnyalatnyival felülmúlva Hülkenberget is. És a Red Bull ideje az igazán mérvadó, hiszen a Spanyol Nagydíjon is a lágy keverékeken fogják futni az időmérős köröket a versenyzők. A csapat meg is erősíti, hogy rövid etapokat futnak, mintha az időkből és a kevés megtett körükből ez nem lenne egyértelmű.

A korábban piros zászlót okozó Grosjean már vissza is tért a pályára, és a leállása ellenére is a pilóták aktívabbik felébe tartozik eddigi 30 körével.

Verstappen ideje az eddig lágy keverékekkel futott legerősebb körök egyike. Most mutatta meg először a Red Bull, hogy talán nincs is lemaradva a Mercedes és a Ferrari mögött.

Na tessék, újabb javítás Verstappentől, bár ezúttal már szuperlágyakon. 1:19,491! Már egy kisebb raklapra való gyorskörről számolhattunk be Verstappen részéről, de a holland még mindig csak mai 18. körét teljesítette, amikor most legutóbb behajtott a bokszba.

És Bottas bejött másodiknak, négy századdal verve Hülkenberg korábbi idejét. A Mercedes finnje 1:19,845-öt futott szuperlágyakon.

Persze közben lejjebb is történnek kisebb-nagyobb javítások, Sainz és Perez szinte azonos, 1:20,9-es körrel állnak az 5-6. helyen.

Hopp, újabb piros zászló.

Nem fogjátok elhinni. Alonso imént megállt autója bújt ki a bokszból, de alig jutott el pár méterre, ismét megadta magát a technika.

Ne legyünk szigorúak, a 4. kanyarig azért eljutott Alonso.

A McLaren napi leállásait számláló weboldalon pedig már meg is jelent a frissítés: https://hasmclarenbrokendown.com/. Egy újságíró viccelődik, hogy Alonso talán már részesedést is kaphatna az oldal bevételeiből.

Fussuk át a tabellát, mert történt azért pár fontos változás az elmúlt órában azon kívül is, hogy a McLaren 35 percen belül kétszer megállt. Verstappen, Bottas és Hülkenberg triója szolgáltatták eddig a nap pozitív eredményeit. A Ferrari eddig még nem kapcsolt rá, Raikkönen főként a közepes keveréket használta.

 

Az újságírók iróniakirálya azon tűnődik, talán a másik kilenc csapat jobban örülne, ha a McLaren tőlük különállóan tesztelne egy másik pályán, ahol legalább az ő munkájukat nem hátráltatnák a folyamatos piros zászlókkal.

Zöld zászló, és Raikkönen rögtön leggyorsabb első két szektorral kezd (talán azért siet, nehogy megint piros legyen a McLaren miatt?  ).

És Raikkönen átveszi a vezetést, lágy gumikon 1:19,267! Ez már csak két tizedre van Vettel csütörtöki idejétől, ami pedig két fokkal lágyabb abroncsokon született.

Verstappen javít egy kicsit szuperlágyakon, de Raikkönennek nem ér a közelébe. 1:19,438. Valószínűleg a nap legtermékenyebb időszakában járunk erős köridők tekintetében.

Chandhok próbálja értelmezni a kamionon ülő és autójával együtt a bokszutca felé tartó Alonso néma gesztusait. Gyanítjuk, hogy a kétszeres bajnok ma esti nyilatkozatában nem lesz sok köszönet.

Egy másik élcelődő megjegyzés szerint a McLarennek át kellene terveznie a T-szárnyát, hogy azt szétnyitható kerti székként is lehessen használni. Szüksége lehet rá a pilótáknak a szezon során.

Raikkönen és a szuperlágy gumik közös terméke: 1:19,019 - öt ezreddel a teszt eddigi legjobbja! Innen már tényleg csak egy karnyújtás a várva várt 1:18-as idő.

Hű, ez a számadat a McLaren és a Honda 2015-ös előszezoni felkészülését idézi, vagy talán annál is rosszabb: a csapat autója idén még nem tett meg zsinórban 11 körnél többet. Egy barcelonai versenytáv pont hatszor ennyi.

Sainz és Perez is javítottak, és most is elég közel állnak egymáshoz 1:20 eleji időkkel. Pillanatnyilag viszont egyedül Raikkönen van a pályán, amikor már csak alig több mint 20 perc maradt az utolsó tesztnap első feléből.

(b)Woah, tessék, meg is érkezett a remélt űridő: 1:18,634 Raikkönentől a szuperlágyakon, négy tizeddel átadva a múltnak a teszt eddigi legjobb eredményét!

De a nagy lelekesedést most lelohasztja egy piros zászló.

Nem, nyugi, ez most nem a McLaren. Helyette megvan a nap másik duplázója a leállások tekintetében: Grosjean.

A 9. és a 10. kanyar között állt meg Grosjean, aki eddig 40 kör teljesítésével a tabella 8. helyén tanyázik.

Zöld zászló az ebédszünet előtti utolsó 6 percre. No, vajon lesz-e még valami említésre méltó esemény?

Megerősítés a McLarentől, hogy Alonso mai megállását (legalább az egyiket, de valószínűleg mindkettőt) ugyanaz a probléma okozta, mint csütörtökön Vandoorne-ét: elektronikai rövidzárlat.

Raikkönen azt csinálta, hogy rögtön futott még egy 1:18-as kört, de mivel 9 tizeddel végződik, így elmarad az előzőtől.

Pontban 13 órakor újabb élő adással jelentkezett az F1 Facebook oldala. Ide kattintva nézhetitek, akár élőben, akár utólag.

Közben a kockás zászlót már lobogtatja a kijelölt sportbíró és a szél.

Íme az utolsó nyolcad első félidejének végeredménye, amely egyéb érdekességek mellett a teszt eddigi legjobbjának megdöntését is hozta Raikkönen révén. Az eddigi legaktívabb holtversenyben Stroll és Ericsson. Az élcsapatok pilótái közül Bottas is befejezte a tesztelést erre a "télre", Hamilton ül hamarosan a helyére. 14 órakor jön a mezőny, és mi is a folytatással.

Zöld zászló, indul a "téli" tesztszezon utolsó négy órája!

Így festenek a körszámok hét és fél nap elteltével - a Mercedes már 1000-en is túl, a mezőny végén pedig a McLaren és a Renault-motoros autók.

1.            Mercedes           Mercedes           1042
2.            Ferrari               Ferrari               894
3.            Sauber              Ferrari ('15)        747
4.            Williams             Mercedes           727
5.            Force India         Mercedes           703
6.            Haas                 Ferrari               682
7.            Red Bull             Renault             646
8.            Renault              Renault             503
9.            Toro Rosso          Renault             492
10.          McLaren              Honda              401

Ezt nyugodtan össze is számolhattuk, hiszen ahogy azt megszokhattuk, az ebédszünet után senki nem törte magát azért, hogy kimenjen a pályára.

A Saubernél talán még a tortát fogyasztják, ugyanis ma van a nemrég szerződtetett Tatiana Calderon születésnapja!

Mint a tesztek során oly sokszor, ezúttal is a Force India a nép hőse: Perez töri meg a csendet, ő kezdi meg a délutáni tesztelést.

Az Autosport helyi tudósítói jobb híján egy (ahogy Galla Miklós mondaná) lefordíthatatlan szójátékkal élcelődnek a molinójukat fejjel lefelé kifüggesztő Verstappen-szurkolókon: We hope these Verstappen fans have enjoyed their trips...

Amíg a pályán csend honol, nézzünk egy-két friss hírt: itt a versenyek unalmasságának kérdéséről olvashatsz. Nem akarunk vészmadárkodni, de sajnos vannak ilyen vélemények is...

Ismét Perez a pályán, más nem mutatkozott még ma délután.

Na, egyre nagyobb a mozgolódás, a mexikói már mért kört is futott délután.

Hamilton is megkezdte utolsó tesztprogramját, ultralágyon tett meg hat kört, legjobbja 1:21,0 volt - nem a köridőre ment rá a Mercedes.

Perez hosszú etapot ment szuperlágyakon, nem nézett be 1:25 alá - feltehetőleg a megtankolt terhelhetőségét próbálgatták a piros Pirelliknek.

E ponton kissé kezdek irigykedni Bognár Viktor kollégámra az izgalmas délelőtti programért - bízzunk benne, hogy a délután is tartogat még eseményeket a számunkra.

Íme az állás 15 órakor:

Hamilton most szuperlágyakon köröz - a délután egyik legnagyobb kérdése, hogy a Mercedes akar-e, illetve próbál-e válaszolni a Ferrari óriási idejére, illetve hogy a Ferrari rámegy-e a 2008-as abszolút pályacsúcs megdöntésére, ehhez még 3 tized hiányzik.

A tegnap lerobbanó Palmer is pályán a Renault-val, ő is megkezdte utolsó tesztnapját.

A délutáni programját nemrég megkezdő Wehrlein mindjárt túllépi Alonso napi körszámát...

Nem tudunk nem egyetérteni a tweetelővel: egészen jól néz ki a Haas.

Egy helyszíni értesülés szerint a McLaren nem cserélt motort, ezúttal ugyanis valóban elektronikai hiba lépett fel a korábbi híreknek megfelelően.

Pályán a McLaren, készítsék a piros zászlókat az illetékesek!

Három kört megtett a spanyol, majd visszatért a bokszba.

Hú, ennek még mindig nincs jó hangja...

A többség lágyakon köröz most, kíváncsian várjuk, lesz-e még egy utolsó tűzijáték!

A teszt nehéz sorsú versenyzői Alonso és Palmer is javítanak mai legjobbjukon: előbbi 1:22,4-et, utóbbi 1:21,1-et futott az elmúlt percekben.

Lance Stroll egy híján 100 körnél jár ma, ezzel ő a legszorgalmasabb a 90-nél tartó Perezt megelőzve.

Most épp Grosjean szolgáltatja az akciót: ultralágyon köröz a francia, de nem javít 1:21,3-as idején. S mire ezt leírjuk, a francia már vissza is tér a bokszba, miközben Alonso ismét a pályára hajt.

Eltelt egy újabb óra, menetrend szerint érkezik a tesztnap állása.

A McLaren állítja, hogy megoldották a problémákat, és folytatják a délutáni programot - hajrá, mi szurkolunk!

A kis Robin integet az apukájának - hát nem édes?

Időközben egy jó hír a tengerentúli csúcskategória rajongói számára: egy órán belül kezdődik az év első IndyCar-edzése. Bárcsak az F1 is itt tartana már, nem...? 

Bár összeadva a Mercedes tette meg magasan a legtöbb tesztkört, nem sokon múlott, hogy a legtöbbet köröző pilóta ne valamelyik Ezüst Nyíl-versenyző, hanem Vettel legyen. Bottas egészen pontosan 37 körrel tett meg többet nyolc nap alatt a németnél. A tesztnap leintését követően összesített statisztikákkal is jövünk ebből a szempontból.

A Red Bull délután még nem járt a pályán - az energiaitalosok elmondása szerint a turbót "ellenőrzik".

Grosjean ismét ultralágyon, 1:21,1 - a Haas csak altat...? 

De hogy lesz-e ennél jobb kör az amerikaiak részéről, arról már Strommer Benjamin számol be, aki a tesztszezon utolsó óráira átveszi a közvetítést.

Az edzést Kimi Raikkönen leálló autója miatt szakítják félbe. Nem kívánt véget ér a finn nagy napja?

Az SF70H menetiránnyal szemben áll a sikánnál, Raikkönen megpördült. Ez az első kép róla.

Raikkönen keddi programja is hasonló okból ért véget, a versenyző akkor a 3-as kanyarban csúszott ki.

A helyszínen levő tudósítók szerint az autó beteg hangot adott ki magából a sikán felé közeledve, majd egyszer csak lerobbant, a hátsó kerekek blokkoltak, a finn pedig megpördült.

Hamar sikerült eltávolítani a Ferrarit, újra folyhat az akció.

Raikkönen a 100 kör közelében tartott a megforgás pillanatában: 96-ot teljesített. Perez (97) és Stroll (101) jár csak előtte.

Hamilton, Sainz és Verstappen a pályán – a hollandot a délután folyamán először látjuk a bokszon kívül. Hamilton sem hagyta el azt már egy órája.

A Red Bull versenyzőjét turbógondok marasztalták. 36 kört tett meg, csak egy csapat áll kevesebbel nála – persze, hogy a McLarenre gondolunk Alonsóval, akik 31-nél járnak.

Palmer ultralágy gumin futott 1:20.692-t. Kilencedik helyén nem javított, viszont már kilencen vannak 1:21-en belül.  

Ezekben a percekben jelent meg a szomorú hír több külföldi oldalon: John Surtees, a Formula-1 1964-es világbajnoka 83 éves korában elhunyt.

A Surtees család közleményben erősítette meg a hírt. John Surtees ma délután, békés körülmények között, természetes halállal távozott.

Három csapat is átlépte a 100 körös határt: a Williams mellett a Force India és Toro Rosso. Különösebben utóbbi istálló lehet elégedett, az első teszt zárónapján ők egyetlen kört tudtak megtenni.

Max Verstappen már 47 körnél tart. Lágy gumin pótolja szorgalmasan lemaradását, stabilan 1:25-ös köröket megy etapján.

