DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 15. hétfő
Hírösszefoglaló

Schumacher az Indyben, összeomló Hamilton – hétfő

A hétfői napon szó esett – többek között – a vegasi verseny utózöngéiről, a Pirelli jövő évi gumikínálatáról és Mick Schumacher bejelentéséről is. Kattints a hétfői hírekért!

Hamilton már a 2026-os szezont sem várja
Lewis Hamilton a Las Vegas-i Nagydíj után úgy nyilatkozott, hogy első ferraris idénye karrierje legrosszabbja, és már a következő szezont sem várja. Bár az időmérőn utolsó lett, a futamon nyolcadikra zárkózott fel, mégis teljesen reménytelennek érzi a helyzetet. A 40 éves versenyző ugyanakkor kizárta, hogy idő előtt felbontsa szerződését vagy 2026 előtt visszavonuljon.

Tsunoda: Többször Max előtt voltam Vegasban
Yuki Tsunoda pont nélkül zárta a Las Vegas-i hétvégét, ám úgy érzi, tempó szempontjából az egyik legerősebb versenyét futotta, az edzéseken időnként Max Verstappen szintjét is megközelítve. A japán pilóta szerint a csapat guminyomás-beállítási hibája és a balszerencsés VSC-időzítés pecsételte meg a kvalifikációját és a futamát. Bár frusztrált, úgy véli, jó irányba halad a teljesítménye, és csak reméli, hogy a következő versenyeken ezt az eredményekben is megmutathatja.

Antonelli végig beszélt a gumikhoz a hajrában
Kimi Antonelli a mezőny végéről indulva merész egykiállásos taktikával jutott fel a dobogóra Las Vegasban, miután közel 50 körön át menedzselte a kemény gumikat – saját bevallása szerint a futam második felében végig „beszélt” az abroncsokhoz, hogy tartsanak ki. A szemcsésedés végül eltűnt, tempója javult, így még az öt másodperces rajtbemozdulás miatti büntetés sem akadályozta meg a sikerben. A 19 éves újonc szerint ez is a tanulási folyamat része, és már a szezon hátralévő futamaira fókuszál.



Vasseur: Lewisnak le kell nyugodnia!
Frederic Vasseur szerint teljesen érthető Lewis Hamilton frusztrációja a Las Vegas-i hétvége után, de úgy látja, a brit valójában az utóbbi futamokon mutatta a legjobb teljesítményét a Ferrarinál. A csapatfőnök szerint a gyenge eredmények – büntetések, balesetek, kedvezőtlen körülmények – elfedik Hamilton valódi tempóját, miközben Mexikóban és Austinban kifejezetten erős volt. Vasseur úgy véli, a csapatnak le kell higgadnia, elemeznie kell a hibákat, és a szezon utolsó két futamán vissza kell vágnia.

Jos Verstappen: Óriási hiba volt a McLarentől
A McLaren mindkét autójának kizárása a Las Vegas-i Nagydíjon teljesen újranyitotta a világbajnoki küzdelmet: Lando Norris előnye drasztikusan csökkent, Max Verstappen pedig felzárkózott, sőt pontazonosságba került Oscar Piastrival. A túlzott kopólemez-elhasználódás miatt hozott döntés komoly nyomást helyez a McLarenre, miközben Jos Verstappen élesen bírálta a csapatot a határok túlfeszítése miatt. A hátralévő versenyek így kiélezett végjátékot ígérnek, Norrisnak óriási precizitásra lesz szüksége, míg Verstappen mindent egy lapra tehet a hajrában.

Pitwall: Elbukja a címet a McLaren?
A McLaren visszahozta a bajnoki meccsbe Max Verstappent, a Pitwall fókuszában a Las Vegas-i Nagydíj és a kizárás, de akadt néhány más érdekes F1-es témánk is.

Albonnak „békés” versenye volt – rádió nélkül
Alex Albon Las Vegas-i futamát teljes kommunikációs káosz kísérte: a Williams rádióhibája miatt végig pitboardokkal irányították, miközben autója az első körös ütközés után sérülten futott tovább. A thai–brit pilóta szerint így szinte semmit sem tudott arról, mi zajlik körülötte – a kék zászlóktól a pályán lévő törmelékig mindent magának kellett felfedeznie –, ezért a csapat biztonsági okokból 15 körrel a vége előtt kiállította. Albon ugyan bosszús volt, mert tempója alapján pontszerzésre is esélye lett volna, de elismerte: rádió nélkül túl kockázatos lett volna folytatni, még ha a „régi iskola” pitboardos vezetése valamennyire nyugodtabbá is tette a futamát.

Sainz Alonsóval van: Vegasnak nem itt van a helye
Carlos Sainz egyetért Fernando Alonsóval abban, hogy a Las Vegas-i futam időpontja elfogadhatatlan és az év végi háromfutamos sorozat túlzsúfolt. Kiemelte a hosszú utazások és a környezeti hatások problémáját, és elmondta, hogy az F1 elnöke, Stefano Domenicali már lépéseket tett a naptár javítására, bár a Vegas-i időpont továbbra sem ideális.

Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj győztesei és vesztesei
Kik jöttek ki a legjobban és kik a legrosszabbul a kaszinók városában rendezett hétvégéből? Öt nagy győztest és vesztest emeltünk ki a szezon harmadik amerikai fordulójáról.

 

Marko viccesnek találta a McLaren rádiózását
Helmut Marko szerint vicces volt, hogy a McLaren a Las Vegas-i Nagydíjon Norrisnak üzent, próbálja meg elkapni Verstappent, aki azonban magabiztosan tartotta a tempót és sorra szórta a leggyorsabb köröket. Norris végül nem tudta kihasználni előnyeit, és Verstappen könnyedén uralta a versenyt.

Hivatalos: Mick Schumacher az IndyCarban folytatja 2026-ban
Bejelentették, hogy Mick Schumacher 2026-ban a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben az IndyCarban versenyez, beleértve az Indy 500-at is. A német pilóta korábban két szezont a Formula–1-ben töltött a Haasnál, majd a Mercedes teszt- és tartalékversenyzője lett, 2024-től pedig az Alpine WEC-csapatánál szerepelt dobogós helyezésekkel. Most két sportautós év után tér vissza az open-wheel versenyzéshez.

Mikor volt legalább háromesélyes az F1-es világbajnokság?
A Formula-1 történetében ritkán marad nyitott a világbajnoki cím az utolsó futamokra, de ezekben a szezonokban három vagy több pilóta is esélyes volt, izgalmas csatákat hozva.

A Pirelli bemutatta a 2026-os F1-es gumikínálatot – C6 nélkül
A Pirelli hivatalosan is meghatározta a 2026-os Formula–1-es szezonra szánt gumikínálatot. Az olasz cég a mexikói tesztelést követően, az FIA jóváhagyásával döntött a végleges keverékekről, melyeket december 15-én homologizálnak. A száraz gumik öt keverékből állnak majd, a legkeményebb C1-től a leglágyabb C5-ig. A C6 idén kimarad.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: