Kora hajnalban, magyarországi idő szerint 4 órakor indult az első szabadedzés a malajziai F1-es pályán, amely nem csupán tavaszról az őszi időszakra került át, de újraaszfaltozáson és jelentős átalakításon is átesett, összesen kilenc kanyarban történt módosítás.
Már az edzés első pillanataiban ijesztő jelenet történt, Kevin Magnussen autójából lángok csaptak fel, a dán versenyző sietve hagyta el a Renault-t. A jármű tetejéből folyamatosan üzemanyag szivárgott, ezért perceken keresztül rendszeresen poroltóval fújták le. Miután a helyzet nem javult, az edzést is megszakították piros zászlóval. Az üzemanyagot kiszivattyúzták az autóból. Mikor a jelenet véget ért, a Renault-t és a környékét is szürkére festette az oltókészülékekből kifújt rengeteg por.
Az oltás és a bokszutca ezt követő feltakarítása rengeteg időt vett igénybe, alig több mint egy óra maradt, mikor a mezőny újra pályára hajthatott. Első nekifutásra Nico Rosberg 1:35.7-et repesztett a hétvége legpuhább, lágy keverékével, Hamilton mindössze öt ezredmásodpercre maradt le tőle, és a Ferrarik fél másodperces lemaradása is kirajzolódott. Számos versenyző kiszélesítette a pályát és a fűre futott, miközben az új ívekkel kísérleteztek, köztük Hamilton.
Következő lépésben Rosberg 1:35.2-re csökkentette a vezető kör idejét, félidőben, mikor a pálya forgalma elcsitult, a németet Hamilton, Raikkönen (már egy másodperc feletti hátrányban), Vettel, Verstappen, Ricciardo, Perez és Button követte.
Végül a német Mercedes-versenyző 1:35.227-es köre maradt az edzés legjobbja. Hogy mennyit gyorsult a pálya az átalakítások által, mutatja, ha az első szabadedzés legjobbja mellé tesszük a 2015-ös versenyhétvége maximumát: tavaly 1:39.269 volt a Q1 legjobbja (az időmérő vége esőben zajlott), azaz már most öt másodperc gyorsulás történt, és a hétvége további részében még jócskán faraghat a mezőny a köridőből.
A bajnoki éllovast csapattársa 0,494 másodpercre tudta megközelíteni, az edzés egésze alatt gyorsabb ferraris, Kimi Raikkönen lemaradása már több, mint egy szekundum volt. A vibrációra panaszkodó Sebastian Vettelt Fernando Alonso követte ötödikként, a McLaren erősen indította a hétvégét, habár a spanyol motorcseréje miatt mindenképp a rajtrács végéről fog indulni. A hatodik-hetedik helyen végző Ricciardo és Verstappen Red Bulljaira az előttük végző versenyzőkkel ellentétben csak közepes és kemény gumik kerültek fel, ők lágyon nem mutatták meg erejüket, innen az 1,5 másodperces lemaradás.
A Force India zárt még kettő autóval a legjobb tíz között, ha pedig gyenge kezdést kell kiemelnünk, a Williamst mondhatjuk, amely Bottas és Massa révén csak a 12. és 18. helyig jutott. Magnussent leszámítva mindenki elégséges mennyiségű kört teljesített az edzésen, a legkevesebbet Bottas 17-tel, a legtöbbet Danyiil Kvjat, aki 29-ig jutott. Folytatás 8 órakora második szabadedzéssel.
Az első szabadedzés eredménye:
Versenyző |
Autó |
Köridő |
Hátrány |
Körök |
|
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:35.227 |
- |
25 |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:35.721 |
0.494 |
25 |
3 |
Kimi Raikkönen |
Ferrari |
1:36.315 |
1.088 |
16 |
4 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:36.331 |
1.104 |
18 |
5 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1:36.510 |
1.283 |
18 |
6 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1:36.753 |
1.526 |
27 |
7 |
Max Verstappen |
Red Bull/Renault |
1:36.973 |
1.746 |
26 |
8 |
Nico Hülkenberg |
Force India/Mercedes |
1:37.513 |
2.286 |
26 |
9 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1:37.601 |
2.374 |
27 |
10 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1:37.613 |
2.386 |
20 |
11 |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso/Ferrari |
1:37.847 |
2.620 |
29 |
12 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1:37.861 |
2.634 |
17 |
13 |
Romain Grosjean |
Haas/Ferrari |
1:37.886 |
2.659 |
22 |
14 |
Esteban Gutierrez |
Haas/Ferrari |
1:37.921 |
2.694 |
20 |
15 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Ferrari |
1:38.055 |
2.828 |
25 |
16 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1:38.184 |
2.957 |
18 |
17 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1:38.313 |
3.086 |
20 |
18 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1:38.339 |
3.112 |
24 |
19 |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:39.148 |
3.921 |
23 |
20 |
Esteban Ocon |
Manor/Mercedes |
1:40.036 |
4.809 |
28 |
21 |
Pascal Wehrlein |
Manor/Mercedes |
1:40.627 |
5.400 |
26 |
22 |
Kevin Magnussen |
Renault |
- |
- |
2 |