DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
15:49

A többség lágyakon köröz most, kíváncsian várjuk, lesz-e még egy utolsó tűzijáték!

Következő élő cikkünkre már csak két hetet kell várni: március 24-én kezdetét veszi az Ausztrál Nagydíj a szabadedzésekkel!

Ennyi volt a 2017-es tesztszezon, amelyet első alkalommal végig közvetített szöveges-képes formában a Formula.hu. Nagy köszönet jár mindenkinek, aki figyelt minket!

Mutatunk egy másik táblázatot is, a mai végsebességek listáját. A Mercedes-motoros Williamsszel Lance Stroll lepipálta a többieket. (Legalábbis azon a mérőponton, ahonnan ezek az adatok származnak.)

1.

Stroll

290.3

2.

Raikkönen

288.7

3.

Hamilton

288

4.

Verstappen

286.4

5.

Alonso

286.4

6.

Bottas

284.2

7.

Sainz jr

283.4

8.

Grosjean

283.4

9.

Palmer

281.9

10.

Hülkenberg

281.2

11.

Perez

280.5

12.

Ericsson

279.7

13.

Wehrlein

279

Máris elkészült beszámolónk a pénteki barcelonai tesztnapról, amely itt olvasható el.

Végül sem Hamilton, sem más nem javított. Az utolsó nap leggyorsabbja Kimi Raikkönen, az egész teszt legjobbjával.

Leintették az utolsó tesztnapot. Legközelebb az Ausztrál Nagydíjon lesznek F1-es autók a pályán.

Hamilton lágy gumikon még javíthat az utolsó pillanatokban – egyetlen tizeddel maradt el napi legjobbjától.

Alonso 42 körnél tart: a McLaren legjobbja nyolc tesztnap folyamán 80 volt. Az 50-es határt is csak háromszor sikerült átlépni (ezt vessük össze például Lance Stroll-lal, aki mai 129. fordulóját rója).

Pontosítunk az előbbi megjegyzésen, Perez megállása nem a boksz kijáratánál, hanem bejáratánál történt. Így juttatják vissza a Force India garázsához.

Eközben a közepes abroncson köröző Raikkönen negyedik versenyzőként átlépte a mai 100 kört.

Sergio Perez autója állt meg, de helyzete miatt nem volt szükség az edzés felfüggesztésére.

Még egy megállás történt, a bokszutca kijáratánál.

Nem úgy a Haasnak: a csapat bejelentette, hogy Romain Grosjean vízszivárgás miatt már nem vezet ma. A francia 76 kört teljesített a tizedik idővel.

Raikkönen és Carlos Sainz, a legutóbbi piros zászlók okozói szinte egyszerre gurultak ki a bokszból. Mégiscsak sikerült!

Wehrlein javít, az ő lassúsága azonban továbbra is kirí a mezőnyből: 1.23.5-ös körrel rendelkezik, mindenki másnak legalább 1.21-es eredménye van. A német mellett Stroll az egyedüli, aki nem ultra- vagy szuperlágyon futotta meg mai legjobbját.

A legszorgosabb versenyzők Stroll 125, valamint Perez 120 körrel. Sainz is közel jár hozzájuk 117-tel.

A Toro Rosso optimista Twitter-posztja alapján Sainzt is szeretnék még visszaküldeni kicsit körözni.

30 perc van még hátra az utolsó tesztből, újra mutatjuk az eredménylistát. Az elmúlt fél órában is történtek javítások.

A Ferrari elektromos hibára vezeti vissza Raikkönen megállását, és állításuk szerint az edzés végéig még láthatjuk a finnt.

Gyorsul a McLaren-Honda: Alonso 1.21.389-re csökkentette a csapat legjobb tesztidejét, ráadásul azon a körön Lance Stroll fel is tartotta a spanyolt.

Az egyik helyszínről tudósító F1-es lap többször megemlítette, a célegyenesben „szörnyű” hangot ad ki Alonso McLaren-Hondája egyes kigyorsításoknál.

Az utolsó 40 perc remélhetőleg gördülékenyen fog lefolyni.

A főlelátó előtt folyik Sainz Toro Rossójának kiemelése.

Az ötödiket kiváltó eseménysorról készült néhány jól sikerült fotó.

Szám szerint ez a hatodik piros zászló a nap folyamán.

Sainz autója a célegyenesben állt le, újabb piros zászló.

Hamilton is javít, az ötödik helyre lépett előre 1:19.850-es, ultralágy gumis körével. Látunk még tűzijátékot a végén?

Igen: Fernando Alonso négy tizedet javított, de 12. helyéről nem lépett előre.

Egyetlen óra maradt hátra a 2017-es tesztszezonból. Változik még a sorrend?

Max Verstappen már 47 körnél tart. Lágy gumin pótolja szorgalmasan lemaradását, stabilan 1:25-ös köröket megy etapján.

Három csapat is átlépte a 100 körös határt: a Williams mellett a Force India és Toro Rosso. Különösebben utóbbi istálló lehet elégedett, az első teszt zárónapján ők egyetlen kört tudtak megtenni.

A Surtees család közleményben erősítette meg a hírt. John Surtees ma délután, békés körülmények között, természetes halállal távozott.

Ezekben a percekben jelent meg a szomorú hír több külföldi oldalon: John Surtees, a Formula-1 1964-es világbajnoka 83 éves korában elhunyt.

Palmer ultralágy gumin futott 1:20.692-t. Kilencedik helyén nem javított, viszont már kilencen vannak 1:21-en belül.  

A Red Bull versenyzőjét turbógondok marasztalták. 36 kört tett meg, csak egy csapat áll kevesebbel nála – persze, hogy a McLarenre gondolunk Alonsóval, akik 31-nél járnak.

Hamilton, Sainz és Verstappen a pályán – a hollandot a délután folyamán először látjuk a bokszon kívül. Hamilton sem hagyta el azt már egy órája.

Raikkönen a 100 kör közelében tartott a megforgás pillanatában: 96-ot teljesített. Perez (97) és Stroll (101) jár csak előtte.

Hamar sikerült eltávolítani a Ferrarit, újra folyhat az akció.

A helyszínen levő tudósítók szerint az autó beteg hangot adott ki magából a sikán felé közeledve, majd egyszer csak lerobbant, a hátsó kerekek blokkoltak, a finn pedig megpördült.

Raikkönen keddi programja is hasonló okból ért véget, a versenyző akkor a 3-as kanyarban csúszott ki.

Az SF70H menetiránnyal szemben áll a sikánnál, Raikkönen megpördült. Ez az első kép róla.

Az edzést Kimi Raikkönen leálló autója miatt szakítják félbe. Nem kívánt véget ér a finn nagy napja?

De hogy lesz-e ennél jobb kör az amerikaiak részéről, arról már Strommer Benjamin számol be, aki a tesztszezon utolsó óráira átveszi a közvetítést.

Grosjean ismét ultralágyon, 1:21,1 - a Haas csak altat...? 

A Red Bull délután még nem járt a pályán - az energiaitalosok elmondása szerint a turbót "ellenőrzik".

Bár összeadva a Mercedes tette meg magasan a legtöbb tesztkört, nem sokon múlott, hogy a legtöbbet köröző pilóta ne valamelyik Ezüst Nyíl-versenyző, hanem Vettel legyen. Bottas egészen pontosan 37 körrel tett meg többet nyolc nap alatt a németnél. A tesztnap leintését követően összesített statisztikákkal is jövünk ebből a szempontból.

Időközben egy jó hír a tengerentúli csúcskategória rajongói számára: egy órán belül kezdődik az év első IndyCar-edzése. Bárcsak az F1 is itt tartana már, nem...? 

A kis Robin integet az apukájának - hát nem édes?

A McLaren állítja, hogy megoldották a problémákat, és folytatják a délutáni programot - hajrá, mi szurkolunk!

Eltelt egy újabb óra, menetrend szerint érkezik a tesztnap állása.

Most épp Grosjean szolgáltatja az akciót: ultralágyon köröz a francia, de nem javít 1:21,3-as idején. S mire ezt leírjuk, a francia már vissza is tér a bokszba, miközben Alonso ismét a pályára hajt.

Lance Stroll egy híján 100 körnél jár ma, ezzel ő a legszorgalmasabb a 90-nél tartó Perezt megelőzve.

A teszt nehéz sorsú versenyzői Alonso és Palmer is javítanak mai legjobbjukon: előbbi 1:22,4-et, utóbbi 1:21,1-et futott az elmúlt percekben.

Hú, ennek még mindig nincs jó hangja...

Három kört megtett a spanyol, majd visszatért a bokszba.

Pályán a McLaren, készítsék a piros zászlókat az illetékesek!

Egy helyszíni értesülés szerint a McLaren nem cserélt motort, ezúttal ugyanis valóban elektronikai hiba lépett fel a korábbi híreknek megfelelően.

Nem tudunk nem egyetérteni a tweetelővel: egészen jól néz ki a Haas.

A délutáni programját nemrég megkezdő Wehrlein mindjárt túllépi Alonso napi körszámát...

A tegnap lerobbanó Palmer is pályán a Renault-val, ő is megkezdte utolsó tesztnapját.

Hamilton most szuperlágyakon köröz - a délután egyik legnagyobb kérdése, hogy a Mercedes akar-e, illetve próbál-e válaszolni a Ferrari óriási idejére, illetve hogy a Ferrari rámegy-e a 2008-as abszolút pályacsúcs megdöntésére, ehhez még 3 tized hiányzik.

Íme az állás 15 órakor:

E ponton kissé kezdek irigykedni Bognár Viktor kollégámra az izgalmas délelőtti programért - bízzunk benne, hogy a délután is tartogat még eseményeket a számunkra.

Perez hosszú etapot ment szuperlágyakon, nem nézett be 1:25 alá - feltehetőleg a megtankolt terhelhetőségét próbálgatták a piros Pirelliknek.

Hamilton is megkezdte utolsó tesztprogramját, ultralágyon tett meg hat kört, legjobbja 1:21,0 volt - nem a köridőre ment rá a Mercedes.

Na, egyre nagyobb a mozgolódás, a mexikói már mért kört is futott délután.

Ismét Perez a pályán, más nem mutatkozott még ma délután.

Amíg a pályán csend honol, nézzünk egy-két friss hírt: itt a versenyek unalmasságának kérdéséről olvashatsz. Nem akarunk vészmadárkodni, de sajnos vannak ilyen vélemények is...

Az Autosport helyi tudósítói jobb híján egy (ahogy Galla Miklós mondaná) lefordíthatatlan szójátékkal élcelődnek a molinójukat fejjel lefelé kifüggesztő Verstappen-szurkolókon: We hope these Verstappen fans have enjoyed their trips...

Mint a tesztek során oly sokszor, ezúttal is a Force India a nép hőse: Perez töri meg a csendet, ő kezdi meg a délutáni tesztelést.

A Saubernél talán még a tortát fogyasztják, ugyanis ma van a nemrég szerződtetett Tatiana Calderon születésnapja!

Ezt nyugodtan össze is számolhattuk, hiszen ahogy azt megszokhattuk, az ebédszünet után senki nem törte magát azért, hogy kimenjen a pályára.

Így festenek a körszámok hét és fél nap elteltével - a Mercedes már 1000-en is túl, a mezőny végén pedig a McLaren és a Renault-motoros autók.

1.            Mercedes           Mercedes           1042
2.            Ferrari               Ferrari               894
3.            Sauber              Ferrari ('15)        747
4.            Williams             Mercedes           727
5.            Force India         Mercedes           703
6.            Haas                 Ferrari               682
7.            Red Bull             Renault             646
8.            Renault              Renault             503
9.            Toro Rosso          Renault             492
10.          McLaren              Honda              401

Zöld zászló, indul a "téli" tesztszezon utolsó négy órája!

Íme az utolsó nyolcad első félidejének végeredménye, amely egyéb érdekességek mellett a teszt eddigi legjobbjának megdöntését is hozta Raikkönen révén. Az eddigi legaktívabb holtversenyben Stroll és Ericsson. Az élcsapatok pilótái közül Bottas is befejezte a tesztelést erre a "télre", Hamilton ül hamarosan a helyére. 14 órakor jön a mezőny, és mi is a folytatással.

Közben a kockás zászlót már lobogtatja a kijelölt sportbíró és a szél.

Pontban 13 órakor újabb élő adással jelentkezett az F1 Facebook oldala. Ide kattintva nézhetitek, akár élőben, akár utólag.

Raikkönen azt csinálta, hogy rögtön futott még egy 1:18-as kört, de mivel 9 tizeddel végződik, így elmarad az előzőtől.

Megerősítés a McLarentől, hogy Alonso mai megállását (legalább az egyiket, de valószínűleg mindkettőt) ugyanaz a probléma okozta, mint csütörtökön Vandoorne-ét: elektronikai rövidzárlat.

Zöld zászló az ebédszünet előtti utolsó 6 percre. No, vajon lesz-e még valami említésre méltó esemény?

A 9. és a 10. kanyar között állt meg Grosjean, aki eddig 40 kör teljesítésével a tabella 8. helyén tanyázik.

Nem, nyugi, ez most nem a McLaren. Helyette megvan a nap másik duplázója a leállások tekintetében: Grosjean.

De a nagy lelekesedést most lelohasztja egy piros zászló.

(b)Woah, tessék, meg is érkezett a remélt űridő: 1:18,634 Raikkönentől a szuperlágyakon, négy tizeddel átadva a múltnak a teszt eddigi legjobb eredményét!

Sainz és Perez is javítottak, és most is elég közel állnak egymáshoz 1:20 eleji időkkel. Pillanatnyilag viszont egyedül Raikkönen van a pályán, amikor már csak alig több mint 20 perc maradt az utolsó tesztnap első feléből.

Hű, ez a számadat a McLaren és a Honda 2015-ös előszezoni felkészülését idézi, vagy talán annál is rosszabb: a csapat autója idén még nem tett meg zsinórban 11 körnél többet. Egy barcelonai versenytáv pont hatszor ennyi.

Raikkönen és a szuperlágy gumik közös terméke: 1:19,019 - öt ezreddel a teszt eddigi legjobbja! Innen már tényleg csak egy karnyújtás a várva várt 1:18-as idő.

Egy másik élcelődő megjegyzés szerint a McLarennek át kellene terveznie a T-szárnyát, hogy azt szétnyitható kerti székként is lehessen használni. Szüksége lehet rá a pilótáknak a szezon során.

Chandhok próbálja értelmezni a kamionon ülő és autójával együtt a bokszutca felé tartó Alonso néma gesztusait. Gyanítjuk, hogy a kétszeres bajnok ma esti nyilatkozatában nem lesz sok köszönet.

Verstappen javít egy kicsit szuperlágyakon, de Raikkönennek nem ér a közelébe. 1:19,438. Valószínűleg a nap legtermékenyebb időszakában járunk erős köridők tekintetében.

És Raikkönen átveszi a vezetést, lágy gumikon 1:19,267! Ez már csak két tizedre van Vettel csütörtöki idejétől, ami pedig két fokkal lágyabb abroncsokon született.

Zöld zászló, és Raikkönen rögtön leggyorsabb első két szektorral kezd (talán azért siet, nehogy megint piros legyen a McLaren miatt?  ).

Az újságírók iróniakirálya azon tűnődik, talán a másik kilenc csapat jobban örülne, ha a McLaren tőlük különállóan tesztelne egy másik pályán, ahol legalább az ő munkájukat nem hátráltatnák a folyamatos piros zászlókkal.