Egyetlen óra maradt hátra a 2017-es tesztszezonból. Változik még a sorrend?

Igen: Fernando Alonso négy tizedet javított, de 12. helyéről nem lépett előre.

Hamilton is javít, az ötödik helyre lépett előre 1:19.850-es, ultralágy gumis körével. Látunk még tűzijátékot a végén?

Sainz autója a célegyenesben állt le, újabb piros zászló.

Szám szerint ez a hatodik piros zászló a nap folyamán.

Az ötödiket kiváltó eseménysorról készült néhány jól sikerült fotó.

A főlelátó előtt folyik Sainz Toro Rossójának kiemelése.

Az utolsó 40 perc remélhetőleg gördülékenyen fog lefolyni.

Az egyik helyszínről tudósító F1-es lap többször megemlítette, a célegyenesben „szörnyű” hangot ad ki Alonso McLaren-Hondája egyes kigyorsításoknál.

Gyorsul a McLaren-Honda: Alonso 1.21.389-re csökkentette a csapat legjobb tesztidejét, ráadásul azon a körön Lance Stroll fel is tartotta a spanyolt.

A Ferrari elektromos hibára vezeti vissza Raikkönen megállását, és állításuk szerint az edzés végéig még láthatjuk a finnt.

30 perc van még hátra az utolsó tesztből, újra mutatjuk az eredménylistát. Az elmúlt fél órában is történtek javítások.

A Toro Rosso optimista Twitter-posztja alapján Sainzt is szeretnék még visszaküldeni kicsit körözni.

A legszorgosabb versenyzők Stroll 125, valamint Perez 120 körrel. Sainz is közel jár hozzájuk 117-tel.

Wehrlein javít, az ő lassúsága azonban továbbra is kirí a mezőnyből: 1.23.5-ös körrel rendelkezik, mindenki másnak legalább 1.21-es eredménye van. A német mellett Stroll az egyedüli, aki nem ultra- vagy szuperlágyon futotta meg mai legjobbját.

Raikkönen és Carlos Sainz, a legutóbbi piros zászlók okozói szinte egyszerre gurultak ki a bokszból. Mégiscsak sikerült!

Nem úgy a Haasnak: a csapat bejelentette, hogy Romain Grosjean vízszivárgás miatt már nem vezet ma. A francia 76 kört teljesített a tizedik idővel.

Még egy megállás történt, a bokszutca kijáratánál.

Sergio Perez autója állt meg, de helyzete miatt nem volt szükség az edzés felfüggesztésére.

Eközben a közepes abroncson köröző Raikkönen negyedik versenyzőként átlépte a mai 100 kört.

Pontosítunk az előbbi megjegyzésen, Perez megállása nem a boksz kijáratánál, hanem bejáratánál történt. Így juttatják vissza a Force India garázsához.

Alonso 42 körnél tart: a McLaren legjobbja nyolc tesztnap folyamán 80 volt. Az 50-es határt is csak háromszor sikerült átlépni (ezt vessük össze például Lance Stroll-lal, aki mai 129. fordulóját rója).

Hamilton lágy gumikon még javíthat az utolsó pillanatokban – egyetlen tizeddel maradt el napi legjobbjától.

Leintették az utolsó tesztnapot. Legközelebb az Ausztrál Nagydíjon lesznek F1-es autók a pályán.

Végül sem Hamilton, sem más nem javított. Az utolsó nap leggyorsabbja Kimi Raikkönen, az egész teszt legjobbjával.

Máris elkészült beszámolónk a pénteki barcelonai tesztnapról, amely itt olvasható el.

Mutatunk egy másik táblázatot is, a mai végsebességek listáját. A Mercedes-motoros Williamsszel Lance Stroll lepipálta a többieket. (Legalábbis azon a mérőponton, ahonnan ezek az adatok származnak.)

1.

Stroll

290.3

2.

Raikkönen

288.7

3.

Hamilton

288

4.

Verstappen

286.4

5.

Alonso

286.4

6.

Bottas

284.2

7.

Sainz jr

283.4

8.

Grosjean

283.4

9.

Palmer

281.9

10.

Hülkenberg

281.2

11.

Perez

280.5

12.

Ericsson

279.7

13.

Wehrlein

279

Ennyi volt a 2017-es tesztszezon, amelyet első alkalommal végig közvetített szöveges-képes formában a Formula.hu. Nagy köszönet jár mindenkinek, aki figyelt minket!

Következő élő cikkünkre már csak két hetet kell várni: március 24-én kezdetét veszi az Ausztrál Nagydíj a szabadedzésekkel!