A barcelonai tesztek alatt a csapatok nem csak új autóikat ismerték meg jobban napról napra (persze a megbízhatatlan gépekkel előálló gárdákról ez nem mondható el), hanem a Pirelli új abroncsait is. A pilóták kérése alapján az olasz gyártó tartósabbá tette keverékeit, méghozzá azért, hogy ne kelljen annyit a spórolásra figyelni a versenyek során. Andy Green, a Force India technikai igazgatója a katalán pályán nyert tapasztalatokból kiindulva úgy véli, hogy az abroncsok tartóssága a versenyek minőségére rá fogja nyomni a bélyegét.
„Ami a lágy gumikat illeti, a keverék egy egész versenytávot meg tudott tenni, amelyre még soha nem volt példa Barcelonában” – nyilatkozta a szakember a Sky Sports-nak. „Az előszezoni tesztelés Barcelonában általában igénybe veszi az abroncsokat – ez önmagában is nehéz pálya ebből a szempontból, az időzítés pedig még rátesz egy lapáttal. Az hogy a lágy abroncsok is kibírnak egy versenytávot, azt jelenti, hogy egy kiállásos versenyeket fogunk látni.”
Green azonban hozzátette, hogy még korán van az ilyen kijelentések szó szerinti értelmezéséhez, hiszen még történhetnek változások. „Reprezentatívabb adatokra van szükségünk, megfelelő hőmérsékleti körülmények között és megfelelő pályákon. Várjuk meg, hogy mi fog történni az első néhány versenyen. Egy biztos, hogy ha minden így marad, változásra van szükség, hiszen unalmas versenyek várhatóak” – majd kitért a gumiválasztásra is, melyek esetében már nyári versenyekre is ki kell jelölni a használandó keverékeket. „Még korai bármit is mondani, de úgy vélem, eddig konzervatív a választásunk” – tette hozzá a brit.