Fussuk át a tabellát, mert történt azért pár fontos változás az elmúlt órában azon kívül is, hogy a McLaren 35 percen belül kétszer megállt. Verstappen, Bottas és Hülkenberg triója szolgáltatták eddig a nap pozitív eredményeit. A Ferrari eddig még nem kapcsolt rá, Raikkönen főként a közepes keveréket használta.

 

A McLaren napi leállásait számláló weboldalon pedig már meg is jelent a frissítés: https://hasmclarenbrokendown.com/. Egy újságíró viccelődik, hogy Alonso talán már részesedést is kaphatna az oldal bevételeiből.

Ne legyünk szigorúak, a 4. kanyarig azért eljutott Alonso.

Nem fogjátok elhinni. Alonso imént megállt autója bújt ki a bokszból, de alig jutott el pár méterre, ismét megadta magát a technika.

Hopp, újabb piros zászló.

Persze közben lejjebb is történnek kisebb-nagyobb javítások, Sainz és Perez szinte azonos, 1:20,9-es körrel állnak az 5-6. helyen.

És Bottas bejött másodiknak, négy századdal verve Hülkenberg korábbi idejét. A Mercedes finnje 1:19,845-öt futott szuperlágyakon.

Na tessék, újabb javítás Verstappentől, bár ezúttal már szuperlágyakon. 1:19,491! Már egy kisebb raklapra való gyorskörről számolhattunk be Verstappen részéről, de a holland még mindig csak mai 18. körét teljesítette, amikor most legutóbb behajtott a bokszba.

Verstappen ideje az eddig lágy keverékekkel futott legerősebb körök egyike. Most mutatta meg először a Red Bull, hogy talán nincs is lemaradva a Mercedes és a Ferrari mögött.

A korábban piros zászlót okozó Grosjean már vissza is tért a pályára, és a leállása ellenére is a pilóták aktívabbik felébe tartozik eddigi 30 körével.

Verstappen ismét az élre állt, ezúttal már hosszabb időre, mint csupán néhány másodperc. Továbbra is lágy gumin 1:19,852-t futott, árnyalatnyival felülmúlva Hülkenberget is. És a Red Bull ideje az igazán mérvadó, hiszen a Spanyol Nagydíjon is a lágy keverékeken fogják futni az időmérős köröket a versenyzők. A csapat meg is erősíti, hogy rövid etapokat futnak, mintha az időkből és a kevés megtett körükből ez nem lenne egyértelmű.

A McLaren ezzel szemben még 400 alatt jár. Közben visszaálltak a zöld zászlós állapotok, elvitték a lerobbant MCL32-est.

A Mercedes most találta alkalmasnak a pillanatot, hogy elújságolja, megtette 1000. körét is az idei előszezoni tesztek során.

Itt egy kép a mozdulatlan McLarenről.

Na ne! Alonso kihajtott a pályára, és találjátok ki, mit csinált a McLaren!? Bizony, megállt.

Ilyen kezdeményezésről sem hall azért az ember minden versenypályán. A Circuit de Barcelona-Catalunya mára véradási akciót szervezett, és arra ösztönzik a helyszínre kilátogató nézőket, hogy ők is járuljanak a tűkhöz, hiszen segítségük életeket menthet.

Az alábbi kép tanúsága szerint Raikkönen reggel kétéves kisfia, Robin Ace társaságában érkezett meg a garázsba, akinek az idei versenyautóját is megmutatta. Vajon 20 év múlva is elő fog kerülni ez a fotó, amikor a kis Raikkönen már talán maga is valamelyik nagy bajnokságban versenyez?

Verstappen újabb egyéni rekordot ért el a lágy gumikon: 1:20,110.

Két óta elteltével így állunk. Stroll épp most futotta meg eddig legjobbját, amivel felugrott a harmadik helyre.

Stroll 40 kör, Ericsson 35 - ők ketten kimagaslanak aktivitás szempontjából a többiek közül. Alonso eközben, bármilyen biztatóan is indította a napot, mostanra a tabella végére csúszott 1:22,7-es idejével, ráadásul a körszámlálással is leállt 15 után.

A Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a Williams után a Renault az ötödik csapat lett, amely bebújt 1:20 alá.

És máris záporoznak a jobbnál jobb köridők. Verstappen a lágyakon repesztett 1:20,221-et, ami eddigi saját legjobbja a teszten, de Hülkenberg pár pillanattal később visszavette a vezetést egy 1:19,885-tel, ami még azzal együtt is remek, hogy a német ultralágyakat használt.

Hülkenberg reagált azonnal a szabad pályára, és Verstappen is folytatja, amit az imént félbehagyott.

Ez is egy érdekes jelenség: a Haas még vissza sem érkezett a bokszba, a szerelők már precízen elrendezett panelekkel várták, ami mögé jól el lehet majd rejteni az autót a kíváncsi tekintetek elől.

Zöld zászló, folytatódhat a munka.

A korábbi pilóta, Karun Chandhok már szakértőként mutogatja a történteket a pálya széléről. Az indiai úgy látta, Grosjean elveszítette az irányítást autója hátsó része felett a kipördülés előtt. Nem kizárt, hogy ezt is a fékek okozták, ami már egy éve a Haas legnagyobb mumusa.

Kevés dolog olyan kiszámítható az F1-ben, mint ami ilyenkor szokott történni a teszteken: jön a kamion, felpakolják rá a Haast, és amint eltűnik az egyik szervízúton vagy visszaért a bokszba, újraindul a körözés. Azt is meg lehet saccolni, hogy ez nagyjából 9-11 percig fog tartani.

Pedig éppen Verstappen is rászánta magát a körözésre, de két forduló után most rajta kívül álló okokból kellett befejeznie. 

Ilyen képünk van róla egyelőre. Az 5-ös kanyar a tett színhelye, ahova már meg is érkeztek a pályabírók "helyszínelni".

És itt a nap első leállása: Grosjean autója a kavicságyban pihen!

Mindig érdekes bekukkantani a versenyzők szobájába, ami a pályán szolgál az otthonukként, amikor éppen nem az autóban vagy a garázsban ügyködnek. Ricciardo csütörtökön vezette körbe a kamerát ideiglenes lakhelyén, és megmutatta, hogy ő mi mindennel veszi magát körbe - nála például a méretes ausztrál zászló sem hiányozhat a motiváló kellékek közül.

Bottas végre kibújt a Mercedes barlangjából, és rögtön olyan gyorskörrel kezdett, amivel felugrott a jelenlegi második helyre: 1:21,6.

Óhó, és a német nem is nagyon akarja abbahagyni a tündöklést. Időközben ultralágyakra váltott, amiken 1:20,248-ra javított. Ennél eddig csak hat pilóta tudott jobbat menni a tesztek során, és Raikkönen például nincs köztük.

Olyannyira, hogy messze ez a Renault legjobb körideje az egész tesztidőszak során. Hülkenberg a saját szerdai 1:21,213-ját javította meg hét tizeddel.

Hülkenberg közben a szuperlágyak használatával kényelmesen az élre ugrott: az 1:20,505 már egy igencsak tisztességes köridő.

A Mercedes éppen most közölte az alábbi képet a "türelmesen váró" Bottasról. Ha a sisak a fején van, akkor olyan hatalmas fennakadás azért nem lehet.

Miközben Bottas még mindig csak három körön áll (itt már valami gond lehet), Hamilton a kutyájával készül a délutáni beugrásra.

Egy vérbeli Verstappen-rajongó magára tetováltatta a holland első győzelmének dátumát. Barcelona azonban ma egyelőre nem olyan kedves a Red Bull pilótájához, mint tavaly május 15-én, hiszen már csak egyedül ő áll mért kör nélkül, ráadásul alig bújt ki a garázsból az első órában.

