DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Raikkönen pazar idővel a teszt leggyorsabbja

Az utolsó napra tartogatta a nagy durranást a Ferrari: azt a bizonyos 1:18-as időt, amelyet másfél héten át vártunk, végül Kimi Raikkönen hozta el, igazolva az F1 új korszakának gyorsaságát.

Talán a legeseménydúsabb délelőtti programot teljesítette a Formula–1 mezőnye az előszezonbeli tesztek utolsó napján, és nem csupán az összesen négy piros zászló miatt mondjuk ezt, melyek közül kettőt gyors egymásutánban az Alonso alatt – elvileg elektronikai problémák miatt – lerobbanó McLaren, kettőt pedig az előbb a kavicságyba csúszó, majd a pályán leálló Romain Grosjean okozott.

A csapatok közül ugyanis többen úgy gondolták, hogy ideje kipróbálni, mire képes valójában az autó: ennek köszönhetően a Renault és a Toro Rosso is benézett 1:20 alá, akárcsak a Red Bull, azaz mindhárom, a franciák erőforrása által hajtott versenygépen feltekerték a feltekernivalókat. A sebesség biztató, a megbízhatóság viszont ezúttal sem volt tökéletes: ezúttal Max Verstappen turbójával adódtak gondok, ami alaposan visszavetette a Red Bull napi programját.

A legnagyobb show-t azonban nem ők szolgáltatták, hanem Kimi Raikkönen: Vettel tegnapi köreivel ellentétben most nem úgy tűnt, hogy bármit is elspórolt volna a Ferrari, hiszen a finn többször is megjavította a teszt addigi legjobbját, majd nem sokkal ebéd előtt 1:18,634-es kört futott – azaz első és egyedüli versenyzőként benézett 1:19 alá, méghozzá nem is akármennyivel. Ideje csupán három tizeddel maradt el a jelenlegi, sikánnal ellátott barcelonai pálya abszolút rekordjától, melyet 2008-ban Felipe Massa futott egy tulajdonképpen szabálytalan autóval – tudniillik a 2008-as Ferrarira akkor tesztelés céljából az abban az évben egyébként még tiltott slickeket rakták fel kilenc évvel ezelőtt.

Délután az újabb tűzijáték már elmaradt, a finn versenyszimulációba kezdett, melynek egy műszaki hiba miatti megpördülés vetett véget. Sok volt a piros zászló ma, Carlos Sainz megálló autója miatt szintén be kellett lengetni azt. A gyorskörök helyett a csapatok szorgosan dolgoztak, a legtöbb alakulat eljutott 100 körig, vagy legalábbis annak közelébe – persze a problémás Red Bullt, és a szenvedő McLarent kivéve, de délután legalább utóbbiak is tudtak valamennyi érdemi munkát végezni.

A tesztszezon ezzel véget ért, leszámítva az esetleges „forgatási napokat” a versenyzők legközelebb mához két hétre, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzésén ülhetnek be autóikba.

A 8. tesztnap végeredménye:

t8-vege



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: