DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
07:56

Az elmúlt napok alighanem legfontosabb híre az, hogy az FIA szervezete, a Motorsport Világtanács találkozott a héten, és elfogadták az előzetes 2017-es versenynaptárat, valamint a jövőre érvényes F1-es szabályokat, köztük a kötelező állórajtot és a motorcserével való trükközést megakadályozó előírást.

A versenyhétvége további programja kevésbé korai időpontban zajlik majd, a harmadik szabadedzésre holnap 8-kor, az időmérőre 11-kor, a futamra pedig vasárnap 9-kor kerül sor.

Az első nap alapján elmondható, hogy a Mercedes továbbra is kimagaslik a mezőnyből, a lassabb Rosberg is csaknem fél másodpercet vert az olaszok gyorsabb pilótájára, Vettelre. A Red Bull a lágy gumikkal sem javult annyit, mint amire számítani lehetett, lemaradásuk egy másodperc körüli, és egyelőre a McLaren és Force India is hasonló teljesítményt mutat. A Williams eddigi szereplése csalódás, egyetlen alkalommal sem fértek be a legjobb tíz közé, feltámadásuk a jelek szerint nem itt fog bekövetkezni.

Vége a második edzésnek, Hamilton valóban visszavágott.

Leintették az edzést, a versenyzők még befejezhetik utolsó köreiket.

A mezőny már csak hosszú etapokat teljesít: a legjobb négy helyen álló versenyzők 12-14 körnél járnak, Hamilton a kemény, Rosberg és Vettel a közepes, Raikkönen a lágy abronccsal kísérletezik.

Itt van a Mercedes büntetés-próbája. Mintha kicsit megint több lett volna öt másodpercnél, nem igaz?

Esta vez sí. Simulación de un Stop & Go de 5 segundos. Y sí, han sido 5 segundos, no 8. #F1 pic.twitter.com/gwQYomkBqE

— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. szeptember 30.

A malajziai forróságról jut eszünkbe: Raikkönen szaunás videóját már láttátok?

Rosberg az öt másodperces büntetés letöltését gyakorolta a bokszban – vajon milyen huncutságra készülnek?

Mennyi kört bírnak a gumik? Vettel lágy abroncsokon 20 körből álló etapig jutott, ami tekintélyes mennyiség annak fényében, hogy ez a legpuhább keverék, a teljes versenytáv pedig 56 kör lesz.

Kézjelzés is járt a lassú versenyzőnek.

A hetedik helyre felugró Jenson Buttont Magnussen tartotta és bosszantotta fel, nem tudjuk, mit üzent neki, szavait ugyanis kisípolták.

Nézzünk kicsit a mezőny második felére: a Williams továbbra is hátul, a 13. és 15. helyen állnak, Kvjat a 16. helyen, Magnussen végre elmozdult az utolsó helyről a 19. pozícióba, Grosjean a 20. helyezett.

Miután a finn további pozíciókat javított, a két Mercedest a két Ferrari követi. Egy óra után ez az állás.

A Ferrarinál most cserélnek, Raikkönen jön a tempós körökkel, Vettel versenygyakorlásra vált. 

Raikkönen is teljesítette első gyors gyorskörét, rajtszámának megfelelően a 7. helyre lépett fel.

Magnussen neve mellett továbbra sincs mért kör: majdnem befejezte első próbálkozását, de elmérte a féktávot az utolsó kanyarban, és inkább a füvön átvágva visszatért a bokszutcába. 

A legjobb képek (és GIF-ek) a pálya S-kanyarjában készülnek.

40 perc után Magnussen autóját befejezte a Renault, az első edzés elején történt tűz után pályán a dán a pilóta.

Mit keres Kimi Raikkönen az utolsó helyen? A finn versenyző nevét a 21. pozícióban találjuk, 4,8 másodpercre a vezető Hamiltontól, és 1,2-re az előtte álló Grosjeantól. A Ferrari versenyzője 15 kört teljesített egyhuzamban kemény abronccsal, más keverék még nem is volt autóján: aggodalomra tehát semmi ok, a többiekkel ellentétben ő versenyszimulációval kezdte szabadedzését.

A Manor az első edzésen nem remekelt a végsebességek táblázatán, most azonban így áll az egyenesbeli tempó…

Eddig választotta szét egy Ferrari a két Mercedest, Hamilton vezet 1:34.944-gyel, áttörte az 1:35-ös határt. Mögötte Rosberg, Vettel, Verstappen és Perez, mindenki feltette már a lágy abroncsot, a hétvége legpuhább keverékét.

Közben Massa is teljesítette első gyorskörét, a Williams pilótája a 8. helyre ugrott fel. Alonso ismét erősen szerepel, az 5. pozícióba lépett.

Megjött Rosberg válasza is a lágy gumin, ez már a hétvége legjobb köre. Így áll a második edzés fél óra után. 

A brit javított, Vettel autójára azonban felkerült a lágy gumi, és 1:35.6-tal megelőzte a Mercedeseket. 

Hamilton kemény gumin is feljött az első helyre 1:36.1-gyel, és Verstappen is megelőzte saját csapattársát, ő ugrott a harmadik helyre.

Már csak két versenyzőnek nincs mért köre: Massa már járt a pályán, Magnussen autóján azonban továbbra is dolgozik a Renault.

Hamilton is megfutotta mért körét, kemény gumin csak nyolc századdal van Rosberg mögött. 

Ricciardo a pálya elején gyorsabb volt Rosbergnél, végül második lett, csaknem fél másodperccel elmaradva.

Rövid időre Vettel bukkant fel az élen, közepes gumikon azonban Rosberg 1:36.5-öt futott, ő vezet a ferraris és Alonso előtt.

Még Mexikóból is érkeztek Hamilton-rajongók Malajziába. Ezt nevezzük szurkolásnak, négy hét múlva jön a saját versenyük!

Megérkeztek az első köridők, 1:38.1-gyel Alonso vezet Grosjean és Gutierrez előtt. 

Így repül az idő: a születésnapos Max Verstappen már 19 éves!

Elindult az edzés, a levegő hőmérséklete 34, a pályáé 58 Celsius fok.

Az új aszfaltnak és kis mértékben megváltozott vonalvezetésnek köszönhetően drasztikusan javultak a köridők: a 2015-ös legjobbhoz, 1:39.269-hez képest Rosberg már az első tréningen 1:35.227-et repesztett. 

Fernando Alonso a két Mercedes és Ferrari mögött ötödikként zárta az első edzést. De remekelhet bármennyire az időmérőig, mindenképp az utolsó helyről fog indulni, nemrég erősítették meg 30 rajthelyes büntetését, melyet a Honda újonnan fejlesztett motorjának behelyezéséért kap. Alonso már 8. erőforrását kezdi meg. A motorfront állása a képen látható.

Az első szabadedzés emlékezetes momentuma Magnussen lángra kapott Renault-ja volt, melyet negyed óráig rajtoltak. Aki lemaradt róla, mindenképp pótolja.

Jó reggelt kívánunk minden olvasónknak. Rövidesen rajtol a Malajziai Nagydíj péntek „délutáni” szabadedzése, amely persze még mindig sokkal emberibb időpontban zajlik, mint a fél 6-kor véget ért első tréning, melyről itt számoltunk be részletesebben.