Így állunk egy óra elteltével. A Williams és a Sauber csapott oda legjobban, de látható, hogy eddig még senkinek nem a legjobb köridőről szólt a munka.

Strollnak egy óra sem kellett, hogy eljusson 20. köréig - és jelenleg az időeredményekben is ő vezet. Már csak Grosjean, Sainz és Verstappen adós a mért idővel. A Haas franciájának autója a korábbi ijedtség után megjavult, most aerodinamikai teszteket teljesít és bokszkiállásokat gyakorol a csapat.

Most Raikkönen is jelöletlen gumikon van, amelyeken a tabella élére is ugrott, de az idők még mindig csak 1:22,7-nél járnak. Már mindenkinek van legalább három megtett köre, közülük a legkevesebb a Mercedesnek.

Stroll jutott el elsőként tíz körig, és a nap legjobbját is megjavította közben, igaz, csak fél tizeddel. Alonso már vissza is tért csapatához, így a fiatal kanadain kívül most csak Ericsson köröz, ő viszont jelöletlen oldalfalú, kísérleti abroncsokkal.

Grosjean Haasa megállt a bokszutcában, a sportbírók és a csapattagok segítenek visszatolni a garázsba.

Felmordul a Honda, Alonso vissza is tért a pályára megkezdeni a munkát - egyelőre minden működik a McLarennél. Alonsóval együtt már négy pilótának van mért ideje, de még mindig Bottassé a legjobb, ami még szintén nem valami jó.

Az F1 hivatalos csatornája egy élő Facebook-bejelentkezéssel kezdte a napot, amelyben a Force Indiánál ma már nem vezető Esteban Ocont faggatták ki egy kicsit az eddigi tapasztalatairól. Ezen a linken megtaláljátok, mivel a videók átemelését egyelőre még az új vezetőség sem díjazza.

Ha a Saubernél azt hitték, hogy ezek a panelek majd távol tartják a fotósokat, hát tévedtek!

Raikkönen, Perez és Hülkenberg is kihajtott, negyed órán belül tehát a mezőny mind a tíz autója elhagyta a bokszutcát.

A nap első mért ideje Bottas nevéhez fűződik, 1:22,8. Csütörtökön Vettel 1:19,024-gyel állította fel az egész teszt etalonját, és nem kizárt, hogy ezen ma tovább faraghatnak, ahogy egyre több feltekerhető dolgot feltekernek autóikban az élcsapatok.

Bottas is beindult. A pilótákat osztó csapatok közül tehát ő, Ericsson és Stroll vannak most munkában, és ha a tegnapi felállásból indulunk ki, náluk lesz csere félidőben. Bár egyes források úgy jelzik, hogy a Williamsnél nem, a Renault-nál viszont lesz csere. Legkésőbb 14 órakor kiderül!

Ericsson és Stroll kettő, négy másik pilóta egy installációs körrel kezdett.

Megkapta a zöld jelzést a mezőny, Grosjean pedig már el is hagyta a bokszutcát Ericsson, Raikkönen, Sainz és Alonso társaságában.

Az előzetes tervek szerint ők fognak pályára lépni ma. Persze lehet, hogy a csapatok félidőben még meggondolják, hogy cserélnek-e pilótát vagy sem.

Mercedes: Bottas/Hamilton
Red Bull: Verstappen
Ferrari: Raikkonen
Force India: Perez
Williams: Stroll/Massa
McLaren: Alonso
Toro Rosso: Sainz
Haas: Grosjean
Renault: Hulkenberg
Sauber: Ericsson/Wehrlein

Napos napot mindenkinek! Bizony, ez a péntek is eljött, ma már az utolsó simításokat végezhetik el a csapatok Barcelonában, két hét múlva ilyenkor ugyanis már az első melbourne-i szabadedzéseken is túl lesznek. A mai nyolcórányi gyakorlás mozzanatait persze még itt követhetitek velünk egészen este 18:00-ig.