DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Élő cikkek

Így fordított Hamilton a második edzésen

Rosberg nyitott legjobban Sepangban, az új aszfalt pedig a tavalyinál öt másodperccel jobb köröket produkált: vajon mennyit sikerül gyorsulni a 8-kor induló második tréningen?

Jó reggelt kívánunk minden olvasónknak. Rövidesen rajtol a Malajziai Nagydíj péntek „délutáni” szabadedzése, amely persze még mindig sokkal emberibb időpontban zajlik, mint a fél 6-kor véget ért első tréning, melyről itt számoltunk be részletesebben.

Az első szabadedzés emlékezetes momentuma Magnussen lángra kapott Renault-ja volt, melyet negyed óráig rajtoltak. Aki lemaradt róla, mindenképp pótolja.

Az elmúlt napok alighanem legfontosabb híre az, hogy az FIA szervezete, a Motorsport Világtanács találkozott a héten, és elfogadták az előzetes 2017-es versenynaptárat, valamint a jövőre érvényes F1-es szabályokat, köztük a kötelező állórajtot és a motorcserével való trükközést megakadályozó előírást.

Fernando Alonso a két Mercedes és Ferrari mögött ötödikként zárta az első edzést. De remekelhet bármennyire az időmérőig, mindenképp az utolsó helyről fog indulni, nemrég erősítették meg 30 rajthelyes büntetését, melyet a Honda újonnan fejlesztett motorjának behelyezéséért kap. Alonso már 8. erőforrását kezdi meg. A motorfront állása a képen látható.

Az új aszfaltnak és kis mértékben megváltozott vonalvezetésnek köszönhetően drasztikusan javultak a köridők: a 2015-ös legjobbhoz, 1:39.269-hez képest Rosberg már az első tréningen 1:35.227-et repesztett. 

Elindult az edzés, a levegő hőmérséklete 34, a pályáé 58 Celsius fok.

Így repül az idő: a születésnapos Max Verstappen már 19 éves!

Megérkeztek az első köridők, 1:38.1-gyel Alonso vezet Grosjean és Gutierrez előtt. 

Még Mexikóból is érkeztek Hamilton-rajongók Malajziába. Ezt nevezzük szurkolásnak, négy hét múlva jön a saját versenyük!

Rövid időre Vettel bukkant fel az élen, közepes gumikon azonban Rosberg 1:36.5-öt futott, ő vezet a ferraris és Alonso előtt.

Ricciardo a pálya elején gyorsabb volt Rosbergnél, végül második lett, csaknem fél másodperccel elmaradva.

Hamilton is megfutotta mért körét, kemény gumin csak nyolc századdal van Rosberg mögött. 

Már csak két versenyzőnek nincs mért köre: Massa már járt a pályán, Magnussen autóján azonban továbbra is dolgozik a Renault.

Hamilton kemény gumin is feljött az első helyre 1:36.1-gyel, és Verstappen is megelőzte saját csapattársát, ő ugrott a harmadik helyre.

A brit javított, Vettel autójára azonban felkerült a lágy gumi, és 1:35.6-tal megelőzte a Mercedeseket. 

Megjött Rosberg válasza is a lágy gumin, ez már a hétvége legjobb köre. Így áll a második edzés fél óra után. 

Közben Massa is teljesítette első gyorskörét, a Williams pilótája a 8. helyre ugrott fel. Alonso ismét erősen szerepel, az 5. pozícióba lépett.

Eddig választotta szét egy Ferrari a két Mercedest, Hamilton vezet 1:34.944-gyel, áttörte az 1:35-ös határt. Mögötte Rosberg, Vettel, Verstappen és Perez, mindenki feltette már a lágy abroncsot, a hétvége legpuhább keverékét.

A Manor az első edzésen nem remekelt a végsebességek táblázatán, most azonban így áll az egyenesbeli tempó…

Mit keres Kimi Raikkönen az utolsó helyen? A finn versenyző nevét a 21. pozícióban találjuk, 4,8 másodpercre a vezető Hamiltontól, és 1,2-re az előtte álló Grosjeantól. A Ferrari versenyzője 15 kört teljesített egyhuzamban kemény abronccsal, más keverék még nem is volt autóján: aggodalomra tehát semmi ok, a többiekkel ellentétben ő versenyszimulációval kezdte szabadedzését.

40 perc után Magnussen autóját befejezte a Renault, az első edzés elején történt tűz után pályán a dán a pilóta.

A legjobb képek (és GIF-ek) a pálya S-kanyarjában készülnek.

Magnussen neve mellett továbbra sincs mért kör: majdnem befejezte első próbálkozását, de elmérte a féktávot az utolsó kanyarban, és inkább a füvön átvágva visszatért a bokszutcába. 

Raikkönen is teljesítette első gyors gyorskörét, rajtszámának megfelelően a 7. helyre lépett fel.

A Ferrarinál most cserélnek, Raikkönen jön a tempós körökkel, Vettel versenygyakorlásra vált. 

Miután a finn további pozíciókat javított, a két Mercedest a két Ferrari követi. Egy óra után ez az állás.

Nézzünk kicsit a mezőny második felére: a Williams továbbra is hátul, a 13. és 15. helyen állnak, Kvjat a 16. helyen, Magnussen végre elmozdult az utolsó helyről a 19. pozícióba, Grosjean a 20. helyezett.

A hetedik helyre felugró Jenson Buttont Magnussen tartotta és bosszantotta fel, nem tudjuk, mit üzent neki, szavait ugyanis kisípolták.

Kézjelzés is járt a lassú versenyzőnek.

Mennyi kört bírnak a gumik? Vettel lágy abroncsokon 20 körből álló etapig jutott, ami tekintélyes mennyiség annak fényében, hogy ez a legpuhább keverék, a teljes versenytáv pedig 56 kör lesz.

Rosberg az öt másodperces büntetés letöltését gyakorolta a bokszban – vajon milyen huncutságra készülnek?

A malajziai forróságról jut eszünkbe: Raikkönen szaunás videóját már láttátok?

Itt van a Mercedes büntetés-próbája. Mintha kicsit megint több lett volna öt másodpercnél, nem igaz?

Esta vez sí. Simulación de un Stop & Go de 5 segundos. Y sí, han sido 5 segundos, no 8. #F1 pic.twitter.com/gwQYomkBqE

— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. szeptember 30.

A mezőny már csak hosszú etapokat teljesít: a legjobb négy helyen álló versenyzők 12-14 körnél járnak, Hamilton a kemény, Rosberg és Vettel a közepes, Raikkönen a lágy abronccsal kísérletezik.

Leintették az edzést, a versenyzők még befejezhetik utolsó köreiket.

Vége a második edzésnek, Hamilton valóban visszavágott.

Az első nap alapján elmondható, hogy a Mercedes továbbra is kimagaslik a mezőnyből, a lassabb Rosberg is csaknem fél másodpercet vert az olaszok gyorsabb pilótájára, Vettelre. A Red Bull a lágy gumikkal sem javult annyit, mint amire számítani lehetett, lemaradásuk egy másodperc körüli, és egyelőre a McLaren és Force India is hasonló teljesítményt mutat. A Williams eddigi szereplése csalódás, egyetlen alkalommal sem fértek be a legjobb tíz közé, feltámadásuk a jelek szerint nem itt fog bekövetkezni.

A versenyhétvége további programja kevésbé korai időpontban zajlik majd, a harmadik szabadedzésre holnap 8-kor, az időmérőre 11-kor, a futamra pedig vasárnap 9-kor kerül sor.