A jövő évi előzetes versenynaptár kiadása mellett néhány más szabálymódosítást is közzétett szerdai ülését követően a WMSC. Ezek többségének valószínűsíthető érkezéséről már korábban is lehetett hallani, de most lettek hivatalosan is belefoglalva a sportszabályzatba.
Az egyik legérdekesebb és legfontosabb változás, hogy immár nem feltétlenül a verseny kezdetén lesz a futam rajtja. Ez a mondat így önmagában elég furcsán hangzik, pedig valóban erről van szó, ezzel pedig az autóversenyzés egyik alapszabálya módosul 2017-től az F1-ben. Ez a lehetőség persze, mint azt pár hónapja a Stratégiai Csoport már megfogalmazta, csak az esőfutamokra vonatkozik. Az olyan esetekre, amikor a pályán felgyülemlő jelentős mennyiségű víz miatt a versenyirányítás nem meri állórajttal útjára ereszteni a mezőnyt, ehelyett a biztonsági autó mögött vonatozva indul meg a körszámlálás. Ilyen helyzetek a továbbiakban is előfordulhatnak, viszont azzal, hogy az ilyenkor sokak által hiányolt állórajt immár biztosan nem marad el egyetlen versenyen sem. Amikor a pálya állapota kellően feljavult és a safety car kihajt a bokszba, a mezőny felsorakozik a rajtrácsra és a lámpajelzésre lebonyolítja az állórajtot - ami így például a futam 10. körében is történhet.
Új szabályt léptetnek életbe a motorcserékre is, megakadályozva, hogy a csapatok eljátszhassák azt, ami a McLaren-Honda előszeretettel alkalmazott, illetve amivel Lewis Hamilton és a Mercedes idén Spában gondoskodott arról, hogy csak egy versenyhétvégére kapjanak rajtbüntetést a szezon során. Mostantól nem lehet egy hétvégén egy erőforráselemből többet is megkezdeni, a szabály értelmében „csak az utolsó behelyezett elemet lehet további büntetés nélkül használni a következő versenyhétvégék során.”
Egyértelműsítette a sisakfestésre vonatkozó szabályt is az FIA, ennek értelmében 2017-től minden versenyző egy futamon térhet el a megszokott dizájntól, így különleges helyszíneken, például Monacóban vagy a hazai nagydíjukon új színösszeállítást választhat fejvédőjének az, aki szeretne. Emellett ha valaki csapatot vált szezon közben, akkor szintén engedélyezett neki a sisakfestés megváltoztatása.
A Pirelli szavai is meghallgatásra találtak, így a 2017-es szezon első öt nagydíjára ők maguk jelölnek ki gumiszetteket a csapatok számára, megtörve azt az idéntől életbe lépett szokást, hogy minden pilóta magának választhat. Ennek az új technikai szabályok és a szélesebb abroncsok miatt érezte szükségét a Pirelli, így a mezőnynek nem kell még látatlanban, már az előszezoni teszteket megelőzően kiválasztania a gumikat. Az első öt nagydíjra minden versenyző két szettet kap a hétvégére kijelölt legkeményebb, négyet a közepes, hetet pedig a lágyabb keverékből.